Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Tuulikiekot  (Read 35454 times)

Offline Vesa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 132
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa H
Vs: Tuulikiekot
« Reply #30 on: 09.04.12 - klo:17:16 »
PD2 oli melkonen pettymys... Ainakin oma lätty oli vastaava kuin sopivasti kulahtanut bossi.

innovan MAX, Discraftin Flick ja Latituden XXX on tähän asti pitänyt sen mitä sanotaankin.
« Last Edit: 09.04.12 - klo:17:22 by Vesa »

Offline J4n1

  • Juniori
  • **
  • Posts: 66
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Kleemola
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Tuulikiekot
« Reply #31 on: 09.04.12 - klo:21:49 »
Olen kans tota ch Firebirdiä ajatellu vastatuuli kiekoks ja myös upsi kiekoks. Onko kukaan kokeillu sitä upseihin? Jos toimis kumpaankin tarkotukseen ni olis ihan mahtavaa, ei tarvis ostaa kahta eri kiekkoo.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Tuulikiekot
« Reply #32 on: 09.04.12 - klo:22:04 »
Olen kans tota ch Firebirdiä ajatellu vastatuuli kiekoks ja myös upsi kiekoks. Onko kukaan kokeillu sitä upseihin? Jos toimis kumpaankin tarkotukseen ni olis ihan mahtavaa, ei tarvis ostaa kahta eri kiekkoo.

Toimii molemmissa tarkoituksissa.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Tuulikiekot
« Reply #33 on: 09.04.12 - klo:22:05 »
Olen kans tota ch Firebirdiä ajatellu vastatuuli kiekoks ja myös upsi kiekoks. Onko kukaan kokeillu sitä upseihin? Jos toimis kumpaankin tarkotukseen ni olis ihan mahtavaa, ei tarvis ostaa kahta eri kiekkoo.
En oo firebirdiä toviin pitäny bägissä ku on niin lähellä bansheeta, mutta kyllähän tulilintu toimii hysseen, foreen, upsiin, vastatuuleen, mihin nyt näistä sitten tarviikaan...

Offline J4n1

  • Juniori
  • **
  • Posts: 66
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Kleemola
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Tuulikiekot
« Reply #34 on: 09.04.12 - klo:22:10 »
Olen kans tota ch Firebirdiä ajatellu vastatuuli kiekoks ja myös upsi kiekoks. Onko kukaan kokeillu sitä upseihin? Jos toimis kumpaankin tarkotukseen ni olis ihan mahtavaa, ei tarvis ostaa kahta eri kiekkoo.
En oo firebirdiä toviin pitäny bägissä ku on niin lähellä bansheeta, mutta kyllähän tulilintu toimii hysseen, foreen, upsiin, vastatuuleen, mihin nyt näistä sitten tarviikaan...
Eli kyseessä hyvä lätty. Taidanpa ostaa.  8)

Offline jam-o

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 255
  • Ready to get Fierce!
    • View Profile
    • Tomoottajat
  • Oikea nimi: Jarmo Aulu
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Tuulikiekot
« Reply #35 on: 10.04.12 - klo:11:27 »
PD2 oli melkonen pettymys... Ainakin oma lätty oli vastaava kuin sopivasti kulahtanut bossi.
Mitä muovia PD2 oli? Itellä C-line PD2 ei oo pettäny vielä kertaakaan. Mahtava forekiekko ja toimii vastatuulessa hienosti. "Seelaini" ei ainakaan ole lähelläkään kulahtanutta Bossia.

Offline Vesa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 132
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa H
Vs: Tuulikiekot
« Reply #36 on: 10.04.12 - klo:11:48 »
PD2 oli melkonen pettymys... Ainakin oma lätty oli vastaava kuin sopivasti kulahtanut bossi.
Mitä muovia PD2 oli? Itellä C-line PD2 ei oo pettäny vielä kertaakaan. Mahtava forekiekko ja toimii vastatuulessa hienosti. "Seelaini" ei ainakaan ole lähelläkään kulahtanutta Bossia.
c-line oli itsellänikin... Tiedä sitten onko noissa yksilöissä silti eroja. Ihmettelin kyllä isosti kun piti olla xcaliberia vakaampi mutta ei sitten sinnepäinkään.

