Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Taikausko & rituaalit  (Read 22090 times)

Offline B_Spenser

  • Juniori
  • **
  • Posts: 97
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Mykkänen
  • Seura: Raaseporin korilla
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #30 on: 15.05.12 - klo:15:59 »
No, parin puttirallin jälkeen...

Offline The_One

  • Juniori
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hege
  • Seura: DGCT
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #31 on: 15.05.12 - klo:16:41 »
Hegen EuroTour-voiton innoittamana aloin puttaan yhtä huolettomasti ku mestari itte upotti voittoputtinsa. Heti vaan ku on saanu asennon ni vähän happee ja lötä välittömästi mukiin. Putti parani alkukauteen verrattuna selkeesti, ei mee keskittyminen yli eikä ehdi järkeileen mitään tuulen vaikutuksia tai sitä mitä sitte jos menee kokonaan ohi. Täysiä vaan keskelle ilman isompia järkeilyjä ni aina saa poimia kiekkoo korista...  8)

Oon aikanaan joskus koittanu keskittyä ns oikeesti niin draiveihin, lähäreihin ja putteihin, mutta jossain vaiheessa huomasin että sitä tuleekin keskityttyä ihan johonkin muuhun kun siihen suoritukseen. Mulla on toi ton tyylinen "keskittyminen" toiminut huomattavasti paremmin ja sen takia peli varmaan näyttääkin muiden silmiin ehkä siltä että mua ei kiinnosta v*ttuakaan toi pelaaminen, kaikille tämmönen toiminta ei välttämättä sovi.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #32 on: 15.05.12 - klo:16:43 »
Hegen EuroTour-voiton innoittamana aloin puttaan yhtä huolettomasti ku mestari itte upotti voittoputtinsa. Heti vaan ku on saanu asennon ni vähän happee ja lötä välittömästi mukiin. Putti parani alkukauteen verrattuna selkeesti, ei mee keskittyminen yli eikä ehdi järkeileen mitään tuulen vaikutuksia tai sitä mitä sitte jos menee kokonaan ohi. Täysiä vaan keskelle ilman isompia järkeilyjä ni aina saa poimia kiekkoo korista...  8)

Oon aikanaan joskus koittanu keskittyä ns oikeesti niin draiveihin, lähäreihin ja putteihin, mutta jossain vaiheessa huomasin että sitä tuleekin keskityttyä ihan johonkin muuhun kun siihen suoritukseen. Mulla on toi ton tyylinen "keskittyminen" toiminut huomattavasti paremmin ja sen takia peli varmaan näyttääkin muiden silmiin ehkä siltä että mua ei kiinnosta v*ttuakaan toi pelaaminen, kaikille tämmönen toiminta ei välttämättä sovi.

Sulle se sopiikin, ku painat virne naamalla meneen. :D Mutta vittuilin tolle Salamisen poijalle, normaalisti, aina, niinkuin kaverin pitääkin.

Offline The_One

  • Juniori
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hege
  • Seura: DGCT
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #33 on: 15.05.12 - klo:16:45 »
Vittuilu on elämän suola, jota pitää jakaa. ;)

PS. Totuuden nimissä kyllä täytyy sanoo, että menihän se voittoputti nyt ihan karseella jokella sinne oikeeseen alapesään, mut välillä näköjään pomppii  näinkin päin.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #34 on: 15.05.12 - klo:19:22 »
Vittuilu on elämän suola, jota pitää jakaa. ;)

PS. Totuuden nimissä kyllä täytyy sanoo, että menihän se voittoputti nyt ihan karseella jokella sinne oikeeseen alapesään, mut välillä näköjään pomppii  näinkin päin.

Tut! Se oli mun mielestä äärimmäinen lopetus! Onnittelut viä!  8)

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #35 on: 15.07.12 - klo:23:49 »
Jäin miettimään näitä, että ovatko omat maneerini enemmänkin käytännön asioita kuin taikauskoa tai rituualeja. En koskaan mieti, mistä kohtaa kiekkoa otan kiinni; kiekkohan on sama miten päin tahansa, joten se olisi enemmänkin taikauskoa.

Itse pidän aina markkeria vasemmassa taskussa, koska oikeassa taskussa se tuntuu reittä vasten kun ottaa ristiaskelta. Eli ihan looginen syy.
Jos heitän pitkähihaisessa, joudun aina käärimään heittokäden hihan, ja yleensä jopa teippaan sen kireäksi. Olen huomannut, että jos hiha heilahtaa ranteen päälle heiton aikana, tulee AINA early release. Hihan heilahdus antaa jonkin signaalin kädelle, ja se sitten häiritsee heittoa. Sitä teippailuhommaa on kyllä ihmetelty.
Haaraputissa olen mieluummin (aina kun se vain on mahdollista) niin, että vasen jalka on markkerin takana. Siihen en oikein keksi hyvää syytä. Mutta jostain syystä aina vähän häiritsee, jos joutuu puttaamaan niin, että oikea jalka on merkin takana. Sitä jotenkin kiinnittää huomiota asiaan eri lailla silloin.

Ja sen on muuten jokainen mun kanssa pelannut huomannut, että tiin vasemmalla puolella ei sovi seisoskella kun draivaan. Pyydän aina siirtymään taaksepäin. Pelottaa, että just kun heittää, niin seisoskelija liikkuu tai jotain. Menee heitto sekaisin, jos silmäkulmassa tapahtuu jotain, mikä vie huomion millisekunniksi siitä heittämisestä. En koskaan ajatellut sen häiritsevän, ennen kuin mulle huomautettiin asiasta. Sitten mäkin huomasin häiriintyväni tiin sivulla seisoskelijoista. Kumma juttu.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #36 on: 16.07.12 - klo:02:17 »
Itse pidän aina markkeria vasemmassa taskussa, koska oikeassa taskussa se tuntuu reittä vasten kun ottaa ristiaskelta. Eli ihan looginen syy.
Noni. Tän takia mun draivini onki niin surkeeta ku markkeri on oikees taskus. Täytyyki vaihtaa jos sitte alkais luonaan...  ;D