Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet  (Read 213390 times)

Offline Skip Jackal

  • Juniori
  • **
  • Posts: 59
    • View Profile
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #180 on: 25.10.13 - klo:11:25 »
Kerran ollu läheltä piti- tilanne sivullisen kans. Katsoin et väylä ja kuntorata tyhjä,  Just ku heitto lähteny kädestä ni huomasin kuntoradalla about 70 vuotiaan naisen kävelemässä. Ja tietenki mun heitto epäonnistu ni tipahti siihen parin metrin päähän pommihyssenä. Hiukka tuo säikäytti ja kävin pyytelemässä anteeksi ja pahoittelin heittoani. Ei ollu mamma moksiskaa.
Eilen lipsahti kiekko hivenen kädestä ja kaarsi väärälle korille mis oli just pari kokeneempaa harrastajaa, mut huusin melkeen heti ku heiton jälkeen ku tajusin et lähti vituilleen. Ja anteeks pyynnöt viel päälle.

Offline Danny

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 548
    • View Profile
  • Oikea nimi: Daniel
  • Seura: TFS
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #181 on: 16.11.13 - klo:18:22 »
Tänään tuli pieni läheltä piti tilanne
Olin kaverin kanssa heittelemässä todennäköisesti viimeistä kertaa tänä vuonna.Kaverini heitti Ranta-Koiviston 4 väylällä ensimmäiseen puuhun, joka kimposi puusta vasemmalle jossa on kävelytie.Kaksi henkilöä käveli kävelytiellä, ja kun kaverini oli heittänyt C-line FD puuhun, kiekko kimposi kahden henkilön edestä ja oli lähellä osua toiseen henkilöön.Onneksi ei sattunut mitään.Huonoa tuuria oli että kiekko kimposi viistosti taakse päin.
Dagger - Pa1 - Nova - Challenger - Zone -  Drone - Wasp - Buzzz - Stalker - Predator - Force - Nuke

Offline Parsa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 191
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Nurminen
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #182 on: 09.12.13 - klo:22:08 »
Alkusyksystä tossa oltiin kentällä heittelemässä missä on toisessa päässä lätkäkaukalo. Kaveri(Taneli) siinä sitten hyppäsi kaukalon laidan yli hakemaan kiekkoa ja minä laidan toisella puolella nostelemaan kiekkoja. Tottahan minä nousen juuri kun kaveri lataa tykin. Nuke viuhahti arviolta 10cm korvan juuresta 8) Hieno ääni siitä kiekosta kuuluu khyl. ;D

Offline wakabunga

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 399
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #183 on: 11.12.13 - klo:05:49 »
Nummelanharjulla tänä kesänä oltiin #2 väylän korilla puttaamassa, samaan aikaa samalle väylälle tuli kolmen hengen porukka odottamaan vuoroaan. Juuri kun oma putti oli lähdössä niin takaanta heittäjät kolauttivat kiekon n. 1m päähän viereiseen puuhuni. Siitä sitten tietysti huudettiin et "mitä v*ttua?" ... Pojat vastas "eihä se ollu lähelläkään" ja sen kaveri latas toisen kiekon perään. Siinä vaiheessa poikien kiekot sai kyytiä ja kovaa. #3 väylälle lähdettiin siitä heti ja ooteltiin kavereita siellä, tiukkaan sanoja vaihdeltiin mutta puhumalla päästiin ...tällä kertaa. Kyllä voi tyhmiä ihmisiä olla olemassa. :-\

Offline rikupajari

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
    • Taikuri Riku Pajari
  • Oikea nimi: Riku Pajari
  • Seura: Mikkelin frisbeegolf ry
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #184 on: 12.12.13 - klo:18:50 »
Joutuu tässä myöntämään että yhden tapaturman olen fribaillessa aiheuttanut. Tarinahan menee näin...

