Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Taikausko & rituaalit  (Read 22022 times)

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Taikausko & rituaalit
« on: 18.04.12 - klo:15:50 »
En nopealla vilkaisulla löytäny tällasta ketjua vielä, joten pistetäämpä tällainen kysely pystyyn.
Lähes kaikilla pelaajilla on jotain rituaaleja tai tottumuksia, jotka on vaan pakko suorittaa ennen heittoa tai peliä. Tai joillain voi olla ihan joku onnen esine. Millasia rituaaleja yms. teillä on?

Ite oon huomannu, että oranssilla putterilla osuu paremmin ja tästä syystä mun putterit on etupäässä oransseja :D
Putissa oon taas huomannu, että jalkojen paikka pitää kattoa ainakii kolmesti ennenku voi heittää. En tiedä miks, mutta siitä on vaan tullu osa putti rituaalia.

Myös markkerilla tuntuu mun kohdalla olevan väliä. Aina kun oon käyttäny mun valkosta Innovan markkeria, ni peli luistaa paremmin. Viime kaudella näiden kaikkien edellämainittujen lisäksi peli luisti paremmin aina Discmanian huppari päällä. Sen jälkeen ostin Discmanian takin ja tein koko viime kauden parhaat heitot se päällä. :D

Offline dppedro

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 166
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Alander
  • Seura: FGCK
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #1 on: 18.04.12 - klo:16:10 »
Tuntuu että peli menee aina silloin parhaiten kun olen itse tulosten merkkaajana. Jotakuinkin koko ajan tiedän tilanteeni. Jos pelaan hyvin ja joku merkkaa tulokset alkaa itseä jännitämään kokonaistulos. Tämän lisäksi bägistä löytyy aina vesipullo. Vaikka pelaisi vain nopeat 9 väylää yksin juomatta kertaakaan on ilman juomapulloa erittäin orpo olo.

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #2 on: 18.04.12 - klo:16:35 »
Ennen heittoa tapahtuvat rituaalit on tärkeitä tasaisen varman suorituksen mahdollistamiseksi. Ilman niitä voi onnistua muutamia heittoja/kierroksia/kuukausia, mutta jossain vaiheessa ja yleensä siinä tiukimmassa tilanteessa tulee se romahdus. Yrittää muistella, että millä tavalla joskus on onnistunut ja kokeilee joka tiillä eri tavalla. Puttirutiini lisää paineensietoa. Toisilla rutiinit voi koskea koko viikonlopun kestävää turnausta, toisilla pelkästään ennen heittoa.

Itsellä alkulämmittely on rutiininomaista ja valmistaa heittämään myös henkisesti. Tiillä, ennen heittoa tapahtuva rutiini on muovautumassa ja onnistuu ilman paineita hyvin. Puttirutiinin pyrin pitämään helppona ja nopeana. Ja ennen kaikkea tehokkaana.

Taikauskot on lievä muoto OCD:stä.  ;) Oma mielipide, ei kannata levittää eteenpäin...

Offline upsala

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
  • Seura: ei vielä...
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #3 on: 18.04.12 - klo:18:16 »
Jos huulirasva ei oo bägissä mukana ni ei tuu mitn, aivan sama onko tarvetta vai ei. Yleensä ei mutta... :-[

Offline J4n1

  • Juniori
  • **
  • Posts: 66
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Kleemola
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #4 on: 18.04.12 - klo:18:26 »
Oon huomannu että mun on otettava kiekosta kiinni aina sillain että kuva/tekstit on meikäläiseen päin, eli että nään ite ne oikein päin, muuten heitosta ei tuu yhtää mitää. En tiedä miksi ei lähde samalla lailla jos kiekko on eripäin kädessä.

Offline Fribapappa

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
  • Seura: WMDG
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #5 on: 18.04.12 - klo:18:36 »
pierasen samalla ko rempasen ni joutuu poolikavereille vaa sanoo fore  :o

Offline yake

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 247
    • View Profile
  • Seura: Sasta FG ry / Disc Golf Finland Ry
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #6 on: 18.04.12 - klo:19:07 »
Oon huomannu että mun on otettava kiekosta kiinni aina sillain että kuva/tekstit on meikäläiseen päin, eli että nään ite ne oikein päin, muuten heitosta ei tuu yhtää mitää. En tiedä miksi ei lähde samalla lailla jos kiekko on eripäin kädessä.

