Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Metsuri Mikon treenilogi  (Read 60974 times)

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #135 on: 22.12.14 - klo:08:37 »
Kohtalaisen pitkä tauon jälkeen on ollut taas mukava käydä kierroksella. Varjopuolena on vasta satanut lumi jota tuli heti kerralla reilu 10cm. Tähän liittyen olemmekin joutuneet etsimän kiekkoja suhteellisen paljon. Olen jopa yllättynyt että kaikki kiekot ovat löytyneet tähän mennessä vaikka olemme pelanneet täyspitkiä ratoja. Eilen kävimme kokeilemassa Toppilaa ja kun kaverin kiekko meni hukkaan kolmannen kerran päätimme jättää kierroksen kesken. Tilanne alkaa olla niin että kesäratoja ei voi enään heittää ja on pakko siirtyä talviratoihin.
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #136 on: 26.12.14 - klo:14:14 »
Hyvää Joulunaikaa. Kävin joku aika sitten ensimmäistä kertaa Hiirosen uudella talviradalla. Ensivaikutelma on erittäin positiivinen. Kyseinen rata on todella onnistunut talvirata ja sopivasti vielä 18 väyläinen. Ensimmäinen kierros meni pimeässä harjoitellessa muistaakseni +10. Jopa hieman huvittava tulos, en todellakaan tainnut olla parhaimmillani. :)

Eilen kävimme kiertämässä kierroksen toisen ja kolmannen kerran samalla ja ihan putkeen. Toinen kierroskaan ei ollut ihan onnistunut ja varsinkin putti ihan hukassa. Tulos taisi olla +7. Plaah... Tosin tämä kierros sisälti totaalisen hermoromahduksen, jopa ehkä harvinaisen minulle. Se selittää ainakin kolme ylimääräistä heittoa tuloksesta. Nyt radalla on yksi kori jota todella inhoan. Mainitaan vielä tältä kierrokselta että holari oli todella lähellä, mutta valitettavasti kiekko osui rimmiin.

Kolmas kierros onkin sitten varmaan minun tasolla eli par. Nolla tulos varmistui vasta pirkolla väylällä 18. Yllättävän tiukkaahan tuo teki, osittain johtuen heikosta putista ja siitä että hermot eivät ihan pitäneet viimeisillä väylillä. Piti pistää homma jännäksi.

Tänään olin poikkeuksellisesti valoisalla liikenteessä. Rata oli huomattavasti mukavampi heittää kun etäisyyksiä oli niin paljon helpompi arvioida. Vaikka tulos oli vain -1, olen tyytyväinen. Neljänneksi viimeisellä väylällä tulos oli vielä -3. Sanotaanko vaikka niin että pää ei taaskaan kestänyt. Harmittaa tietenki, mutta vain hieman, sillä kokoajan se pääpeli kehittyy. Myös tällä kierroksella nykäisin yhden avauksen rimmiin. Holari on vain ajan kysymys ja usko tähän on kova.
« Last Edit: 26.12.14 - klo:14:16 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #137 on: 30.12.14 - klo:08:25 »
Hiirosen talvirata 2015 on loistava layout talviseen heittelyyn. Rata tarjoaa holarin mahdollisuuksia melkeinpä joka väylällä ja todella usea väylistä on "pirkko-väylyä". Näen tämän sekä positiivisena että negatiivisena asiana. Oma ennätys on -3, sekin erittäin epävarmalla putilla. Uuden putterin sisäänajo on toki hieman kesken, sillä putterilla on kierretty vasta yksi kierros. Puttitreenit olen jättänyt välistä kiireeseen vedoten.

Oulussa on ollut kivat pakkaset Joulun aikaan, kun taas lauhtuminen alkoi tänään. Moni ottaisi tämän positiivisena asiana, mutta tiedän myös että tuuli alkaa taas puhaltamaan huomattavasti voimakkaammin Oulun seudulla. Tästä johtuen tieni käy tänään tai huomenna PG:lle ostamaan vakaampaa sirkkeliä. Tämä vain sen vuoksi koska nykyiset kiekot eivät tunnu talvista tuulta kestävän. Alivakaan kiekko osaston ollessa kunnossa ostoskoriini tulee tarttumaan vain vakaampaa kiekkoa.

