Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Voisiko joku suositella aloittelijalle Fore-kiekkoa?  (Read 135880 times)

Offline Pajukka

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 43
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sanni Vaskinen
  • Seura: DIF
Vs: Voisiko joku suositella aloittelijalle Fore-kiekkoa?
« Reply #105 on: 30.08.15 - klo:14:14 »
Olen myös aloittelija ja huomasin tänään treenatessa, että tarkimmat ja pisimmät foret lähti 158g Leopardilla. Kokeilin myös 150g Cobraa ja Wolfia, mutta niissä kiekko jää ainakin vielä harmittavasti väpättämään eikä lennä mihinkään. Vannoin, etten draivereihin koske vielä tänä kesänä, mutta taidan kuitenkin jatkaa foren heittelyä tuolla Leopardilla kun kerran toimii.

Offline arkkeri

  • Juniori
  • **
  • Posts: 82
    • View Profile
  • Oikea nimi: PM
  • Seura: RFG
Vs: Voisiko joku suositella aloittelijalle Fore-kiekkoa?
« Reply #106 on: 30.08.15 - klo:19:32 »
Ja lepardi on sellainen melkein midari, melkein driveri. Vähän eri asia sitten jos jotain Destroyeria/Bossia/Xcaliburia viskoisi....

Offline Pajukka

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 43
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sanni Vaskinen
  • Seura: DIF
Vs: Voisiko joku suositella aloittelijalle Fore-kiekkoa?
« Reply #107 on: 01.09.15 - klo:13:22 »
Ja kiekon paino kannattaa aloittelijalla olla varmaan se 150g tai vähemmän?

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Voisiko joku suositella aloittelijalle Fore-kiekkoa?
« Reply #108 on: 01.09.15 - klo:17:20 »
Ja kiekon paino kannattaa aloittelijalla olla varmaan se 150g tai vähemmän?

Se on yleisesti ottaen ihan järkevää, mutta poikkeuksiakin voi löytyä.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Voisiko joku suositella aloittelijalle Fore-kiekkoa?
« Reply #109 on: 01.09.15 - klo:20:48 »
Kevyempi kiekko ainakin paljastaa tekniikkavirheitä, mutta tulosta pelatessa tuohon periaatteeseen ei kannata hirttäytyä.

Offline J.hakala

  • Juniori
  • **
  • Posts: 80
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha hakala
Vs: Voisiko joku suositella aloittelijalle Fore-kiekkoa?
« Reply #110 on: 14.06.16 - klo:23:47 »
kumpikohan olisi parempi foreen missä PITÄÄ päästä reilusti oikealle (RHFH). xxx vai stiletto?
n.3kk forea hajoitelleena itsellä menee pd ja kalevan miekka n.90m(flättinä tai inan antsassa heitettynä) mutta ovat melko suoria pitkän matkaa ja feidaavat ihan lopussa.
forea kun aloittelin harjoittelemaan niin teebird ja pd oli hyviä varmasti feidaavia mutta nyt kun pituutta ja tehoja tullut heittoon enemmän niin tarvitsisin jonkun `jyrän`mikä lähtee aikaisin jo kääntämään oikealle(jos ei ole vaikka korkeutta heittää isolla hyssellä).
onkohan stiletto kuitenkin liian vakaa näillä minun tehoilla ja feidaa maahan samantien?
« Last Edit: 15.06.16 - klo:01:08 by J.hakala »

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Voisiko joku suositella aloittelijalle Fore-kiekkoa?
« Reply #111 on: 15.06.16 - klo:02:36 »
kumpikohan olisi parempi foreen missä PITÄÄ päästä reilusti oikealle (RHFH). xxx vai stiletto?
n.3kk forea hajoitelleena itsellä menee pd ja kalevan miekka n.90m(flättinä tai inan antsassa heitettynä) mutta ovat melko suoria pitkän matkaa ja feidaavat ihan lopussa.
forea kun aloittelin harjoittelemaan niin teebird ja pd oli hyviä varmasti feidaavia mutta nyt kun pituutta ja tehoja tullut heittoon enemmän niin tarvitsisin jonkun `jyrän`mikä lähtee aikaisin jo kääntämään oikealle(jos ei ole vaikka korkeutta heittää isolla hyssellä).
onkohan stiletto kuitenkin liian vakaa näillä minun tehoilla ja feidaa maahan samantien?

