Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet  (Read 213461 times)

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #120 on: 09.07.13 - klo:10:19 »
Olin 10. tiillä julkussa, ja takana tulevasta sakista joku heitti upsin pitkäks, mua pohkeeseen. Jostain syystä osu sopivasti eikä sattunut lainkaan. En jaksanu alkaa ripittään, kun täys vahinko kuitenkin oli.

Offline broz

  • Juniori
  • **
  • Posts: 78
    • View Profile
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #121 on: 15.08.13 - klo:08:48 »
Itsekkin olen muutaman kerran saanut kiekosta lähinnä osunut jalkaan. Joku saisi tehdä lehtiin maininnan noista frisbeegolffin säännöistä kun ei tuu varoitushuutoja varo tai fore jos lähtee toiselle väylälle. Eikä myöskään kanssa pelaajia arvosteta radalla kun puolessa välissä takana tullut joukkio lähtee heittelemään. Olen kyllä muutamaan otteeseen maininnut asiasta.

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #122 on: 15.08.13 - klo:10:44 »
Olin 10. tiillä julkussa, ja takana tulevasta sakista joku heitti upsin pitkäks, mua pohkeeseen. Jostain syystä osu sopivasti eikä sattunut lainkaan. En jaksanu alkaa ripittään, kun täys vahinko kuitenkin oli.

Offtopic, miks se seinä siittä 10 holen aloituspaikan vierestä takaa 9 holen korin jälkeen on kaadettu ja mysötty? Ei kai olekkaan ylläri jos tulee kiekot niskaan, mullaki käyny joskus lähellä kun takaa ei odoteta että ehtii alta pois.. Melkein alotin sitä nosteleen kavereitten kans kerran mut takaa tultiin jo ahdistelee.
Team Discraft / #71739

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #123 on: 15.08.13 - klo:13:15 »
Itse olen ottanut tavaksi huutaa aina jos kiekolla on pienikin mahdollisuus lentää ihmisiä päin livetessä tai esim käteen jäädessä. Puisto radoilla esim siltamäki huudan varokaa yms ja esim talissa huudaen fore. Huomannut että varokaa huuto tietyillä radoilla toimii paljon paremmin.

Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #124 on: 15.08.13 - klo:14:12 »
Itse olen ottanut tavaksi huutaa aina jos kiekolla on pienikin mahdollisuus lentää ihmisiä päin livetessä tai esim käteen jäädessä. Puisto radoilla esim siltamäki huudan varokaa yms ja esim talissa huudaen fore. Huomannut että varokaa huuto tietyillä radoilla toimii paljon paremmin.

Itsekin pyrin huutamaan aina, joskus toki turhautuneena meinaa unohtaa. Tuli mieleen kun pelasin kerran yhden kaverini ja hänen kavereidensa kanssa joilla kaikilla oli hyvin vähän heittotaustaa puhumattakaan omista kiekoista. Huutelin useamman kerran forea heidän heitoillaan, niin tätä kaveriani silmin nähden nolotti tälläinen elämöinti ja jotain se taisi siitä mutistakin. Ei tainnut frisbee olla ihan arvolle sopivaa puuhastelua, varsinkaan näin vakavasti otettuna....
« Last Edit: 15.08.13 - klo:15:47 by Larzi »
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #125 on: 15.08.13 - klo:15:07 »
Joo, joillain näkee selkeästi että eivät huuda kun joku voisi tulkita sen "TÄÄLLÄ IHAN HELVETIN NYYPPÄ HEITTELEE ONNETTOMIA HEITTOJA IHAN MINNE SATTUU VAROKAA NYT IHMEESSÄ" vaikka tarkoitus on vaan tuo 3. viimeinen sana ja ihan sen takia ettei ketään sattuisi. Ihan niinkun muutenkaan paljoo kiinnostaisi toisten heittoja arvostella radalla, kaikki on ollu nyyppiä joskus ja jotkut jääkin sellaiseksi, eikä siinä oo mitään väärin.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline wallu

  • Juniori
  • **
  • Posts: 76
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kimi W
  • Seura: Frisbeegolf Club Keinukallio - FGCK
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #126 on: 15.08.13 - klo:15:18 »
Mielummin itse huudan kuin jätän huutamatta jos kiekko lähtee väärään suuntaan... niin ainakin ihmisillä on mahdollisuus suojautua tai keretä väistämään lapasesta lähtenyttä heittoa.