Vuoden 2014 viimeinen kierros alkaa olla käsillä ja huonoimmassa tapauksessa jo heitetty.
« Last Edit: 30.12.14 - klo:08:27 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #138 on: 31.12.14 - klo:09:19 »
Eilen se sitten tapahtui, nimittäin vuoden viimeinen kierros. Muuten keskikertainen kierros huipentui kun aloin löytää taas vanhaa puttivarmuutta. Saatan tehdä puttitreenin vielä tänään aamupäivästä. Polte radalle on kova vaikka tänään en sinne kerkeä mitenkään. Uuden vuoden ajattelin aloittaa kierroksella Hiirosessa heti ensimmäinen päivä!
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #139 on: 03.01.15 - klo:10:32 »
Vuosi alkaa kipeänä. Olotila ei ole kaksinen ja ainoana kosketuspintana Frisbeegolfiin on internet. Ei auta muuta kuin katsella youtubea ja selailla foorumeita. En ollut kipeänä kertaakaan vuonna 2014, joten oletan ettei kannata valittaa jos tauti osuu joskus omalle kohdalle. Käytän aikani kertomalla nykyisen talvi-bägin.

Putterina toimii SS Omega ja heittoputterina Proton Envy.

Midareina (joita käytä aika vähän) löytyy Proton Vector ja Alias.

Draivereina käytän Neutron Crave, Proton Volt, Inertia, Tesla, Resistor, Motion settiä. Eniten näistä heitän Cravea talven neppailu radoilla.

Varsinaisia pituus kiekkoja en käytä ollenkaan talvella. Tämä johtuu kahdesta asiasta, alustat eivät suosi lujempia vetoja (kengät?) ja talviradat eivät vaadi yli 100m heittoja kovinkaan paljon. Talvella keskityn enemmän tarkkuuden hakemiseen ja puttitekniikan kehittämiseen.

Pidin kuukauden tauon koko hommasta Marras-Joulukuussa kuntouttaen olkapäätä. Tämä heijastui melkoisesti juurikin putissa kun palasin radoille. Vuoden viimeisillä kierroksilla putti alkoi löytää koriin varmemmin ja kauempaa. Hyvä fiilis puttauksesta tässä mielessä. Nyt vain lisää treeniä.
« Last Edit: 03.01.15 - klo:10:35 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #140 on: 10.03.15 - klo:09:28 »
Tämä tulee olemaan ensimmäinen vuosi kun osallistun kilpailuihin. A-Lisenssi lähtee hankintaan ja tarkoitus on kiertää ainakin Oulun kisat. Koko talvi on mennyt neppaillessa lyhyillä radoilla. Lähipelin tarkkuus on parantunut ja bägikin alkaa olla valmis kesää varten. Talven kokeilu MVP/Axiom kiekoilla on ohi ja paluu arkeen on paluu menneisyyteen Innovan ja Discmanian kera. Putti on kieltämättä hieman hukassa koska olen muuttanut putti tekniikkaa. Varsinkin puttia aion harjoitella enenevässä määrin keväällä. Avauksiin olen jo tyytyväinen vaikka ihan täysiä en ole päässyt avaamaan (ja harvoin avaan). Niissäkin juuri tarkkuus on parantunut. Kierrosten/treenien määrä lisääntyy koko ajan kevättä kohti.

