Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Apuja avaukseen / draiviin  (Read 1080690 times)

Offline Jori

  • Juniori
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jori Hätinen
  • Seura: -
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #270 on: 06.09.12 - klo:11:17 »
Mun mielestä Sandströmillä on permpi.

Vahva sama.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #271 on: 06.09.12 - klo:11:41 »
Mun mielestä Sandströmillä on permpi.

Pari kertaa tänä vuonna olen pelannut Sandtrömin kanssa (SDGOssa ja EMissä) ja ainakin niillä kierroksilla kaveri heitti kyllä ihan miten sattuu. Tekniikka oli periaatteessa tosi nätti, mutta kun iso osa heitoista oli rollereita tai kieppejä niin useammin oltiin naamallaan nokkospuskassa kuin mitä kiekko osui väylään.

Ja se CS:n putti...

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #272 on: 06.09.12 - klo:12:00 »
Fore heitoissa paras tekniikka on varmaan sarah hokomilla jos nyt tää foreki otetaan :D

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #273 on: 06.09.12 - klo:12:01 »
Mun mielestä Jeremy Kolingilla on parmpi.

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #274 on: 06.09.12 - klo:12:05 »
Mun mielestä Jeremy Kolingilla on parmpi.
voi olla kummallakin kyllä huikeen hyvä tekniikka foressa

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #275 on: 06.09.12 - klo:12:12 »
Tällä hetkellä maailman paras tekniikka on ehkä david feldbergillä, mutta hän heittää suomalaisille hyvin epätyypillisellä hop stepillä. Feldbergin tekniikan maailman parhaaksi tekee että hän pystyy heittämään jokaisen heittonsa täysin samalla tavalla rollerista pommihysseen. Kenenkään heitto ei kylläkään ole täydellinen...

Brinsterillä videoiden perusteella kanssa hyvä "hop step" draivi. Helponnäköinen.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #276 on: 06.09.12 - klo:12:22 »
Itse tykkää Tyler Hornen tekniikasta, todella rauhallinen ja sulava. Heittää harvinaisen vaivattoman näköisesti 150 metrisiä draiveja. Toinen tyylikäs heittäjä on Cale Leiviska.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #277 on: 06.09.12 - klo:12:32 »
Toinen tyylikäs heittäjä on Cale Leiviska.

No huhhuh! Sillä ei kyllä lähde kovin pitkälle eikä ainakaan sulavasti. Tyylikkäät aurinkolasit on ja muutenkin mukava tyyppi, siitä ei pääse mihinkään.

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #278 on: 06.09.12 - klo:12:44 »
Kyllähän noita huippujen heittoja on tullut katsottua mutta huomio kiinnittyy luultavasti aivan vääriin asioihin.  :o
Lähinnä ajoitukseen ja vartalon käyttöön olisi hyvä saada faktaa.

Schusterickin tekniikassa näkyy hyvin koko vartalon käyttö ja kuinka pitkälle ja suoraan sen taaksevedon voi tehdä. Kun ottaa itseään videolle, niin tajuaa kuinka paljon vähemmän itse käyttää esim. keski- ja ylävartalon kiertoa. Ajoitus on mun mielestä semmonen juttu joka pitää vain itse oppia, toistojen kautta. Toki joku viisaampi voi vierestä todeta, että ajoitus ei ole kohdallaan, mutta sen korjaaminen ilman X määrää toistoja ei mun mielestä ole vain mahdollista.


Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #279 on: 06.09.12 - klo:14:52 »
Toinen tyylikäs heittäjä on Cale Leiviska.

No huhhuh! Sillä ei kyllä lähde kovin pitkälle eikä ainakaan sulavasti. Tyylikkäät aurinkolasit on ja muutenkin mukava tyyppi, siitä ei pääse mihinkään.

