Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kiekkovertailut  (Read 132888 times)

Offline Roottori

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
  • Oikea nimi: Casper Liukkonen
  • Seura: Mikkelin Frisbeegolf
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #60 on: 17.09.12 - klo:19:09 »
Kiitoksia kaikille vastaajille!

Olen nyt kallistumassa Discraftin X Avengeriin, sen pitäisi olla aika lailla sitä, mitä haenkin. Jonkin aikaa arvoin PD:n ja Avengerin välillä, mutta luulen Avengerin sopivan mulle paremmin. Avengerilla on parempi heittää erilaisia linjoja, kun PD taas lähinnä menee suoraan ja feidaa lopussa. Vaihdoin juurikin tämän kyseisen seikan takia Teebirdit Eagle X:iin, enkä ole katunut. Tykkään myös heittää hysseflipillä, millä Avengerin pitäisi toimia hyvin. PD sopii ymmärtääkseni paremmin niille, jotka tykkäävät heittää kovaa ja flättiä heittoa.

Jos jollain on ylimääräisiä X Avengereja, joista olisi valmis luopumaan, niin voi nakata meikäläistä yv:llä.

Offline Simpanssi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #61 on: 18.09.12 - klo:20:37 »
Haluasini koettaa todella nopeeta midaria tai hidasta draiveria mikä olisi todella ylivakaa, mitään ehdotuksia ?? KIITTOS
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #62 on: 18.09.12 - klo:20:43 »
Cro

Banshee, firebird, whippet

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #63 on: 18.09.12 - klo:21:52 »
Midareista Drone ja Gator, draivereihin lisäisin vielä Viperin. Itselläni on FLX Drone ja se on kyllä melkonen jyrä, ei paljoa tarviarpoa mihin suuntaan se haluaa mennä.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #64 on: 18.09.12 - klo:21:54 »
Jaa juu midaritkin ylivakaana. No mulla ois siihen hommaan 168g gator. On ylivakaa.

Offline Simpanssi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #65 on: 18.09.12 - klo:23:56 »
banshee ja firebird on ollut, crosta en tykkää gatoria vois kyl kokeilla tai sitten gatewayn demonia, onko kellään kokemuksia. Myös milleniumin sentinel vois olla hyvä : )
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #66 on: 19.09.12 - klo:09:35 »
Joo, ei cro ole ylivakaa. Luulin vaan että hait nopeeta midaria, en huomannut että senki tarvitsi olla ylivakaa. Mutta Gatori on hyvä.

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #67 on: 19.09.12 - klo:13:31 »
Tuon alueen kiekoista ei ole kokemusta kuin:

Dx Whippet. Minulle häiritsevän kuvukas. Kovaa heittäen jonkin verran suoraa lentoa ja sitten rankka feidi. Ei kestä tuulta hyvin. Vähemmän pituutta kuin Eagle, Teebird.

Z Flick. Ei ihan hidas draiveri, mutta jos etsit lyhyttä lentoa niin tämä häviää kaks- kolkyt metriä sinun pitimmille kiekoille. Koko ajan feidaa vielä kenellä satan metriä max rystyllä.
-Timo

Offline Simpanssi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #68 on: 19.09.12 - klo:20:34 »
Juu Flickki liian nopeen siihe tarkotuksee on jo firebirdi, eiköhä pie kokeilla gatorii, demonii ja sentinelii
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2

Offline Viikate

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 113
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Tuukkanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #70 on: 20.09.12 - klo:16:50 »
Tuosta: http://www.innovastore.fi/product/1236/limited-production-glow-champion-gator

Ei nyt suoraan liity tuohon linkkiin, mutta ihmetyttää aina kuka jaksaa hamstrata noita harvinaisimpia kiekkoja. Tarkoitan tuolla ihan kiekkojen ostoa pelattavaksi, eikä keräilykappaleiksi takan reunalle. Jos noita Champ Glow Gatoreita nyt pari ostaa ja toteaa, että ovat niin hyviä ettei enää ilman pärjää, entäs siitä eteenpäin? ::)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #71 on: 20.09.12 - klo:16:57 »
banshee ja firebird on ollut, crosta en tykkää gatoria vois kyl kokeilla tai sitten gatewayn demonia, onko kellään kokemuksia. Myös milleniumin sentinel vois olla hyvä : )

Demon on ainakin ylivakaa, nopeampi kui Gator ja Drone. Kaveri nakkelee tuolla kämmenavauksia, kääntää hyvin hillitysti yli ja tulee aina takaisin. Itse en saa rystyheitolla kääntämään.