Tästä tulee mielenkiintoinen kesä.
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #141 on: 19.03.15 - klo:09:26 »
Toppila alkaa olla ihan hyvässä heitto kunnossa. Kaikki heittoalustat eivät ole kaikki sulaneet tai puhdistettu, mutta muuten rata on täysin pelattavissa. Tänään menen treeni kierrokselle yksin katsomaan mikä on kevään kunto. Suurin treenauksen kohde tällä hetkellä on puttaus ja varsinkin siihen keskityn tänään huolella. Jos Toppilassa sattuu olemaan sopiva heitto seurue johon voin liittyä niin sekin minulle käy. Bägi on käytännössä valmis, pientä vilausta enään koska esim. VRoc kiinnostaa kovasti. Muu osasto on kunnossa ja muotit valittuna. menen sieltä mistä aita on matalin ja heitän lähinnä Teebird, FD, PD, Destroyer, PD2 draivereilla. Mukana toki DD2 ja Boss testissä.
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #142 on: 20.03.15 - klo:08:27 »
Kävin eilen Toppilassa ja se on täysin heittokunnossa. Harmillisesti kaikki tiit eivät ole kunnossa, joten ihan 100% vetoa ei joka avaukseen uskalla ottaa. Tulos +5, johon olen tyytyväinen sillä eilen oli todella kova tuuli. Onneksi minulla on PD2 joka toimii tuulessa kuin unelma. Bogit tulivat kaikki rannassa koska puttaaminen oli hävyttömän vaikeaa siihen tuuleen. Tulihan kierroksella myös kaksi pirkkoa. Ensimmäinen pirkko väylällä 14 jossa nakkasin dessun korin alle. Mukavaa että kesän linjat alkavat löytyä. Toinen pirkko väylällä 18 jossa nakkasin PD2 hyssellä korin alle. Oulussa tuulee lähes aina, jospa se tyynempi keli tulisi lähipäivinä.

PD2:sesta on tullut minulle ehdoton suosikki kiekko. Se taipuu yllättävän moneen.

Samalla tuli myös harjoiteltua hieman avaksia. Väylällä 16 sain kiekon mutkaan saakka saman tien kun löysin sopivan vakauden.
Heittelin myös harjoitus tiiltä "pitkiä". Kiekot menivät noin 120m kohdille kunne tuuli tiputti ne alas ilman feidiä. Oli oikeastaan melko koomisen näköistä kun kiekko tippuu kuin lehti vauhdin loppuessa.  8) Varsinaisesti en hakenut niinkään pituutta lisää, vaan enemmänkin tuntumaa ja toistoja.
« Last Edit: 20.03.15 - klo:08:31 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #143 on: 20.03.15 - klo:12:43 »
Olen karsinut päällekköisiö kiekkoja pois bägistä. Tällä hetkellä pääkiekot ovat:

- D-line P2 putteihin
- G* Aviar Drive heittoputteri
- Champ Shark ainut midari
- C-line FD 2nd Fairway
- G-line PD Fairway pidemmät
- G* Destreyer alivakaa/suora
- S-line DD2 uusi ja melko vakaa
- Blizzard DD2 myötätuuli
- C-line PD2 vastatuuli ja hysse
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #144 on: 29.04.15 - klo:13:20 »
Ottaen huomioon että reilun viikon päästä on minun kohdallani elämäni ensimmäiset kisat, on heittäminen vielä heikossa kantamissa. Varsinkin putti ei toimi niin kuin haluaisin ja olenpa jopa vaihtanut putteriakin muutamaan otteeseen. Ensi viikolla keskityn hyvin pitkälti puttaamiseen jä lähipeliin.

Draivit lähtevät hyvin, tai ainakin tarpeeksi hyvin ottaen huomioon etten tee painonsiirtoa lantion osalta vielä oikein. Kyseinen lantion painopisteen siirtäminen on kovassa harjottelussa vaikkakin se sekoittaa draivia melkoisesti. Olen huomannut että on yllättävän vaikeaa muuttaa pari vuotta käytettyä hieman väärää tekniikkaa puhtaampaan. Se ei ainakaan onnistu selvästikkään kerralla. Olen näemmä tottunut heittämään kiekkoa lähes pelkästään kädellä. Draivia tuskin saan kuosiin ennen kisoja, mutta putin uskon saavani ainakin siedettävälle tasolle.

Odotan innolla kisoja ja heittotekniikan paranemista. Kotini lähellä oleva kenttä tulee varmasti tutuksi draiveja ja lähäreitä harjoitellessa. Itse kisoista en ota kovinkaan paljon paineita, ne menevät enemmänki opetellessa kisaamista ja hakemalla tasaisuutta kierroksiin. Tulos on varmasti sen hetken "heittokunnon" kuva. :)
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #145 on: 20.08.15 - klo:09:44 »
Pitkästä aikaa kerkeän analysoida mitä frisbeegolfissa on tapahtunut omalta osaltani. Bägi on kehittynyt/pysynyt Innova/Discmania painotteisena. Olen käynyt useissa kisoissa joista vain viimeinen on mennyt hyvin (MA3 sarjassa 3-sija). Syykin löytyy lähinnä kahdesta asiasta, putti on alkanut toimimaan ja olen alkanut pelaamaan ns. safetyä kisoissa.