Oltiin kolmen kaverin kanssa heittelemässä lauantai-iltana Mikkelin radalla ja olihan sitä oluttakin mukana (muutama per naama, ei pohjia), tarkoitus kun oli lähteä jatkamaan iltaa märemmissä merkeissä ja radan kiertäminen oli aika extempore ajatus. Noh, hämärähän siinä alkaa tulemaan (kyseessä siis syyskuu-lokakuu, en nyt muista tarkalleen) ja päästään väylälle nro. 12 (15 väyläinen rata), päätetään pelata silti loppuun ja mennään vaikka kännyköiden valoilla eteenpäin. Viskaan avaukseni puuhun n. 20m päähän aloituksesta ja mennään kiekoillemme, jostain syystä muut heittävät ennen minua vaikka olen selvästi taaimmaisena. Heitän lähimmälle kaverilleni että josko väistäisi jonkin verran kun täältä tulisi kiekkoa, kaveri väistää vähän puun taakse vasemmalle ja sanoo että heitä vaan. No arvaatte varmaan mitä tapahtuu...

Itsehän en heitä kämmenheittoja käytännössä ollenkaan ja tässä tapauksessa päätin yrittää kämmentä. Kiekko lähtee kädestä ihan liikaa vasemmalle ja kaartaa kaveria silmäkulmaan. Runsaasti vertahan siitä tuli ja eikun polille jossa neljä tikkiä.

Jälkeenpäin asiasta ei jäänyt sen kummempaa sanomista, molemmat ymmärsimme että molemmissa oli vikaa (muut pelaajat heittivät ennen taaimmaista, itsekin olisin voinut koittaa jotain muuta tapaa viskaista) ja tästä lähtien en ole heittänyt ollenkaan jos jengiä on edessä vaan painottanut tätä "takana oleva heittää ensin"-sääntöä. Harmittaa vaan pirusti kun itse yleensä tykkään painottaa tätä sääntöä ja muutenkin olla super varovainen heittojeni kanssa, nyt vaan kävi näin.

Toivottavati ei enää ikinä.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #185 on: 12.12.13 - klo:20:04 »
Joutuu tässä myöntämään että yhden tapaturman olen fribaillessa aiheuttanut. Tarinahan menee näin...

Oltiin kolmen kaverin kanssa heittelemässä lauantai-iltana Mikkelin radalla ja olihan sitä oluttakin mukana (muutama per naama, ei pohjia), tarkoitus kun oli lähteä jatkamaan iltaa märemmissä merkeissä ja radan kiertäminen oli aika extempore ajatus. Noh, hämärähän siinä alkaa tulemaan (kyseessä siis syyskuu-lokakuu, en nyt muista tarkalleen) ja päästään väylälle nro. 12 (15 väyläinen rata), päätetään pelata silti loppuun ja mennään vaikka kännyköiden valoilla eteenpäin. Viskaan avaukseni puuhun n. 20m päähän aloituksesta ja mennään kiekoillemme, jostain syystä muut heittävät ennen minua vaikka olen selvästi taaimmaisena. Heitän lähimmälle kaverilleni että josko väistäisi jonkin verran kun täältä tulisi kiekkoa, kaveri väistää vähän puun taakse vasemmalle ja sanoo että heitä vaan. No arvaatte varmaan mitä tapahtuu...

Itsehän en heitä kämmenheittoja käytännössä ollenkaan ja tässä tapauksessa päätin yrittää kämmentä. Kiekko lähtee kädestä ihan liikaa vasemmalle ja kaartaa kaveria silmäkulmaan. Runsaasti vertahan siitä tuli ja eikun polille jossa neljä tikkiä.

Jälkeenpäin asiasta ei jäänyt sen kummempaa sanomista, molemmat ymmärsimme että molemmissa oli vikaa (muut pelaajat heittivät ennen taaimmaista, itsekin olisin voinut koittaa jotain muuta tapaa viskaista) ja tästä lähtien en ole heittänyt ollenkaan jos jengiä on edessä vaan painottanut tätä "takana oleva heittää ensin"-sääntöä. Harmittaa vaan pirusti kun itse yleensä tykkään painottaa tätä sääntöä ja muutenkin olla super varovainen heittojeni kanssa, nyt vaan kävi näin.

