Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeevideoita Youtubesta  (Read 1061504 times)

Offline Humpparitari

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
  • Seura: Team Spirit
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #795 on: 12.03.14 - klo:13:59 »
Nikko on kyllä hyvä näissä selostuksissa ja haastiksissa ja tarnoinneissa. Sitten kun kentälle mennään niin saattaa sit tulla muutama vidu suusta ja ehkä vähän pikku potkuja puunrunkoihin. No, kukin tyylillään.

Yhden kisakierroksen olen kaverin kanssa pelannut ja käytös oli ala-arvoista. Bägi lensi metsään enemmän kuin kerran, ja nyrkkiä tarjottiin kamoille, puille, maalle jne, ja kiroilua ja manailua kesti käytännössä ekan väylän ekasta heitosta vikan väylän viimeiseen. Lapsellista ja surkeaa. Oli mulla ja Rantalaiholla naurussa pidättelemistä, ja saattaa olla että nauroin ihan päin naamaakin.

Pääsyynä tietysti varmaan se, ettei pystyny edes mua voittamaan =D

Jep, tätäpä juuri. Nokia EO13: "Fuck you, I fucking hate you!" putterille. "I Fucking hate this hole!" kun avaus kusi... Onhan näitä. Tuittupää, mutta osaa se kai jotenkin kiekkoa heitelläkin, kun heittopäälle sattuu. Tapanille toki häränkullin kokoinen peukalo Nikkon voittamisesta ja pikkutirskahtelusta päin naamaa. -b
Ykkönen kakkonen, hevosmies Makkonen
Kolmonen nelonen, Makkosen hevonen.

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #796 on: 12.03.14 - klo:14:25 »
Mukavan selkeä video kyllä tuo.
Juu, hyvin havainnollistettu "inan hyssee" ja kiekon kulma kädessä / :D

Offline Maikkari

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #797 on: 12.03.14 - klo:20:44 »
....
Yhden kisakierroksen olen kaverin kanssa pelannut ja käytös oli ala-arvoista. Bägi lensi metsään enemmän kuin kerran, ja nyrkkiä tarjottiin kamoille, puille, maalle jne, ja kiroilua ja manailua kesti käytännössä ekan väylän ekasta heitosta vikan väylän viimeiseen. Lapsellista ja surkeaa.
....

Eikö tuosta kiroilusta voinu tulla rankkuja?
Mietin vain että kaverilla saattais lopullisesti korttitalo lahota siinä vaiheessa jos joku huomauttais kielenkäytöstä..  ::)
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #798 on: 12.03.14 - klo:20:55 »
Olen ymmärtänyt, että putatessa/heittäessä kiekon tulee irrota kädestä silloin vielä kun jalka koskettaa maata. Nikon pitkissä hyppyputeissa kiekko irtoaa kädestä vasta sen jälkeen kun molemmat jalat on ilmassa eikä tukipistettä maassa. Olenko väärässä siitä, että tämä on virhe vai muistanko väärin säännön.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #799 on: 12.03.14 - klo:21:02 »
Olen ymmärtänyt, että putatessa/heittäessä kiekon tulee irrota kädestä silloin vielä kun jalka koskettaa maata. Nikon pitkissä hyppyputeissa kiekko irtoaa kädestä vasta sen jälkeen kun molemmat jalat on ilmassa eikä tukipistettä maassa. Olenko väärässä siitä, että tämä on virhe vai muistanko väärin säännön.

Kyseessä on heittoasentovirhe, mutta se on livenä hankala tuomita luotettavasti.

Offline booga

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #800 on: 13.03.14 - klo:13:36 »
aika hyvä promo Rigassa KHL peli erätauolla.


Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #801 on: 17.03.14 - klo:17:41 »
Ameerikan isokourat kiskoo distancee...



Ei mitään ihmeellistä mutta ihan tyylikäs video 8)

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #802 on: 18.03.14 - klo:11:45 »
Mcbethiä 20 min putkeen. Noi lähestymiset noin. 30-50m on ihan uskomattomia. Aina milliin.

http://www.youtube.com/watch?v=D-RDTC1Ii-A&feature=youtu.be
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline Tsss

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
  • Seura: WDGC
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #803 on: 19.03.14 - klo:00:34 »
Mcbethiä 20 min putkeen. Noi lähestymiset noin. 30-50m on ihan uskomattomia. Aina milliin.

http://www.youtube.com/watch?v=D-RDTC1Ii-A&feature=youtu.be
Lähärit lähtee tolla pinkki mustalla kiekolla eikös mcbeth oo innova mies eli onko se atlas ,mutta ei näytä niin kapea rimmiselle joten olisko pro nova?
Team Trilogy

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #804 on: 19.03.14 - klo:00:44 »
Pro Nova se taitaa olla...

http://youtu.be/m4q1emyfxGU?t=8m56s

Offline draiveriveri

  • Juniori
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Suomela
  • Seura: 7k
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #805 on: 19.03.14 - klo:12:27 »
Dear sääntönatsi!

