Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kasaa aloittelijapaketti  (Read 114896 times)

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #165 on: 25.07.15 - klo:11:02 »
Fuse tuntui sopivalta aloittelijalle kun itse heittelin. Lähtee kyllä juuri sinne mihin heittää, suosittelen. Saint tuntui puolestaan hyvältä draiverilta

Saint on aivan turha ellei heitot kanna lähelle 100 m vähintään. Heiton pituus jaettuna 10 on suurin piirtein oikea nopeus kiekolle.
Jos ihan aloittelija kyseessä, suosittelen alivakaata midaria esim. Westside Tursas. Jos draiverikin on pakko hankkia, niin joku hidas väylädraiveri. En tiedä Leopardin arvoja, mutta jokin hieman erilailla lentävä. vakaampi/alivakaampi, enemmän/vähemmän feidiä.

Offline TheBoss

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #166 on: 27.07.15 - klo:21:41 »
Putteri: DX Aviar P&A
Midari:Champion Mako3
Draiveri:Champion Beast

Offline Jokeri

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #167 on: 27.07.15 - klo:22:17 »
Joo ei draivereita edes kannata aluksi hommata, kun midarit lentää jopa pidemmälle, mutta jos välttämättä haluaa niin sitten.

FUSE hyvä alivakaa midari ja kaveriksi Zero PURE putteri, niin kyllä ketjut kilisee. Näillä olisin itse päässyt alkuun, mutta nyt jo tullut kaikenlaisia kokeiltua.

Offline rabatv

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 31
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #168 on: 28.07.15 - klo:00:39 »
Classic Aviar, Aviar P&A vai jokin Discmanian P-sarjalainen? Itellä on Recycled Pure, mutta vaikuttaa vähän jotenkin sellaselta rimpulalta ja vaikealta heitettävältä.

Offline hhel

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 155
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #169 on: 28.07.15 - klo:22:08 »
Classic Aviar, Aviar P&A vai jokin Discmanian P-sarjalainen? Itellä on Recycled Pure, mutta vaikuttaa vähän jotenkin sellaselta rimpulalta ja vaikealta heitettävältä.
Et kyllä hirveästi metsään mene jos hommaat jomman kumman noista Aviareista tai sitten Discmanian d-line P1:n. Kuitenkin suodittelen, että jos on mahdollista, niin käy kaupassa hypistelemässä noita kiekkoja. Silloin saat paremman tuntuman miten ne sopivat käteen.

Offline vierailija

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #170 on: 26.11.15 - klo:10:18 »
Pojalle joulupaketti
 En tiedä lajista mitään ja nyt pitäisi pojalle saada joulupaketti. Hän on harrastanut halppis kiekoilla nyt vuoden verran ja todella tykkää lajista ja tietenkin haluaa myös kehittyä.
Olen tätä ketjua lueskellu, mutta en siltikään tiedä mitä kannattaa hommata.
Törmäsin tällaiseen pakettiin. Kannattaako ostaa vai meneekö rahat hukkaan? http://www.powergrip.fi/tuote/dcsetdlx/discraft-kiekkosetti-deluxe

Vai mitä suosittelette?
ylä-asteella oleva poika eli ei enään mikään ihan pikkupoika :)

KIITOS jo etukäteen!

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #171 on: 26.11.15 - klo:10:35 »
Tuo paketti kuulostaa kyllä ihan hyvältä. Itse heittelen vain Innovan ja Discmanian kiekoilla enkä ihan kauheasti tiedä Discraftin kiekoista tai muoveista. Mutta nuo paketit on kyllä varmasti koottu yleisesti sopiviksi aloittelijoille. Uskoisin poikasi hyötyvän paremmista kiekoista verrattuna halppiskiekkoihin. Oli se oikean kiekon merkki mikä tahansa yllämainituista. :)
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #172 on: 26.11.15 - klo:10:43 »
Jätä suosiolla ostamatta tuo paketti, heikkolaatuisia muoveja nuissakin kiekoissa käytetään. Parempi vaihtoehto on, että otat pojan mukaan paikalliseen urheilukauppaan tai Prismaan ja annat hänen itse valita mieluisat kiekot. Parempi se on valita muutama hyvin omaan käteen istuva ja hyvästä muovista tehty kiekko kuin summissa ostettu kasa paskaa (näin kärjistetysti).