Toivottavati ei enää ikinä.
Ei sitä kannata hirveesti murehtia, vahinkohan se oli. Sitä paitsi opit läksysi = asia kunnossa :D
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Jugetin

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 295
    • View Profile
  • Oikea nimi: Junnu Kartio
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #186 on: 03.01.14 - klo:15:52 »
Kaverin kanssa oltiin heittelemässä paikallisella 6-väyläisellä puistoradalla. No kaveri valmistuu heittämään lähestymisheittoa ja minä seison noin 10m päässä viistosti sivulla. No kaveri täräyttää melkeinpä ensimmäiseen puuhun josta kiekko kimpoaa minua kohti. Refleksin omaisesti menin kyykkyyn niin kiekko ei osunut. Jos en olisi seurannut heittoa vaan räplännyt kännykkää tms. niin olisi voinut olla kiekko otsassa.

Offline Tsss

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
  • Seura: WDGC
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #187 on: 06.04.14 - klo:23:06 »
...nyt sitten sattui ja pahempaankin olisi ollut ainekset. Oltiin kaverin kanssa kiertämässä puistotyylistä rataa,3 kierros menossa toiseksi viimeinen reikä kaveri avaa 95 metrisen suoraan korille ja sitten minun vuoro ottaa aloitus draivi tietäjä käteen ja pientä keskittymistä ja jotenkin ei heitto asento tuntunut hyvälle hengähdän ja uudestaan kuviot
,samaan aikaan kaveri heittää friba repun selkään ja ottaa 3 metriä eteen päin ja n 4 metriä sivulle ja odottaa heittoani .heitto lähtee täysillä ja super grip klock klo 14.20 lähtee suuntaan lähtee kiekko ( klo 12 suoraan)  kaveria täysiä päin jonkin verran vaistomaisesti väistää ja tippuu maahan 360 astetta pyörähteneenä ilmassa .ja taju pois nyt ajattelin että henki tai vähintään koko leukaluut ja hampaat meni.
käänsin kaverin ympäri ja ravistelin hereille ja sitten kaikki friba pyyhkeet naamaan ja ensi apupolille kaveri oli ihmeen tajuissaan(shokissa) .no pää röngteni kuvaukseen ei muuta kuin aivotärähdys ja kaulaan 8 centtiä pitkä palohaava ja kasvoihin saakka 6 centtiä pitkä ja 1.5 cm syvä luuhun saakka.8 tikkiä. ei muuta vahinkoa....kiekko oli uusi ja viilsi kuin veitsi eli kaveri ei edes aluksi ymmärtänyt mikä iski kun viilto oli niin puhdas.aivotärähdys tuli siitä kun väisti niin voimakkaasti ja löi päänsä hiekkamaahan..
Miten on mahdollista että kaulaan palohaava ja viilto posken alapäästä nenän viereen eli ei osunut leukaan tai nenään.....
Joudun tänään laittamaan iltarukoukseen kiitoksen koska oli todellinen ihme ettei käynyt mitään.....kaveri jäi sairaalaan seurantaan yöksi (aivotärähdyksen takia mutta voi hyvin..ikuinen arpi jää naamaan.
Onnettomuustutkinta 3 kierros vähän väsyksissä ,sama väylä perus kova avaus,joten oletus menee niin kuin kaks edellistäkin kierrosta eli jännitys vain kumpi avaa lähemmäs koria,kaveri liikkui liian aikaisin ihan ymmärrettävää vaikkakin hänen ja minun virhe harvoin tommosia griplockkeja tulee edes pellolla heitettäessä mutta mutta....ei tarvi tulla kun kerran....

Pitäkääs mielessä että mitä vaan voi käydä huonona päivänä huonoon aikaan.....:(
Ja voin sanoa että näin 37 vuotiaana elämää paljon nähneenä on paska fiilis....

