Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?  (Read 28345 times)

Offline B_Spenser

  • Juniori
  • **
  • Posts: 97
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Mykkänen
  • Seura: Raaseporin korilla
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #45 on: 05.04.14 - klo:21:35 »
Jos säännöt sanoo että jos on ottanut rahaa vastaan palkinnoksi on pro, jos ei on amatööri. amatööri voi osallistua pro-kisoihin, niin mikä tässä on ongelma.
Vai onko niin , jos tuntuu siltä että voi pärjätä amatöörikisoissa ei saisi osallistua, jotta kaikilla olisi kivaa.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #46 on: 05.04.14 - klo:21:42 »
Jos säännöt sanoo että jos on ottanut rahaa vastaan palkinnoksi on pro, jos ei on amatööri. amatööri voi osallistua pro-kisoihin, niin mikä tässä on ongelma.
Vai onko niin , jos tuntuu siltä että voi pärjätä amatöörikisoissa ei saisi osallistua, jotta kaikilla olisi kivaa.
Juu peru säki Thomas osallistuminen, oot kuitenki monta kertaa joutunu mastereis kieltäytyyn rahoista. Ja kauhee ratingikin sulla  ;)

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #47 on: 05.04.14 - klo:22:26 »
Minun silmissäni ma1 tourin voittajan ei ole syytä pelata seuraavalla kaudella enää amatööreissä.

Jos säännöt sanoo että jos on ottanut rahaa vastaan palkinnoksi on pro, jos ei on amatööri. amatööri voi osallistua pro-kisoihin, niin mikä tässä on ongelma.
Vai onko niin , jos tuntuu siltä että voi pärjätä amatöörikisoissa ei saisi osallistua, jotta kaikilla olisi kivaa.

Täysin samaa mieltä kuin B_Spenser. Itse en myöskään ymmärrä tätä ajatusmaailmaa, missä hyvän tuloksen heittämällä pitäisi välittömästi siirtyä pro:ksi. Välillä tuntuu, että leimataan turhankin herkästi. Jos joku erehtyy voittamaan amatöörikisan kovalla tuloksella "jolla oisit ollu openissaki viidentenä", niin painostetaan välittömästi openiin/pro -statukseen. Ja, jos näin ei tee, niin katsotaan "kieroon".

Jos joku haluaa heittää amatööreissä 1000 ratingillä, niin tehköön niin. Se, että vie kisoista 9/10 on vain osa kilpailemista. Miksi amatööreissä pitäisi mennä Nuori Suomi -periaatteella? "kaikki saa pelata ja kaikilla on kivaa".

Ilmeisesti joidenkin ajatusmaailmassa amatöörit ovat vain aloittelijoita?
« Last Edit: 05.04.14 - klo:22:33 by Jatama »

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #48 on: 05.04.14 - klo:22:48 »
Minun silmissäni ma1 tourin voittajan ei ole syytä pelata seuraavalla kaudella enää amatööreissä.
Minun silmissäni Powergrip-tourilla ei ole enää mitään painoarvoa. Aiempina vuosina kyseessä on kuitenkin olleet verrattain tasokkaat kekkerit ja kärkisijoille on ollut tarjokkaita reilusti. Tänä vuonna nähtävästi ei potentiaalisten voittajien laskemiseen tarvi kaikkia sormia. Edes toisesta kädestä.

Edit. Quote unohtui
« Last Edit: 05.04.14 - klo:22:52 by Lassi »

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #49 on: 05.04.14 - klo:23:15 »
Minä näen tilanteen niin, että viime vuoden voittaja puolustaa mestaruutta ja on suorastaan ankeaa, jos hän ei pääse osallistumaan. Kyllä se kisoista tiettyä laatua minun silmissäni vie, jos kovimmat jannut on pois.

Tämä ei ole narinaa. Pureksin vain tätä asiaa, kun kuvittelin aiemmin, että ainakin osa villeistä korteista jaetaan meriittien perusteella.
Minun silmissäni ma1 tourin voittajan ei ole syytä pelata seuraavalla kaudella enää amatööreissä.
Emmä touria voittanukkaan, vaan viimesen kisan. Vaikee voittaa touria ku ei osallistu ku kahteen kisaan. Tänä vuonna oli päätavotteet nimenomaa am-tourin ja am-sm voitot. Ei oo enää ku myöhästyin. Mennään avoimes sitte. Siä on tuttujaki enemmän  ;D
En tässä Lassi sua tarkoittanutkaan vaan viittasin Harrin "tour voittaja puolustamaan voittoaan" ajatelmaa.