Voisiko joku sääntöihin perehtynyt vastata mulle? Keltanokkana kysyisin sääntöaiheisen kysymyksen tohon mcbethin videoon liittyen. Samaiseen asiaan olen törmännyt useissa pätkissä ja asia onkin minua mietityttänyt jo pidemmän aikaa.

Maalaisjärkeä enenevässä määrin käyttävänä henkilönä minua vahvasti riepoo youtubevideon kohdassa 5.30 lähtevä Paulin draivi, joka heitetään kokonaisuudessaan tiin vierestä. Asia lienee kuitenkin vesiselvä ja heittopaikasta on sovittu etukäteen pelaajien kesken. Tiiltä heitettynä ois tullut näyttävä first tree hitti, joka mielestäni olisi ollut kiva lisä pätkään. Olettaisin kuitenkin tuon tasoisilla pelaajilla löytyvän heittorepertuaarista sopiva heitto alkupään puun ohitukseen ilman, että pitää draivata tiin vierestä. Varsinkin kun noita hyzerväyliä näkyi rundilla enemmänkin.Mikäli heittopaikka on merkattu viirein tai spraylla, ymmärrän pienet heittopaikka virheet, mutta kun tii on valettu amerikkalaisella maailmanluokan betonirakennustekniikalla vaateriin joka ikisestä ilmansuunnasta, niin melko vähän jää tulkinnanvaraa heittopaikan sijainnista. 

Miksi hän teki noin? Onko yleinenkin käytäntö?

Tiin sivusta heittämistä en itse harrasta. Itse kilpaheittämisestä tänä vuonna ensikertaa haaveilevana mietin, että saisinko elinikäiset bannit ja leiman "DORKA" otsaani, jos viikkokisoissa menisinkin ja heittäisin väylät haluamastani paikasta tiin välittömästä läheisyydestä?

Help me, help you. Ni vältetään nolot tilanteet rundilla. :)

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #806 on: 19.03.14 - klo:12:32 »
Siinähän on tiin etureuna merkattu noilla tupsuilla, sen takaa saat heittää tiiltä tai tiin vierestä, kummalle puolelle se 'lupa' on TD:n puolesta annettu. TD on siis antanut luvan rykiä tiin vierestä.

Näin on myös kilpailussa ollut Julkujärvellä koska laattaatiit oli mallia hengenlähtö. Koloineen ja liukkaudeltaan.

Kyllä tossa jos kattoit tota finaalikiessin pätkää ku ne ryki laattatiiltä niin JohnE McCray kävi puarreiällään koskettamas laattatiin reunaa ja samalla tiillä Paulilta meinas lähtee henki ku liukastu.

Offline saleee

  • Juniori
  • **
  • Posts: 74
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sauli
  • Seura: Nummelan frisbeeseura
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #807 on: 21.03.14 - klo:11:42 »
Juu ei ne taida ihan omin luvin tuosta tiipaikan vierestä heitellä. Noi betonilaatat on kyllä viheliäisiä.

Offline draiveriveri

  • Juniori
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Suomela
  • Seura: 7k
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #808 on: 21.03.14 - klo:17:00 »
Tein johtopäätökseni heittopaikan virheellisyydestä tosta 20min mcbeathin pätkästä. Koko koostetta en vielä ole kerennyt katsoa. Kiitos nim. garffin huomautettua asiasta, katsoin pätkää tarkemmin ja NÄIN sinisen tupsun, jota en aiemmin huomannut. Mennyt ohi, kun väylät on muuten erittäin näkyvästi merkattu viirein sun muin.

Eli summasummarum. Vastaan itse kysymykseeni, että tiiltä on heitettävä, ellei toisin ole mainittu ennen kilpailuja.

Cheers!

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Frisbeevideoita Youtubesta
« Reply #809 on: 22.03.14 - klo:23:34 »
Howdy ho!