Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeevideoita Youtubesta  (Read 1062566 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #195 on: 26.09.12 - klo:08:27 »
itselle on kyllä ihan sama miten kukin puttaa, mutta parasta näyttää aloittelijoille ja harrastajille esimerkkiä ja putata sääntöen sallimissa rajoissa.

En myöskään millään usko, että siitä on mitään hyötyä että puttaa vasta sen jälkeen kun jalat on jo irronneet maasta. Rytmin ja tasapainon kannalta täytyy olla paljon vaikeampaan.

Ja tosiaan enpä muista ennen nähneeni kenenkään puttaavan oikeasti vasta sen jälkeen kun jalat ovat maasta irronneet. Mutta tosiaan tossa 25:10 kohdassa näyttää hyvin vahvasti siltä.

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #196 on: 26.09.12 - klo:17:40 »
tälle janille vois joku huikkaa et menee vähän "liian hypyksi" nää sen putit..

En myöskään millään usko, että siitä on mitään hyötyä että puttaa vasta sen jälkeen kun jalat on jo irronneet maasta. Rytmin ja tasapainon kannalta täytyy olla paljon vaikeampaan.

Allekirjoittanut löytyypi täältä. Olen tiedostanut kyllä, että varmaan aika rajoilla ollaan (tuntuman perusteella), mutta en sen kummemmin ole asiaan paneutunut. Tuntuu vain luonnolliselta putata noin.

Pitänee talvella keskittyä tuohon tekniikkaan sitten tarkemmin ja koittaa saada kiekko aikaisemmin irti kädestä, jos se sääntöjen vastainen on?

Tuo mitä tapanotekin sanoi, että tuskin noista senteistä mitää irti saa, mutta säännöt on sääntöjä.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #197 on: 26.09.12 - klo:17:42 »
Kaikista paskinta tässä on videolta jälkeenpäin niitä huomioida kun ryhmä itse pelin aikana ei huomannut virheitä.  ::)

No mutta kannattanee reenata, mullakin on voi olla samaa vikaa kun askelputtaan itse myös pidemmät mutta eipä kukaan oo ikinä sanonu mitään niistä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #198 on: 26.09.12 - klo:18:15 »
Tuo mitä tapanotekin sanoi, että tuskin noista senteistä mitää irti saa, mutta säännöt on sääntöjä.

Joo, pikemminkin olen melko varma, että siitä on haittaa jos heittää ilman tukipistettä maassa. Mutta juu, eihän tota varmaan livenä näe, sama kuin kävelykilpailuissa, kaikilla siellä on "lentovaihe", mutta ei paljas silmä sitä erota.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #199 on: 26.09.12 - klo:18:20 »
Ei siitä haittaa ole, kun on vauhti päällä eteenpäin. Hyppääminen todella kannattaa, koska siitä ei KUKAAN huomauta kisoissa. Paitsi mä, mikä tekeekin musta poikkeuksellisen ikävän tyypin. Nipottaja.
Sama on nuo vahingolliset yliastumiset vaikkapa hankalasta polviasennosta. Kuka viitsii pilata toisen riemun juuri kun on ähkinyt putin sisään ja rojahtanut maahan tuulettamaan sitä? Kuka on niin julma, että pyytää uusimaan putin, joka on laitettu sääntöjen vastaisesti sisään?

Offline SamuliKL

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 308
    • View Profile
  • Oikea nimi: Samuli Lintula
  • Seura: 7k, Bear Disc Golf
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #200 on: 26.09.12 - klo:18:50 »
Kuka on niin julma, että pyytää uusimaan putin, joka on laitettu sääntöjen vastaisesti sisään?

Liian harva. (Tosin mä en huomauta siksikään, että jos joku pelaa mun kanssa samassa ryhmässä, niin mulle on kuitenkin aika samantekevää, jos joku onnistuu pikkiriikkisillä sääntörikkeillä nostamaan itsensä toiseksi viimeiseksi mun ohi ;)
PA4 | PA1 |  M2 | M? | Jackal | F?? | Valkyrie | Beast | PD | D4

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #201 on: 26.09.12 - klo:18:56 »
Sama on nuo vahingolliset yliastumiset vaikkapa hankalasta polviasennosta. Kuka viitsii pilata toisen riemun juuri kun on ähkinyt putin sisään ja rojahtanut maahan tuulettamaan sitä? Kuka on niin julma, että pyytää uusimaan putin, joka on laitettu sääntöjen vastaisesti sisään?