No hemmetti, tulikohan joku aivopieru vai mistä ihmeestä olin saanut tuollaisen mielikuvan. Piti katsoa oikein kunno läjä Calen draiveja ja ei se nyt ihan ollutkaan ihan sitä mitä muistelin. Ehkä kaveri on muuten niin cool ja smooth, että sitä muisteli sen heitonkin olevan samantyylinen.

I'll get me coat.

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #280 on: 06.09.12 - klo:20:21 »
Otin neuvoista vaarin ja videokuvasin omaa heittoa ja heti alko löytyä vikoja. Se on kyllä kumma kun sitä kuvittelee tekevänsä kaikki oikein ja ihmettelee mikä siinä on kun kiekot ei lähde sinne minne haluaa. Luulin tekeväni suoran vedon mutta ei se ollut sinne päinkään. Tuli vedettyä kiekko niin sanotusti "yli" taakse viedessä (eli kiekko kävi kropan takana ja tuli sieltä kaarella rinnan kohdalle). Nyt täytyy tohon ruveta keskittyyn jos vaikka sais kiekot lähteen useimmin siihen suuntaan mihin yritän.

Kannustan kaikkia joilla on huolia heiton kanssa niin kuvaamaan ja sen perusteella etsimään niitä asioita jotka tuottaa ongelmia.
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline äLJii

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni S.
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #281 on: 07.09.12 - klo:16:11 »
Itelle muodostunu osaksi tiedostamattakin hiukan samantyylinen heitto ku Will Schuestrickilla. Tuntuu itelle mukavalta, eikä vaadi kauheeta repimistä ja näyttää lentävän pitkälle ja suht tarkastikin viel. Ois kiva saada kuvattua draivi kunnon kameralla kyllä, ettei vahingos puhu ihan puuta heinää...

Videon kohdassa 1:27-> taitaa pitää paikkaansa sanonta "smooth is far" meinaan kui vaivattomalta heitto voi näyttää. Mitä lukenu noita draivivinkkejä, ni Willin pyörähtäminen kantapäällä taitaa hipoa täydellisyyttä, mikä on vaatimus sille niin puhutulle suoralle vedolle, mikä sit taas saa kiekot lentämään haluttuun suuntaan. Lisäks tos videossa kuuluu ymmärtääkseni oikeanlainen ääni kun kiekko lähtee kädestä juuri Willin kohdalla, mikä ei oo haettava asia, vaan tulee ittestään sit ku asiat on kohdallaan.


Offline HannaEbola

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
  • Oikea nimi: E ki
  • Seura: WDG
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #282 on: 08.09.12 - klo:20:12 »
Toi Jajvirran postaama video oli hyvä. Pitkään tuijotettua huomasin että itsellä toi viimeisen x-askeleen sijainti on ollut ehkä liikaa oikealla kun tuosta videosta saa ainankin sellaisen kuvan että Willillä se on hieman vasemmalla heittolinjaan nähden. Tänään testauksessa ainakin tuntui että vetoon saa paljon enemmän "tuntumaa", tosin välillä heitot jäivät aivan liian matalaksi mutta se lienee helposti korjattavissa.

Tuo jälkimmäinen video on sikäli huono että näkee ettei Will heitä täysillä. Itselläkin heitto on ihan ok kun ei tavoitella maksimi pituutta ja se tässä oli tarkoitus. Monesti kuitekin kun väylä on pitkä niin puristusta ja halua on heittää niin pitkälle kuin kropasta vaan lähtee ja monesti se tietysti menee päin v..... :D

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #283 on: 11.09.12 - klo:14:28 »
Tässä heitto saa arvostella/neuvoa (vikan esim. nokkakulma jne...)

http://www.youtube.com/watch?v=P_gVD6wPz-Q&feature=youtu.be
VDGC ry

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #284 on: 11.09.12 - klo:15:13 »
Ainakin se kiekon nokkakulma oli pystyssä sekä pyörähdys päkiällä, yritä siirtää alkukierto ainakin kantapäälle, kun pyörähdät heiton perään.