Jatko: kaikki saavat pelata siellä missä säännöt sanoo että saa pelata. Mun henkilökohtainen näkemys ja ote kaikkeen ylipäätään on se että mennään aina hakemaan kasvua ja kehittymistä niin ylös kun sunkin mahdollista. Kasvua ja kehitystä tulee paitsi treenistä, myös parempien kanssa pelaamalla. Jos on voittanut am tourin on seuraava askel toki pelaaminen avoimessa. Aivan varmasti joku toinen näkee tämän asian ja koko harrastuksen idean eri lailla, ja siinä ei ole mitään väärää. Kaikki omalla tyylillään.
« Last Edit: 05.04.14 - klo:23:24 by tumi »

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #50 on: 05.04.14 - klo:23:19 »
Minä näen tilanteen niin, että viime vuoden voittaja puolustaa mestaruutta ja on suorastaan ankeaa, jos hän ei pääse osallistumaan. Kyllä se kisoista tiettyä laatua minun silmissäni vie, jos kovimmat jannut on pois.

Tämä ei ole narinaa. Pureksin vain tätä asiaa, kun kuvittelin aiemmin, että ainakin osa villeistä korteista jaetaan meriittien perusteella.
Minun silmissäni ma1 tourin voittajan ei ole syytä pelata seuraavalla kaudella enää amatööreissä.
Emmä touria voittanukkaan, vaan viimesen kisan. Vaikee voittaa touria ku ei osallistu ku kahteen kisaan. Tänä vuonna oli päätavotteet nimenomaa am-tourin ja am-sm voitot. Ei oo enää ku myöhästyin. Mennään avoimes sitte. Siä on tuttujaki enemmän  ;D
En tässä Lassi sua tarkoittanutkaan vaan viittasin Harrin "tour voittaja puolustamaan voittoaan" ajatelmaa.
Eihän Laiska ookkaan ainakaan Nummelaan ilmonnu  ;) ja huhu kertoo että panttaa silti ama-statusta jos sattuis joskus taittuun lähteen Am Worldseihin  ;D

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #51 on: 05.04.14 - klo:23:28 »
No, pelatkoon kukin misä pelaa. Onhan monopolissakin leikkirahaa.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #52 on: 05.04.14 - klo:23:36 »
No, pelatkoon kukin misä pelaa. Onhan monopolissakin leikkirahaa.
No sä ootkin pro  ;D

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #53 on: 05.04.14 - klo:23:37 »
No, pelatkoon kukin misä pelaa. Onhan monopolissakin leikkirahaa.
No sä ootkin pro  ;D

Niinnii, päätin viimme kaudella pelata avoimes ja pelaan tästä lähin. Kehitys otti kyllä aimon harppauksen siellä amatööreissä hieromisen jälkeen.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #54 on: 05.04.14 - klo:23:49 »
No, pelatkoon kukin misä pelaa. Onhan monopolissakin leikkirahaa.
No sä ootkin pro  ;D

Niinnii, päätin viimme kaudella pelata avoimes ja pelaan tästä lähin. Kehitys otti kyllä aimon harppauksen siellä amatööreissä hieromisen jälkeen.
Kyllähän se niinkin on että parempien vastustajien kanssa kehittyy enemmän kun joutuu koko ajan antamaan parastaan ja jos isommin mokailee niin muut menee menojaan.

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #55 on: 06.04.14 - klo:08:49 »
Näinhän se menee, että kovempien seurassa kehittyminenkin on parempaa/nopeampaa. Sitä ei voi kiistää.

Tuo painostaminen ja leimaaminen vain ottaa päähän. Joillakin voi olla aikomus esim. pelata vielä junnu SM-titteleistä tai halu kiertää AM-toureja ja senkin takia haluavat säilyttää AM-statukset.
« Last Edit: 06.04.14 - klo:08:52 by Jatama »

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #56 on: 06.04.14 - klo:09:54 »
Minun silmissäni Powergrip-tourilla ei ole enää mitään painoarvoa. Aiempina vuosina kyseessä on kuitenkin olleet verrattain tasokkaat kekkerit ja kärkisijoille on ollut tarjokkaita reilusti. Tänä vuonna nähtävästi ei potentiaalisten voittajien laskemiseen tarvi kaikkia sormia. Edes toisesta kädestä.

Tipuit pois, ni nyt kaikki on sit paskhoo.

Offline Chukie

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka Teräs
  • Seura: TT
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #57 on: 06.04.14 - klo:13:22 »
Ja veikkaan ettei European Openiin tainnut tulla yhtään 1000+ reitattua hakemusta, minkä tason pelaajaa vaaditaan niiden karkeloiden voittamiseen. Tuskin edes liki. Jos Climo olisi hakenut villiä, niin kyllä se sen olisi saanut. Ilman tuntiakaan talkoissa.
Avataanpas tätä hieman. 10 Villiä korttia jaettiin, joista reilu puolet muilla perusteilla kuin ratingillä. Mutta puhtaasti pelaamismeriiteillä paikan saivat Philo Brathwaite (tuolloin rating 1026), Timo Pursio (1015), Oscar Stenfelt (1016 + Presidents Cup paikka). Heidän lisäkseen villin kortin sai Carl Ulvinen, jolla ei sillä hetkellä ollut ratingiä, mutta hieman ennen hakemuksen lähettämistä hän oli avannut kauden kisalla, jossa kierroksien rating keskiarvo oli tonnin luokkaa. Muilta lähellekään saman luokan ratingin omaavilta ei tullut hakemuksia.

