Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Obsidian Discs  (Read 148027 times)

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: Obsidian Discs
« Reply #165 on: 18.09.14 - klo:12:01 »
Jos alle kympistä työntää puttia, niin siinä ei pahemmin eroja synny.

Khyl, jos vaan tosiaan putista on kyse. Annoin itseni ymmärtää, mahdollisti jopa väärin, että kyse on kokonaisvaltaisesta testahtelemisesta.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Obsidian Discs
« Reply #166 on: 18.09.14 - klo:21:37 »
Lisäsnebbailua näillä pikaisesti Jokelassa. Eipä oo ennen tullut vastaan putteria jota voi leipoa forella kutakuinkin täysillä ja ärtsyssä antsakulmassa ja tekee hitaasti ja varmasti ässän, sen verran vakaa tuo G5 on. Ykkösellä oli holari enemmän kuin lähellä, ja kolmoselle myös samalla linjalla putille. Kyllä tässä siis jotain potentiaalia on erikoisheittoihin vähintään... samaan rahaan kehitin myös paremman putteridraivigripin itselleni. Käytännössä siis allaolevan tapainen mutta nimetön ja pikkurilli on powergripin tapaan rimmillä, ei noin miten kuvassa. Eli siis powergrip muilla paitsi keskarilla. "F* you"  :D Myös puteissa kokeilin pikkurilliä rimmin sisäpinnalle ja tuntuu paremmalta, ei lipsu.



Putteihin en koe G5:sesta olevan, sensijaan H9 toimii niissäkin.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline iloreplica

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 250
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarkko N.
  • Seura: Willimiehen Disc Golf
Re: Vs: Obsidian Discs
« Reply #167 on: 18.09.14 - klo:21:53 »


Putteihin en koe G5:sesta olevan, sensijaan H9 toimii niissäkin.

Mikä tähän tuntumaan johti?  G5:n vakaus vai onko ihan "kova vs. pehmeä putteri" -tilanne ja ns. personal preference?

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Obsidian Discs
« Reply #168 on: 18.09.14 - klo:22:12 »
Vakaus/feidi ja liian lötkö kansi. Mähän puttaan G-P2:silla että sinänsä pieni ihme, mutta tuntuu että peukalo uppoaa tuohon liiaksikin ja kauempaa heittäessä sotkee releasen. Lähempäähän se nyt on tosiaan ihan sama mitä sinne latoo.

edit. mun putti on sellanen push/pitch että kunnon spinittäjät voi tietysti olla eri mieltä.
« Last Edit: 18.09.14 - klo:22:21 by SanMiguel »
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Obsidian Discs
« Reply #169 on: 21.09.14 - klo:00:20 »
Nyt on molemmat testattu. Tässä jotain minun mietteitäni...

G5 - Erittäin lötkö, jopa liiankin. Vertailukohtana on BT-soft Tuonelan Joutsen. TJ selkeästi helpompi heittää kaueampaa (puhun nyt jotain ~15m matkalta). Lähempää toimii kyllä G5:kin siinä missä TJ:kin. Jos joutuu voimaa laittamaan hiukan taakse, G5:n lötköys haittaa selkeästi minua. Lisäksi se on ainoa kiekko, jota jouduin kuivallakin kelillä pyyhimään, koska kiekon "tahmeus" nappaa kaikki hiekka- yms. pölyn. En voisi kuvitella käyttäväni Yyterin radalla. Käteen se tahmeus on aika hyvä. Stämpin laadusta ei vissiin tarvi sanoa mitään.

H9 - Kupu ja kiekon pehmeys/kovuus juuri minun makuuni. BThardin ja softin väliltä. Ei ottanut itteensä, vaikka hiukan voimaa joutui laittamaan taakse. Noin 50m heitossa oli Joutsenia vakaampi ja piti paremmin suuntansa. Erittäin miellyttävä siis myös lähestymisissä. Joutsenet selkeästi enemmän puttiputtereita, kun voisin kuvitalla käyttäväni H9:siä myös midarin paikalla. Ei rollaa vaan jää lähes putoamispaikkaansa. Siinä suhteessa parempi, mitä esim. ROC3. Se tahtoo hiukan helposti vielä pyörähtää.

