Dodii, eli 10 rataa kerkes kiertää ja tänään reissu päätty 5trn radalle. Omia huomioita (pahoittelen sekavaa kirjoitusasua, unet aika vähissä ja keskittyminen heikkoa):
- Joitakin vanhoja opastekylttejä/"tienviittoja" oli jääny puihin. Muistiin jäi ainakin ykkösväylän korilla jossain puussa oleva opaste, joka näytti suunnan kolmostiille.
- Näitä opasteita oli paikoittain hienosti laitettu (varsinkin muistaakseni siirtyminen välillä 15-16), mutta vähän ihmetyttää miksi niitä ei ole voinut enempää radalle laittaa. Olisi kiva ainakin yksi jokaisen korin läheisyyteen, jotta osaisi lähteä oikeaa polkua pitkin seuraavalle ilman ratakarttaa tuijottamista, vaikka olisikin lyhyt siirtymä.
- Nelos väylän jälkeen oli tuskaa miettiä missä on vitosen tii, polkukin johti suoraan kutoselle, eikä siinä muuta kulkureittiä oletetulle tiipaikalle löytynyt. Mitään opastekylttiä ei osunut silmään, eikä löydetty vitos väylää sitten ollenkaan FGR:n kartan avulla. Alko vähän hävettämään
- Opasteiden valkoinen väri oli hyvä
- Itselle tuotti myös vähän tuskaa 14. väyläopaste, opasteeseen voisi lisätä hahmotuksen kannalta myös eessä olevalla tiellä näkyvät valotolpat/lamput, varsinkin kun väylän 18. kori näkyy väylältä ja viepä sinne hieno kapoinen väyläkin. Tälle kapealle "väylälle" voisi ehkä jonkin huomionauhasta tehdyn ruksin väkertää (puusta puuhun) tms.
Nyt väsyneenä ja nopeasti ei tule mieleen väylien kehitysehdotuksia. Itse pidin radasta, kaverini tosin hieman mutisi "vasuriväylistä".
Tietenkin mikäli haluatte kehittää rataa entisestään monipuolisemmaksi eritasoisille harrastajille, niin ainakin muutamille väylille olisi etutiille tarvetta.
Puttikorit ja etenkin
draiviverkosta plussaa.
Väylällä 12 nähtiin kyykäärme. En tiedä ovatko tuolla yleisiä, joillakin radoilla FGR:ssä on ilmoitettu kyyvaarasta.
Arvosanani radalle 4+/5
Maikkari kiittää