Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discraft  (Read 351267 times)

veke

  • Guest
Vs: discraft kiekot
« Reply #60 on: 14.07.12 - klo:22:05 »
mites toi nuke ss ? Onko ihan flipperi? Mitä muita suoraan tai vähän oikealle kääntyviä distance kiekkoja discraftilta löytyy?

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: discraft kiekot
« Reply #61 on: 14.07.12 - klo:22:34 »
mites toi nuke ss ? Onko ihan flipperi?

Riippuu heittäjästä, mutta yleisesti katsottuna on.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: discraft kiekot
« Reply #62 on: 15.07.12 - klo:02:51 »
mites toi nuke ss ? Onko ihan flipperi? Mitä muita suoraan tai vähän oikealle kääntyviä distance kiekkoja discraftilta löytyy?

Ihan kamala kiekko tuo NukeSS! Voitin viikkokisojen arvonnassa joskus ni tuli testailtua. Isoihin rollereihin ehkä joo... tai jos lääniä on iiiisoon ässään ni pääsihän sillä aika pitkälle. Ei siihen juuri kontrollia saanut. Lampeen meni ja hyvä niin...

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: discraft kiekot
« Reply #63 on: 15.07.12 - klo:12:18 »
Mitä muita suoraan tai vähän oikealle kääntyviä distance kiekkoja discraftilta löytyy?

Olen käyttänyt Flashia hyzer-flipeissä ja oikealle kaartavissa heitoissa. Kovaa tuulta ei kestä, mutta miedoissa/tyynessä ihan pätevä lätty. Uutena vakaampi ja vuosi sitten taisi olla jonkun aikaan go-to-draiveri, mutta luovuin tuuliongelman vuoksi.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: discraft kiekot
« Reply #64 on: 15.07.12 - klo:23:03 »
Itellä nyt hävitetyn Elite Z Predatorin jälkeen bägissä ESP predator ja se ei ole läheskään niin ylivakaa jyrä kuin Elite Z-muovilla. Varsinkin kevyenä erittäin pitkälle lentävä ja helposti hallittavissa oleva.

Offline Mökö

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 43
    • View Profile
Vs: discraft kiekot
« Reply #65 on: 25.07.12 - klo:20:52 »
Millä muovilla voitte suositella Forcea? Lisäksi minkälaista painoja kiekolle, tuntuu kun menen radalle niin vastatuulta pukkaa  ::)
Olen päättänyt semmoisen hankkia vaikka moni kokeneempi kaveri on varoittanut ettei kannata hankkia koska olen vasta aloittanut heittelyn eikä heittotekniikka & voima tule välttämättä riittämään ainakaan aluksi..

Jos tulee mieleen jonkin parempi vaihtoehto heitä ihmeessä mielipiteesi esille

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: discraft kiekot
« Reply #66 on: 26.07.12 - klo:02:22 »
Itse en suosittele mitään discraftia, kun en niistä juuri mitään tiedä, mutta kannattaa katsoa mitä eri kiekkokauppiaat suosittelevat aloittelijoille. Jos on discraftia pakko saada, niin esim. Powergrip suosittelee seuraavia kiekkoja tältä valmistajalta: Eclipse, Flash, Glide, Impact, Stalker, Stratus, XL, Xpress ja XS.

Veikkaanpa, että jos tuohon Forceen päädyt ihan millä tahansa muovilla, niin pettymys on kova, kun kiekko feidaa hyvin nopeasti maahan. Jos nyt on pakkomielle noihin nopeisiin, niin osta vaikka mielummin se Nuke mitä huutelit toisessa ketjussa, mielummin vielä SS-versiona, muttei missään nimessä OS-versiota...

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: discraft kiekot
« Reply #67 on: 26.07.12 - klo:06:26 »
Millä muovilla voitte suositella Forcea? Lisäksi minkälaista painoja kiekolle, tuntuu kun menen radalle niin vastatuulta pukkaa  ::)
Olen päättänyt semmoisen hankkia vaikka moni kokeneempi kaveri on varoittanut ettei kannata hankkia koska olen vasta aloittanut heittelyn eikä heittotekniikka & voima tule välttämättä riittämään ainakaan aluksi..

