Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Hyvä anhyzer kiekko?  (Read 36321 times)

Offline Danny

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 548
    • View Profile
  • Oikea nimi: Daniel
  • Seura: TFS
Vs: Hyvä anhyzer kiekko?
« Reply #30 on: 21.05.14 - klo:19:07 »
Tuli vaan mieleen tätä ketjua lukiessa, että eikö ole mahdollisesti riski opetella heittämään todella alivakaalla kiekolla antsaa? Esim Roadrunner kääntää todella helposti yli pienestä hyzeristä. Ite ainakin heitän kaikki antsat suoralla tai jopa hyvinkin vakaalla kiekolla tilanteesta riippuen (Aviar, Roc, Teebird, Wraith, Firebird). Ei ainakaan ole niin suurta riskiä, että onnistunut heitto rollaa muutaman kymmenen metriä sivuun.

Joo ite en heitä enää annukkaa Roadrunnerilla koska kääntää yli helposti.
Dagger - Pa1 - Nova - Challenger - Zone -  Drone - Wasp - Buzzz - Stalker - Predator - Force - Nuke

Offline wakabunga

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 399
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Hyvä anhyzer kiekko?
« Reply #31 on: 21.05.14 - klo:22:57 »
C-Line FD 1st run ja sidewinder.. riippuu haluaako lopussa rolleroitua vielä  ::)

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Hyvä anhyzer kiekko?
« Reply #32 on: 28.05.14 - klo:08:51 »
Mä käytän tiipparia jos täytyy palautta, muuten jotain kevyttä esim. 140g blizzard wraitti. Nää on kuitenki mun mieltymyksiä, ettei välttämättä kannata ottaa mallia. ;)

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Hyvä anhyzer kiekko?
« Reply #33 on: 02.06.14 - klo:13:46 »
Itsellä midari annukoihin Prodigy M4 (180g). Draiveihin Ch Valkyrie(175g) ja Star Tern(175g). Aika alivakaa setti, mutta pitävät kulmansa mukavasti loppuun asti liikoja repimättä :)
« Last Edit: 02.06.14 - klo:13:48 by JoniHenri »
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Hyvä anhyzer kiekko?
« Reply #34 on: 03.06.14 - klo:11:23 »
Draivereissa paras on mielestäni Star Valkyrie ja midareista Latituden GL Fuse.
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline Sebu

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
    • Valokuvat kiekkoihin
  • Oikea nimi: Sebastian Ratu
  • Seura: LFC
Vs: Hyvä anhyzer kiekko?
« Reply #35 on: 03.06.14 - klo:13:01 »
Pakasta vedetyistä kiekoista itsellä on toiminut todella hyvin basic laseri, mutta tuo 4 vuotta koulutettu basic jokeri on mieletön antsa lähäreihin.
www.discdesigner.fi - Valokuvat kiekkoihin

Offline Jarkov

  • Juniori
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jaakko Konttinen
  • Seura: JyLi
Vs: Hyvä anhyzer kiekko?
« Reply #36 on: 26.06.14 - klo:23:03 »
Itse ostin Innovan Roadrunnerin anhyzereihin ja hyvin on toiminut.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Hyvä anhyzer kiekko?
« Reply #37 on: 27.06.14 - klo:08:24 »
Trilogyt: Escape, River, Sotakirves tai Manala,Thief  midaripuolella Fuse, Fugitive, Pursi, Claymore, Tursas
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Hyvä anhyzer kiekko?
« Reply #38 on: 27.06.14 - klo:09:44 »
Puhutaanko tässä ketjussa:
1) Alivakaista, ylikääntävistä kiekoista vai
2) Kiekoista, joita on hyvä heittää anhyzer-kulmassa?

Itse tykkään heitellä annukkakulmassa Rhynoa, Rocia, PD:tä ja milloin mitäkin. Jos cut-rolleriksi niin S-Jackalia. Hyviä ylikääntäviä on sitten vaikkapa Mako ja Valkyrie ja FD ja nämä lähtee pienestä hyzeristä kyllä.

Offline JKyytinen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse Kyytinen
Vs: Hyvä anhyzer kiekko?
« Reply #39 on: 14.07.14 - klo:22:09 »
Vakailla kiekoilla on helpompi heittää anhyssyä. Järjettömän alivakaalla kiekolla anhyssyheitot ovat vain tavallisia heittoja, jotka alkavat kääntämään yli. Minulla käytössä Wraith, DD, XCaliber.
mm. Aviar - P2 - Buzzz - Vulcan - Pohjan poika - Destroyer - Wraith - Hysteria - XCaliber - Stiletto

Offline Timppaska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 172
  • Eläpä kuiki tänne!
    • View Profile
Vs: Hyvä anhyzer kiekko?
« Reply #40 on: 15.07.14 - klo:11:19 »
Innovan Valkyrie, etenkin vähän kevyempänä, ja paranee tietenki heitto heitolta. Rimmi on omaan makuun vaan hieman liian kapea.

