Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Mahdollisimman suoralentoinen kiekko aloittelijalle  (Read 31252 times)

Offline Aimoteräs

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
  • Seura: josanisi#uki
Hakusessa olisi mahdollisimman suoralentoinen kiekko. En nyt ihan aloittelija ole, mutta en nyt itseäni mitenkään hyväksi heittäjäksi voi sanoa. Mieluiten heitän rystyltä ja matalia heittoja. Tottakai kiekon lentorata on hyvin paljon heittäjästä kiinni, olen itse huomannut, että  jotkut lentävät paljon suorempaan kuin toiset, eli mikä olisi teidän mielestänne suoralentoisin kiekko markkinoilla tällä hetkellä?  katana ? ja puhutaan siis driverista.

Offline PeeHoo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 137
    • View Profile
  • Oikea nimi: Petteri H.
Vs: Mahdollisimman suoralentoinen kiekko aloittelijalle
« Reply #1 on: 25.07.13 - klo:14:00 »
Discraftin Comet, jos on ihanihanihan pakko olla draiveri, ni innovan leopard.
Reeniä.

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Mahdollisimman suoralentoinen kiekko aloittelijalle
« Reply #2 on: 25.07.13 - klo:14:06 »
Suoralentoisuus ja draiveri ovat vaikea saada yhteen. Suoraan lentää putteri. Midareista Mako on suoralentoisesta päästä. Katanaa ei kannata hankkia, sillä se ei ole suoralentoinen, vaan vaatii tilaa molemmilta puolilta. Jos aloittelijalle tarvitset suoralentoista draiveria, niin kehotan pysymään fairwaydraivereissa ja jättää nopeat draiverit kauppaan. Kiekoksi ehdotan sinulle Discmanian D-line FD:ta.

http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&products_id=1132
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline Eemeli137

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Vs: Mahdollisimman suoralentoinen kiekko aloittelijalle
« Reply #3 on: 25.07.13 - klo:14:34 »
Leopard tai Fd. Riippuu tietty et kuinka pitkälle heität.
Force/Nuke/F2/Leopard/Sentinel/Buzzzzzzz/M4/A1/Pure/Magnet

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Vs: Mahdollisimman suoralentoinen kiekko aloittelijalle
« Reply #4 on: 25.07.13 - klo:14:44 »
ESP Buzzz kevyenä,vähän alle 170g, on myös hyvä vaihtoehto.
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline Parsa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 191
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Nurminen
Vs: Mahdollisimman suoralentoinen kiekko aloittelijalle
« Reply #5 on: 25.07.13 - klo:15:55 »
Discraft XS tai vähän kevyempi Discmania TD Rush.

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Mahdollisimman suoralentoinen kiekko aloittelijalle
« Reply #6 on: 25.07.13 - klo:17:04 »
Innon TL, tietysti kannattaa kokeilla eri pannuja, kuka tykkää mistäkin. En ole kenenkään kuullu sanovan etteikö TeeLusikka olisi suora :D

Offline Hempura

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri
Vs: Mahdollisimman suoralentoinen kiekko aloittelijalle
« Reply #7 on: 25.07.13 - klo:20:02 »
Itsekin aloittelijana saan jo täällä mainitut kiekot suht suoraan lentämään, eli Leopard ja Buzzz, vaikkei Buzzz varsinainen draiver olekaan. Matalalle heitettynä myös Innovan Sidewinder menee kohtuu suoraan. Mutta tikkusuoraan kantsii opetella heittämään ihan putterilla tosiaan. Esim. kunnon murokulho Innova Birdie :D

Offline Tohveri

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Vs: Mahdollisimman suoralentoinen kiekko aloittelijalle
« Reply #8 on: 27.07.13 - klo:12:25 »
Itse heitän pilliväylät ja muut suorat heitot ilman feidiä Latituden Opto Purella. Onnistumisprosentti niin paljon korkeampi kuin suorilla midareilla/drivereilla. Lentä jopa kohtuullisen pitkälle.

