Koska sitä kokemusta ei ole kovinkaan monesta väylästä sanon nyt sen mikä omasta mielestäni on huono.
Kokkolan Meripuisto on 9 väylänen aloittelijoille suunniteltu väylä paketti. Jossa kuitenkin yksi väylä on on muokattu paremmin pidemmälle heittäneitä ajatellen. Se ongelma mielestäni on se, yleensä 1 metriä parhaimmillaan jopa 3 metrin päästä (ja silloinkin se 3 metriä on alamäkeä kohti sitä vettä) väylän vasemmalta reunalla kokomatkan menevä vesielementti (useita metriä leveä). Aloittelijat kun (minä mukaan lukien) heittää aina epävakaasti sen kiekon, on ko. jorpakko vienyt paljon aloittelijoiden (ja miksei pidempäänkin heittäneiden) kiekkoja. Aloittelijalle joka ostaa (tai pahimmassa tapauksessa lainaa) kiekot jotka menee ennen kuin on täyttä kierrostakaan pelattu veteen. Ei erityisemmin taida innostaa aloittelijaa jatkamaan lajia. (varsinkin kun kyseinen paikka sijaitsee camping alueen vieressä, joten jos et samantien hyppää kiekon perään todennäköisyys kiekon palautumiseen on olematon. esim. varastamisien takia)
No joo, Suntti vei multakin yhden kiekon mennessään, kun siellä päin vietin kesän töissä. Meripuisto on selkeästi aloittelijoille suunnattu, omasta mielestä melko tylsä rata. Vesi tuo vähän jännitystä mukaan, vaikka ei ainakaan pari kesää sitten ollut läsnä kuin yhdellä väylällä, en tiiä onko sitä sen jälkeen muutettu. Tuota vettä ongelmallisempia siellä ovat lähellä toisiaan olevat väylät, melko ahtaassa paikassa kummiskin on tuo rata. Onko se 9. väylä vielä samanlainen kuin se oli vuonna 2014, eli ahdas väylä koivikon läpi ja kori vähän linjasta vasemmalla? Se oli kyllä myöskin huono väylä.
Juu aloittelijoille suunnattuhan se on. Toki just sen takia ihmetyttää, se miksi tuo suntin viertä menevä rata on sinne laitettu. (toisaalta taitaa syy olla, se että paikllisille pidemmälle kehittyneillekin olis ollut siellä jotain haastetta (varsinkin ennenkuin köykäri pykättiin). )
Edelleenkin suntti on vain kasin vieressä, toki kakkonen, kutonen ja ysi heitetään kohti sunttia (jotain kohtaa ko. jorpakkoa), mutta korin takana on ainakin 20 metriä vielä maata, että pitää heittää oikeasti huti, jotta nissä olis kiekko vaarassa. Itseasiassa kutosessa joutuu enemmän varomaan sitä, ettei kiekko lennä liikaa vasemmalle (missä menee autotie).
Ysi on edelleenkin koivikon läpi heitettävä väylä. Toki sen koivikonkin on mahdollista kiertää autoparkin yli heittämällä. (aivan niinkuin uskaltais autojen yli heittää)
Ja kyllähän ne radat menee tosi lähellä toisiaan. Ja ainakin ykkönen ja kakkonen menee ristiin. (ykkösen väyläkori on kakkosväylän keskellä)
Ja kuulemma noita pahimpia väyläongelmia korjataan ensikesällä viimeistään.
Ykkönen ja kakkonen on menee kuulemma "korjaukseen" risteämisensä kanssa viimeinkin, vitosen takana oleva pelikenttä saa kuulemma paremmat suojat. Ja nelonen tulee siirrymään. (väylä menee läheltä lasten leikkipuiston, ja nyt se väli on mennyt niin kovasti pensaiden takaa, että joku lapsi voi juosta pelikentälle ilman ettei sitä näe sieltä tulevan)