Putti on usein yllättävän hankala asia saada kohdilleen ja sehän myös tunnetusti häviää aina välillä. Muutin itse putin haaraputiksi ja tämä oli ratkaiseva asia ainakin itselleni. Haaraputti poisti osan huonoista tavoista ja niistä viiden metrin ohiputeista. Olenkin hyvin itsevarma että putti pysyy hyvässä iskussa jatkossa kunhan jaksan keskittyä ja harjoitella. Putterina toimii D-line P2 joka vain jostakin syystä sopii käteeni.

Toinen uudistus peliin on ollut midarit. En juurikaan käyttänyt niitä aikaisemmin. Nyt kun olen totutellut midareihin, on niidenkin heittäminen alkanut luonnistua ja saatan hyvinkin avata n. 90 metriset väylät midarilla. Midareita ei tosin löydy kuin kahta mallia ROC3 eri kulutusasteilla ja jyränä Champion Gator. Midari tuo kieltämättä tarkkuutta heittoihin lyhyemmillä väylillä, vaikka vieläkin maksan oppirahoja midareiden heittämisessä.

Bägi on vakiintunut tiettyihin kiekkoihin ja olen yrittänyt pitää bägin yksinkertaisena. Draiveri malleja on aika vähän ja voisin oikeastaan mainita ne tässä. Annukka ja hysseflipit laitan käytännössä kaikki Star Valkyriellä, joka on muuten uusi joten se on vielä sisäänajossa. Aikaisempi Valkyrie meni hukkaan Meri-Toppilassa. Valkyrie myös korvasi C-line TD:n jolle ei oikein löytynyt paikkaa bägissä, vaikka heitinkin sillä holarin Toppilan väylä seiskalla. Eniten käytetty draiveri bägissä on ehdottomasti AJ C-line PD. Kyseinen kiekko vain sopii minulle nopeuden ja vakauden osalta. PD on suora ja tarpeeksi pitkä fairwayllä, tarkoitan noin 110m heittoja. Huippu kiekko, valitettavasti niitä saa vain Innovastoresta. Tämmöiset kiekot olisi mukava ostaa paikallisesta kivijalkaliikkeestä, mutta ei voi mitään. Mukana on myös glow PD joka on domekas ja vakaa, tätä käytän lähinnä hysseen ja tuuleen. Pituuskiekkona toimii Star Destroyer ja se on toiminut hyvin. Käsi ei ihan riitä hysseflippaamaan sitä (ainakaan nyt kun kiekko on vielä aika uusi), mutta suoraan heitettynä sillä saa tarvittavan pituuden melkeinpä kaikilla väylillä. Tähän kun lisätään pakollinen Firebird ja PD2 niin bägi on valmis.

Nyt olen alkanut harjoittelemaan fore-heittoja. Jouduin lopettamaan kämmenheitot reilu vuosi sitten kun olkapää leikattiin. Vasta nyt on alkanut tuntumaan että fore palaa heittolistalle ja kipuja ei heitosta tule. En ole vielä käynyt kenttällä harkoittelemassa, vaan olen heittänyt satunnaisia foreja hupikierroksilla (heikolla menestyksellä). Onneksi kaverini voi opettaa ja korjata tekemiäni tekniikkavirheitä. Uskon että fore vielä luonnistuu kunhan saan heittoja alle.

Tulokset Oulun radoilla ovat alkaneet pyöriä par tuloksen tuntumassa, joskus alle joskus vähän päälle. Eilen pelasin Meri-Toppilassa +3 ja se kyllä harmitti hieman vaikka mukavaa olikin. Kierros ei oikein lähtenyt missään vaiheessa kulkemaan kunnolla. keli oli tyyni, kuin morsian. Olen sentään 12-15m/s tuulessakin nakannut -2 Meri-Toppilaan. Ehkä ei pitäisi tuijottaa tulosta liikaa hupikierroksilla.
« Last Edit: 20.08.15 - klo:09:47 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #146 on: 28.09.15 - klo:14:22 »
Frisbeegolfin saralla tapahtui ehkä isoin muutos moneen vuoteen! Pidin kahden viikon tauon frisbeestä, osittain tosin pakotettuna. Mielessä on ollut jo pitkään draivaus-tekniikan muuttaminen ns. hysseä/hysseflippiä suosivaksi. Juurikin mukava kahden viikon paussi antoi muutokselle loppusysäyksen.

