Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kahden sormen grippi?  (Read 33535 times)

Offline tuomo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
  • Oikea nimi: tuomo
Kahden sormen grippi?
« on: 13.05.14 - klo:14:48 »
Käyttääkö kukaan? Eli keskisormi levitettynä kiekon reunalle ja etusormi normaalissa paikassa. Tai muita variaatioita. Gripin hyviä ja huonoja puolia?

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #1 on: 13.05.14 - klo:15:10 »
Mä käytän. Hyviä puolia on se että istuu 110 käteen saati 4-sormen powergrippi.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #2 on: 13.05.14 - klo:18:01 »
Ite heitän kahden sormen powergripillä lähes kaikki draivit draivereilla jostain syystä. Keskittyessä vielä neljän sormen grippi, mutta viime hetkellä aina pudotan pikkurillin ja nimettömän pois. Joskus koitin siedättää itteäni pois tuosta tavasta, koska se tuntui kaikkien opetusvideoiden ja yleisen normin vastaiselta, mutta jotenkin tuo neljän sormen powergrip ei tunnu mulle luonnolliselta. En tiedä onko siitä mitää etua tai haittaa, mutta itselle se sopii :)

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #3 on: 14.05.14 - klo:03:35 »
Kahdella sormella käden lihakset ovat rennommat kuin neljällä ja ranne liikkuu laajemmalla liikeradalla vähemmällä vastuksella.

Offline Execnix

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Poussu
Re: Kahden sormen grippi?
« Reply #4 on: 14.05.14 - klo:23:45 »
Mahtaisikohan auttaa spinniin tuo kahden sormen ote? Onko muuten merkitystä painaako rimmiä sormien päällä vai sillä "pehmeällä" osalla? Itsellä neljä sormea ja kaikkien sormien "padit" on rimmillä. Jenkins muistaakseni selitti, että hän painaa keskisormella ja nimettömällä rimmiä nimenomaan sillä sormen päällä ja etu- sekä pikkusormi on sitten noilla padeilla. (Voi että tää suomi käy hankalaksi joskus :D)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

P2 / ROC / Teebird / Wraith / FD3

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #5 on: 15.05.14 - klo:03:06 »
On liikaa muuttujia, jotta voisi arvioida, joten suurnopeuskameralla kannattaisi verrata eri heitot kierteen suhteen ja kentällä näkee pituudet. Sormien pituus, kämmenen koko ja voimat vaikuttavat asiaan.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #6 on: 15.05.14 - klo:08:17 »
Ite heitän kahden sormen powergripillä lähes kaikki draivit draivereilla jostain syystä. Keskittyessä vielä neljän sormen grippi, mutta viime hetkellä aina pudotan pikkurillin ja nimettömän pois. Joskus koitin siedättää itteäni pois tuosta tavasta, koska se tuntui kaikkien opetusvideoiden ja yleisen normin vastaiselta, mutta jotenkin tuo neljän sormen powergrip ei tunnu mulle luonnolliselta. En tiedä onko siitä mitää etua tai haittaa, mutta itselle se sopii :)
Mä teen heittäessä just tolleen.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline SpinPuttaaja

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vili S.
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #7 on: 20.05.14 - klo:15:35 »
En muista montako sormea itsellä on kiekossa kiinni, mutta täytyy testata..

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #8 on: 20.05.14 - klo:21:32 »
En muista montako sormea itsellä on kiekossa kiinni, mutta täytyy testata..
pakko kysyä että miksi joka viestissä punaista :D
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #9 on: 10.07.14 - klo:11:57 »
Hehheh... Eilen Avery Jenkinsin klinikalla tuli juurikin tämä kahden sormen powergrip-ote puheeksi ja Avery sanoi, että ei suosittele missään tapauksessa. Kuulemma tarkkuus kärsii. Vähintään kolme sormea kuulemma kannattaa pitää. Itsehän aloin samantien neljän sormen otetta treenaamaa ja itse sain kyllä sitäkautta tarkkuutta koviin draiveihin.

Offline J_AL

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 44
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Alen
  • Seura: DGCS
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #10 on: 11.07.14 - klo:10:29 »
Bäkkäriä harjoiteltu nyt melko ahkerasti ja otteeksi on vakiintunut sellanen "nakkisormi" viritys: kolmen nakin powergrip ja prinssinakki painaa kiekkoa kämmeneen rimmin korkeimmasta kohdasta  ;D .
Foressa kiekon alla pelkkä etusormi.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #11 on: 11.07.14 - klo:17:36 »
Karkkilan kovin heittäjä eli Kahjo heittää kahdella, menee pitkälle ja tarkasti. Itse heitän kolmella, pikkurilli on vaan liian lyhyt ja tulee griplockia. Midariin ja putteriin fanillä se tulee taas mukaan.

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #12 on: 11.07.14 - klo:18:16 »
Eikai tuosakaan mitään absoluuttisia totuuksia ole. "Kahden sormen grippi on epätarkempi kuin neljän" Kauheeta paskaa. Jos vasemman jalan kengän nauhat on pidemmät kuin oikeen, tulee OAT:ta helposti. Noi on niin yksilöllisiä juttuja kuin vaan voi olla. Kaikkee kannattaa kokeilla ja heittää ihan just sillai mikä toimii ja ennenkaikkee tuntuu parhaalta.

Offline J_AL

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 44
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Alen
  • Seura: DGCS
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #13 on: 11.07.14 - klo:18:24 »
Karkkilan kovin heittäjä eli Kahjo heittää kahdella, menee pitkälle ja tarkasti. Itse heitän kolmella, pikkurilli on vaan liian lyhyt ja tulee griplockia. Midariin ja putteriin fanillä se tulee taas mukaan.
Amatööri kisoissa Karkkilassa olin jälkimmäisellä kierroksella paikallisen heittäjän kanssa samassa heittueessa ja kyseinen kaveri heitti kahden sormen gripillä ja hyvin,..puheli vaan, että oli joskus heittänyt neljän sormen gripillä jopa tiistä taaksepäin :-). En tiedä oliko Kahjo vai ei mutta heitto näytti kyllä kulkevan hienosti tuolla kahden sormen otteellakin, toisille sopii ja toisille ei.
Minulla sama homma kuin sinullakin, pikkurilliä reunan taakse ja griplock...puttaamisessa sama homma!, prinssinakki reunalle ja putti oikealta ohi..

Offline Jori

  • Juniori
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jori Hätinen
  • Seura: -
Vs: Kahden sormen grippi?
« Reply #14 on: 11.07.14 - klo:19:56 »
Hehheh... Eilen Avery Jenkinsin klinikalla tuli juurikin tämä kahden sormen powergrip-ote puheeksi ja Avery sanoi, että ei suosittele missään tapauksessa. Kuulemma tarkkuus kärsii. Vähintään kolme sormea kuulemma kannattaa pitää. Itsehän aloin samantien neljän sormen otetta treenaamaa ja itse sain kyllä sitäkautta tarkkuutta koviin draiveihin.

Mä veikkaan, että tarkkuus parantui, koska jouduit keskittymään otteeseen ja sitä myötä vähän himmaamaan sitä heittoa. Vaikka AJ on maailmanmestari, niin kaikkea oppia ei kannata pakolla ottaa itselle. Kyse on kuitenkin niin paljon tatsista, fiiliksestä ja siitä mikä tuntuu itselle hyvältä. Olis kiva kuulla miksi 3 sormea on tarkempi kuin 2 ja selitykseks ei kelpaa hyvin markkinoitu valmentaja.

(Huom! Mitään AJ:n saavutuksia vähättelemättä)