Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kiekkojen värjäys  (Read 555674 times)

Offline paw

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 271
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Ä
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #1200 on: 14.07.16 - klo:10:44 »
Nyt tulikin vastaan ensimmäinen kiekko, josta stämppi ei suostunut kokonaan poistumaan hillittömällä hinkkaamisella. Latitude64:n Fuseen oli stämpätty sen verran syvälle ja hartaasti että ~15min hieronta asetonilla ei saanut kaikkia uria tyhjäksi... Hieman harmitti kun "puhdas" kiekko oli karun näköinen. Ei muuta kuin kuva vaihtoon lennosta ja hieman peittävämpää ja yksinkertaisempaa tilalle...

Onkos muille tullut vastaan stamppeja jotka turhan syvällä tai muuten vain tiukassa?

Offline paw

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 271
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Ä
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #1201 on: 14.07.16 - klo:10:46 »
Ja kun kerrankin oli aikaa ähertää kiekkojen kimpussa, niin toista kuvaa kaveriksi... Latitude64:n Ruby sai Kapinahenkeä pintaansa.


Offline paw

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 271
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Ä
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #1202 on: 17.07.16 - klo:18:48 »
Hitto, nämä Latituden stampit ovat kyllä haastavia... Joko eivät irtoa millään tai sitten ovat osittain niin syvään lätkäistyjä että uusi kuva leviää miten sattuu.

Offline banshee

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 303
  • Innova&Discmania
    • View Profile
    • Discmania
  • Oikea nimi: Luukas Paananen
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #1203 on: 26.07.16 - klo:20:19 »




Onkos muille tullut vastaan stamppeja jotka turhan syvällä tai muuten vain tiukassa?

Itellä puttiputterista (D-P2) musta mattastämppi ei lähde kirveelläkään. Moneen otteeseen hinkannut ja 30-40% ei lähe millään. Lisäksi muutama WD:n kiekko stämpätty niin syvään, että urat näkyvät kauas. Tais yks VIP Air Tietäjäkin melko yhteistyökyvytön, 10% stämpistä lähti ja uratkin jäi. :-D


Lähetetty minun SM-G350 laitteesta Tapatalkilla

3x P2|Rhyno|2x Roc3|Gator|2x PD|3x PD2

Offline Sieni

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
Kiekkojen värjäys
« Reply #1204 on: 15.09.16 - klo:13:28 »
Semmoista kysymystä, että osaako joku kertoa mistä/keneltä voisi tilata custom värjäyksellä kiekkoa?

Jos osaat itse värjätä ja haluat tienata hieman ylimääräistä pistähän viestiä, niin keskustellaan ;)

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla


Offline sanze

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 350
    • View Profile
    • Blogi
  • Oikea nimi: Sanna
  • Seura: LeKi Disc Golf
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #1205 on: 15.09.16 - klo:13:44 »
Semmoista kysymystä, että osaako joku kertoa mistä/keneltä voisi tilata custom värjäyksellä kiekkoa?

Jos osaat itse värjätä ja haluat tienata hieman ylimääräistä pistähän viestiä, niin keskustellaan ;)

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Esim. Disc Dye Factorylta
https://www.facebook.com/discdyefactory/?fref=ts

Offline paw

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 271
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Ä
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #1206 on: 08.06.17 - klo:10:11 »
Talven jälkeen pari pikaista tuhrua kiekkojen pintoihin... Perinteisesti Latituden tehostampattu kuvio oli jälleen kerran sen verran syvällä että hieman pääsi väriä leviämään. Yllätykseksi Frost-muovi antoi kaiken värinsä pois, eikä edes vanhan kuvion uria näkynyt, joten siitä tulikin tasaisempi tulos. ;) Tosin kuvassa näkyy valoa vasten vanhaakin kuviota...

Offline paw

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 271
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Ä
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #1207 on: 04.07.17 - klo:08:17 »
Ja Manala sai väriä pintaan...

Offline Ectoplasm

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #1208 on: 11.07.17 - klo:01:11 »
Hienoja on.. :)

Offline Pedro

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 119
  • Kesä '12 ja heinäkuun loppu. Taivalvaara DGP.
    • View Profile
    • Taivalvaara DGP (24.9.2012)
  • Oikea nimi: Petteri
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #1209 on: 11.08.17 - klo:10:07 »
Tuli otettua ensipuraisu värjäämisen maailmaan. Parista kohdasta pääsi karkaamaan väri hieman, mutta nimikirjaimet taas tuli nätimmin kuin uskalsin toivoa (viime hetken lisäys lennosta). Myös itse värjäys näyttää paremmalta, mitä uskalsin toivoa sen perusteella, miltä kiekko näytti ennen pesua. Väri näytti siis kiekon päällä yllättävän sinertävältä ja läpinäkyvältä. Pesun jälkeen jälki olikin sitten hyvä. Kirkasta valoa vasten huomaa, ettei ihan tasainen ole väri, mutta normivalossa oikein nätti.