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Tuulikiekot
« Reply #37 on: 10.04.12 - klo:12:05 »
PD2 oli melkonen pettymys... Ainakin oma lätty oli vastaava kuin sopivasti kulahtanut bossi.
Mitä muovia PD2 oli? Itellä C-line PD2 ei oo pettäny vielä kertaakaan. Mahtava forekiekko ja toimii vastatuulessa hienosti. "Seelaini" ei ainakaan ole lähelläkään kulahtanutta Bossia.
c-line oli itsellänikin... Tiedä sitten onko noissa yksilöissä silti eroja. Ihmettelin kyllä isosti kun piti olla xcaliberia vakaampi mutta ei sitten sinnepäinkään.
mahtoks sul vahingos olla dd2 :D mun pd2 ei oo kans pettäny kertaakaan

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Tuulikiekot
« Reply #38 on: 10.04.12 - klo:12:15 »
Voisko Vesa olla heittotekniikassakin probleemii? Mä sain tosiaan kipattua tuon Firebirdinkin alkuun tuulessa muutaman kerran... Nyt tajuan, et se ei ollut kiekosta, vaan heittäjästä kiinni. Annukulmaa tai väpätystä heittäessä ja sit vähän tuulta pääsee alle... se on menoa...

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Tuulikiekot
« Reply #39 on: 10.04.12 - klo:12:20 »
PD2 ei ole lähelläkään Bossia, ei uutta eikä vanhaa. DD2 sen sijaan on, enkä minä esimerkiksi silmällä erottanut kumpi on kumpi, kun mulla oli iso kasa noita Discmania Cash Money Tourin kiekkoja.

Offline Juuzou

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juuso
  • Seura: Helsinki Disc Devils
Vs: Tuulikiekot
« Reply #40 on: 10.04.12 - klo:12:40 »
Tämä on vähän offtopic, mutta en millään viitsisi tällekin perustaa omaa threadia.

Mitä kiekkoa suosittelisitte upsi kiekoksi sellaiselle henkilölle kuka heittää aivan järjettömän kovaa upsei :)

Kaverini heittää suuren osan heitoista upseina ja viskoo niitä niin stanan kovaa, että luulisin vähän jonku todella ylivakaan sopivan hänelle parhaiten..

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Tuulikiekot
« Reply #41 on: 10.04.12 - klo:12:45 »
Tämä on vähän offtopic, mutta en millään viitsisi tällekin perustaa omaa threadia.

Mitä kiekkoa suosittelisitte upsi kiekoksi sellaiselle henkilölle kuka heittää aivan järjettömän kovaa upsei :)

Kaverini heittää suuren osan heitoista upseina ja viskoo niitä niin stanan kovaa, että luulisin vähän jonku todella ylivakaan sopivan hänelle parhaiten..
Jos kättä ja tekniikkaa piisaa niin pisimmät siivut irtoo varmasti premium respectillä tai xxx:llä. Toki lyhyempiin upseihin vähän hillitympää pannua sitte...

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Tuulikiekot
« Reply #42 on: 10.04.12 - klo:12:50 »
joo siis kyllä pd2 on ylivakaa kiekko. sopii hyvin vastatuuleen. en tiedä miten sit discmanialla menee noi väritsydeemit...innovallahan esim jotkut pinkit kiekot voi olla todella alivakaita vaikka periaatteessa jostain ylivakaasta kiekostakin ois kyse. sitten bossista: mulla on muutamia keltaisia champion bosseja jotka KESTÄÄ AINAKIN MUN RUNTTAA vastatuuleenkin forea, puhumattakaan mun parista (dyed)värjätystä ch bossista. ne vieläkin ylivakaampia. kiekosta ei koskaan tiedä ihan varmaa muuten kuin vasta testaamalla sitä

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Tuulikiekot
« Reply #43 on: 10.04.12 - klo:13:25 »
Kuin myös samat kokemukset seelainin PD2:sesta. Oli kyllä armo jyrä.

Offline Vesa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 132
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa H
Vs: Tuulikiekot
« Reply #44 on: 10.04.12 - klo:14:15 »
mahtoks sul vahingos olla dd2 :D mun pd2 ei oo kans pettäny kertaakaan
Ei kyllä mulla dd2 on sitten erikseen :)
Mutta ihmettelin sitä kiekon profiiliakin, yleensähän ylivakaat on päältä melko tasasia ja rimmi alapuolelta puolestaan vähän jyrkempi.. Muistaisin vaan että tossa oli melkoinen kupu..

Enkä sit tiedä kuinka päin helv****ä sitä tulee remmottua mutta silloisen sopivasti sorakuopalla paiskotun star bossin kanssa oli melkeinpä identtinen heittää.

Tykkään kyllä sellasista ylivakaista nopeista kiekoista ja pakko aina joku sellanen bägissä on olla. Hmmm uskaltaiskohan ostaa toisen mokoman  :) Jospa toi edellinen oli joku maanantaiversio...