Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kotikenttäetu  (Read 10476 times)

Offline letiss

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 132
    • View Profile
Kotikenttäetu
« on: 12.04.12 - klo:08:35 »

Mikään järjestelmä ei ole aukoton ja varmasti tulee eteen yllättäviä tilanteita, mutta ei se pitäisi olla esteenä kokeilemisessa. Ei tässä sentään hengellä leikitä, joten hauskaahan se on tarjota ja päästä kokeilemaan jotakin uutta.


Juuri näin, sittenhän sen näkee. Isoin epäkohta mikä itselleni tulee mieleen näiden tietojen
jälkeen voisi olla se, että riittääkö "pikkukisoihin" porukkaa jatkossa, kun rating porkkanan
osuus ei olekaan enään niin suuri.

Oma rating on 953 ja k.a. viimekauden kotiradalta (4 rundia) oli 985,5. Ero on iso, mutta onko se
ongelma, eipä kai ?
« Last Edit: 13.04.12 - klo:19:21 by Tapanote »

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Juuri näin, sittenhän sen näkee. Isoin epäkohta mikä itselleni tulee mieleen näiden tietojen
jälkeen voisi olla se, että riittääkö "pikkukisoihin" porukkaa jatkossa, kun rating porkkanan
osuus ei olekaan enään niin suuri.

Oma rating on 953 ja k.a. viimekauden kotiradalta (4 rundia) oli 985,5. Ero on iso, mutta onko se
ongelma, eipä kai ?

Katoinpa omanikin. Mulla 971 ka ja kotiradalta 980 (7 kierrosta). Eli on mullakin muutaman pinnan yli keskiarvon. Taas esimerkiksi Kirjurinluodosta 963, ja sielläkin on kuitenkin tullut pelattua runsaasti.

Toki mulla ei sellaista "kotirataa" ole, jossa pelaisin useita kertoja viikossa, joten varmaan monella ero on vielä dramaattisempi.

Katoin vielä velipojan keskiarvot myös. Jarmolla 942 rating ja 944 5trn kierrokset.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Jam-O on kehittyny noista ajoista. Vetää isommalla ratingilla keskimäärin tänä vuonna, veikkaan.

Mutta väitän myös, että Tapani vetää reippaasti yli tonnilla 5tr:n kiessit kesällä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Jam-O on kehittyny noista ajoista. Vetää isommalla ratingilla keskimäärin tänä vuonna, veikkaan.

Mutta väitän myös, että Tapani vetää reippaasti yli tonnilla 5tr:n kiessit kesällä.

Kovat on odotukset ittelläkin, että yli tonnia tulisi, muuallakin kuin 5trssä. Viime vuonna ainut 1000 kierros oli pääsiäikisan 1001.

Laskin muuten noista Prodiscus Challengen kierroksista "varjoratingit". Tonni olis ollut noin 56, eli mun 58+56 olis ollut ~990.

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Jos ruvetaan kotieduista itkemään niin en usko siihen ollenkaan. Oon heittäny lausteella 37000 kierrosta ja Meri-toppilassa 1 kisan. Lausteen kisoissa mulla on keskiarvo 930 ja kaks kertaa DNF. Meri-toppilassa keskiarvo 995 :D

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Jos ruvetaan kotieduista itkemään niin en usko siihen ollenkaan. Oon heittäny lausteella 37000 kierrosta ja Meri-toppilassa 1 kisan. Lausteen kisoissa mulla on keskiarvo 930 ja kaks kertaa DNF. Meri-toppilassa keskiarvo 995 :D
Sun kolmen ekan kiessin keskiarvo oli 995 :) Tosin vika kiessi oli rentoo neppailua ja mestaruuden varmistelemista :)

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Jos ruvetaan kotieduista itkemään niin en usko siihen ollenkaan. Oon heittäny lausteella 37000 kierrosta ja Meri-toppilassa 1 kisan. Lausteen kisoissa mulla on keskiarvo 930 ja kaks kertaa DNF. Meri-toppilassa keskiarvo 995 :D
Sun kolmen ekan kiessin keskiarvo oli 995 :) Tosin vika kiessi oli rentoo neppailua ja mestaruuden varmistelemista :)
Tai melkeen paineen alla murtumista? :D

Offline Jani

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 217
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Nevantausta
  • Seura: NFS
Kotikenttäetu?
« Reply #7 on: 13.04.12 - klo:18:58 »
Tuolla toisaalla alkoi hyvä keskustelu, joka voitaisiin siirtää omaksi aiheekseen. Siis mikä on ratingisi ja kotikenttäkisojen rating-keskiarvo?

Jani: 956 ja viime vuonna seitsemän kotikierroksen keskiarvo 941,85.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Yhdistelin tähän. Meni aikajärjestykseen, joten näyttää vähän hassulta.

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Jos ruvetaan kotieduista itkemään niin en usko siihen ollenkaan. Oon heittäny lausteella 37000 kierrosta ja Meri-toppilassa 1 kisan. Lausteen kisoissa mulla on keskiarvo 930 ja kaks kertaa DNF. Meri-toppilassa keskiarvo 995 :D
Sun kolmen ekan kiessin keskiarvo oli 995 :) Tosin vika kiessi oli rentoo neppailua ja mestaruuden varmistelemista :)
Tai melkeen paineen alla murtumista? :D

Henkinen kisa lähtenyt käyntiin! ;)

Offline Tee8mu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Malmelin
  • Seura: Tallaajat
Vs: Kotikenttäetu
« Reply #10 on: 18.04.12 - klo:11:39 »
Mulla nyt on näitä kotiratoja enemmänkin, mutta Tali ja Kirjuri selkeästi eniten pelatut.

Oma 951,

Talin keskiarvo 961
Kirjurin keskiarvo 979

Viime keväänä ja kesänä tuli kierrettyä Julkujärveä ja sen keskiarvoksi muodostui 976

Mä tässä just mietin, että miten pahasti mä oon kyykkäillyt muualla, kun mulla on kuitenkin noin huono rating  ;D