Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: 50 puttia viidestä metristä  (Read 17618 times)

Offline Mato

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 237
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Heinonen
  • Seura: Bogey Brothers
Vs: 50 puttia viidestä metristä
« Reply #15 on: 26.05.12 - klo:17:38 »
Tuossa kaverin kanssa testattiin Skill Shottia ja asennettiin kori 8 metrin päähän oviaukosta. Kovin usein itselläni jää kiekko juuri tuolle etäisyydelle kentillä. Siinä sitten täysin tuulettomissa olosuhteissa (kellari), kylmän oluen ääressä, paras tulos oli 7/10.
Tulos siis näin keskivertoheittäjälle mielestäni ihan kohtuullinen.

Kokeilkaapa takapihoilla ja puistoissa lisätä vaikeusastetta iskemällä korin eteen pari rankaa pystyyn. Useille on käynyt varmaan niin, että avauksen jälkeen joutuu puttaamaan puun tai jonkun risukon takaa. Tämä tuo kummasti mielenkiintoa puttireeneihin.
** Eniten eturautoja, jo vuodesta 2011 **

Offline ForeForEver

  • Juniori
  • **
  • Posts: 91
    • View Profile
    • Facebook-sivu
  • Oikea nimi: Jussi Palojärvi
Vs: 50 puttia viidestä metristä
« Reply #16 on: 28.05.12 - klo:00:08 »
itse myös kokeilin tätä ja prosentti oli 80%, eli paremmin on heitettävä tämä etäisyys. Kyllä toi 5m pitäs saada vähintään 90% sisään mieluiten 100% :D
drive for show putt for dough

Offline SamuliKL

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 308
    • View Profile
  • Oikea nimi: Samuli Lintula
  • Seura: 7k, Bear Disc Golf
Vs: 50 puttia viidestä metristä
« Reply #17 on: 28.05.12 - klo:22:22 »
Työmatkalla 100 puttia 5 metristä on hyvä harjoitus. Paremmaksi on puttaaminen mennyt: ennen 60/100, nyt 75/100. Erityisesti voi olla iloinen siitä, että tietää, miksi tulos on parantunut eli ymmärtää paremmin omaa puttaamistaan ja siihen liittyviä muuttujia.

Ei 75/100 tietenkään mikään oikeasti hyvä tulos ole, mutta tällä yleisellä pelitasolla sitä voi pitää hyvänä alkuna. On muuten jännää, mitä sitten kaksi lisämetriä tekee tuohon tarkkuuteen :)
PA4 | PA1 |  M2 | M? | Jackal | F?? | Valkyrie | Beast | PD | D4

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: 50 puttia viidestä metristä
« Reply #18 on: 15.08.12 - klo:21:04 »
Kokeilin ensimmäistä kertaa tällälailla laskien puttailla, tuntu ihan sopivalta vaihtoehdolta toi 5metristä 50 heittoa. Heitin neljä settiä tuloksin: 1# 25/50, 2# 35/50, 3# 40/50, 4# 40/50. Aluksi oli vähä haparointia ja putin etsimistä, mutta alkoi se sieltä löytyä. Pidin kiekot kokoajan maassa, nostin ja heitin yksitellen. Tuntui että tällätavoin opin löytämään sen oikean asennon paremmin, kun otan sen uudestaan ja uudestaan.
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: 50 puttia viidestä metristä
« Reply #19 on: 28.08.12 - klo:14:21 »
Tähän ketjuun on kyllä pakko kirjoitella kun aloitin itsekkin putin reenaamisen kotipihalla. Aloitin harrastuksen muutekin vasta tänä kesänä mutta koukussaa oon totaalisesti. Pistin kalastus haavin pihalle pystyyn johon testaan putteja. Se nyt ei koria vastaa mutta jos siihen osuu niin osuu koriinkin. Ja oli paljon halvempi / emäntä ystävällisempi kuin kori, kun se on helppo piilottaa varastoon aina puttien jälkeen :) no asiaan. Muutaman kerran oon nyt koittanut 5m 50 puttia ja hiukan reilu puolet menee sisään. Harjoitus muotona ihan ok mutta tykkään itse enemmän kun laittaa kiekot jonoon "korilta" pois päin (noin neljästä seitsemään metriin) puolen metrin välein ja aloittaa läheltä ja siirtyy kauemmas. Tulee joka heitolla hieman haastavammaksi. Sopii ainakin mulle paremmin kuin se että seisoo samalla etäisyydellä ja puttaa samaa puttia perä jälkeen.
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline Ypyä

  • Juniori
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jari
Vs: 50 puttia viidestä metristä
« Reply #20 on: 28.08.12 - klo:21:01 »
Kokeilin tuossa kans huvikseni kierroksen päätteeksi tätä, kun ei ennen ole tullut kokeiltua. 48/50 upposi, alarautaan ja yläpantaan missatut putit. Tuuleton keli, ja itikoita luomassa lisää äksfäktöriä.  ;D

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: 50 puttia viidestä metristä
« Reply #21 on: 11.10.12 - klo:15:49 »
Kokeilin kans tän piruuttani ku just ~5m putit on tullu viime aikoina sössittyä turhan usein ihan huolimattomuutta. Ihan keskittymisharjotuksena siis. Piti vetää satakymppi mut alko sataan ja autotallis ei mahdu sitä. No 45/50 uppos, kaks meni dga:sta läpi ja kaks putkesta pihalle. Kerran laitoin ihan rehdisti alapeltiin. Tai **tut se mikään pelti oo. Kangas. Tarttee varmaan kans asennella talveks tohon kierros lisäketjuja, eihän tuo mach lite yhtään kovempia putteja hanki pitää sisällään.

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: 50 puttia viidestä metristä
« Reply #22 on: 11.10.12 - klo:23:04 »
Ja läpi menneistä puteista huusit  niin kovaaa KA!!! et se kuulu Turkuun asti

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: 50 puttia viidestä metristä
« Reply #23 on: 11.10.12 - klo:23:49 »
Viidentienristeyksestä kaatu muutama puu ku salminen paino läpi..












KA