Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Apuja avaukseen / draiviin  (Read 1080591 times)

jambba

  • Guest
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #795 on: 20.11.13 - klo:22:38 »
Mikä on ongelmana kun sattuu draiveissa etujalan polveen melko reilusti?
Ilmeisesti puhutaan rystydraivista? Pyörähdätkö päkiän vai kantapään kautta? Päkiän kautta pyörähtäminen jarruttaa pyörähdystä, mikä aiheuttaa kiertoa (joka ainakin pitkän päälle rikkoo nivelet) niin nilkkaan, polveen kuin lonkkaankin. Toisekseen millaisia kenkiä käytät heittäessä? Osassa kengistä on pohja muotoiltu tarkoituksella sellaiseksi, että se estää kiertoliikettä. Liian hyvästä pidostakin saattaa aiheutua kipua jo muutamalla heitolla.
kyllä, rystydraivi ja pyörähdän tosiaan päkiän kautta, pitää alkaa pyörähtää kantapäällä, ja kengätkin ovat aika pitävät... Kiitti vinkeistä!

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #796 on: 21.11.13 - klo:09:42 »
Kävin testaamassa, kiekko lensi sen n. 10m pidemmälle kyllä helposti. Mutta suuntaus oli aivan kamalaa, ja annukkana lähti todella paljon.. ehkä se on vaa reeniä, että tottuu tähän uuteen tyyliin tjsp.
Vastaavien kokemusten pohjalta veikkaukseni on että nyt kun olet lisännyt hartiakääntöä niin viet kiekon taaksevedossa vaistomaisesti hieman kehosi taakse eikä veto pysy suorana. Kuten Willin heitosta hyvin näkee, lähtee veto hieman takaviistosta jolloin sillä on tilaa tulla suoraa linjaa eteenpäin.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #797 on: 23.11.13 - klo:00:20 »
Wiggins kyllä heittää pitkälle, mut ei tuo opetuspuoli oikein lähde. Voi tästä silti joku hyötyä, joten...


Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #798 on: 23.11.13 - klo:10:37 »
Ihan hienoa, että Wigginsin videoita on saatavilla, mutta on aika kökkö meininki ollut toistaiseksi. Ja vähän off-sports, mutta sen kuntosalihommat näytti olevan kyllä kuralla.

Pitäisköhän itse näyttää mallia?

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #799 on: 23.11.13 - klo:12:50 »

Pitäisköhän itse näyttää mallia?

Pitäisi.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #800 on: 23.11.13 - klo:13:17 »

Pitäisköhän itse näyttää mallia?

Pitäisi.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #801 on: 23.11.13 - klo:14:56 »
Ai tää meni tämmöseksi.

No, mähän olen frisbee-eläkeläinen, joten aikaa on. Laitetaan kelien salliessa (keväällä) kamera ja puhekone käyntiin. Kai sitä pitäisi muutama heittokin ottaa alle, että kehtaa näyttää mallia.

Punttihommia toki voi demota talvellakin. Pistetään harkintaan.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #802 on: 23.11.13 - klo:15:19 »
Tuo olisi kyllä hieno homma, olen jo vähän aikaa salaa toivonutkin suomalaista tekniikkavideota. Varsinkin foresta olisi mukava nähdä jonkun suomalaisen huipun ajatuksia, wink wink Tapani.

Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #803 on: 23.11.13 - klo:18:01 »

Ai tää meni tämmöseksi.

No, mähän olen frisbee-eläkeläinen, joten aikaa on. Laitetaan kelien salliessa (keväällä) kamera ja puhekone käyntiin. Kai sitä pitäisi muutama heittokin ottaa alle, että kehtaa näyttää mallia.

Punttihommia toki voi demota talvellakin. Pistetään harkintaan.

Mä voin tulla oppilaaksi jonka heittoa yrität parantaa. Sikanen sain tunnissa jo mulle huimia parannuksia aikaan.

