Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Taijeli heittelee kans (:  (Read 15254 times)

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #15 on: 29.04.12 - klo:22:44 »
Eilen mitattiin muuten myös pituuksia siellä Myniksen radalla seiska väylällä. Mulla oli sellanen 40 metrii pisin heitto, eli pituutta tarvittais lisää, et olis joskus mahdollista saada par edes jostain.
Vaikka 40m voi tuntua lyhyeltä, monesti sitä toivoo (jälkikäteen) että olisi heittänyt vaikka kaksi tai kolme 40 metristä ja ottanut parin tai edes bogin :-)

40m per heitto jos sen kohtuutarkkuudella saa heitettyä riittää varmaan ainakin kolmanneksella (hattuvakio btw) Suomen väylistä pariin, joten ei se kaukana ole. Tsemppiä.

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #16 on: 30.04.12 - klo:21:24 »
Tänään taas Maskun keltainen A rata. Sama rata, mutta ei parannusta. Olikin liian hienoa aloittaa kausi omalla enkalla! Nyt sain 99 eli ei taas paljosta olis ollu kiinni, kaks heittoa vähemmän, ni olis ollu uus enkka. Tuli sentään yks par, radalla 11. Ekalla kerralla tuli par radalla 8.

Jos laskee näitten kolmen viimesen kerran tuloksista parhaiden mukaan niin tulis 84, joten olis ihan mahdollista päästä alle 90 heiton. Sitä sit tavottelemaan ja heittoihin pituutta kans.

Tänään olis taas päässy uimaan, mut en menny. Vesi rannasta 11 asteista, mut keskemmältä varmaan vähemmän, enkä tiä kuin tarkka toi mun mittari on. Sen voin silti samoa, et ihan jäätävän kylmää se on!!!

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #17 on: 16.05.12 - klo:21:31 »
Vähän on jäänyt kirjottelu vähiin, mutta heittelemässä on käyty. Ei nyt parempia tuloksia oo saatu, mut oon alkanu harjottelee kämmenheittoa, kun löysin hyvän otteen, jolla ei enää väpättäny niin paljoo. Ei nyt mitään kovin pitkiä heittoja saa aikaseks, mut kunhan nyt harjottelen ensiks.

Kiitos taas tsempistä!

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #18 on: 16.05.12 - klo:22:17 »

oletko tuota vilkaissut? Siitä voi olla apua :)

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #19 on: 08.07.12 - klo:00:47 »
Onpas jäänyt koko kesäkuu välistä... no, jatkuu taas  :D

Ollaan heiteltykkin, mutta ei varmaan kolmeen viikkoon, en tiä ees miks on pidetty taukoo, mut se voi olla ihan hyväkin välillä.

Toi oli hyvä video, kokeilen noita vinkkejä ottaa huomioon ja noita otteita kans. Mulla oli hiukan erilainen ote, mut pidän sen jos ei  noista mikään tunnu paremmalta. Nyt on taas niin sateinen viikonloppu, ettei taida heittely kuuluu ohjelmaan  :-\ Harmi

Koitan taas kirjotella, miltä noi uudet vinkit tuntuu.

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #20 on: 02.08.12 - klo:17:37 »
No niin, tulihan ne kivammat ilmat ja päästiin viikonloppuna la ja su heittelee!

Hauskaa oli ja ihan hyvin heitto alko kulkee alkukankeuksien jälkeen. Nyt vaan pitäis enempi käydä. Mietittiin tossa, jos kävis kisoissa kattomassa vähän mallia erilaisista reittivalinnoista ja millä tyylillä heittää ym. Täytyy ny kattoo millanen on viikonlopun ohjelma, et mitä tehään.

Pitäisköhän mennä vähän pihalle puttailee, ku tuntu et putit oli heikoin osa ja olisin saanu monta heittoo vähemmäks, jos olis ihan helpot putit onnistunu.