Offline zille

  • Juniori
  • **
  • Posts: 54
    • View Profile
  • Oikea nimi: V. Verkkonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #127 on: 16.08.13 - klo:13:20 »
Eilen Talin viikkokisoissa oltiin 14. väylällä ihan siina 15. väylän OB:n rajalla. Sitten kuuluu FORE (hyvin kuului, eli oikein hyvin huudettu) ja kaveri kääntää selän ja suojaa pään niin suoraan selkään pamahti. Aika pitkä heitto oli siis kun meni 14. väylän takaa yli.
Ei sattunut kaveria, mutta pelasti hyvin sen tyypin heiton, koska kiekko tippui nyt OB:n rajalle ja jäi siis sisälle. Ilman osumaa olisi mennyt reilusti yli :)

Mitenköhän virallisemmissa kisoissa moisessa tilanteessa tehtäisiin? Se kiekko olis mennyt ihan reilusti ja selvästi yli siis ilman selkäosumaa. Eikä jääty siihen mitään hengailee edes, et en tiedä näkikö ne heittäjät että se osu ees kehenkään.

Offline Pekka H.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #128 on: 16.08.13 - klo:14:00 »

Mitenköhän virallisemmissa kisoissa moisessa tilanteessa tehtäisiin? Se kiekko olis mennyt ihan reilusti ja selvästi yli siis ilman selkäosumaa. Eikä jääty siihen mitään hengailee edes, et en tiedä näkikö ne heittäjät että se osu ees kehenkään.

Mun käsittääkseni ei tehtäis mitään, eli kiekko pelataan siitä mihin se jäi.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #129 on: 16.08.13 - klo:15:29 »
Omasta treenipäiväkirjasta (kevään Frisbeepoint Nummela kisa):

Quote
...Yhdellätoista sitten joku ihme meltdown, jatkuvasti vaan huonoa forea puuhun toisensa perään.

Kuriositeettinä tähän väliin, sain ensimmäisen osuman kiekosta tällä väylällä. Olin siinä rinteen alareunassa lähestymässä ja takaa kuuluu FOOOR FOOOR ehkä 1,5sek oli aikaa reagoida ennenku selkään napsahdaa draiveri. Ei se kyllä kovin kipeetä käynyt ja en usko että mitään vaikutusta oli väylän tulokseen. Musta silti pahoittelu ei maksa mitään vaikka fore olisi huudettukin. Kun jannu tuli hakeen kiekkoaan sanoin että onneksi ei sattunu ja kysyin näitkö mua tässä ennenkö heitit, sano että ei, sokkona lähestyi kympin rinteestä. Ei olisi silti varmaan ollu väärin sanoo ees sori. Samapa tuo.

Ei muuta kun tilanteen nollaus ja heti perään 12 täydellinen draivi metriin...

Ei ole mitään ihan tosi tarkkaa muistikuvaa, mutta mielestäni tyyppi merkkasi kiekon siihen ja jatkoi peliä niinkuin pitääkin. Ei tästä ainakaan minun toimesta TD:lle mitään raportoitu, sattuuhan noita.

Lukee se tosiaan säännöissäkin että siitä vaan ellei kiekon lentoradalle siirtyminen ole ollut tarkoituksellista peliin puuttumista.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Ahdis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 275
  • i don't know what i'm doing
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Kerttula
  • Seura: Jyli/Albatrossit
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #130 on: 16.08.13 - klo:20:30 »
Mielummin itse huudan kuin jätän huutamatta jos kiekko lähtee väärään suuntaan... niin ainakin ihmisillä on mahdollisuus suojautua tai keretä väistämään lapasesta lähtenyttä heittoa.