Offline Lypsyjakkara

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #173 on: 26.11.15 - klo:11:11 »
Jätä suosiolla ostamatta tuo paketti, heikkolaatuisia muoveja nuissakin kiekoissa käytetään. Parempi vaihtoehto on, että otat pojan mukaan paikalliseen urheilukauppaan tai Prismaan ja annat hänen itse valita mieluisat kiekot. Parempi se on valita muutama hyvin omaan käteen istuva ja hyvästä muovista tehty kiekko kuin summissa ostettu kasa paskaa (näin kärjistetysti).
Ihan en komppaa tota sun neuvoakaan. Jos ton ikäisen pojan kanssa lähtee kauppaan ja poika ei itse lajista tiedä sen enempää. Niin mitä luulet millaiset kiekot poika käteensä nappaa?

Oon 99% että mukaan lähtee ainakin yks dessu/bossi, jolla koitetaan sitten heittää niin pitkälle. Ite suosittelisin kanssa kyllä itse kiekkosetin kokoamista (vaikka ei niissä aloittelijanseteissä ole mitään vikaa päinvastoin).

Ostatte jonkun alivakaamman fairway draiverin (FD, Leopard) paremmalla muovilla (C-line, Champion, S-line, Star) ja midarin (Roc, Vroc, Shark) paremmalla muovilla (Star, Champion).

Sitten joku perusputteri kuten DX Aviar tai D-line P1 / P2. Noista on hyvä lähtee liikkeelle. Sitten taidon kasvaessa poika oppii itse ostamaan kiekkonsa ja huomaa millaista kiekkoa tarvitsee.

 
D1 D2 D3 X1 | H1 H2 | F1 F2 F3 | M1 M2 M4 | Pa1 Pa3

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #174 on: 26.11.15 - klo:11:29 »
Luulis kai sen nyt jotain tietävän, jos on jo vuoden harrastanut lajia.

Sokkona ostaminen toiselle on aina vähän arpapeliä, varsinkin puttereiden kanssa. Esimerkiksi tuo suosittelemasi Aviar on varmasti monelle juuri oikea valinta, mutta ainakaan omaan räpylään se ei sovi sitten yhtään.

Kaikkein paras vaihtoehtohan olisi mennä pojan kanssa ihan oikeaan alan kauppaan, missä saisi käydä ison läjän vaihtoehtoja läpi osaavan myyjän kanssa, mutta sellaisia putiikkeja ei nyt ihan joka paikkakunnalta löydy.

Offline vierailija

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #175 on: 26.11.15 - klo:12:06 »
eli ennemmin tämän tyyppinen setti olisi parempi, mutta pienemmällä painolla.
http://www.innovastore.fi/product/1593/deluxe-dx-starter-set
Poika kun on itsenäisesti aloittanut, niin tuskin edes tietää mikä on käteen sopiva. Nyt vasta itsellä avautui silmät tähän lajiin. En tiennyt miten tärkeää on olla oikea käteensopiva kiekko :-[
Haluaisin pojan itsekkin huomaavan millainen ero on kunnon kiekolla, jolla saa aivan uuden otteen lajiin. 

Keräsin tästä ketjusta tällaiset, mitkä jäi mieleen..
Gstar Aviar
Gstar Skeeter
Gstar Leopard

« Last Edit: 26.11.15 - klo:12:11 by vierailija »

Offline kaarlos

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Seura: Puska Puttaajat / JyLi
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #176 on: 26.11.15 - klo:12:43 »
Kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota siihen muovityyppiin. Puttereissa useimmat tykkäävät käyttää jotain ei-premium muoviseosta kuten DX, koska noiden grippi soveltuu paremmin juuri puttaamiseen. Vastaavasti nämä halvat muovit sitten kestää todella paljon vähemmän varsinaista kovaa heittämistä verrattaessa premium-muoveihin.

Kun valkkaat kiekkoja, niin kannattaa pitää ihan niinkin yksinkertainen asia mielessä kuin kiekon väri. On nimittäin ihan eri asia etsiä sitä kirkkaan oranssia kiekkoa heinikosta kuin jotain luonnossa esiintyvää matalan kontrastin väriä (vihreät, harmaat tai ylipäätään tummat värit).

Itse jos tuollaisen noobisetin kasaisin niin se olisi aika lähelle noita listaamiasi kiekkoja:

XT Aviar,
Gstar Mako3,
Gstar Leopard
« Last Edit: 26.11.15 - klo:12:45 by kaarlos »

Offline vierailija

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #177 on: 26.11.15 - klo:12:48 »
Kun valkkaat kiekkoja, niin kannattaa pitää ihan niinkin yksinkertainen asia mielessä kuin kiekon väri. On nimittäin ihan eri asia etsiä sitä kirkkaan oranssia kiekkoa heinikosta kuin jotain luonnossa esiintyvää matalan kontrastin väriä (vihreät, harmaat tai ylipäätään tummat värit).

KIITOS huomiosta!  :D Jos nyt ostan kunnon välineet, ni en kyllä halua kuulla niiden häviävän heti kättelyyn!