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #804 on: 23.11.13 - klo:18:34 »
Nyt olis meikäläisenkin viskasusta videoo, mutta sen verran kamalan näköseltä näytti että taidan ihan jo ite vetää johtopäätöksiä että mikä on huonosti ja väärin heitossa... :S Apuja tarvis kyllä.
Team Discraft / #71739

Offline juhas89

  • Juniori
  • **
  • Posts: 62
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha S.
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #805 on: 23.11.13 - klo:22:58 »
Nyt olis meikäläisenkin viskasusta videoo, mutta sen verran kamalan näköseltä näytti että taidan ihan jo ite vetää johtopäätöksiä että mikä on huonosti ja väärin heitossa... :S Apuja tarvis kyllä.

Laita videota jakoon niin katsotaan porukalla ja mietitään.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #806 on: 24.11.13 - klo:07:17 »
Nyt olis meikäläisenkin viskasusta videoo, mutta sen verran kamalan näköseltä näytti että taidan ihan jo ite vetää johtopäätöksiä että mikä on huonosti ja väärin heitossa... :S Apuja tarvis kyllä.

Laita videota jakoon niin katsotaan porukalla ja mietitään.
Tässä hyvä keino kaikille jotka haluaa parantaa draiviaan. :)
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Doggeri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 241
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyrki Passila
  • Seura: Hämeenlinnan Discaajat
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #807 on: 09.12.13 - klo:23:16 »
Tosta viikonvieras topicista sain kimmokkeen mennä tutkimaan, mitä isot pojat on DGR:llä aiheesta lätissyt ja törmäsin videoon, josta en ainakaan haulla löytänyt mitään täältä foorumilta. Eli onko kukaan todennut vinkkejä hyväkse seuraavasta videosta?


JR on ainakin DGR puolella aiheesta jutellut, mutta näytti ainakin profiilin mukaan aika vähän kirjoitellut tänne, joten voi olla ettei ainakaan uudemmat harrastajat ole videota löytänyt.

Mutta siis ihan mielellään kuulisin mitä mieltä olette :D

Offline daretus

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha
  • Seura: Talin tallaajat
Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #808 on: 10.12.13 - klo:03:31 »
Moro!

Pientä ristiriitaisuutta noissa Will Schusterickin Drive oppaassa ja Deep in game: Backhand (Avery Jenkins) videoissa. Will painottaa, että vedon on syytä mennä navan/rinnan korkeudella, tai "olennaiset lihakset jäävät käyttämättä". Avery taas sanoo täysin päinvastoin, että veto täytyy mennä hartialinjassa tai "vahvimmat lihakset jäävät käyttämättä."  ??? Onko kyse vain siitä, että heidän kroppansa ovat ihan erilaiset ja siksi he käyttävät eri tekniikkaa? Mikä on teidän mielipide parhaasta vetokorkeudesta?

Offline juhas89

  • Juniori
  • **
  • Posts: 62
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha S.
Apuja avaukseen / draiviin
« Reply #809 on: 10.12.13 - klo:11:57 »

Moro!

Pientä ristiriitaisuutta noissa Will Schusterickin Drive oppaassa ja Deep in game: Backhand (Avery Jenkins) videoissa. Will painottaa, että vedon on syytä mennä navan/rinnan korkeudella, tai "olennaiset lihakset jäävät käyttämättä". Avery taas sanoo täysin päinvastoin, että veto täytyy mennä hartialinjassa tai "vahvimmat lihakset jäävät käyttämättä."  ??? Onko kyse vain siitä, että heidän kroppansa ovat ihan erilaiset ja siksi he käyttävät eri tekniikkaa? Mikä on teidän mielipide parhaasta vetokorkeudesta?

Taitaa tuokia asia olla tosiaan vähän heittäjä kohtainen. Itse ainakin oon noihin opetusvideoihin suhtautunut niin, että niistä saa ihan hyviä suuntaviivoja, mutta ei niitä kannata liian tarkkaan lähteä itse toistamaan. Toisen ylistämä tekniikka kun voi itsellä olla täysin kelvoton.