Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kiekkojen kestävyydestä  (Read 6934 times)

Offline Valbonger

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
  • Oikea nimi: Gary
  • Seura: 2 poijan seura
Kiekkojen kestävyydestä
« on: 06.05.13 - klo:20:27 »
Olin tänään pelaamassa tätä mahtavaa lajia eräässä puistossa uudehkolla kiekolla. Yhdessä välissä paikalle tuli lapsia, varsin varomattomia pelaamaan samoille pisteille joissa kiersin. Noh koko viestin pointti on se, että kuinka discraftin avenger, tämän vuoden mallia ja hintaa 13 euroa, eli taisi olla sieltä kestävimmästä päästä kuitenkin, kestää keskiosaltaan (Siltä pehmeältä) yli juoksevan lapsen painon, eli siis lapsi tallasi kiekkoni ( ! ) ja nyt olen miettinyt kuinka tämän päivän vanhan tulokkaan kävi, eli onko kiekkoni vielä ennallaan.. ? Sori tyypit jos oli tyhmä kysymys, mutta tiedätte näistä kumminkin enemmän kuin minä! Kiitos asiallisista vastauksista (:

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kiekkojen kestävyydestä
« Reply #1 on: 06.05.13 - klo:20:35 »
Kyllä se on kunnossa.

Offline Valbonger

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
  • Oikea nimi: Gary
  • Seura: 2 poijan seura
Vs: Kiekkojen kestävyydestä
« Reply #2 on: 06.05.13 - klo:20:46 »
Vaikka lapsi kirjaimellisesti tallasi siihen... ?

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kiekkojen kestävyydestä
« Reply #3 on: 06.05.13 - klo:20:47 »
Niin.

Offline dx aviar

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Vs: Kiekkojen kestävyydestä
« Reply #4 on: 06.05.13 - klo:21:20 »
Kyllä se kunnossa on. Kerran jäi kaverin R-pro Roc auton alle ja eikä jäänyt edes pahoja kolhuja

Offline Putteri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 168
    • View Profile
Vs: Kiekkojen kestävyydestä
« Reply #5 on: 06.05.13 - klo:21:21 »
Kyllähän huonoimpienkin kiekkojen kuvun pitäis useampikin tomahawki kestää (kiekko letää nurin ja tulee selälleen alas) vaikka kiveä päin. Eli tuskin yhdestä tai vaikka muutamastakaan tallauksesta välittää.
Ulkomaisilla foorumeilla oon tosin nähny haljenneita kiekkoja, mutta se on jo aika harvinasta (tosi terävään kiveen yleensä viileäällä ilmalla ja huonolla muovilla).
E:
Löytyihän sitä tämmönen kauhukuva galleriakin...
http://www.vibramdiscgolf.com/broken-disc-contest.html
Sun kiekkos ei kumminkaan näytä miltään tollaselta?  :D
« Last Edit: 06.05.13 - klo:21:28 by Putteri »

Offline Valbonger

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
  • Oikea nimi: Gary
  • Seura: 2 poijan seura
Vs: Kiekkojen kestävyydestä
« Reply #6 on: 06.05.13 - klo:23:35 »
joo, ei se ihan noin menny :D mutta jos voin tähän liittää kuvan, saatte itse päätellä, itse en näe ulkoapäin mitään.. onko se vahingoittunut silti tästä tapauksesta?