Offline jupasierra

  • Juniori
  • **
  • Posts: 61
  • Kyllä se siitä :)
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha
  • Seura: Frisbee kotkat / Ruissalon puskajussit
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #72 on: 21.09.12 - klo:11:20 »
Näyttää olevan aika paljon eroja kämmen ja rystyheittäjien kiekoissa. Toiset kääntää yli kämmenellä rystyllä ei jne ominaisuuseroja. Löytyykö mistään vertailua mitkä kiekot sopivat paremmin rystylle/kämmenelle, vai alkaako se vertailu tästä ?!

Ite olen aloittelija tässä hommassa, ja heitän vain rystyllä koska olkapää ei kestä kämmentä. Olen keräillyt jokusen erilaisen kiekon ihan vertailun vuoksi, ja parhaat hallituimmat heitot olen saanut aikaiseksi: MIllennium Orion LF, Vibram Acsent, Innova Champion Monarch. Helpoin hallita on mulle tuo Orion LF. Kaikki tietysti vielä muuttuu kun tekniikka paranee, ja muutkin bagissa alkavat lentää paremmin.
Jussi

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #73 on: 21.09.12 - klo:12:21 »
Näyttää olevan aika paljon eroja kämmen ja rystyheittäjien kiekoissa. Toiset kääntää yli kämmenellä rystyllä ei jne ominaisuuseroja. Löytyykö mistään vertailua mitkä kiekot sopivat paremmin rystylle/kämmenelle, vai alkaako se vertailu tästä ?!

Ite olen aloittelija tässä hommassa, ja heitän vain rystyllä koska olkapää ei kestä kämmentä. Olen keräillyt jokusen erilaisen kiekon ihan vertailun vuoksi, ja parhaat hallituimmat heitot olen saanut aikaiseksi: MIllennium Orion LF, Vibram Acsent, Innova Champion Monarch. Helpoin hallita on mulle tuo Orion LF. Kaikki tietysti vielä muuttuu kun tekniikka paranee, ja muutkin bagissa alkavat lentää paremmin.

Oikeastaan ei ole olemassa kämmen- ja rystykiekkoja. Kaikkia kiekkoja voi heittää myös kämmenellä, kunhan tekniikka on kunnossa. Useimmille on helpompaa heittää ylivakaata kiekkoa, koska se korjaa tekniikkavirheitä. Kämmenellä heittäessä alivakaa kiekko on herkempi OATille ja tuppaa kippaamaan herkästi. Eli jos haluaa päästä sieltä mistä aita on matalin, kannattaa heittää kämmenellä ylivakaita kiekkoja. Tai sitten hioo heiton kuntoon ja heittää samaa mitä rystylläkin.

Offline Roottori

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
  • Oikea nimi: Casper Liukkonen
  • Seura: Mikkelin Frisbeegolf
Vs: Kiekkovertailut
« Reply #74 on: 21.09.12 - klo:15:17 »
Oikeastaan ei ole olemassa kämmen- ja rystykiekkoja. Kaikkia kiekkoja voi heittää myös kämmenellä, kunhan tekniikka on kunnossa. Useimmille on helpompaa heittää ylivakaata kiekkoa, koska se korjaa tekniikkavirheitä. Kämmenellä heittäessä alivakaa kiekko on herkempi OATille ja tuppaa kippaamaan herkästi. Eli jos haluaa päästä sieltä mistä aita on matalin, kannattaa heittää kämmenellä ylivakaita kiekkoja. Tai sitten hioo heiton kuntoon ja heittää samaa mitä rystylläkin.

Juurikin näin. Usein näkee, että porukka heittää kämmenheittoja vain jollain Gatoreilla ja Firebirdeillä, mikä ei kyllä tekniikalle tee hyvää. Nuo kiekot melkein vaativat epäpuhdasta heittoa lentääkseen mihinkään, ellei hakusessa sitten ole se heti kädestä feidaava hysse. Suosittelisin kyllä, että heittelee kämmentä ihan samoilla kiekoilla kuin rystyäkin, pitkässä juoksussa se varmasti palkitsee (sama juttu tieysti rystyheitossa, ettei yritä heittää liian nopeita ja/tai ylivakaita kiekkoja, vaan valitsee omalle tasolle sopivia kiekkoja. Ettei tule kehittäneeksi huonoja tapoja heittoon). Itsekin olen nyt ruvennut treenaamaan kämmentä, kun se on ollut pelissäni selkeästi heikoin osa-alue. Olen aloittanut ihan siitä, että heittelen lyhyitä lähestymisiä puttereilla, siitä sitten siirryn heiton kehittyessä pidempiin matkoihin ja midareitten kautta draivereihin.