Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: hyzzer flipistä anukkaan  (Read 37825 times)

Offline flipflat

  • Juniori
  • **
  • Posts: 79
    • View Profile
Vs: hyzzer flipistä anukkaan
« Reply #75 on: 07.12.13 - klo:14:57 »
Itse pidän ranteessa tasaisen jännityksen ekassa lämmittelyheitossa, jotta tuntisin milloin ranne pitää jännittää. Toi riittää nykyään tuntuman palauttamiseksi pitemmänkin tauon jälkeen. Mitään muuta en ranteella tee.
Focused on moving forward on a spiritual Journey to reach personal goals in the Disc Golf world

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: hyzzer flipistä anukkaan
« Reply #76 on: 16.12.13 - klo:12:34 »
Vaikea muodostaa selkeää kysymystä, mutta olen tässä miettinyt onko hysseflipin fysiikassa jotain parempaa kuin suorassa heitossa?  ???

Eli jostain syystä tuntuu että jos heitän alivakaan kiekon hysseflipissä, se lentää pidemmälle ja ennen kaikke pidempään suoraa kuin vastaavan nopeuksinen flättinä heitetty vakaampi kiekko.

Tuoko alivakaus lentoon jotenkin enemmän glidea vai johtuuko tuo siitä että feidi alkaa alivakaalla myöhemmin?

Offline Chukie

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka Teräs
  • Seura: TT
Vs: hyzzer flipistä anukkaan
« Reply #77 on: 16.12.13 - klo:13:38 »
feidi alkaa alivakaalla myöhemmin
Vastasit jo itse. Ainakin mulle on helpompaa heittää lähes viivasuora heitto alivakaalla kiekolla hysseflippinä, kuin vakaammalla kiekolla flättinä. Alivakaampi kiekko feidaa vähemmän, jolloin se menee lopussa(kin) suorempaa linjaa.

Periaatteessa alivakaampi kiekko menee myös feidin vähyydestä johtuen pidemmälle, mutta tämä ei ole niin yksiselitteistä.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: hyzzer flipistä anukkaan
« Reply #78 on: 19.12.13 - klo:09:47 »
Kiitokset kommenteista. Kävin eilen hakemassa Meteorin ja DX Leopardin ni kohta nähdään oliko kiekosta vai miehestä kiinni. Tai siis tietysti jos noilla ei onnistu, ni sit koitetaan vielä Manalaa.  ;)

Taitaa tosin mennä viikonloppuun ennen ku pääse valosassa nakkelemaan.
Palaan nyt vielä kerran tähän omaan flipin metsästykseen. Kiekkoja, joilla tätä on ensisijaisesti kokeiltu ovat Z Meteor, DX Leopard, VIP Manala, X Xpress sekä Z Xpress.

Näistä Meteor on nyt sellainen, jolla tuo heitto onnistuu melko toistettavasti ja lentorata on mukavan suora. Kapeilla väylillää pähkäilen usein tämän tai suoran Buzzz avauksen välillä.

Seuraavaksi parhaiten tuntuu toimivan X Xpress, joka kääntyy hitaammin / pidemmällä matkalla ja vastaavasti myös lentää selvästi pidemmälle. Kapealle väylälle en vain saa / uskalla laittaa tarpeaksi voimaa ja turni jää vajaaksi.

Z muovinen Xpress on taas selvästi X:ää vakaampi ja se toimiikin itselleni enemmänkin suorana draiverina. Heittelen sitä nyt aina ku voin ja toivon että kiekko tuosta hieman suoristuisi.

Leopardi taas on, jopa omalle kädelle melkoinen flipperi. Painavampi malli, jollain muulla muovilla toiminee paremmin mutta tätä en kyllä uskalla kierroksella heittää kun lähtökulman arviointi on niin pienestä kiinni.

Suurin mysteeri näistä itselleni on Manala. Tuntuu että hyvin saman kaltaisilla heitoilla kiekko voi käyttäytyä hyvin vakaasti tai alivakaasti. 80m siivuissa voi helposti olla 20m sivuttaissuuntaista hajontaa. Yksi syy voi olla otteessa, joka ei oikein istu tälle kiekolle, mutta kyllä minua silti kiinnostaisi kuulla onko muilla ollut vastaavia kokemuksia. Tällä hetkellä Manala meinaan johtaa kandidaatti-listaa kevään kaapin tyhjennys operaatiolle.  :-\
« Last Edit: 19.12.13 - klo:09:53 by Jaskala »

Offline Mfisbee

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 154
  • hups! piti olla Mfrisbee mutta kirjotin Mfisbee
    • View Profile
Vs: hyzzer flipistä anukkaan
« Reply #79 on: 11.01.14 - klo:18:05 »
Lueskelin jostain helix nimisestä heitosta onko tämä toinen nimitys tälle heitolle vai olenko ihan hakoteillä? ???
joskus huomaan olevani heiton jälkeen kauempana korista kuin ennen sitä. ;)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: hyzzer flipistä anukkaan
« Reply #80 on: 11.01.14 - klo:19:31 »
lie sama kuin s-shot eli ässän muotoinen heitto, ensin kippaa oikealle (tai pistetään valmiiksi annukassa matkaan) ja sitten feidaa vielä takaisin

näin mää oon antanu itelleni ymmärtää
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: hyzzer flipistä anukkaan
« Reply #81 on: 11.01.14 - klo:19:53 »
Kiitokset kommenteista. Kävin eilen hakemassa Meteorin ja DX Leopardin ni kohta nähdään oliko kiekosta vai miehestä kiinni. Tai siis tietysti jos noilla ei onnistu, ni sit koitetaan vielä Manalaa.  ;)

Taitaa tosin mennä viikonloppuun ennen ku pääse valosassa nakkelemaan.

Suurin mysteeri näistä itselleni on Manala. Tuntuu että hyvin saman kaltaisilla heitoilla kiekko voi käyttäytyä hyvin vakaasti tai alivakaasti. 80m siivuissa voi helposti olla 20m sivuttaissuuntaista hajontaa. Yksi syy voi olla otteessa, joka ei oikein istu tälle kiekolle, mutta kyllä minua silti kiinnostaisi kuulla onko muilla ollut vastaavia kokemuksia. Tällä hetkellä Manala meinaan johtaa kandidaatti-listaa kevään kaapin tyhjennys operaatiolle.  :-\

Manala on erittäin alivakaa ja täten herkkä tekniikka virheille. Manala ei myöskään kestä sitä vähäisintäkään tuulta( Tai en ainakaan itse heittäisi ja koittaisi). Mutta rauhallisella vedolla ainakin itsellä Manala nousee pystyyn ja  kääntää koko matkan todella rauhallisesti ja on myöskin helposti ennakoitava kiekko. Itsellä ei ole kertaakaan jättänyt flippaamatta vaan toiminut poikkeuksetta aina aivan loistavasti. Ehkäpä manala ei vaan sovi sinun heitto tyyliisi tai muutat selkeästi heitto tyyliäsi/tapaa aina kyseisellä kiekolla heitettäessä.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2