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #21 on: 02.08.12 - klo:18:13 »
Tutustuin vasta nytten treenipäiväkirjaasi. Itse olen tosin vasta viikon harrastanut lajia, etten ole vielä kerennyt kaikkiin otsikoihin täällä foorumilla tutustua. Toi tekemäsi kori on kyllä mahtava! olisi kyllä mahtavaa omistaa oma kori, mutta mitäpä kerrostalokämpässä sillä tekee, asentaa keittiöön?!  ;D Mutta onnea treenaamiseen! Toivottavasti saat vielä paljon mukavia onnistumisia loppukesänä!
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #22 on: 16.08.12 - klo:21:28 »
Kiitos kannustuksesta :D

Harmittavan vähälle on toi oman korin (tai ratojenkaan) käyttö jäänyt. Keväällä enemmän oli innostusta. No ollaan me nyt melkein pari kertaa viikonlopun aikana käyty heittää toi maskun rata. Nyt ei oo vaa tullu kauheesti edistystä. Pitäis varmaan keskittyä enemmän siihen mitä tekee ;D

Tuntuu, että saan monesti paremman alotusheiton ku pojat, ja putitkin on onnistunu aika kaukaa (tuurilla varmaan), mut silti oon aina 20 heiton pääs niistä lopulta. Eli tästä voisi päätellä, että mulla kosahtaa tokaan ja kolmanteen ja ja ja... heittoon. Pojat neuvoikin hyvin, et heitä vaan kahdella sisään aina tai holari, ni sit on varmasti hyvä tulos, ku ei oo niitä väliheittoja laisinkaan!!!

Joo, no voihan sitä aina yrittää, mut tähän asti on vaan yritykseks jääny ;)

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #23 on: 11.03.13 - klo:20:09 »
No niin, nyt on taas uusi kausi aloitettu! Viikonloppuna puttailin pihalla omaan koriin, kaivoin sen tuolta lumihangesta. Ihan mukavasti osuikin ja tuntui tekniikka olevan ihan muistissa. Tuntuu aina talven jälkeen, et menee hetki paremmin, kunnes rupee löysäilee tai yrittää liikaa. Pitäis saada sellanen hyvä keskittyminen, mut varoa liikaa yrittämästä. Se tuntuu olevan aina vaikeinta.

Hyvää kesän odotusta kaikille, koitetaan vielä jaksaa hetki!

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #24 on: 02.06.15 - klo:22:58 »
Siis tosiaan on kulunut pari vuotta edellisestä kirjoituksesta. Taisi siis tosiaan käydä niin kuin joka keväänä, että alkoi ottaa päähän, kun ei tulokset parane.
Tänä keväänä taas uudella innolla ollaan oltu heittelemässä erilaisilla kokoonpanoilla ja nyt tuntuu siltä, että oikeesti alan harjoitella tätä lajia kunnolla.
Oli hauska lukea kaikki vanhat tekstit läpi ja muistella omaa kehitystä. Suurin merkitsevä tekijä on henkinen peli ja on edelleen. Pitäisi pystyä keskittymään jokaiseen heittoon omanaan, eikä yhtään ajatella edellisiä heittoja. Ja pitää alkaa harjoitella ihan vaan tekniikkaa, eikä aina vaan mennä radalle. Paljon pystyy tehdä omalla pihalla tai urheilukentällä. Ja muiden tekstejä lukiessa on tullut sellainen olo, että se nimenomaan sitä kehitystä tuokin.
Haluaisin myös päästä muiden naisten kanssa heittelemään. Lausteella varmaan löytyisi seuraa. Sekin on muuten kolmen vuoden takaisesta muuttunut paljon, että nykyään on naisia pelaamassa. Silloin ei ollut juuri koskaan. Nyt olen jopa yhdelle naisryhmälle pitänyt "demon" siis joo ihan halusivat tutustua lajiin. Kai mä nyt aika paljon osaan jo ihan vasta alkajalle kertoa, mutta itsellä on ihan sikana opittavaa vielä.
Tänä keväänä olen heittänyt Maskun radan muutaman kerran läpi ja Mynämäen kerran. Sekä Nousiaisten pienen koulun radan pari kertaa. Vaihtelevaa on ollut menestys, mutta muutama hyvä heitto aina jaksaa tsempata. Tänään heittelin pihalla putteja 5-7 metristä, kunnes alkoi takkuamaan, niin siirryin metsän puolelle pitkiä heittoja rystyllä ja muutama kämmenellä. Nyt otin nopeampia kiekkoja käyttöön ja tuntuvat nekin lentävän. Mynämäellä näkee avausheiton pituuden yhdellä väylällä ja muistaakseni oli jotain 50 metriä. Eli 10 metriä tullut parissa vuodessa  :D
Silloin tavoite oli heittää Maskussa alle 100, nyt on aina alle 90 tulos. Eli onhan sitä kehitystä tullut, sitä ei vaan aina huomaa. Täältä se on helppo lukea!