Tai sitten niinkuin allekirjoittaneelle kävi tänään Vihiojan ysillä. Pitkä päivä takana ja väsyneet aivot, lähestymisheitto Painilla lähtee päin perseitä suoraan päin nurmella treenaavaa heppua. Kaveri kylläkin ehti huomata kohti tulevan kiekon hyvissä ajoin, mutta mun päässäni alkoi yhtäkkiä joku kumman "nyt miu sitten täytyy varmaan huutaa, mut kyllä tuo kiekko feidaakaan, paitsi että ei feidaakaan, taidanpa huutaa mutta miksi en huudakaan" -rutiini ja tajusin että olishan sitä voinut huutaakin vasta siinä vaiheessa kun kiekko putoaa nurmelle. Siitä vähän sitten anteeksipyydellen selittelemään kiekon perään, onneksi ei osunut. Ärsyttäviä tuollaiset mustat aukot, mutta joskus niitä vaan käy.

Jos olet foorumilaisia, niin sori vielä kerran, kaikkea sitä sattuukin  ;D
"Lunta sataa vaakasuoraan ja yhdet heittää frisbeetä."

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #131 on: 16.08.13 - klo:22:35 »
Eilen Talin viikkokisoissa oltiin 14. väylällä ihan siina 15. väylän OB:n rajalla. Sitten kuuluu FORE (hyvin kuului, eli oikein hyvin huudettu) ja kaveri kääntää selän ja suojaa pään niin suoraan selkään pamahti. Aika pitkä heitto oli siis kun meni 14. väylän takaa yli.
Ei sattunut kaveria, mutta pelasti hyvin sen tyypin heiton, koska kiekko tippui nyt OB:n rajalle ja jäi siis sisälle. Ilman osumaa olisi mennyt reilusti yli :)

Mitenköhän virallisemmissa kisoissa moisessa tilanteessa tehtäisiin? Se kiekko olis mennyt ihan reilusti ja selvästi yli siis ilman selkäosumaa. Eikä jääty siihen mitään hengailee edes, et en tiedä näkikö ne heittäjät että se osu ees kehenkään.

Mites siellä 14. jo avattiin jos teillä oli se vielä kesken?

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #132 on: 17.08.13 - klo:00:22 »
Jatkuu siitä mihin kiekko pysähtyy.

Offline zille

  • Juniori
  • **
  • Posts: 54
    • View Profile
  • Oikea nimi: V. Verkkonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #133 on: 17.08.13 - klo:10:37 »
Eilen Talin viikkokisoissa oltiin 14. väylällä ihan siina 15. väylän OB:n rajalla. Sitten kuuluu FORE (hyvin kuului, eli oikein hyvin huudettu) ja kaveri kääntää selän ja suojaa pään niin suoraan selkään pamahti. Aika pitkä heitto oli siis kun meni 14. väylän takaa yli.
Ei sattunut kaveria, mutta pelasti hyvin sen tyypin heiton, koska kiekko tippui nyt OB:n rajalle ja jäi siis sisälle. Ilman osumaa olisi mennyt reilusti yli :)

Mitenköhän virallisemmissa kisoissa moisessa tilanteessa tehtäisiin? Se kiekko olis mennyt ihan reilusti ja selvästi yli siis ilman selkäosumaa. Eikä jääty siihen mitään hengailee edes, et en tiedä näkikö ne heittäjät että se osu ees kehenkään.

Mites siellä 14. jo avattiin jos teillä oli se vielä kesken?

Hmm, joo. Tarkoitus oli sanoa, että oltiin siis 15. väylää pelaamassa, mutta kaveri heitti kiekon OB:lle, eli väylälle 14. Seisoi siinä 14. ja 15. väylien välisen OB:n rajalla.

Offline butti-78

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 212
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Salonen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #134 on: 20.08.13 - klo:23:34 »
Tuossa alla olevassa linkissä on  juttua Nokian Uutisten huomisesta kirjoituksesta. Oiken poliisia soitettu paikalle ja kaikkee.


http://www.nokianuutiset.fi/Uutiset/1194833425089/artikkeli/aiheuttaako+frisbeegolf+ongelmia+.html

"rauha maassa ja dessu puussa"

www.fatdiscs.com