Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kasaa aloittelijapaketti  (Read 115690 times)

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #135 on: 07.08.14 - klo:00:06 »
itse vaihdoin takasin makoon puolen vuoden tauon jälkeen. feidi on vaan niin järkyttävän pehmeän olematon kun kiekon saa lentämään suoraan. antsasta taas ei palauta juuri millään. nousi lähes lemppariksi yhdessä viikossa. mutta näiden suorien heittojen tavoittelun sanoisin silti onnistuvan aluksi paremmin buzzzilla

mako on vähän sellainen, että jos lähtökulma vaihtelee liikaa niin kiekko lähtee ihan minne sattuu ja ylikääntämisestä ei juurikaan palauduta. voisi luulla, ettei näin vähän feidaava kiekko hyssekulmassa lennä feidisuuntaan, mutta liitoa kun on näinkin paljon niin ei se pahemmin kyllä pysähdykkään sitten kun kulma ei osu kohdilleen
« Last Edit: 07.08.14 - klo:00:09 by ymme »

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #136 on: 18.08.14 - klo:14:38 »
itse vaihdoin takasin makoon puolen vuoden tauon jälkeen. feidi on vaan niin järkyttävän pehmeän olematon kun kiekon saa lentämään suoraan. antsasta taas ei palauta juuri millään. nousi lähes lemppariksi yhdessä viikossa. mutta näiden suorien heittojen tavoittelun sanoisin silti onnistuvan aluksi paremmin buzzzilla

mako on vähän sellainen, että jos lähtökulma vaihtelee liikaa niin kiekko lähtee ihan minne sattuu ja ylikääntämisestä ei juurikaan palauduta. voisi luulla, ettei näin vähän feidaava kiekko hyssekulmassa lennä feidisuuntaan, mutta liitoa kun on näinkin paljon niin ei se pahemmin kyllä pysähdykkään sitten kun kulma ei osu kohdilleen

Heh, hauska sattuma. Ostin pari vko sitten Mako3 (5/5/0/0). Olin "opetellut" heittämään suoria heittoja pienessä annukassa jotta kiekon loppufeidi tuo kiekon ns. suoraan. Ja koska pari kiekkoani oli alkuun liian nopeita, jouduin heittämään anhyzeriin aika paljon.
Makon toki saa lentämään suoraankin, mutta jos vähänkään heittää antsaan niin mettässä on, ei palaa kun loppufeidiä ei ole :) käytännössä kaikki heittoni joita etsin metsästä/joesta, on Mako3. Ja tietysti ostin vihreän :D ;D
« Last Edit: 18.08.14 - klo:14:40 by alspe »
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline SamuliKL

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 308
    • View Profile
  • Oikea nimi: Samuli Lintula
  • Seura: 7k, Bear Disc Golf
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #137 on: 18.08.14 - klo:15:05 »
Chingin ja lightningin kiekot voi myös haudata syvälle suohon.
ämpärimuovista ei tule hyviä kiekkoja.
En ole itse heittänyt, mutta olin siinä uskossa että ei nyt Lighting ihan noin jätettä ole?

Kyllä se on lähempänä ongelmajätettä kun frisbeegolfkiekkoa

Ei se nyt ihan noin paha ole :D Itse ostin tuliaisiksi pari Lightning discin K2:sta. Joitain kertoja olen kokeilumielessä heittänyt ja vaikuttaa ihan kelvolliselta vakaalta midarilta, vaikka en yhtään kisaheittoa ole niillä tehnyt. Enkä toki ole vielä puuhunkaan osunut, mutta hiekkakentällä olen heittänyt eikä muovi ole kamalasti kärsinyt.
PA4 | PA1 |  M2 | M? | Jackal | F?? | Valkyrie | Beast | PD | D4

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #138 on: 18.08.14 - klo:21:55 »
Mä kokeilin joskus. Menevät kyllä ihan mihin haluavat. :o
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Timppaska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 172
  • Eläpä kuiki tänne!
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #139 on: 18.08.14 - klo:22:31 »
Chingin ja lightningin kiekot voi myös haudata syvälle suohon.
ämpärimuovista ei tule hyviä kiekkoja.
En ole itse heittänyt, mutta olin siinä uskossa että ei nyt Lighting ihan noin jätettä ole?

Kyllä se on lähempänä ongelmajätettä kun frisbeegolfkiekkoa

Se nyt on tässä tapauksessa ihan sama minkälaista muovia se on. Jos Lightningia ei saa lentämään niin kannattaa opetella heittämään, ei millään pahalla. Aivan kelvollisia kiekkoja kuitenkin. Chingiin en ota kantaa kun en ole heitellyt.

Offline Lyy99

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 343
    • View Profile
  • Oikea nimi: Luka Penttinen
  • Seura: HaFG
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #140 on: 18.08.14 - klo:22:34 »
Chingin ja lightningin kiekot voi myös haudata syvälle suohon.
ämpärimuovista ei tule hyviä kiekkoja.
En ole itse heittänyt, mutta olin siinä uskossa että ei nyt Lighting ihan noin jätettä ole?