Stiletto on todennäköisesti liian vakaa. Mulla on käyttökelpoinen forematka 110-120 metriä enkä saa Stilettoa lentämään juuri mihinkään. XXX on sinulle todennäköisesti parempi. Itse käytän PD2:sia reiluun 90 metriin asti kun pitää päästä oikealle, GStar Firebirdillä vähän suorempaan ja flätillä Star Monsterilla sitten kaikenlaisia kikkaheittoja, ihan tolkuton jyrä.

Offline J.hakala

  • Juniori
  • **
  • Posts: 80
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha hakala
Vs: Voisiko joku suositella aloittelijalle Fore-kiekkoa?
« Reply #112 on: 15.06.16 - klo:09:30 »
Ok! Pitää käydä sitten tuollainen xxx ostamassa

Offline rämeairo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Suomela
  • Seura: Retee
Vs: Voisiko joku suositella aloittelijalle Fore-kiekkoa?
« Reply #113 on: 04.08.16 - klo:20:46 »
Itse aloittelin treenaamista toissa viikolla. Nappasin kaikki draiverit repusta ja aloin heitteleen. Sitten kun löytyi hyvin käyttäytyvä kiekko ni sit sen heittoon keskityttiin. Tän jälkeen sit kamat kasaan ja suihkun kautta frisbee kaupan sivuille miettimään mikä tuossa vielä mättäisi. No sieltä löytyi latituden saint. Seuraavana päivänä paikallisen prisman hyllystä kiireellä hakeen töiden jälkeen ettei vaimolle narahda. Illaksi koti radalle heitteleen ja ihmetteleen ettei tää nyt ihan ole se mitä haettiin. Kierroksen jälkeen ekan väylän koriin treenailuja ja huomasin sanan pro tuossa saintissa. Jälleen frisbeepointin sivuille.. Sieltähän löytyi myös saint pro. Ei prkl. Käsivammanen urpo oli ostanut kovan heittokäden kiekon. Voitte arvaa mitä kyseinen urpo teki seuraavana päivänä. Taas salaa töiden jälkeen prismaan, mutta tällä kertaa käytin 30sekunttia enemmän aikaa että varmasti löytyy saintti ilman pro tekstiä. No tuona iltana en jaksanu raahautua enään radalle vaan kotipihalle heitteleen. Yllätys oli melkoinen. Aikaisemmin jäi pihan perällä olevan tallin ja kiekon väliin kymmenisen metriä. No tokalla heitolla toi perus saintti sit lensi jo tallin katolle. Tuossa kohtaa pöksyt kastui. Fore on mun juttu näköjään ja toi saintti tulee oleen usein kourassa radalla. Tuli kyllä blizzard bossikin ostettua mutta se ei oikein käyttäydy kourasta lähtiessä. Ekalla heitolla se kyl lensi hienosti, mutta se päätyi navetan katolle. Heitto reenin jälkeen tikkaiden metsästys ja vapisevin jaloin tikkaita kiipeämään mädälle navetan katolle

Offline arkadin

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Vs: Voisiko joku suositella aloittelijalle Fore-kiekkoa?
« Reply #114 on: 31.08.16 - klo:21:35 »
Osta ultimate kiekko ja kopittele kaverin kanssa. Sen jälkeen se 150 g dx aviar tuntuu jyrältä forea heitettäessä.

Offline Ipe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Voisiko joku suositella aloittelijalle Fore-kiekkoa?
« Reply #115 on: 04.10.16 - klo:00:08 »
Itsekki aloitin vasta foren treenailun kunnolla. Kenttätreeneissä oon heitelly elite-z Buzzzia ja Buzzz ss:sää pääasiassa, mun pituuksilla tupla ässäki feidaa onnistuneella flätillä ja hysse heitolla oikealle, joten eikai siihen treenailuun mitään ylivakaata draiveria tarvi. Buzzzin matalasta rimmista on jonku verran hyötyä puttereihin (sparta/jokeri) verrattuna, joten putteriosastolla käytän Kannelta, joka on vähän saman kaltainen frofiililtaan kuin buzzzit, plus se on myös maailmanmestarin valinta! Toki mulla niitä draivereitaki on, mut ei ne vielä lennä buzzzeja pidemmälle tai tee mitään 90 asteen maagisia nurkan taa käännöksiä.

Buzzzin ss on niin hyvä kiekko aloittelijalle että sitä voi kyllä suositella kaikkiin treeneihin, tai ehkä puttaamiseen löytyy parempia välineitä. Näitä minäkin tilaan lisää kenttätreenejä varten.