Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Tuulikiekot  (Read 35847 times)

Offline Peksi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Peksi Luoma
  • Seura: Jyli
Vs: Tuulikiekot
« Reply #15 on: 02.04.12 - klo:16:36 »
Eli tuuleen kokonaan eri strategialla. Check! Seiftimpää ja iisimpää heittoa. (Nöyrrrrryyyttä!) Tuo PD2 voisi olla, jos se on vähän iisimpi kuin Xcal, kun haluaa vähän enempi kiskaista. Vitsit, ku menee rahaa näihin kokeiluihin... Halpa laji... pah ja pyh! Täyspainoinen PD s-line on nolla-turnin kiekko, mutta kippailee mulla jatkuvasti vastaiseen. Huono yksilö tai sitten en osaa heittää. Teebirdikin tuntuu olevan luotettavampi vastaiseen. Ainakin palautumisen suhteen. Mun PD kaartaa loppuun asti, jos kippaa.
PD on nolla-turnin kiekko vain nopeuteen 10 asti. Rivakassa vastatuulessa ilmanopeus nousee helposti sen yli, ja kiekko kippaa.

Minä noista nopeuksista mitään tiiä...Mutta kyllä PD aika raakaa tuulta kestää, mutta vaatii pehmeetä tatsia. Jos tulee väpätyksiä niin seurauksena välitön kippaus.
Jos osaa heittää puhtaasti, niin ei tarvi heti kaivaa sitä xCaliberia laukusta.....Ite luonnollisesti vedän välittömästi esiin Firebirdin, kun yksikin lehti liikahtaa metsässä.  ;D
QMEGA|P1|P2|RHY|ATLAS|FB|SOLF|PD|PD2|DSTR

Offline VVH

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
Vs: Tuulikiekot
« Reply #16 on: 02.04.12 - klo:16:56 »
Pitäisikö samaan lankaan jatkaa keskustelua myös pituusrajoitteisten henkilöiden (golfheitot kaksinumeroisilla metreillä) vastatuulikiekoista? Hidas+ylivakaa taitaa kuitenkin olla tuulessa fiksuin ratkaisu, vaikka vastaiseen pystyisikin heittämään nopeammalla kiekolla kuin mihin käsi riittää tyynellä säällä.

Omassa bägissä ennen kaikkea premium jokeri tuntuu äärimmäisen varmalta kiekolta tuulessa kuin tuulessa, mutta ongelmana on että sen heittäminen pitkälle vaatisi olosuhteista riippumatta vähän isompaa kättä. Silloin kun innostuu yrittämään tuulisena päivänä jollakin pidemmälle lentävällä kiekolla niin lähes aina saa merkata korttiin ainakin yhden ylimääräisen heiton. Muutaman kierroksen kokemuksella basic Respectillä voisi heittää jokusen metrin pidemälle ilman kippaamisen pelkoa, mutta kunnon tuulitestipäiviä on vasta yksi takana.

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Tuulikiekot
« Reply #17 on: 02.04.12 - klo:21:00 »
Mulla ei oo ollu mitään onkelmaa xcaliberin kanssa. Champion xcaliber pitää tuulen kuin tuulen ja on nopea kiekko eli lentää pitkälle, suosittelen

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Vs: Tuulikiekot
« Reply #18 on: 02.04.12 - klo:21:08 »
Mulla ei oo ollu mitään onkelmaa xcaliberin kanssa. Champion xcaliber pitää tuulen kuin tuulen ja on nopea kiekko eli lentää pitkälle, suosittelen
Mites star xcaliber..? Onko toiminut sulla vastatuulessa? :)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Tuulikiekot
« Reply #19 on: 02.04.12 - klo:21:10 »
Mulla ei oo ollu mitään onkelmaa xcaliberin kanssa. Champion xcaliber pitää tuulen kuin tuulen ja on nopea kiekko eli lentää pitkälle, suosittelen
Mites star xcaliber..? Onko toiminut sulla vastatuulessa? :)

Jarmolla ja mulla on ollut pari Star Xcaliberia, ja toimiihan ne ihan mukavasti jos haluaa heitää rollereita.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Tuulikiekot
« Reply #20 on: 02.04.12 - klo:21:11 »
Mulla on tos 175grammasena 'uusi' star xtiäkaliperi ja sitte vanhempi champion äxtiät.