Korostan edelleen, että näin minä nämä kiekot koin. Tod.näk. joku toinen on täysin eri mieltä, mutta so what.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Obsidian Discs
« Reply #170 on: 21.09.14 - klo:09:08 »
Itsellä G5 juuri sopivan matala profiilinen. Lötköys ei minua kierreputtaajaa haittaa. Vakautta kiekosta löytyy vaikka muille jakaa vois melkein korvata rocin bägissä. Puuosuma teki tuhojaan suht kova napsu ja hirveä lommo saas nähdä palautuuko.

Offline paw

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 271
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Ä
Vs: Obsidian Discs
« Reply #171 on: 21.09.14 - klo:16:57 »
Nyt on molemmat testattu. Tässä jotain minun mietteitäni...

G5 - Erittäin lötkö, jopa liiankin. Vertailukohtana on BT-soft Tuonelan Joutsen. TJ selkeästi helpompi heittää kaueampaa (puhun nyt jotain ~15m matkalta). Lähempää toimii kyllä G5:kin siinä missä TJ:kin. Jos joutuu voimaa laittamaan hiukan taakse, G5:n lötköys haittaa selkeästi minua. Lisäksi se on ainoa kiekko, jota jouduin kuivallakin kelillä pyyhimään, koska kiekon "tahmeus" nappaa kaikki hiekka- yms. pölyn. En voisi kuvitella käyttäväni Yyterin radalla. Käteen se tahmeus on aika hyvä. Stämpin laadusta ei vissiin tarvi sanoa mitään.

H9 - Kupu ja kiekon pehmeys/kovuus juuri minun makuuni. BThardin ja softin väliltä. Ei ottanut itteensä, vaikka hiukan voimaa joutui laittamaan taakse. Noin 50m heitossa oli Joutsenia vakaampi ja piti paremmin suuntansa. Erittäin miellyttävä siis myös lähestymisissä. Joutsenet selkeästi enemmän puttiputtereita, kun voisin kuvitalla käyttäväni H9:siä myös midarin paikalla. Ei rollaa vaan jää lähes putoamispaikkaansa. Siinä suhteessa parempi, mitä esim. ROC3. Se tahtoo hiukan helposti vielä pyörähtää.

Korostan edelleen, että näin minä nämä kiekot koin. Tod.näk. joku toinen on täysin eri mieltä, mutta so what.

Oho. Nyt muuten veit sanat suustani... Tänään ponnistelin kumpaakin kiekkoa ja sain samansuuntaiset kokemukset irti. G5 on todella loistava kädessä, mutta jotenkin kaukaa ei toiminut. TJ täälläkin ykkösvaihtoehtona. H9 tuntui toimivan läheltä ja reippaamman matkan päästä melko hyvin, mutta vaatinee vielä lisäajoa että saa lopullisen mielipiteen muodostettua. Kyllä tuolla midaria voi korvata.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Obsidian Discs
« Reply #172 on: 21.09.14 - klo:22:57 »
Itsellä G5 juuri sopivan matala profiilinen. Lötköys ei minua kierreputtaajaa haittaa. Vakautta kiekosta löytyy vaikka muille jakaa vois melkein korvata rocin bägissä. Puuosuma teki tuhojaan suht kova napsu ja hirveä lommo saas nähdä palautuuko.

Eka osuman jälkeen joutuu miettimään palautuuko lommo pois... kertoo siitä ettei sovellu driveriksi tai sitä ei ole siihen suunniteltu.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Obsidian Discs
« Reply #173 on: 21.09.14 - klo:23:07 »
Itsellä G5 juuri sopivan matala profiilinen. Lötköys ei minua kierreputtaajaa haittaa. Vakautta kiekosta löytyy vaikka muille jakaa vois melkein korvata rocin bägissä. Puuosuma teki tuhojaan suht kova napsu ja hirveä lommo saas nähdä palautuuko.

Eka osuman jälkeen joutuu miettimään palautuuko lommo pois... kertoo siitä ettei sovellu driveriksi tai sitä ei ole siihen suunniteltu.

En usko, että ne lommot haittaa. Basic Jokeri ottaa kans aika kovasti osumaa ja menee ihan kuprulle, vaan pysyy silti vakaana. Splinterin kaltainen jyrä varmaan vaan parantuisi draiviputterina, jos ottaa vähän damagea :) Tietenkin riippuu siitä, haluaako nimenomaan hirmuista jyrää, vai suoraa kovalla feidillä.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Obsidian Discs
« Reply #174 on: 22.09.14 - klo:14:45 »
kertoo siitä ettei sovellu driveriksi tai sitä ei ole siihen suunniteltu.

