Jaaha, jos kirjottelis joskus jotain taas vähän..
Kausi alkaa starttailemaan ja toi talvi alkaa olee selätetty onneks. Nyt on päässy kuivilta tiimatoilta heittää lujaa ja muutenkin kiertään lähiseudun ratoja "kuivalla" jo. Draivi oikeestaan tällä kaudella näyttäs alkavan siittä mihin se jäi viime kaudella, heitin heti uudet pituusennätykset samalle väylälle missä ne aina oon mitannu (kuulaakson "lentokenttä"). Vihdoin ja viimein sain sinne oranssilla merkatulle tuuheelle merkkimännylle kentän loppuun lötän lentään, ja tuntuis että vähän on viel paukkuja jäljellä parempaanki. En tiedä metreistä sanoo, niistä ei voi netissä puhua ettei saa julkista lynkkausta ja nöyryytystä. Pitkiä ne oli kuiteki ja tykkäsin siivuista. Alan vaihtamaan Surgea pikkuhiljaa pituusdraiverin slotista pois ja ajan Crankia sinne tilalle.. Se kun on pari pykälää nopeempi kiekko, on meinaa tuntunu et Surgea en saa enää lentää yhtää pidemmälle, joten tarvii vähä koittaa nopeemmalla kiekolla jos sil niitä metrejä irtois sit. Jää nähtäväks miten tää touhu etenee kauden edetessä. 160 metrii koitetaa rikki saada kuiteki ja en pidä mahdottomana ajatuksena ekojen lentokokeiden jälkeen ollenkaan.
Puttitekniikkaa vähän oon hionu ja muutellu ja ihan kivalta se vaikuttaa taas tällä hetkellä. Saa nähdä pitkällä juoksulla sitte. Muutoksia siihen on tullu se putin saattaminen liikkeen loppuun. Ennen se liike vähän loppu ja tösähti siihen navan korkeudelle jossa vaiheessa se putteri irtos kädestä (liian usein sillä rasittavalla ranteen väpätys- ja irroitusvirheellä joka aiheutti sen korin oikeelta ohi antsakulmassa puttaamisen väpätyksellä) mutta nyt kekkasin tossa vajaa kuukausi sitte miten sen saa lähtemään paljon vähemmällä voimalla ja paljon isommalla tarkkuudella. Eli käsi alkaa tekemään yhtä yhtenäistä rauhallista liikettä ylös ja eteenpäin ja sen liikkeen samanaikaisesti laitetaan se rauhallinen irroitus siihen omassa tähtäyskohdassaan. Ja se ranneliike ei enää (suuremmin) riko sitä yhtä isoa kokonaista puttausliikettä, vaan lähinnä ohjaa semisti puttia irrotessaan oikeaan suuntaan. Saatto on paljon parempi ja sitä myöten se tarkkuus myös. Koko talvi käyty seuran puttireeneissä maanantaisin. Se tuuli vaan on tasan nolla siel sisällä ni pikkuhiljaa ruvennu siirtymään omaan tuuliseen pihaan reenailemaan niitä putteja.
Lähestymisiin ei oo toistaiseks ollu tarvetta sen suuremmalle reenille. Hukassa ne on vähän talvella kyl ollu mut sen verran hyviä merkkejä alkanu näkymään niiden toimimisesta jälleen nyt keväällä etten ota niistä ressiä. Lähinnä eniten aiheutti päänvaivaa pienet putteriantsa-nepit jotka käänty heti irrotuksessa oikeestaan väpättäen jo rolleriks (Kattokaapa vaik toi Teivon karviksen finaalien kisavideon #2-väylällä lähestyminen puskasta - surkeeta touhua). Onneks pihassa riittää isoja puita ja tilaa siihen 20-30 metriseen neppiin ihan jokaiseen suuntaan ni saa hyvää reenii siihenkin neppikikkailuun halutessaan. Talvella myös jotenkin korostuu aina toi aikainen irrotus midareilla ja puttereilla, ja useasti viel hyssekulma eksyy siihen virheeseen. Kesti hetken aikaa saada kitkettyä sitä ongelmaa taas pois ja saada suoria heittoja aikaseks oikeanaikaisella irroituksella.
---------
Muuten kaikki onkin jo ihan kondiksessa kauden alkuun. Kisapärinät alkaa olemaan kovat..
Nyt sunnuntaina lähen kokeilemaan parigolffeja emännän kanssa sekasarjaan Korkeakankaalle, jossa pelataan jo ens viikon kisaleiskaa. Kausi siis aloitetaan SFL-kisojen merkeissä Korkeakankaalla, Valkeakoskella 9.4 ja pelaan siel sillon MA1-sarjaa. Siittä heti alle viikon päästä rouhitaan jo Kivikossa, Helsingissä. Myöhemmin on sitten tulossa Kuulaakson kisoja tottakai; ainakin vanhan leiskan hyvästijätöt ja uuden leiskan avajaiskisat. Tarkoitus on koittaa bongailla Hämeenlinnan seudulta myös kisat tällä kaudella, Kiepsaus Cup olis kanssa kiva pelata myöhemmin kesällä.
Sattuipa myös käymään niin että mut valkattiin suomen omaan Team Discraft -kokoonpanoon. Katotaan mitä uutta ja kivaa seikkailua se tuo tullessaan, toivottavasti ei paineita ainakaan..
Tällä hetkellä se tuntuu lähinnä vaan siltä että olis tullu kotiin reissusta. Eli bägin sisältö on edelleen sitä samaa vanhempaa ja luotettavaa Discraft kalustoa, ei juuri isompia muutoksia. Jäädään ihmettelemään miten tilanne elää kauden edetessä. In the bag video on tulossa lähiaikoina nykybägistä...