Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeevideoita Youtubesta  (Read 1063364 times)

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #210 on: 27.09.12 - klo:08:30 »
Se, että alkaa vahtimaan toisten suorituksia, on takuuvarma keino saada oma peli sekoitettua. Mutta ymmärrän sen, että "isojen poikien geimeissä" tätä tapahtuu. Viikkokisoissa ja muissa vastaavissa karkeloissa, huomauttelu suorituksista, on kettuilua. Poikkeuksena tietenkin, että toinen ei tiedä sääntöjä, on ekaa kertaa mukana jne.

Ei mun peli siitä huonommaksi muutu (ei se voi muuttua huonommaksi mitenkään), jos huomautan sääntövirheestä. Se lähinnä rasittaa, jos pelaa jonkun kanssa, jota täytyy alkaa vahdata toistuvien rikkeiden vuoksi. Sääntövirheet noin ylipäänsä huomaa ilman suurempaa vaivaa.
Juu se korpee, jos joku hiukan ottaa etua noista footfaulteista jatkuvasti ja ehkä vielä tahallaan. En usko, että noissa juoksu-/hyppyputeissa saa juuri etua, jos jalka irtoaa ennen kiekkoa, mutta ringin sisältä kaadutut putit pitäisi kyllä tuomita, samoin kuin väylällä ohi lien heitetyt heitot. Varsinkin, kun ollaan pyltsissä tai puun vieressä, niin kengänmitasta voi joskus saada huomattavan edun heiton onnistumisen kannalta...

Totta. Mä oon kyllä huomauttanut asiasta. Kaverit on yleensä ollu aloittelija/ensimmäistä kertaa kisoissa ja joka kerta ottanu asian hyvin vastaan. Ei siitä varoitusta voi antaa ku yksin huomaa mutta ainaki he tästä lähtien tietävät + loppukiessi menee lepposasti.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #211 on: 27.09.12 - klo:09:58 »
Sama on nuo vahingolliset yliastumiset vaikkapa hankalasta polviasennosta. Kuka viitsii pilata toisen riemun juuri kun on ähkinyt putin sisään ja rojahtanut maahan tuulettamaan sitä?

Tali Open 2011 parikisassa mokasin ite näin, ja Pohjolaisen Markus siitä aiheellisesti huomautti. Uusinnan taisin muistaakseni pistää ohi, mutta kaveri säkitti. No harm done. Nyt joka kerta vastaavissa tilanteissa muistan jättää tasapainolle varaa, eli hyödyksi oli tuo huomauttaminen, kerrasta opin.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #212 on: 28.09.12 - klo:13:02 »
Ei siitä haittaa ole, kun on vauhti päällä eteenpäin. Hyppääminen todella kannattaa, koska siitä ei KUKAAN huomauta kisoissa. Paitsi mä, mikä tekeekin musta poikkeuksellisen ikävän tyypin. Nipottaja.
Sama on nuo vahingolliset yliastumiset vaikkapa hankalasta polviasennosta. Kuka viitsii pilata toisen riemun juuri kun on ähkinyt putin sisään ja rojahtanut maahan tuulettamaan sitä? Kuka on niin julma, että pyytää uusimaan putin, joka on laitettu sääntöjen vastaisesti sisään?
Nämä kuuluisi myös sääntäaiheisiin kysymyksiin, mutta olen laiska ja laitan vain tähän.
Kyseisen polviasennon esimerkkitapaus kohdassa 10.27.
.
Se kukaan on tässä punapaitainen kaveri. Kiinnostaisi nähdä miten Barry olisi toiminut ilman huomauttamista.

Offline JiiKoo

  • Juniori
  • **
  • Posts: 73
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juuso Karhunen
  • Seura: Brutal Force Ry
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #213 on: 28.09.12 - klo:16:42 »
Tuossa hyvä esimerkki herrasmies pelaamisesta. Barry itse sanoo että oli yliastuttu ja pyytää ryhmältä vahvistusta.
"When you are sleeping, I am practising"
-Paul McBeth

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #214 on: 28.09.12 - klo:17:48 »
Se, että alkaa vahtimaan toisten suorituksia, on takuuvarma keino saada oma peli sekoitettua. Mutta ymmärrän sen, että "isojen poikien geimeissä" tätä tapahtuu. Viikkokisoissa ja muissa vastaavissa karkeloissa, huomauttelu suorituksista, on kettuilua. Poikkeuksena tietenkin, että toinen ei tiedä sääntöjä, on ekaa kertaa mukana jne.

Ei mun peli siitä huonommaksi muutu (ei se voi muuttua huonommaksi mitenkään), jos huomautan sääntövirheestä. Se lähinnä rasittaa, jos pelaa jonkun kanssa, jota täytyy alkaa vahdata toistuvien rikkeiden vuoksi. Sääntövirheet noin ylipäänsä huomaa ilman suurempaa vaivaa.
Juu se korpee, jos joku hiukan ottaa etua noista footfaulteista jatkuvasti ja ehkä vielä tahallaan. En usko, että noissa juoksu-/hyppyputeissa saa juuri etua, jos jalka irtoaa ennen kiekkoa, mutta ringin sisältä kaadutut putit pitäisi kyllä tuomita, samoin kuin väylällä ohi lien heitetyt heitot. Varsinkin, kun ollaan pyltsissä tai puun vieressä, niin kengänmitasta voi joskus saada huomattavan edun heiton onnistumisen kannalta...