mä teen tuota ihan samaa,  mahtaisko auttaa vai seota lopullisesti jos pyyhkis stampit kokonaan pois..
viimenen putti uppoo joka väylällä

Offline J4n1

  • Juniori
  • **
  • Posts: 66
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Kleemola
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #7 on: 18.04.12 - klo:19:35 »
Oon huomannu että mun on otettava kiekosta kiinni aina sillain että kuva/tekstit on meikäläiseen päin, eli että nään ite ne oikein päin, muuten heitosta ei tuu yhtää mitää. En tiedä miksi ei lähde samalla lailla jos kiekko on eripäin kädessä.

mä teen tuota ihan samaa,  mahtaisko auttaa vai seota lopullisesti jos pyyhkis stampit kokonaan pois..

Nii voishan sitä kokeilla aluks yhellä kiekolla ja kattoo mitä tapahtuu.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #8 on: 18.04.12 - klo:20:07 »
Oon huomannu että mun on otettava kiekosta kiinni aina sillain että kuva/tekstit on meikäläiseen päin, eli että nään ite ne oikein päin, muuten heitosta ei tuu yhtää mitää. En tiedä miksi ei lähde samalla lailla jos kiekko on eripäin kädessä.

mä teen tuota ihan samaa,  mahtaisko auttaa vai seota lopullisesti jos pyyhkis stampit kokonaan pois..

Nii voishan sitä kokeilla aluks yhellä kiekolla ja kattoo mitä tapahtuu.

Itseasiassa ku tarkemmin ajattelee, ni toi sama tapa on mullakii :D

Offline J4n1

  • Juniori
  • **
  • Posts: 66
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Kleemola
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #9 on: 18.04.12 - klo:20:16 »
Oon huomannu että mun on otettava kiekosta kiinni aina sillain että kuva/tekstit on meikäläiseen päin, eli että nään ite ne oikein päin, muuten heitosta ei tuu yhtää mitää. En tiedä miksi ei lähde samalla lailla jos kiekko on eripäin kädessä.

mä teen tuota ihan samaa,  mahtaisko auttaa vai seota lopullisesti jos pyyhkis stampit kokonaan pois..

Nii voishan sitä kokeilla aluks yhellä kiekolla ja kattoo mitä tapahtuu.

Itseasiassa ku tarkemmin ajattelee, ni toi sama tapa on mullakii :D

Juu kiva kuulla että en oo ainoo.  :)

Offline anhyseri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 202
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuukka Kivioja
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #10 on: 18.04.12 - klo:20:34 »
Tottakai kiekosta pidetään niin kiinni että tekstit on oikeinpäin, sehän lähtis ihan mihin sattuu muuten! :D
destroyer PD2 H1 TD teebird  //   gator roc3 roc   //   jokeri P1

Offline J4n1

  • Juniori
  • **
  • Posts: 66
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Kleemola
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #11 on: 18.04.12 - klo:20:43 »
Tottakai kiekosta pidetään niin kiinni että tekstit on oikeinpäin, sehän lähtis ihan mihin sattuu muuten! :D

Nii, eikä se sillonkaa lähe sinne minne pitäis.  :)

Offline HS

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 146
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Saunanen
  • Seura: Ähtärin Urheilijat
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #12 on: 18.04.12 - klo:21:18 »
Tottakai kiekosta pidetään niin kiinni että tekstit on oikeinpäin, sehän lähtis ihan mihin sattuu muuten! :D

Niin paitsi jos on bottomstamppi. :) Mä en jostain syystä "osaa" heittää rocia, jos sormet koskee pohjassa olevaan koholla olevaan pieneen innovatekstiin. Aina pitää pyörittää ote niin, ettei koske.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #13 on: 18.04.12 - klo:21:27 »
Mä en jostain syystä "osaa" heittää rocia, jos sormet koskee pohjassa olevaan koholla olevaan pieneen innovatekstiin. Aina pitää pyörittää ote niin, ettei koske.

Sama muissakin kiekoissa. Ei saa olla pientäkään rösöä siinä mistä puristaa, muuten häirittee.

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Taikausko & rituaalit
« Reply #14 on: 18.04.12 - klo:21:37 »
Tottakai kiekosta pidetään niin kiinni että tekstit on oikeinpäin, sehän lähtis ihan mihin sattuu muuten! :D

Juu kylä ne teksit tarttee aina olla ylöspäin. Jotenki se vaan vaikuttaa siihen lentoon, jos draivaa printti maahan päin. Tiä sitte onko taikauskoo..