Uus star xtällinki on samaa luokkaa ku r-pro wahoo. Vanhempi on multiääryyttä, mutta enpä kuljeta mukana, kun on muitakin korvaavia kiekkoja, joita saa vielä kaupasta suurimpiirtein samanlaisena.

Juho, koska lunastat nua kalikat pois?

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Tuulikiekot
« Reply #21 on: 02.04.12 - klo:23:26 »
Mun star xcali on maailman paras kiekko mutta se on nykyään vähän ton jamon xcalin tapane:):)

Offline Hextall

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kalle Savonen
  • Seura: 7k
Vs: Tuulikiekot
« Reply #22 on: 03.04.12 - klo:13:59 »
Mulla on kans pari semmosta hyvin kulutettua star xcalikkaa jotka ovat ominaisuuksiltaa sit lähellä vanhoja hyviä star dessuja ja ne vasta hyviä onkin :)

Offline JIIRbba

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jere Kainulainen
  • Seura: Mustavaris
Vs: Tuulikiekot
« Reply #23 on: 03.04.12 - klo:15:22 »
Itsellä on tuulikiekkoina pari erittäin "flättiä" 175g star wraithia. Muistuttavat Erittäin paljon muodoltaan 12x firebirdejä.
« Last Edit: 03.04.12 - klo:15:25 by JIIRbba »

Offline DX Dessu

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 40
  • Tuoltahan mää hainkin
    • View Profile
  • Oikea nimi: Eetu Moksunen
  • Seura: Rauman Frisbee
Vs: Tuulikiekot
« Reply #24 on: 03.04.12 - klo:20:02 »
Foreen käytän Nuke OS ja myös jos heitän johonkin tornaadoon rystyä.Ei ole koskaan kipannut yli mutta on varmaan turhan vakaa normaaliin vastatuuleen.Noilla mun rystyheitoille riittää vastatuuleen star dessu.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Tuulikiekot
« Reply #25 on: 04.04.12 - klo:12:52 »
Olen jo hetken odotellut jonkun kertovan minkälaista kiekkoa heittivät hallitusti viime vuonna Kaatiksella tuulen ollessa pahimmillaan puuskissa 30 m/s puiden kaatuillessa. Siellä sopivasti kun tarjosi kiekon pohjaa tuulelle niin meni kiekko kauas.

Yyterissä olen myös ollut pelaamassa todella kovalla tuulella. Silloin ei paljon auttanut Maxit eikä Monsterit... :)
Kahden metrin putit eivät olleet kovin helppoja eikä ikinä tiennyt mihin kiekko menee. Nyt jo naurattaa, mutta silloin tuli ensin suu täyteen hiekkaa ja sitten varmuuden vuoksi alkoi vielä sataa :)
Hieno kilpailu siis kaikenkaikkiaan. Voittajat saatiin selville, mutta en usko monellakaan olleen selkeää hajua kiekkovalinnoista :)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Tuulikiekot
« Reply #26 on: 07.04.12 - klo:22:53 »
Vedin Lausteella tänään useita heittoja tosi kovaan vastaiseen Champ Firebirdillä. Ei kipaillu ei. Selvä muutos tyyneen heittämisessä ainoastaan normaalin kovan feidin hilliintyminen. Lentää vastaiseen kuin teebirdi tyynellä.
« Last Edit: 08.04.12 - klo:01:51 by HAH »

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Tuulikiekot
« Reply #27 on: 08.04.12 - klo:01:12 »
Ite hommasin Champ Monsterin tuulen varalta bägiin viime syksynä. Paha vielä sanoa kiekosta mitään muuta kuin että hyvät hysset sillä lähtee ainakii :D

Offline Karpo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joonas Karppanen
  • Seura: Rauma frisbee
Vs: Tuulikiekot
« Reply #28 on: 09.04.12 - klo:10:30 »
Itse käytän PD2 ja S-linen PD:tä, toimii itsellä ainakin hyvin.

Offline Kalvakka

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
  • Seura: 7K, RFGC
Vs: Tuulikiekot
« Reply #29 on: 09.04.12 - klo:17:03 »
Discraftin Flick toimii mulla ainakin hyvin vastaisissa tuulissa. Pirun matala profiili kiekossa, lieko siksi toimii niin hyvin tuulissa. Mulla toimii myös kämmenkiekkona.