Palatessani tauolta heittäminen oli yllättävän hukassa. Tekniikka hapuili kunnolla ja en saanut tehoja irti kädestä/kropasta oikein millään. Destroyer ei lentänyt käytännössä mihinkään, joka on oma suosikkini pituus-draivereissa. Tämä antoi hyvän pohjan tekniikan muuttamiselle. Järkeilynä on että "kun se on hukassa, niin myös pahat tavat ovat hukassa". Tämä osoittautui oikeaksi päätelmäksi ja isojen muutosten läpivieminen tuntui hieman helpommalta. Tosin kentälle en ole kerennyt mennä, joten tein muutoksen kisoissa (kyllä  :o).

En ollut muutenkaan hyvässä iskussa, joten ajattelin muuttaa tekniikan väkisin kisan aikana. Toisena päivänä ja viimeisellä kierroksella (3 kierrosta) loksahti heitto kohilleen ja alivakain Destroyerini flippasi nätisti pystyyn ja taittoi vielä kivasti ylitse palaten hienosti takaisin. Olin erittäin tyytyväinen ja taisin onnistua muutoksessa yllättävän pienellä vaivalla (sormet ristissä). Heiton pituus ei ole vielä semmoinen mihin olen välillä pystynyt, mutta se ei ole tällä hetkellä tärkeintä. Pidän huomattavasti tärkeämpänä heittotekniikan toistettavuutta ja uskon että noin 110-120m rittää hyvään tulokseen.

Syksy on jo pitkällä ja talvikin tulee vääjäämättä. Draivin kanssa samaan aikaan erityisessä harjoittelussa on olematon fore-heitto ja lähestymiset. Fore on siitä outo juttu että olin aikoinaan melkein umpi-forettaja kunnes aloin harjoitella rystyä.

Kisoista vielä sen verran että en pärjännyt siellä sattuneista syistä, mutta en tiedä olisinko pärjännyt edes kesän (henkilökohtaisessa) huippukunnossa. Tärkeintä on hauskanpito!  ;)

« Last Edit: 28.09.15 - klo:14:30 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #147 on: 18.01.16 - klo:09:41 »
Omalta osalta talvi on ollut hiljaista aikaa. Heittäminen on jäänyt vähemmälle ja kisoissa käynti kokonaan pois. Olen pysynyt syksyn päätöksessä ja en kisaile talvella winter games kilpailuissa. Heittämättömyys näkyy taas varsinkin puteissa. Olen hionut draivin heittämistä hysseflippiä suosivaksi hiljalleen. Kyseinen heittotyyli tuntuu sopivan keholleni hyvin ja tuskin maltan odottaa että pääsen heittämään kesäratoja. Kiekot tuntuvat käyttäytyvän alivakaammin talvella, joka oli odotettavissa. Mieluiten menen heittämään valoisalla, mutta tämä ei ole mahdollista kuin viikonloppuisin. Parhaimmillaan pakkanen on ollut -28 astetta kierroksella ja voin sanoa että varsinkin putteri on ollut todella kylmä pitää kädessä.  8)

Hankin vihdoinkin nastakengät ja niiden vaikutus on ollut yllättävän suuri. Se että pystyy laittamaan edes vähän tukijalalle painoa on ollut suorastaan mahtavaa!

Talviratojen kiertäminen Oulussa on hieman erillaista kuin kesällä heittäminen. Ymmärrän kyllä että väylät ovat lyhyempi, mutta ainakin henkilökohtaisesti tykkäisin heittää myös 100 metrin väyliä, noin 70 metrin sijasta. Tästä syystä midareiden treenaaminen on lisääntynyt varsinkin jos ei tuule liikaa. Yleisesti ottaen draiveri on kädessä kaksi tai kolme kertaa kierros.