Innostavaa friba kesää kaikille!

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #25 on: 03.06.15 - klo:21:21 »
Tänään heitettiin maskun b-korit keltaisilta. Aloitin väylältä 12 ja kivasti tuo lähtikin käyntiin. Siksi jatkoin koko kierroksen loppuun ykkösestä. Noh, eihän se sitten enää niin hienosti sujunutkaan, mutta oma ennätys silti +28. Edellinen mitä olen merkannut oli +33. Ja kunhan saisi koko kierroksen menemään kivasti niin voisi vielä parantua tulos. Jos olisi tämän kesän tavoite se alle 80 tai alle +20. Vielä ainakin innostusta riittää!
Huomasi kyllä, että eilen harjoittelin putteja, niissä tuntui olevan hyvä ote pääosin.
Nyt vaan hetki lepoa, kun tuntuu vasen sisäreisi ottavan kipeetä noista heitoista. Jotain siis taidan tehdä väärin. Olisi varmasti hyödyllistä kuvata omia heittoja tässä alkukaudesta.

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #26 on: 04.06.15 - klo:20:48 »
Aamu alkoi draivi treenillä kauniissa auringon paisteessa ja melkoisessa tuulessa. Otin 7 kiekkoa (fuse, champion panther, tursas, pursi, sotakirves, pohjan poika ja vipunen), joita heitin Mynämäen radalla väylän 7 alussa, jossa pystyy mittaamaan heittojen pituuksia.
Aikaisemmin keväällä rataa pelatessa heitin noin 55m muistaakseni. Nyt paras oli jo melkein 70 metriä! En ihan uskonut saavani niin pitkälle. Takatuuli saattoi auttaa myös.
Harjoittelin siinä samalla vauhdin ottoa. Tähän asti olen aina heittänyt ilman vauhdin ottoa. Otin rauhassa kolme askelta, enkä niihin juurikaan keskittynyt, vaan kolmannella askeleella heittoa. Se tuntui luontevalta ja mikä parasta, vasen sisäreisi ei tuntunut näissä heitoissa yhtään!
Otin myös videoita heitoista. Koitin niitä hidastettuna katsella, mutta en oikein tiedä mitä alkaisin muuttaa, jotta pituutta tulisi lisää. Noh, tämähän oli eka kerta vauhdin otolla. Mutta, saa kommentoida :)
(Kunhan opin laittamaan videon tänne)

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #27 on: 04.06.15 - klo:21:04 »

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #28 on: 04.06.15 - klo:21:40 »
Ja hidastettu versio edellisestä

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #29 on: 04.06.15 - klo:23:12 »
Aika hauskaa oikeestaan tää videon kattominen hidastettuna. Samalla kun lukee noita tekniikkavinkkejä niin aina löytää lisää korjattavaa. Ainakin vois ottaa lyhyemmän viimisen askeleen ja pitää jalan tukevampana. Näyttää, että lantio menee edellä ja jousto vie voimaa. Sitten toi kierto kantapäällä on yks juttu. Täytyy kuvailla lisää hetken kuluttua  :)