Offline squermie

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 118
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Mahdollisimman suoralentoinen kiekko aloittelijalle
« Reply #9 on: 27.07.13 - klo:14:37 »
Pure, saint, pursi, aurora, leopard jne vaihtoehtoja riittää jokaiselle maun mukaan.

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Mahdollisimman suoralentoinen kiekko aloittelijalle
« Reply #10 on: 29.07.13 - klo:13:37 »
Itse heittänyt vähän reilu vuoden ja parhaat kiekot itsellä suoriin ja pilleihin on innova teebird, Buzz:in midarit tai lyhyellä väylällä käytän mvp ion putteria. Itse tykkään käyttää paljon putteria, koska itsellä on ollut ongelmana loppufeidi ja se, että kiekon tippuessa se ottaa maasta suuren pompun vasuriin eikä jää väylälle. Tämän takii heitän usein putteria ja midaria :)
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Mahdollisimman suoralentoinen kiekko aloittelijalle
« Reply #11 on: 29.07.13 - klo:14:46 »
Itse suosittelen leopardia ja purtta. Semmoisia kiekkoja ainakin itellä etteivät IHAN aina kippaa jortsuun. :)
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Birger Jaarli

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 220
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko
  • Seura: Yleensä tosi huonoa
Vs: Mahdollisimman suoralentoinen kiekko aloittelijalle
« Reply #12 on: 29.07.13 - klo:15:34 »
Itse suosittelen leopardia ja purtta. Semmoisia kiekkoja ainakin itellä etteivät IHAN aina kippaa jortsuun. :)

Purtta en ole kokeillut, mutta täältäkin ääni Leopardille.

Sitten jos haluaa vähän nopeampaa draiveria kokeilla, niin aloittelijalle DX Valkyrie vaikka tarvittaessa alle 175g on myös melkoisen suora kiekko. Champion/Star ja Pro muoveissa ei niinkään, on paljon (yli)vakaampi muilla muoveilla kuin DX:lla.

Offline FGA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 193
    • View Profile
Vs: Mahdollisimman suoralentoinen kiekko aloittelijalle
« Reply #13 on: 30.07.13 - klo:00:24 »
Jotta et toistaisi minun ja myös niin monien muiden virhettä eli draiverilla aloittamista, niin putterilla suosittelen aloittamaan. Putterilla tosiaan voi ja kannattaa opetella myös draivi. Kun saat putterin lentämään tarkasti ja pitkälle (yli 50m), niin siirry sitten väylädraivereihin.

Offline Birger Jaarli

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 220
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko
  • Seura: Yleensä tosi huonoa
Vs: Mahdollisimman suoralentoinen kiekko aloittelijalle
« Reply #14 on: 30.07.13 - klo:12:35 »
Jotta et toistaisi minun ja myös niin monien muiden virhettä eli draiverilla aloittamista, niin putterilla suosittelen aloittamaan. Putterilla tosiaan voi ja kannattaa opetella myös draivi. Kun saat putterin lentämään tarkasti ja pitkälle (yli 50m), niin siirry sitten väylädraivereihin.

Komppaan kyllä tätä, puttereilla ja midareilla kannattaa ehdottomasti opetella draivaamaan - mutta en kyllä jättäisi draivereitakaan heittämättä.

Jos malttaa alkuun opetella noilla hitaammilla kiekoilla niin saa kyllä ehdottomasti nopeammin tekniikkaa hiottua paremmaksi. Mutta vaikka itsekin tämän saman vihjeen vastaanotin jo suht alussa harrastusta niin en kyllä jättänyt kokonaan draivereita kotiin kun alussa kuitenkin oli varsinkin kierroksella mielekkäämpää välillä heittää draivereita jotka antavat enemmän virheitä anteeksi (eivät kippaa niin helposti oikealle).