Offline Nakkivaras

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Ylhäisi
  • Seura: FGCK
Vs: Kiekkojen kestävyydestä
« Reply #7 on: 07.05.13 - klo:06:18 »
Olen rakentanut monesti lapsille kiekoista "ratoja", eli laittanut kiekkoja peräkkäin maahan niin että niiden päällä voi pomppia yhdeltä toiselle niinkuin suojatien viivoja pitkin (kestää myös aikuisen painon). kiekot on oikeastaan loistavia tähän, etenkin kun löytyy monenvärisiä aina. Ja pulkkamäessä toimii myös liukurina no problem. :) ei ne ihan pienestä rikki mene, eikös kiekkoja pidä vähän sisäänajaa aina? No joo, harvemmin kuvun lyttääminen on vissiin paras tapa tähän enkä ehkä parhaita kiekkoja näihin tarkoituksiin anna. :)

Offline Putteri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 168
    • View Profile
Vs: Kiekkojen kestävyydestä
« Reply #8 on: 07.05.13 - klo:07:33 »
Eikös kiekon päällä ole aika vaikea pysyä kovassa vauhdissa? Mutten ihan loistava idea toi liukuri juttu jollekkin vanhalle champion/star-kiekolle, joka oikein hylkii lunta (oon ''heittänyt'' ennätysheitton yhdellä mäkisellä kävelytiellä Blizzard Bossilla. Lento oli about 50m, mutta liuku ihan loppuun asti ja sittenkin vielä tasasella varmaan parikymmentä metriä. Matkaa siis yhteensä tuli noin 130-150m  ;D).
« Last Edit: 07.05.13 - klo:07:36 by Putteri »

Offline Valbonger

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
  • Oikea nimi: Gary
  • Seura: 2 poijan seura
Vs: Kiekkojen kestävyydestä
« Reply #9 on: 07.05.13 - klo:08:24 »
kiitos vastauksista, mutta haluan vain tietää mahd. tarkasti, mitä kiekon rakenteelle on voinut käydä (lentääkö se normaalisti..?)

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kiekkojen kestävyydestä
« Reply #10 on: 07.05.13 - klo:08:47 »
Kysy ydinfyysikolta.

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Kiekkojen kestävyydestä
« Reply #11 on: 07.05.13 - klo:09:59 »
kiitos vastauksista, mutta haluan vain tietää mahd. tarkasti, mitä kiekon rakenteelle on voinut käydä (lentääkö se normaalisti..?)
Entä jos heität sitä ja kerrot sit meille? Paha täällä arvailla kiekkoa näkemättä.

Offline Varsi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 59
    • View Profile
  • Oikea nimi: Arto Nupponen
  • Seura: Disc Golf Varkaus
Vs: Kiekkojen kestävyydestä
« Reply #12 on: 07.05.13 - klo:10:09 »
Kiekot ei uutenakaan usein lennä "normaalisti". Mikään valmistaja ei saa draivereista tehtyä aina samanlaisia.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Kiekkojen kestävyydestä
« Reply #13 on: 07.05.13 - klo:10:27 »
Löytyihän sitä tämmönen kauhukuva galleriakin...
http://www.vibramdiscgolf.com/broken-disc-contest.html

Ugh. Pahan näköistä. En oo ite 5 vuoteen livenä nähnyt enkä kuullut, kylläkään. Yks kiekko on menny ton näköseks mut sen takia että EIF ruohonleikkuri ajoi sen yli.

On tietysti vissi syy miksi tuo kisa on Vibramin sivuilla... ei siin mitään jos muutenkin tykkää Vibramin kiekoista, sit kestävyys on plussaa vaan, mut pitäisin omien kokemusten perusteella huonona ainoana syynä ostaa Vibramia sitä että "muut kiekot hajoaa osiin kun osuu puuhun".  ;)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline SamuT

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
  • Oikea nimi: Samu Tuppurainen
Vs: Kiekkojen kestävyydestä
« Reply #14 on: 07.05.13 - klo:11:47 »
Ei niin lihavaa lasta taida maailmasta löytyä, joka saisi kiekon rakenteelle mitään aikaan kyseisellä "tempulla". Esimerkkinä nyt vaikka se, että kestää hyvin liikkuvaan autoon osuman tai ~100km/h suoraan puuhun. Siinä kuitenkin huomattavasti kovemmat voimat kyseessä ja asianhan voit itse testata seisomalla kiekon päällä, ei niille käy yhtään mitään. Johan se joustaa sen verran paljon se kupu.