« Last Edit: 06.04.14 - klo:23:08 by Tsss »
Team Trilogy

Offline Parska

  • Juniori
  • **
  • Posts: 68
    • View Profile
  • Oikea nimi: Arttu
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #188 on: 06.04.14 - klo:23:37 »
Aijai, pahalta kuulostaa. Onneksi ei käynyt vielä pahemmin, aineksia näissä tilanteissa pahaan katastrofiin on aina. Ja tuo on kyllä aivan totta että ei sen tarvitse tapahtua kuin kerran ja huonolla tuurilla käy näin. Ajatellaan ettei edelliselläkään heitolla tullut... Muutaman väärän asian summa = huono lopputulos. Pelkän yhden tekijän onnettomuudet ovat harvinaisempia. No, toivottavasti molemmat opitte jotain (kyllä varmasti!) etkä jää murehtimaan turhaan tällaisia, ettet uskaltaisi heittää.
Näistä on hyvä itsekin ottaa opiksi. Tämän jutun opetus oli että huolehdi siitä ettei kukaan seiso kiekkosi mahdollisen lentoradan tiellä (edes sen kaikista painajaismaisimman eli suoraan 45 astetta sivulle!)
Toivoa on niin kauan kuin on kierrosta jäljellä.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #189 on: 06.04.14 - klo:23:41 »
Onneksi ei pahemmin käyny vaikka ainekset oli kyllä.... Se on hyvä käskyttää kaikki ihmiset itsestä 180° linjan taakse. Parempi olla aina liian varovainen
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #190 on: 07.04.14 - klo:07:02 »
Siinä oli kyllä iso tuho lähellä! Mut hyvä muistutus kaikille että pitäkää kaverit poissa läheltäkään heittolinjaa.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #191 on: 07.04.14 - klo:10:09 »
Hyi hitto.... huh. Täytyy kyl myöntää et höpökiesseillä aika randomina menee heittojärjestys ja jengi vaeltaa helposti pitkällekin taaimmaisen heittäjän eteen, etenkin isolla poolilla kun ei ihan niin muista että kuka heitti jo. Pitäs kattoo tarkemmin, niinku kisakiesseillä pelataan.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

tau

  • Guest
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #192 on: 07.04.14 - klo:10:27 »
harvoin tommosia griplockkeja tulee edes pellolla heitettäessä mutta mutta....ei tarvi tulla kun kerran....

Pitäkääs mielessä että mitä vaan voi käydä huonona päivänä huonoon aikaan.....:(

Juuri näin.

Vilkkailla puistoradoilla mietin ennen heittojani, että mikä olisi se elämäni huonoin heitto ja sen mukaan tarkkailen ohikulkijoiden liikkeitä. Myös puuosumista kiekko voi sinkoutua lujaa arvaamattomaan suuntaan.

Offline walde

  • Juniori
  • **
  • Posts: 86
    • View Profile
  • Oikea nimi: Valtteri
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #193 on: 09.04.14 - klo:13:57 »
Hurjankuuloinen tilanne! Todellakin, onneksi ei käynyt pahemmin. Itse olen meinannut myös saada kiekosta vastaavalla tavalla. Kaverin kanssa heitettiin niityllä "täysii", seisoin kaverin oikealla puolella, n. neljän metrin päässä ja hieman edempänä kuin hän. Griplockihan siitä tuli ja kiekko lensi pään korkeudella niin läheltä, että tunsi kun kiekko lensi ohi. Varmaan senteistä kysymys. Kyllä vähän hirvitti sen jälkeen kun kelas miten lähellä oli driveri naamassa neljästä metristä.

Pitäkää kaverit pois heittolinjoilta ja etenkin griplock -puolelta, nekin kuitenkin lähtee usein aika kovaa. Ja älkää myöskään menkö kaverin heittojen eteen :)

Tsss:lle tsemiä, vahinko se vain oli ja onneksi selvittiin suht vähillä vammoilla. Varmaan kauhea fiilis, mutta kyllä se siitä! :)

Offline Tsss

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
  • Seura: WDGC
Vs: Tapaturmat / Läheltä piti -tilanteet
« Reply #194 on: 16.04.14 - klo:16:31 »
kaveri paranee ja turvotus on vain kohta muisto,mutta ruma arpi jää keskelle naamaa...joissain piireissä se olis cool ja katuskottava .mutta ei hänen työssään.mutta elämä jatkuu ja juna kulkee ja heittämiseenkin ollaan jo palattu 8)
Team Trilogy