Kyllä se on lähempänä ongelmajätettä kun frisbeegolfkiekkoa

Se nyt on tässä tapauksessa ihan sama minkälaista muovia se on. Jos Lightningia ei saa lentämään niin kannattaa opetella heittämään, ei millään pahalla. Aivan kelvollisia kiekkoja kuitenkin. Chingiin en ota kantaa kun en ole heitellyt.
Nyt on pakko ottaa kiinni tähän. Dessuja toistettavasti 100-125metriä heittävänä en saa näitä ämpärinpaloja lentämään puttereitani pidemmälle. Tai no jos heittää jotaan maksimi distanssilinjaa niin saattaa sen 90m mennä mutta tajusit varmaan pointin. Ja siis kokemus ei rajoitu yhteen kappaleeseen vaan viittä erilaista draiveria on tullut heitettyä. Kaveri keksi niille varmaan parhaan käyttötarkoituksen, pisti lätkämaaliin maalitauluiksi ;)
#66832

Offline Timppaska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 172
  • Eläpä kuiki tänne!
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #141 on: 18.08.14 - klo:22:37 »
Jännää, itellä täysin päinvastasta kokemusta.

Offline Tid3

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Vornanen
  • Seura: Vieremän Voimaheittäjät ry
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #142 on: 19.08.14 - klo:00:22 »
Jännää, itellä täysin päinvastasta kokemusta.

U gotta be trolling? Or just stupid?

Offline Timppaska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 172
  • Eläpä kuiki tänne!
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #143 on: 19.08.14 - klo:11:28 »
U gotta be trolling? Or just stupid?

Eh... Tiihonen sieltä taas hyökkää järkevillä viesteillään.

Offline peeaa

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #144 on: 23.06.15 - klo:19:06 »
Nonniin kipinä iski tännekin ja päätin tilata elämäni ekat omat kiekot.

DD Fluid Judge
PA4 400
ESP tai FLX Buzzz (kumpi on järkevämpi?)

ja sitten ehkä myös Innova XT Nova

Mitäs porukka on näistä mieltä, vaikuttaako hyvältä? Mitä vaihtaisitte toiseen? Mikä olis kaikista järkevin putteri pelkästään puttaamiseen? Ideana olisi kerralla hankkia semmoset suht ok lätyt, joilla aloittelija pärjäisi vähän pidemmällekin.
« Last Edit: 23.06.15 - klo:19:13 by peeaa »

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #145 on: 23.06.15 - klo:19:15 »
Nonniin kipinä iski tännekin ja päätin tilata elämäni ekat omat kiekot.

DD Fluid Judge
PA4 400
ESP tai FLX Buzzz (kumpi on järkevämpi?)

ja sitten ehkä myös Innova XT Nova

Mitäs porukka on näistä mieltä, vaikuttaako hyvältä? Mitä vaihtaisitte toiseen? Mikä olis kaikista järkevin putteri pelkästään puttaamiseen? Ideana olisi kerralla hankkia semmoset suht ok lätyt, joilla aloittelija pärjää vähän pidemmällekin.

Hyvältä vaikuttaa. Paras putteri on se mikä itselle parhaimmalta tuntuu. Kannattaa kaupassa hiplata kiekkoja ja valita se mikä tuntuu parhaimmalle käteen.
VDGC ry

Offline qwert81

  • Juniori
  • **
  • Posts: 52
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #146 on: 23.06.15 - klo:19:59 »
Puttereista soft pure\mercy. Lisäks vielä n.170g gl river.

Offline ZaCer99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 834
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #147 on: 23.06.15 - klo:20:42 »

Nonniin kipinä iski tännekin ja päätin tilata elämäni ekat omat kiekot.

DD Fluid Judge
PA4 400
ESP tai FLX Buzzz (kumpi on järkevämpi?)

ja sitten ehkä myös Innova XT Nova

Mitäs porukka on näistä mieltä, vaikuttaako hyvältä? Mitä vaihtaisitte toiseen? Mikä olis kaikista järkevin putteri pelkästään puttaamiseen? Ideana olisi kerralla hankkia semmoset suht ok lätyt, joilla aloittelija pärjäisi vähän pidemmällekin.
Hyvä setti. Parhaan putterin löydät jos lähelläsi on frisbeegolfkauppa ja käyt siellä kokeilemassa. Jos ei ole, niin voi kokeilla muiden kiekkoja. Ite suosittelen 300 Pa3:sta ja Pa4:sta. Buzzz on hyvä kiekko aloittelijalle.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /
#73759

Offline artino

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 109
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Norrkniivilä
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #148 on: 23.06.15 - klo:23:47 »
Innova

DX Classic Aviar
Champ Mako
Champ Leopard

Offline meritähti

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #149 on: 07.07.15 - klo:02:37 »
Terve,

Aloittelija tarvisi apua. Nyt on muutaman kerran tullut käytyä heittelemässä ja nyt tarvisi omat kiekot hommata. Pärjäänkö 3 kiekolla alkuun? Budget sport on lähin kauppa mistä löytyisi iso valikoima. Voisiko joku kertoa mitkä kiekot heidän valikoimasta aloittelijan kannattaa ostaa?  :)