Värilitku on mallia Sinol + DyeLine ja tosiaan sinolia lukuunottamatta käytössä oli DGstoren värjäyspaketti. Väriaine oli pensselöidessä hailakampaa kuin odotin.
Spinnejäkin olisi tarkoitus kokeilla, kunhan levarin saan kotiin. Onko spinnit helpompi värjätä sinolipohjaisella värillä vai onko iso ero vesipohjaiseen väriin?

Vähän samaa olen pohtinut kelmupallovärjäyksessä, että onko tapana käyttää vesi- vai sinolipohjaista? Partavaahtovärjäyksessä ilmeisesti vesipohjainen toimii, mutta myös jauheen ripottelu suoraan vaahdon päälle tai mitä ikinä keksiikään.

EDIT: kuvan kiekko on Prodiscus Premium Laseri
"... tai sitte tuosta hyssellä"

Offline paw

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 271
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Ä
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #1210 on: 11.08.17 - klo:13:19 »
Tuli otettua ensipuraisu värjäämisen maailmaan...

Siitä se värjäily lähtee! Itse olen käytellyt sinolia ja iDye -värejä, joilla lopputulos on ollut useimmiten tyydyttävä. En tiedä miten nuo vesipohjaiset värit toimivat, mutta luulisin että sinoli on parempi kun haihtuu nopeammin ja pääsee värjäämään seuraavaa kerrosta heti. Luulisin myös että sinoli imeyttää väriä kiekkoon tehokkaammin kuin vesipohjaiset ratkaisut. Tämä on tosin vain mutua... Sinoli on ainakin oman levarin päällä toiminut ok.

Kelmuhommissa myös sinolit ovat saaneet liota värien ja kiekon kanssa kaikessa rauhassa. Partavaahtopuolella olen sotkenut värijauheen vaahtoon, jota olen sitten maalannut valkoisen vaahtokerroksen päälle ennen kiekon laittoa. Jos kokeilet tuota jauheen levitystä vaahdon päälle, niin raportoi (kuvien kera tietenkin) miten kävi. ;)

Ja kiekko on hyvän näköinen, onnittelut hyvästä työstä!

Offline Pedro

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 119
  • Kesä '12 ja heinäkuun loppu. Taivalvaara DGP.
    • View Profile
    • Taivalvaara DGP (24.9.2012)
  • Oikea nimi: Petteri
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #1211 on: 13.08.17 - klo:22:58 »
Kiitoksia!

Raportoin kuvin, mikäli tuota jauhe+vaahtoa päädyn kokeilemaan :) Ja varmaan muutenkin, kunhan tulee jatkokokeiluvärjäykset ajankohtaiseksi.
"... tai sitte tuosta hyssellä"

Offline NetDos

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
  • Oikea nimi: E-P Tuomola
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #1212 on: 14.08.17 - klo:18:31 »
Innova ja Mr. Simmons nyt hereillä :) Tullut tässä mieleen että dessuun löytyisi aika katseet kestävä väritysehdotus eräästä KISSin levynkannesta, kunhan värjäys/painotekniikan taso riittää kohtuulliseen jälkeen. http://forksterocks.net/wp-content/uploads/2015/03/Kiss-Destroyer-14336.jpg
Olis dessu aika rouhea tähän tyyliin, vai mitä 8)
« Last Edit: 14.08.17 - klo:18:33 by NetDos »

Offline paw

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 271
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Ä
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #1213 on: 27.08.17 - klo:18:24 »
Vaihteeksi kokeilin kikkailla pienemmistä maskinpaloista käänteistä kuviota. Slingi sai aaltokuviota pintaan...

Offline valtsu998

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
  • Oikea nimi: Valtteri T
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #1214 on: 08.09.17 - klo:15:07 »
Ensimmäistä kertaa tuli kokeiltua värjäämistä. Väri osittain lähti leviämään parista kohdasta, mutta lopputulos oli omasta mielestäni ainakin ihan hieno näin ekaksi värjäykseksi. Kiekkona toimi fluid escape.