Kukaan ei ollut talkoissa. :)

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #58 on: 06.04.14 - klo:14:15 »
Minun silmissäni Powergrip-tourilla ei ole enää mitään painoarvoa. Aiempina vuosina kyseessä on kuitenkin olleet verrattain tasokkaat kekkerit ja kärkisijoille on ollut tarjokkaita reilusti. Tänä vuonna nähtävästi ei potentiaalisten voittajien laskemiseen tarvi kaikkia sormia. Edes toisesta kädestä.

Tipuit pois, ni nyt kaikki on sit paskhoo.
Nää, emmä viä mitään oo tippunu, voinhan mä viä ajella kolmen tunnin matkan talkoisiin  ;)

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 563
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Kilpailuiden kysyntä ja tarjonta?
« Reply #59 on: 06.04.14 - klo:14:26 »
Villit kortit on hyvä keskustelunaihe.
Hienoa, että kiinnostaa. Mainitaan nyt vielä Nummelan kisasta senverran, että tuskinpa löytyy tarpeeksi talkoolaisia, että kaikki kortit menisivät.

Sitten ollaankin tilanteessa, jossa joudun miettimään jakoperusteita.
Oletetaan, että jää 10 korttia.

Mikä on paras vaihtoehto?
1. Laitetaan jakoon ilmoittautumisjärjestyksessä, jolloin seuraavat jonossa olivat saavat paikan. Reilua sinänsä.
2. Jaetaan kortit parhaille selityksille. Tämähän on tietenkin hauska juttu ja naurattaa TD:tä yksinään kotona kun lukee koottuja selityksiä siitä, miksi en ehtinyt ja miksi silti pitäisi. Sinänsä epäreilua, että runoilemalla voi saada paikan joka ehkä kuuluisi jonossa seuraavalle.
3. Mietitään mahdollisia menestyjiä ja annetaan kortit sinne. AM1 tämä voisi onnistuakin, ja ehkä naisissa. AM2 lienee jo vaikeampi kun siellä voi olla hyviäkin pelaajia joilla ei ole ratingia.
4. Joku muu.

Itse olen vähän sitä mieltä, että reippaat talkoolaiset saavat korttinsa.
Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että ihan oikeasti voi olla hyvä selitys sille miksi pitäisi saada pelioikeus.
Todennäköisesti jaan joitakin villejä kortteja selityksille ja tuuppaan loput sitten jonosta.
Tällä hetkellä yksi villi kortti on menossa ulkomaalaispelaajalle.

Toivottavasti tämä valtava vallan tunne saa jonkun kokeilemaan kisan järjestämistä. On ihan selvä asia, että tarvitsemme enemmän kilpailuja.
Entä jos ottaisitte vaikka kahdestaan jonkun kisan järjestettäväksi. Helpompaa se niin on :)

Jos vielä sitten tuosta mestaruuden puolustamisesta. Itse ajattelen näitä AM3, AM2 ja AM1 luokkia ikäänkuin divareina. Portaina kohti avointa luokkaa. Kuten sanottu, jos on amatööri, voi osallistua amatöörikisoihin.
Jokainen saa valita tämän ihan itse.
Muutama vuosi sitten  kun aloittelin lajia oli olemassa Kansallinen sarja. Sarjassa oli kaksi lohkoa, eteläinen ja pohjoinen. Kansallisessa sarjassa järjestettiin finaali, johon kutsuttiin molemmista lohkoista eniten pisteitä keränneitä pelaajia. Kuulostaako tutulta?
Kansallisen sarjan juttu oli se, että lohkon viisi parasta eivät saaneet enää pelata seuraavana vuonna Kansallisen sarjan amatööriluokissa. Eli vähän niinkuin siirrettiin avoimeen.
Itse koin tuon tavoitteeksi, olla tarpeeksi hyvä, että pääsen avoimeen pelaamaan. Avoimeen olisi silloinkin voinut mennä ihan noin vain, mutta halusin ansaita paikan.
Minulle se oli urheilullinen tavoite. Toteutuikin.

Tämä on vähän samanalainen asia kuin par-keskustelu. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen eikä se oikeasti vaikuta juuri mihinkään, joten siitä on helppo pitää kiinni :)

Nummelassa päätettiin syksyllä järjestää perinteinen Syysmyrsky kaksipäiväisenä. Amatöörit ja muut luokat erikseen. Toivottavasti mahdollisimman moni halukas mahtuu mukaan. Kisa on mennyt täyteen aika nopeasti.