Jos tulee mieleen jonkin parempi vaihtoehto heitä ihmeessä mielipiteesi esille

Jos pelaat paljon Hyvinkään rataa, niin älä osta mitään kovin nopeaa. Noi yllämainitut kiekot kelpaa sillä radalla. Aina vaa parempi ku midarilla viskoo... Jos kuitenkin on pakko joku ylivakaa lätty tuulelle hommata, niin koitappa ESP Predatoria mahdollisimman kevyenä. Vaikka kiekko onkin "Discraftin ylivakain malli", niin ainakaan ESP muovilla kevyenä se ei ole aivan mahdoton heittää. Kyseinen kiekko liitää aikas pirun hyvin ja ei juurikaa välitä tuulesta.
« Last Edit: 26.07.12 - klo:06:29 by keep_it_real »

Offline Mökö

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 43
    • View Profile
Vs: discraft kiekot
« Reply #68 on: 26.07.12 - klo:16:00 »
Kiitos vinkeistä, olen kuitenkin käsittänyt että kevyet kiekot eivät oikein sovellu kovaan tuuleen..
Onko mahdollisesti hyvä vaihtoehto 167 - 170 painoksi? Vai kuinka suuri merkitys on vaikka ottaisi 164?

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: discraft kiekot
« Reply #69 on: 26.07.12 - klo:16:16 »
On totta, että kevyitä ja varsinkaan alivakaita ei suositella vastatuuleen, mutta ainakaan oma ESP Predator vähät välittää tuulesta. Sen verran ylivakaasta kiekosta on kuitenkin kyse. Jos kuitenkin arveluttaa, niin Elite Z Predator on vielä ylivakaampi kevyenäkin. Se alkaa olla jo melkonen jyrä.

En ole kuitenkaan vielä sellaiseen tuuleen törmännyt, joka olisi saanut edes ESP predatoria kippaamaan.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: discraft kiekot
« Reply #70 on: 05.09.12 - klo:14:46 »
Z FORCE ! Mikä kiekko?!? Heitin kaverin kiekkoa tänään ekan kerran ja vastatuuleen 100 metriä joka on henkilökohtainen pituus enkka! Kertokaas hieman kokemuksia tästä kiekosta.
VDGC ry

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: discraft kiekot
« Reply #71 on: 05.09.12 - klo:15:19 »
Foren heittämiseen ihan ykkönen. Tosin on hyvin samankaltainen dessun kanssa mun mielestä.

Offline vpt111

  • Juniori
  • **
  • Posts: 62
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vili Törmänen
  • Seura: BSC
Vs: discraft kiekot
« Reply #72 on: 24.09.12 - klo:21:45 »
Pystyykö joku valaisemaan Buzzzin ominaisuuksista eri muoveissa ja eri painoissa? Tällä hetkellä löytyy 177g(?) Z ja 17?g flx esp johon olen erityisesti rakastunut. Onko kevyemmät alivaakampia? Tekeekö ne sitä mainostettua ässää? Mikä ei tee? Miten Titanium muovi vertautuu Z/FLX? Miten ESP? Entäpä Crystal Z:t? Paljon kysymyksiä, toivottavasti johonkin saa vastauksen. Saa myös kertoa muuta kuin kysyttyä. :)

Lähinnä olen miettinyt kevyempää kiekkoa lyhyemmille matkoille ja talvirientoihin.

Offline Simpanssi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
Vs: discraft kiekot
« Reply #73 on: 03.10.12 - klo:22:46 »
Kertokaa soveltuuko toi predator korvaamaan firebirdin ja pd. Oisko predator monipuolinen jos esim ostan sitä useammassa painossa ja muovissa, niin että olisi esim 3-5 erikulutusastetta. Stalkerista ja challengerista voi kertoo myös
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2

Offline Korpa

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aaro Korhonen
  • Seura: SuRa Frisbee
Vs: discraft kiekot
« Reply #74 on: 03.10.12 - klo:23:12 »
Kertokaa soveltuuko toi predator korvaamaan firebirdin ja pd. Oisko predator monipuolinen jos esim ostan sitä useammassa painossa ja muovissa, niin että olisi esim 3-5 erikulutusastetta. Stalkerista ja challengerista voi kertoo myös

Oma kokemus Stalker Z:sta on hyvin Star TeeBird:mäinen, mutta ehken hivenen alivakaampi. Alkukesästä vielä käytin Stalkeria väylädraiverina, mutta kesän mittaa TeeBird on ottanut väylädraiveripaikan, kun tuntuu sopivan omaan käteen hieman paremmin. Halkaisijaltaanhan Stalker on hieman suurempi kuin TeeBird, joten kiekkojen heittotuntumassa on eroa. Stalkeria on sanottu pitemmälle lentäväksi Buzzziksi ja ainakin jossain määrin voin allekirjoittaa tämän väittämän.

Jossain vaiheessa käytin myös Pro D Challengeria putteridraiveissa, mutta hyvän otteen saaminen siitä oli itselle vähän epävarmaa ja olenkin siirtynyt KC Pro Aviarin kautta JOKERin käyttäjäksi. Omasta mielestäni Challenger on hyvin samantyyppinen heitettävä KC Pro Aviarin kanssa, muttei ihan niin vakaa. Tosin tässä kannattaa ottaa huomioon, ettei kumpikaan näistä tuntunut ns. "omalta" heitettäessä.