Vakaimmat putterit suunnitellaan nimenomaan putteridraiveihin ja lähestymisheittoihin, eikä ensisijaisesti puttaamiseen. Kiekon lento-ominaisuudet oli näidenkin jamppojen puheissa se ykkösjuttu, kun Splinteriä lähtivät toteuttamaan.

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Obsidian Discs
« Reply #175 on: 22.09.14 - klo:15:21 »
g5 splinter uutena on kyllä niinkin jyrä, etten itse sille juurikaan käyttöä löydä, kun ei poweri riitä. kuluneena ja hakattuna tuleekin olemaan sitte todella mielenkiintoinen

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Obsidian Discs
« Reply #176 on: 22.09.14 - klo:15:43 »
kertoo siitä ettei sovellu driveriksi tai sitä ei ole siihen suunniteltu.

Vakaimmat putterit suunnitellaan nimenomaan putteridraiveihin ja lähestymisheittoihin, eikä ensisijaisesti puttaamiseen. Kiekon lento-ominaisuudet oli näidenkin jamppojen puheissa se ykkösjuttu, kun Splinteriä lähtivät toteuttamaan.

Osumia vaan ei ilmeisesti kestä.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Obsidian Discs
« Reply #177 on: 22.09.14 - klo:16:55 »
kestävät tarpeeksi

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Obsidian Discs
« Reply #178 on: 22.09.14 - klo:17:49 »
kestävät tarpeeksi

Näemmä
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Obsidian Discs
« Reply #179 on: 22.09.14 - klo:20:21 »
Nyt on molemmat testattu. Tässä jotain minun mietteitäni...

G5 - Erittäin lötkö, jopa liiankin. Vertailukohtana on BT-soft Tuonelan Joutsen. TJ selkeästi helpompi heittää kaueampaa (puhun nyt jotain ~15m matkalta). Lähempää toimii kyllä G5:kin siinä missä TJ:kin. Jos joutuu voimaa laittamaan hiukan taakse, G5:n lötköys haittaa selkeästi minua. Lisäksi se on ainoa kiekko, jota jouduin kuivallakin kelillä pyyhimään, koska kiekon "tahmeus" nappaa kaikki hiekka- yms. pölyn. En voisi kuvitella käyttäväni Yyterin radalla. Käteen se tahmeus on aika hyvä. Stämpin laadusta ei vissiin tarvi sanoa mitään.

H9 - Kupu ja kiekon pehmeys/kovuus juuri minun makuuni. BThardin ja softin väliltä. Ei ottanut itteensä, vaikka hiukan voimaa joutui laittamaan taakse. Noin 50m heitossa oli Joutsenia vakaampi ja piti paremmin suuntansa. Erittäin miellyttävä siis myös lähestymisissä. Joutsenet selkeästi enemmän puttiputtereita, kun voisin kuvitalla käyttäväni H9:siä myös midarin paikalla. Ei rollaa vaan jää lähes putoamispaikkaansa. Siinä suhteessa parempi, mitä esim. ROC3. Se tahtoo hiukan helposti vielä pyörähtää.

Korostan edelleen, että näin minä nämä kiekot koin. Tod.näk. joku toinen on täysin eri mieltä, mutta so what.

Kulumisen lisäksi jotkut materiaalit, kuten kumi, muutuvat tahmeudeltaan ajan kanssa. Kumi kovettuu liukastumisen lisäksi ikääntyessään. en tiedä, mistä nuo kiekot on tehty, mutta vuoden päästä tahmaisuus voi olla hyvin erilaista tai sitten tahmaisempi matsku on huhujen perusteella tahamisinta muovia, mitä friboissa on käytetty. Kuminen Rattler imi myös itseensä kaiken maasta irtoavan järkyttävän suuren tahmaisuuden ansiosta. Ei ole pitkäaikaistestiä tehty, joten en tiedä, miten paljon kiekko on kovettunut tai liukastunut. Rattlerillä ei ehkä muutenkaan kannata heittää kovaa. 75 m ei ole tositettavaa minulle ja siihen saa jo pistää tehoja taakse. Samalla teholla olen muita puttereita pistänyt yli 90 m ja Nukea 130+ m.