Millenium Astra! Löysin kerran merkkaamattoman ~165g Astran ja tuo mystinen lautanen kulki bägissä mukana useamman viikon ennenkuin edes testasin sitä. Muutaman heiton jälkeen tyrmistyin ja olin koukussa, kun vielä sopivuus käteen oli miltei täydellinen. Myöhemmin kyseinen kiekko kuitenki karkas vähän lapasesta ja annukoi itsensä vesistöön  ::) Tilasin välittömästi uuden. (Innovan vastaava on Archon, omistan, mutten ole vielä heittänyt)
 
Lyhyempiin avauksiin tartuin ennen lähes aina Discraftin Glideen, nykyään enemmän Buzzz SS:ään.
 
Hyviä anhyzerkiekkoja on pirusti, ja tarpeeks kun niitä nakkelee niin jokainen varmasti löytää suosikkinsa.

Offline Poimis

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
    • Fribakaveri
  • Oikea nimi: Sami Poimala
  • Seura: TT
Vs: Hyvä anhyzer kiekko?
« Reply #41 on: 16.07.14 - klo:16:34 »
Sitkeässä elää käsitys, että on olemassa erikseen "hyssekiekot", "antsakiekot" ja "forekiekot". Ihan tavoitteena olevasta heittolinjasta riippuu, millä kiekolla kannattaa lähteä koittamaan. Itse kun olen kursseja vetänyt, niin olen monesti aloittanut näillä myytin murtajaisilla: Roadrunnerilla voi ihan hyvin heittää hyssen, ja Bansheella voi ihan hyvin heittää annukan.

Riippuu tietysti omista tavoitteista (haluaako oikeasti oppia heittämään, vaiko vain parantaa kierrostulostaan 1-2 heitolla) mutta voisin melkein lausua että mikä tahansa heitto onnistuu millä tahansa kiekolla. Ja jatkoksi, jos opettelee kunkin heiton vain sellaisella kiekolla, jolla se on alkuun helpointa, tulee luultavasti opetelleeksi heiton väärin. Jos heittää foreja ja hyssejä pelkällä Monsterilla ja annukoita pelkällä Mamballa, niin vaikeeta on tulla hyväksi heittäjäksi.
http://fribakaveri.fi - kivempaa fribaamista
http://sfk.fi - Suomen frisbeegolfkouluttajat

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Hyvä anhyzer kiekko?
« Reply #42 on: 17.07.14 - klo:09:07 »
Poikkeus on niin tiukat mutkat, että kaikki kiekot eivät käänny tarpeeksi tiukasti joko liian vähän yli- tai alivakauden takia. Muuten ylläoleva pitää paikkansa. On tosin eri asia, saako kiekon pakottamisella luonteensa vastaiselle linjalle parasta tulosta. Se ei tarkoita sitä,  etteikö taidolla voi ja joskus kannata tehdä sitäkin. Taito yli välineiden ja taito plus optimivälineet yli kaiken.

Offline Olpy

  • Juniori
  • **
  • Posts: 70
  • McBeast Slayer
    • View Profile
  • Oikea nimi: Olli Pylsy
  • Seura: JyLi / Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Hyvä anhyzer kiekko?
« Reply #43 on: 24.07.14 - klo:12:16 »
Kattelin tuos muutaman In the bag- videon ja panin merkille, ettei noilla pro-jätkillä ole oikeastaan lainkaan alivakaita draivereita bägissä (ehkä muutama alivakautunut voi olla). Miksi? Onko se isokin antsa sit kuitenkin paras heittää kohtuu vakaalla kiekolla heittokulmaa säätäen?

Kyllä ku ylivakaalle kiekolle antaa vaa tarpeeks kulmaa, ni ne ottaa aika mojovat sivuliidot. Ite heitän myös antsoja suht vakailla/ylivakailla kiekoilla, niin eivät lähde rollereiksi lopussa.

Pro äijillä on niin hyvä tekniikka ja riittää myös kättä heittää pannua joten harvemmalta mitää överi alivakaita kiekkoja löytyykään.

Itse tykkään heittää annukoita ehkä puttereilla lyhyitä matkoja ja jollain 180 g midarilla joka pitää kulman niin menee myös aika mukavasti ja pituuttakin saa hyvin kun tietää ettei ne kumminkaan feidaa vasemmalle (oikean käden rysty). Pidemmät annukat hoidanki sitten sidearmilla tai jos pakon edessä tehtävä kunnon kiemura annukka niin jollain Bossin tapaisella hieman alivakaalla ja antaa vaa kulmaa ja vauhtia niin ei se kippaa takaisin :)