Turvallisuusko pakottaa väyliä muuttamaan?
Turvallisuus on erittäin suuri syy muutoksille. Tietyillä väylillä ja jatkuvasti kasvaneilla kävijämäärillä lähes pakollinen syy.
Toinen iso syy on tiipaikkojen uusiminen isoihin mattoihin joka vaatii pieniä hienosäätöjä. Tämä tosin ei tapahdu ihan vielä.
Lopullinen hienosäätöhän tapahtuu tietysti vasta tehdessä, mutta sen verran voin paljastella, että:
- Nykyisistä väylistä 11 kpl pysyy sellaisenaan tiimattojen vaihdon vaatimaa pientä säätöä lukuunottamatta (1,3,7,9,11,12,13,15,16,17,18)
- Nykyisistä väylistä korvataan uusilla 2 kpl (2,5)
- Pientä säätöä tiipaikan ja/tai koripaikan suhteen neljällä väylällä (4,6,8,14)
- Kympin tiipaikka muuttuu aika paljon, pituutta väylälle tuleekin lisää
- Lisäksi tulee yksi uusi väylä (2,5 lisäksi) eli väylämäärä kasvaa 19
Nämä ovat siis seuran kokouksessa päätetyn uuden layoutin linjauksen mukaiset suunnitelmat. Kuten sanottu, viimeiset faktat saadaan sitten kun rata on uudistettu
Ps. Ne tiukat parneloset ja jotkut natsikolmosetkin löytyy Nummenmäen radalta. =)