Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...  (Read 69481 times)

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #210 on: 19.09.13 - klo:12:55 »
Kuumottaa jo, että pääsis testaamaan uuden layoutin  8)

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #211 on: 19.09.13 - klo:21:46 »
Nirkkosen (ja muutaman muunkin) mielestä huonoja muutoksia muutettu nyt hieman (toivottavasti meni parempaan päin). Kasi lyheni parikymppiä, pehmeeltä tosin joutuu luultavasti heittään silti kakkosta, mutta hyvästä avauksesta ei enää tarvi repiä niin kovaa. 16 nyt 115m, inhimillistyy pilli kun ei tarvi ihan täysiä (ainakaan kaikkien) repiä ja taivaslinjaankin on paljon helpompi osua. Pyltsit rankoo silti edelleen  ;D

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #212 on: 19.09.13 - klo:21:47 »
Kasin korilla oli kyllä kuumottavin mesta. Mutta tällä muutoksella nyt ei oo vaarana pommittaa ysin tiille, eihän?

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #213 on: 19.09.13 - klo:22:46 »
Kasin korilla oli kyllä kuumottavin mesta. Mutta tällä muutoksella nyt ei oo vaarana pommittaa ysin tiille, eihän?
Toki pystyy painaan, mutta raakan huono heitto saa olla jos niin paljon painaa sekä pitkäks että leveeks. Eikä siä ysin tiillä edes ketään sillon oo ku kakkosheittoja kasilla ryitään  ;D

Offline mnir

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #214 on: 23.09.13 - klo:08:46 »
Kävin uusia muutoksia testaamassa. Voin arvostellakin niitä vaikka muutaman heittokerran jälkeen mieluummin. Esim. viikonlopun kisarypemisen jälkeen :D

Tässä kuitenkin tällainen:


Offline mnir

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #215 on: 02.10.13 - klo:00:41 »
Hommat paketissa.

Päällimmäisenä fiiliksenä ääretön tyytyväisyys siitä, että löysin vielä aikaa, rahaa, motivaatiota ja halua pelata nämä kaksi kisaa menneenä viikonloppuna. European Openin jälkeen ensin vaati lepoa kroppa, sitten mieli ja molemmille sitä annoinkin. Elokuussa heitin äärimmäisen vähän, noin kerran viikossa. Elokuun lopussa kypsyi päätös siitä, että vielä kisataan. Syyskuun loppuun asettuivat peräkkäisille päiville Kankaanpään mestaruuskisat sekä Puolikuu Open Julkujärvellä (käytännössä kotirata).

Syyskuun ajan homma maistui, heittelin rennolla fiiliksellä ja otin muutaman päivänä ihan kunnollisen treenin kannalta. Alkeiskurssien vetäminen ja muutaman muun tyypin opettaminen ihan omalla ajalla saa kummasti ajattelemaan sitä omaakin heittoa. Luulisin, että ainakin putti on mennyt hieman eteenpäin, kun siitä tulee ihan ääneen puhuttua ihmisille, mitä siinä pitäisi tapahtua. Niin tapahtuu sitten useammin itselläkin oikeita juttuja.

No, Kankaanpään uusittua rataa ehdin testata, niinkuin täältäkin on voinut lukea. Tuntui, että ne muutokset oli mulle aika sopivia. Par 3-väylät etenkin olivat vaikeutuneet poistettuihin verrattuna ja nyt niitäkin pystyi avaamaan PD:llä, ei paha! Oli hyvät fiilikset radasta.

No ensimmäisen kierroksen jälkeen sitten lauantain kisassa löysin itseni hieman oudosta paikasta - kärjestä. Eipä ole ennen tullut siellä oltua minkään kierroksen jälkeen PDGA-kisoissa. No ihan vielä ei kantti kestänyt, 7 väylää pysyin mukana pelissä, mutta sitten Anttilan Saku meni ensimmäistä kertaa ohi ja menojaan samantien. Siinä tuli vähän synkempi hetki, en saanut ajatusta kasaan, kun Saku näytti niin pystäyttämättömältä - ja sitä se olikin.