Offline Lypsyjakkara

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #178 on: 26.11.15 - klo:12:49 »
eli ennemmin tämän tyyppinen setti olisi parempi, mutta pienemmällä painolla.
http://www.innovastore.fi/product/1593/deluxe-dx-starter-set
Poika kun on itsenäisesti aloittanut, niin tuskin edes tietää mikä on käteen sopiva. Nyt vasta itsellä avautui silmät tähän lajiin. En tiennyt miten tärkeää on olla oikea käteensopiva kiekko :-[
Haluaisin pojan itsekkin huomaavan millainen ero on kunnon kiekolla, jolla saa aivan uuden otteen lajiin. 

Keräsin tästä ketjusta tällaiset, mitkä jäi mieleen..
Gstar Aviar
Gstar Skeeter
Gstar Leopard
Tuossa Innovan aloittelijan setissä on hyviä kiekkoja. Ne on sillä dx-muovilla mikä tosin kuluu sitten nopeammin. Myös toi sun keräämä kolmen kiekon setti on hyvä. Gstar- muovi tosin jakaa mielipiteitä, toiset tykkää ja toiset ei. Harva huippu kuitenkaan käyttää gstar-muovia (?)

Itse ostasin esimerkiksi seuraavat:
DX Aviar http://www.innovastore.fi/product/2/dx-aviar-putt--approach
Star Mako3 http://www.innovastore.fi/product/1660/star-mako3
C-line FD http://www.innovastore.fi/product/1326/fd-c-line

Tuossa tulis kahdelta eri valmistajalta kiekkoja kokeiluun, sekä kolmen eri muoviseoksen kiekkoja (kaikki varmasti hyviä).

E: Tulikin jo vastaus sillä aikaa kuin tätä kirjoitin. Noh tuossa mun ehdotus, hyvin samantyylinen kuin Kaarloksen!
« Last Edit: 26.11.15 - klo:12:51 by Lypsyjakkara »
D1 D2 D3 X1 | H1 H2 | F1 F2 F3 | M1 M2 M4 | Pa1 Pa3

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kasaa aloittelijapaketti
« Reply #179 on: 26.11.15 - klo:13:03 »
Tuossa on monikin maininnut hyviä kiekkoja, että siihen en nyt puutu...

Mutta jos alan liikeeseen on mahdollisuus tehdä fyysinen visiitti, niin sitten ilman muuta sinne, sieltä löytyy tiskin takaa osaavaa palvelua. On tietenkin ehkä hyvä vähän osata kertoa että millä tasolla heittäjä on ja että mikä kiekko on tähän asti lentänyt ja miten... tämmöstä harva aloittelija ja varsinkaan nuori osaa suoriltaan sanoa, mutta myyjä luultavasti osaa kysyä oikeat kysymykset ja sitä kautta auttaa. Tavallisesta urheiluliikkeestä tai varsinkaan tavaratalosta ei luultavasti palvelua löydy (saattaa tietty jossain olla frisbeegolfia harrastava myyjä joka osaa auttaa).

Pienen sivuraiteen kautta tähän liittyen, mulla kävi joku aika sitten hassu tapaus urheiluliikkeessä; silmäilin huvikseni siinä kiekkohyllyllä kiekkoja, vieressä oli isä kahden pojan kanssa (ikää toisella pojalla n. 10 ja toisella ehkä 13) ja molemmilla kourassa Dessut. Mä oon joskus vastaavaan tilanteeseen tunkenut nokkani ja saanut nyrpeitä katseita osakseni, joten nyt ajattelin että en jaksa... just kun olin kääntymässä kannoillani niin poikien isä kysyi multa että "sori, oletko sinä heittänyt näitä?", vastasin "kyllä", isä jatkoi "no osaatkos suositella pojille jotain?" – siitä sitten pistin suositellen; ensimmäiseksi käskin laittamaan dessut takaisin hyllyyn, sitten tarjosin Leopardia ja muiden merkkien vastaavia väylädraivereita. Sitten vielä putterit per poitsu kouraan (mutta ei mitään jyrää heittoputteria) ja sanoin että ei muuta kun jonnekin kentälle treenaamaan. Vinkkasin vielä että isälle myös kiekkoa käteen ja mukaan heittämään...

Toivotin hyviä heittoja ja sanoin että jos en johonkin teistä joskus tulevaisuudessa radalla törmää, niin ihmettelen suuresti. Isä kiitti ja jäi poikien kanssa hyllylle arpomaan, minä jatkoin matkaani urheiluliikkeen muille sektoreille... hetken päästä kolmikko meni ohitseni kohti kassaa – ja tän-tä-dä-dääää, ylläri ylläri, kaikilla oli Dessut kädessä :P