Ei ole tullut vastaan, mutta kerran on käynyt niin, että puttaaja on saanut yliastumisen takia uusia ohimenneen puttinsa ja laittanut seuraavalla sisään :P

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #202 on: 26.09.12 - klo:20:03 »
Se, että alkaa vahtimaan toisten suorituksia, on takuuvarma keino saada oma peli sekoitettua. Mutta ymmärrän sen, että "isojen poikien geimeissä" tätä tapahtuu. Viikkokisoissa ja muissa vastaavissa karkeloissa, huomauttelu suorituksista, on kettuilua. Poikkeuksena tietenkin, että toinen ei tiedä sääntöjä, on ekaa kertaa mukana jne.

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #203 on: 26.09.12 - klo:21:39 »


Samasta aiheesta sattui silmään, kohdassa 5:48 ->

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #204 on: 26.09.12 - klo:21:57 »
Ei mun silmääni kylä näytä foot faultilta.  :o

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #205 on: 26.09.12 - klo:22:39 »
Ei munkaan mielestä ole. Kiekko lähti kädestä ennen kuin etujalka astui alas. Eiks tää ollut juuri Felbergin kehittelemä salainen ase hyppyputteja vastaan? Hyppyputeissa helpommin molemmat jalat ovat ilmassa ennen kiekon lähtöä.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #206 on: 26.09.12 - klo:23:12 »
Ei siitä haittaa ole, kun on vauhti päällä eteenpäin. Hyppääminen todella kannattaa, koska siitä ei KUKAAN huomauta kisoissa. Paitsi mä, mikä tekeekin musta poikkeuksellisen ikävän tyypin. Nipottaja.
Sama on nuo vahingolliset yliastumiset vaikkapa hankalasta polviasennosta. Kuka viitsii pilata toisen riemun juuri kun on ähkinyt putin sisään ja rojahtanut maahan tuulettamaan sitä? Kuka on niin julma, että pyytää uusimaan putin, joka on laitettu sääntöjen vastaisesti sisään?
Jos on ryhmän ainoa joka seuraa näitä, niin eipä huomauttelulla ole juuri väliä kun kaksi vaaditaan...  :(

Offline kakkonenonykkönen

  • Juniori
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #207 on: 26.09.12 - klo:23:28 »
Ei munkaan mielestä ole. Kiekko lähti kädestä ennen kuin etujalka astui alas. Eiks tää ollut juuri Felbergin kehittelemä salainen ase hyppyputteja vastaan? Hyppyputeissa helpommin molemmat jalat ovat ilmassa ennen kiekon lähtöä.

tässä ei ollutkaan kyse etujalasta, vaan takajalasta
lukekaapa tarkemmin jutut

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #208 on: 26.09.12 - klo:23:53 »
Se, että alkaa vahtimaan toisten suorituksia, on takuuvarma keino saada oma peli sekoitettua. Mutta ymmärrän sen, että "isojen poikien geimeissä" tätä tapahtuu. Viikkokisoissa ja muissa vastaavissa karkeloissa, huomauttelu suorituksista, on kettuilua. Poikkeuksena tietenkin, että toinen ei tiedä sääntöjä, on ekaa kertaa mukana jne.

Ei mun peli siitä huonommaksi muutu (ei se voi muuttua huonommaksi mitenkään), jos huomautan sääntövirheestä. Se lähinnä rasittaa, jos pelaa jonkun kanssa, jota täytyy alkaa vahdata toistuvien rikkeiden vuoksi. Sääntövirheet noin ylipäänsä huomaa ilman suurempaa vaivaa.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #209 on: 27.09.12 - klo:00:05 »
Se, että alkaa vahtimaan toisten suorituksia, on takuuvarma keino saada oma peli sekoitettua. Mutta ymmärrän sen, että "isojen poikien geimeissä" tätä tapahtuu. Viikkokisoissa ja muissa vastaavissa karkeloissa, huomauttelu suorituksista, on kettuilua. Poikkeuksena tietenkin, että toinen ei tiedä sääntöjä, on ekaa kertaa mukana jne.

Ei mun peli siitä huonommaksi muutu (ei se voi muuttua huonommaksi mitenkään), jos huomautan sääntövirheestä. Se lähinnä rasittaa, jos pelaa jonkun kanssa, jota täytyy alkaa vahdata toistuvien rikkeiden vuoksi. Sääntövirheet noin ylipäänsä huomaa ilman suurempaa vaivaa.
Juu se korpee, jos joku hiukan ottaa etua noista footfaulteista jatkuvasti ja ehkä vielä tahallaan. En usko, että noissa juoksu-/hyppyputeissa saa juuri etua, jos jalka irtoaa ennen kiekkoa, mutta ringin sisältä kaadutut putit pitäisi kyllä tuomita, samoin kuin väylällä ohi lien heitetyt heitot. Varsinkin, kun ollaan pyltsissä tai puun vieressä, niin kengänmitasta voi joskus saada huomattavan edun heiton onnistumisen kannalta...