Onneksi mulla oli huippurundi (-5) alla, eikä selvästi heikompi toka (+2) pudottanut mua enempää kuin yhden sijan. Vainio nousi tasoihin, mutta jaettu 2. sija alkoi kotimatkalla maistua pirun hyvältä. Olihan se tähän mennessä paras PDGA-kisasijoitus ja eka rundi on alustavien mukaan rating-ennätys (1013).

Sunnuntaina Julkujärvelle aamulla ja olo oli jo aika tukkoinen kolean Kankaanpään jäljiltä. No, rennolla meiningillä sain kroppaankin rentoutta ja pelasin ihan kelvollisen ensimmäisen kierroksen. Jani Ikosen kanssa pelattiin ekalla kierroksella ihan hyvää peliä, ei kumpikaan mitään ihmeellisyyksiä esitetty. Ikonen (-6) löysi itsensä kuitenkin kärjestä yhdessä Henri Perälän kanssa ja mun -5 riitti sitten jaettuun 3. sijaan, kun Vilppu Tukiainen oli pelannut hyvän ekan kierroksen.

Toisella kierroksella sitten Perälä ja Ikonen alkoivat heti tykittää alussa sellaista settiä, että ei edes mun hyvä peli alussa pitänyt mua pelissä mukana. No eipä paljon haitannut, kun niin monella peli kulki. Pelasin itse etukympin -6, vaikka oli kaksi nelosta kortissa, mikä on Julkun etukympillä aika "mahdotonta". Eli alusta asti oli ote sen verran rentoa, että pirkkuja tuli tasaiseen tahtiin. Takakympillä tuli muutama huono heitto ja kun putitkin jäivät hetkellisesti vasemmalle puolelle ketjuja, vetivät pojat taas etumatkaa.

Lopun pelasin hyvin, upottelin hienoja putteja, pelastin itseni huonoista paikoista hyvillä jatkoheitoilla ja olin ennen viimeistä väylää varmistanut jo kolmossijan, jossei nyt kukaan takana älytöntä tulosta tehnyt. Toinen rundi oli mulla -6, Ikosella -8 ja Perälällä -10. Järjestyskin oli sitten juuri tuo, Perälä-Ikonen-minä.

En ollut pisaraakaan pettynyt, vaikken ihan pelannutkaan sitä, mitä laskin, että tarvitsisi. Ajattelin, että 2x -8 riittäisi, ja juuri -16 oli Henen yhteistulos. Hene ja Jani oli sen verran parempia, ettei epäselvyyksiä ollut ja kun kuitenkin oma pelikin oli hyvää alusta loppuun, ei voi olla kovin tyytymätön.

Viikonlopulta 2. ja 3. sija. Sanoisin, että varsin mallikas lopetus kilpailukaudelle 2013. Sain ihan älyttömästi lisää virtaa talven treeneihin tästä viikonlopusta. Jotain videotakin on saatu kasaan, ja lisää on vielä tulossa!

http://www.youtube.com/watch?v=G7-rE3Hq28Q&feature=youtu.be

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #216 on: 02.10.13 - klo:01:00 »
Komia viteo. Kyllä nuo sijoitukset varmasti lämmittävät. Onnittelut hyvistä suorituksista.

Offline mnir

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #217 on: 15.12.13 - klo:00:42 »
Moro

Kävin Turussa Tapanin kans treenaamassa


Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Vs: Markku Nirkkosen Amerikan kiertue.
« Reply #218 on: 12.09.14 - klo:17:33 »
Hei,
Huomasin Markun olevan Amerikassa kisailemassa.
Olisi mukava lukea jotain juttuja tässä päiväkirjassa, kiitos.
Onko ketään hänen kamua täällä foorumilla joka pitää yhteyttä häneen?

Offline makepee

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 387
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko P
  • Seura: OFS
Vs: Lahjattomat reenaa - siksi Nirkkonenkin...
« Reply #219 on: 12.09.14 - klo:17:55 »
^ Powergripin sivuilta löytyy Markun blogi...oli kirjoitellut jo Amerikan tarinoitakin.
Team Trilogy since 2015
Hyvä heitto, parempi mieli!