Pikkaralassa en ole käynyt. Hiironen on mielestäni hieman tylsä, koska siellä on monta saman tyylistä väylää jopa peräkkäin. Toppila on kaikista mielenkiintoisin johtuen korkeuseroista. Kaiken kaikkiaan ratojen tekijät ovat tehneet hyvää työtä talviratojen osalta.

Talven bägi sisältää monta kiekkoa ja mainitsen tässä vain ne mitä yleensä heitän.

- D-line P2
- S-line P2
- Champion Rhyno

- Champion Roc3
- Jolly Gator

- Champion Teebird
- Star Destroyer (kun on mahdollisuus)
« Last Edit: 10.02.16 - klo:09:47 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #148 on: 17.02.16 - klo:10:36 »
Henkilökohtaisesti odotan jo kesää ja kesän kisoja. Heitellessä kierroksiin on tullut tietty tunne että kausi alkaa hiljalleen lähenemään. Talvi on mennyt tähän mennessä hyvin ja pientä tekniikan parantumista on havaittavissa. Olen kiertänyt kierroksia talviradoilla harjoitellen tiettyjä heittoja. Tällä hetkellä harjoittelen forea, joka on jäänyt todella vähälle käytölle olkapään takia. Vihdoinkin on alkanut tuntumaan hyvälle heittää forea, ei kipuja. Olen kiertänyt ja tulen myös kiertämään kierroksia pelkällä forella pelaten, näin saan haettua uusia linjoja heitoilleni ja hyvää treeniä forelle. Toki puttaan normaalisti.  8)

Ensi kesän suurimpia tekniikkaan liittyviä asioita on saada fore luontaiseksi heittotavaksi rystyn rinnalle. Kun aloittelin harrastusta heitin todella paljon forea, siinä vielä ihan hyvin onnistuen. Kun olkapää alkoi vaivaamaan siirryin 100% rysty pelaajaksi. Hyvin usein kisoissa oli tunne että forella tämäkin väylä olisi paljon helpompi.

Myös bägin sisältö on alkanut hahmottua ja vakiintua. Tietty ympyrä sulkeutuu joka kevät kun testikiekot poistuvat hiljalleen bägistä ja aina samat moldit palaavat bägiin. Suurin muutos on midarin vaihtaminen ROC3:sta, MD3:seen. Tällä haen lisää liitoa ja hieman pienempää vakautta suoraan kaupan hyllyltä. Discmanian X-line P2 on vienyt miehen mennessään ja D-line P2:set siirtyvät treeni puttereiksi. Sama kiekko jatkaa "pää" draiverina, se on C-line PD. Se sopii käteeni täydellisesti ja on yllättävän tarkka. Yksi hyvä puoli on myös ettei PD liidä kovin paljon ja tämän takia ei ole kovin tuuliherkkä.
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Metsuri Mikon treenilogi
« Reply #149 on: 05.04.16 - klo:08:22 »
Mukava lukea omia päivityksiä. Kokeilin talvella monta eri kiekkoa ja jostakin syystä palaan joka kevät takaisin vanhaan malliin. Toki säästäisin rahaa ja aikaa jos pysyisin samoissa kiekoissa, mutta uusien kiekkojen testaaminen on vain niin mukavaa. X-line P2 osoittautui hieman liian vakaaksi omaan makuuni verrattuna D-line P2:seen, joten palaan vanhan kunnon D-line muoviin. Toinen kiekko josta mainitsin on MD3 joka liitonsa puolesta oli menossa ROC3:sen edelle. Tässä tapauksessa ilmeni ROC3 vahvuus, hidas vakaa lento-ominaisuus ja tästä johtuva kippaamattomuus. Kokonaisuutena lähes kaikki talvella kokeilemani kiekot ovat jääneet kesän lähestyessä bägin ulkopuolelle.  :o Uutena mukana on FD, FD2, FD3 joista FD2 on jopa tippumassa ylimääräisenä. Olen valmis, kesä saa tulla.

Putti on alkanut toimimaan ihmeellisesti ilman mitään suurempaa muutosta tekniikassa. Laitan ehkä kierrettä enemmän ja puttaan muutenkin  itsevarmemmin. Tämä on helpottanut tuloksen tekemistä ja poistanut painetta saada avaukset ja lähärit "milliin".

« Last Edit: 05.04.16 - klo:08:24 by Pohjoistuuli »
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro