Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty  (Read 47510 times)

Offline Chukie

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka Teräs
  • Seura: TT
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #30 on: 08.05.12 - klo:09:45 »
Kokeilin tänään Cannonia Talissa

Kuinka pitkiä siivuja vetelet Cannonilla tai Miekalla? Mun nopein kiekko bägissä on tällä hetkellä PD (170g ja alle). Heitän distancea hyzerflip-linjalla, joten tuo PD ei ehkä siihen ole paras. Joku distancepannu mistä saisin irti turnia, mutta joka palauttaisi varmasti olisi passeli. Toisaalta vierastan hieman noita leveärimmisiä pannuja... 

Pro-muovi tuntuu kouraan sopivalta, joten harkitsin Pro Dessun tai Wraithin lisäämistä bägiin. Blizz Wraith on mulle taas liian kippaava ja herkkä tuulelle -> ei jatkoon. Kulunut, litteä ja vanhalla stampillä oleva täyspainoinen Star Wraith on taas liian ylivakaa mun nuudelikädelle. Miekasta olen kuullut myös pelkkää hyvää.
Mulla Pro Wraith (165g) on toiminut hyvin, samoin jonkin verran kulunut Star Valkyrie (175g), kun täytyy saada mittaa sopivaan myötätuuleen. Pro-muovin Wraith on huomattavasti vakaampi, kuin Blizzard-muovinen ja rim on hieman leveämpi. Valkyriessä on verrattaen kapeampi rim, jos leveät ei tunnu omalta.

Offline Duke

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jonne Räty
  • Seura: OriDC
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #31 on: 12.05.12 - klo:18:38 »
kylmästi lähen lakiluken leiriin ja sanon että HAVOC on se kiekko millä itse saan heitolle raamatulliset mittasuhteet :D

Offline Illotus

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
  • Oikea nimi: Olli Lehtola
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #32 on: 16.05.12 - klo:21:19 »
Forella paras lätty pituusheittoon on toistaiseksi P-line Frenzy. Bäckärillä Champion Blizzard Ape/Boss.

Offline Sappe^

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 46
    • View Profile
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #33 on: 20.06.12 - klo:03:09 »
Discmanian DD2 s-line on ollu omalla kohalla se pisimmälle irtoava...

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #34 on: 20.06.12 - klo:09:21 »
^kyllä. P-muovi on ainoa jossa en ole koittanut. S- ja C- ja nyt uusin Blizzard C-line DD2 (158g) on kyl kaikki pitkiä. C vakain, mut silti seki ehtii kauas ennenkö feidaa.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #35 on: 11.11.12 - klo:11:21 »
Star Katana

En keksi miksi tuo kiekko on 20 metriä muita vetoja pidemmällä. Golfdraivit tipahtavat parhaimmillaan 130 metriin (keskiarvo n. 120m). Dessut ja muut periaatteessa pitkänmatkankiekot jäävät taakse. Miinuspuolena S-Katana on hyzerflip-kiekko, joten tuulensuunta kannattaa tsekata ennen heittoa. Olen pitkään fiilistellyt tota star-versiota, mutta eilen kiekko sai ääryysdistancelätty-mandaattinsa Talin 18 väylällä. Avaus lensi n. 30 m väylän päädystä ennen saarta. Korille rento lähestyminen putterilla ja korttiin helppo kolmonen. S-Katana on alivakaadraiveri, jota voin suositella kenelle tahansa.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #36 on: 11.11.12 - klo:12:53 »
Star Katana

En keksi miksi tuo kiekko on 20 metriä muita vetoja pidemmällä. Golfdraivit tipahtavat parhaimmillaan 130 metriin (keskiarvo n. 120m). Dessut ja muut periaatteessa pitkänmatkankiekot jäävät taakse. Miinuspuolena S-Katana on hyzerflip-kiekko, joten tuulensuunta kannattaa tsekata ennen heittoa. Olen pitkään fiilistellyt tota star-versiota, mutta eilen kiekko sai ääryysdistancelätty-mandaattinsa Talin 18 väylällä. Avaus lensi n. 30 m väylän päädystä ennen saarta. Korille rento lähestyminen putterilla ja korttiin helppo kolmonen. S-Katana on alivakaadraiveri, jota voin suositella kenelle tahansa.

Jos mahdollista kysykää myyjältä miten S-katana lentää ennen ostoa. Minulla on ollut vain ylivakaita yksilöitä, jotka lentivät 10m vähemmän kuin pari S-Xcaliberia.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #37 on: 11.11.12 - klo:13:01 »
Kyllä sen itekki selvittää jos vaan pääsee hiplaan. Kuvukkaat on noita alivakaita, litteet sitte taas melkosia jyriä...

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #38 on: 11.11.12 - klo:13:10 »
Star Katana

En keksi miksi tuo kiekko on 20 metriä muita vetoja pidemmällä. Golfdraivit tipahtavat parhaimmillaan 130 metriin (keskiarvo n. 120m). Dessut ja muut periaatteessa pitkänmatkankiekot jäävät taakse. Miinuspuolena S-Katana on hyzerflip-kiekko, joten tuulensuunta kannattaa tsekata ennen heittoa. Olen pitkään fiilistellyt tota star-versiota, mutta eilen kiekko sai ääryysdistancelätty-mandaattinsa Talin 18 väylällä. Avaus lensi n. 30 m väylän päädystä ennen saarta. Korille rento lähestyminen putterilla ja korttiin helppo kolmonen. S-Katana on alivakaadraiveri, jota voin suositella kenelle tahansa.

Jos mahdollista kysykää myyjältä miten S-katana lentää ennen ostoa. Minulla on ollut vain ylivakaita yksilöitä, jotka lentivät 10m vähemmän kuin pari S-Xcaliberia.

On tietenkin makuasia mikä kiekko lentää pisimmälle. Harvoin myyjä kuitenkin tietää noin tarkasti. Varsinkin jos kyseessä on sama erä. Vanhat kulmikkaat tasakantiset ovat vakaampia kuin uudet kupukantiset. Omani on uusi kuvullinen. Vanhoja ei juurikaan taida olla enää liikenteessä muualla kuin vaihtopörsseissä.

Lentorata on hyvin paljon kiinni kulmasta, spinistä ja kiskasusta. Jos draivin pituus on alle 100m star-muovinen kuvullinen voi tuntua vakaalta. Kiekon nopeus on kuitenkin speksien mukaan 13.
« Last Edit: 11.11.12 - klo:13:11 by VeliLenteli »
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #39 on: 11.11.12 - klo:13:10 »
Dominator on mun pisin lätty, mutta rimmi on just sen verran leveämpi kuin Dessussa ja Wraithissa et lipeilee välillä. Tottumis/opettelukysymys uskoisin. 10-15 metriä pidemmälle kuin muilla, hallitulla hyserflipillä ilman mitään megaässiä.

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #40 on: 11.11.12 - klo:13:16 »
Dominator on mun pisin lätty, mutta rimmi on just sen verran leveämpi kuin Dessussa ja Wraithissa et lipeilee välillä. Tottumis/opettelukysymys uskoisin. 10-15 metriä pidemmälle kuin muilla, hallitulla hyserflipillä ilman mitään megaässiä.

Valmistajan mukaan kiekko on Bossin ja Katanan välissä. Mitä mieltä itse olet verrattuna muihin malleihin? Kestääkö tuulta? Speksien perusteella vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #41 on: 11.11.12 - klo:14:15 »
Dominator on mun pisin lätty, mutta rimmi on just sen verran leveämpi kuin Dessussa ja Wraithissa et lipeilee välillä. Tottumis/opettelukysymys uskoisin. 10-15 metriä pidemmälle kuin muilla, hallitulla hyserflipillä ilman mitään megaässiä.

Valmistajan mukaan kiekko on Bossin ja Katanan välissä. Mitä mieltä itse olet verrattuna muihin malleihin? Kestääkö tuulta? Speksien perusteella vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Pitää paikkansa. Alivakaampi kuin Boss ja vakaampi kuin (nyky/kupu)Katana. Pitkä Wraith on oma luonnehdinta, suunnilleen samaa kulmaa tarjoan. Lievään vastaseenkin menee komeesti, lisää vaan jonkun verran kulmaa. Jos tykkää Wraithista ja leveempi rimmi ei haittaa niin suosittelen ottaa testiin.

Oma on 175g ja keltainen Championi. Värillä on joskys väliä, eli muiden/monien värien omistajat vois kommentoida.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #42 on: 11.11.12 - klo:14:19 »
Mulla on dessu ja bossi varmaankin. Dessua käytän kuitenki 99% ku heitetään pidemmälle kuin 120m. Mutta jos pituutta roiskitaan niin ehdottomasti liskomuovia tai sitten noita katanoita, niitä voi roiskia törkeessä hyssekulmassa ja meinaa silti kääntää pommiantsaan. Vai mitä Lassi? ;D

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #43 on: 11.11.12 - klo:15:40 »
Mulla on dessu ja bossi varmaankin. Dessua käytän kuitenki 99% ku heitetään pidemmälle kuin 120m. Mutta jos pituutta roiskitaan niin ehdottomasti liskomuovia tai sitten noita katanoita, niitä voi roiskia törkeessä hyssekulmassa ja meinaa silti kääntää pommiantsaan. Vai mitä Lassi? ;D
väliin tulee hysseflippi ilman flippiä ku rykii euroopan korkusta sekoo...

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Ylivertainen pituuskiekko, eli ääryysdistancelätty
« Reply #44 on: 11.11.12 - klo:15:45 »
Tuuuuuli mullaki :D