Totta. Mä oon kyllä huomauttanut asiasta. Kaverit on yleensä ollu aloittelija/ensimmäistä kertaa kisoissa ja joka kerta ottanu asian hyvin vastaan. Ei siitä varoitusta voi antaa ku yksin huomaa mutta ainaki he tästä lähtien tietävät + loppukiessi menee lepposasti.

Sitä mä tarkoitan just. Että pari kertaa on mun mielestä ok sanoa. Mutta, jos senkin jälkeen toinen jaksaa tahallaan tai tahtomattaan toistaa esim. footfaultin, niin silloin se syö omia voimia kun sitä tarkkailee tai siitä suuttuu. En siis tarkoita, että sallii huijaamisen, koska olen sitä vastaan suuresti. Mutta, jos se pilaa oman pelin, niin kannattaako se? Mando ja ob:hin on helpompi puuttua, mutta esim. footfaultit on kinkkisempiä. En ole ollut isommissa kilapiluissa; Tarkkaillaanko siellä yhdessä jonkun tietyn kaverin yliastumisia, jos ne on kyseenalaisia? Sillä tavalla se vois olla vähemmän rasittavampaa ja toisen olis vaikeampi pistää vastaan.

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #215 on: 28.09.12 - klo:17:56 »
Ei munkaan mielestä ole. Kiekko lähti kädestä ennen kuin etujalka astui alas. Eiks tää ollut juuri Felbergin kehittelemä salainen ase hyppyputteja vastaan? Hyppyputeissa helpommin molemmat jalat ovat ilmassa ennen kiekon lähtöä.

tässä ei ollutkaan kyse etujalasta, vaan takajalasta
lukekaapa tarkemmin jutut

Kommentoin Zuumin klippiä, oliko se yli vai ei. Tuossa siis takajalka muuttui etujalaksi. Olen vieläkin puhtaudesta samaa mieltä, että eteen tallaus tapahtui kiekon lähdön jälkeen. Anteeksi epäselvyyteni puhuessani suoraan etujalasta.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #216 on: 30.09.12 - klo:22:14 »
Tuossa hyvä esimerkki herrasmies pelaamisesta. Barry itse sanoo että oli yliastuttu ja pyytää ryhmältä vahvistusta.

Kyllä. Näin se tehdään, ja Barryhan on tunnettu herrasmiespelaaja. Meni muuten ehkä just ja just myös yliajalle toi heittäminen ;D

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #217 on: 02.10.12 - klo:15:04 »
Kuka on niin julma, että pyytää uusimaan putin, joka on laitettu sääntöjen vastaisesti sisään?

Mä sanon kyl helposti, ku jollain tulee selvä yliastuminen (myös itsellä). Esim. ku just kaatuu siihen rähmälleen, ku on heittänyt. Eihän siinä ole mitään julmaa, ku kaikki pelaa samoilla säännöillä. Joskus harvoin sitä katsoo tilannetta sormien välistä, ku kaverilla on jo viisi triplabogia repussa, eikä jaksa odotella enää...

Offline anhyseri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 202
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuukka Kivioja
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #218 on: 07.10.12 - klo:12:54 »
Parigolfin SM-kisoista fiilistelypätkää:



Kiitokset Pitkäsen Juhanalle vaivannäöstä!
destroyer PD2 H1 TD teebird  //   gator roc3 roc   //   jokeri P1

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #219 on: 07.10.12 - klo:13:13 »
Juhana on frisbeevideoiden uusi kuningas. Järjettömät propsit tästä pätkästä. Vaikka lcgm8n kisavideot on herkkua pelaajille, tällaset fiilispätkät on mun mielestä jopa tärkeämpiä lajille.

ARVOSTAN

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #220 on: 07.10.12 - klo:13:19 »
Oli kyllä hyvä video, iso kiitos.

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #221 on: 07.10.12 - klo:18:49 »
Olipas hieno video, hyvää fiilistelyy. 8) Samaa mieltä Tapanin kanssa että näitäkin tarvitaan. Yhtään väheksymättä Icgm8:n kisavideoita, molemmat oman tyylisiä.

Offline reisvi-3

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 193
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Reiss
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #222 on: 08.10.12 - klo:14:26 »
Oslo Open 2012



aika navakassa tuulessa

Offline Parru

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 25
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarkko Heikkinen
  • Seura: Spartak Frisbee, Kajaani
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #223 on: 08.10.12 - klo:19:27 »
Juhana on frisbeevideoiden uusi kuningas. Järjettömät propsit tästä pätkästä. Vaikka lcgm8n kisavideot on herkkua pelaajille, tällaset fiilispätkät on mun mielestä jopa tärkeämpiä lajille.

ARVOSTAN

Samaa mieltä Tapanoten kanssa siitä että nämä on tärkeitä lajille. Nämä on "kevyempiä" katsottavia kun kisapätkät (jotka myös erittäin viihdyttäviä) ja eritoten lajiin vihkiytymättömälle varmasti mukavampia ja kiinnostavampia. Nämä myös antavat hienoa kuvaa lajista uusille harrastajille, näitä lisää.
How hard can it be??

Offline nixe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 231
    • View Profile
    • DGCH
  • Oikea nimi: Niko Palokangas
  • Seura: DGCH
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #224 on: 09.10.12 - klo:21:09 »
Parigolfin SM-kisoista fiilistelypätkää:

Kiitokset Pitkäsen Juhanalle vaivannäöstä!
Olipa kyllä pätevä pätkä
Ei se osu | myynnissä | DGCH | PDGA #63318