Discgolfscores.net > DGS-keskustelu ja -kysymykset

DGS Mobile toivomukset

<< < (3/4) > >>

jme:
Nyt on suomeksi.

tumi:

--- Quote from: jme on 31.05.12 - klo:21:09 ---Nyt on suomeksi.

--- End quote ---
Hienoa, kiitos.

Aikooko DGS laajentua ulkomaiden radoille tms vai miten englanti oli ensisijainen kieli?

jme:

--- Quote from: tumi on 31.05.12 - klo:21:44 ---
--- Quote from: jme on 31.05.12 - klo:21:09 ---Nyt on suomeksi.

--- End quote ---
Hienoa, kiitos.

Aikooko DGS laajentua ulkomaiden radoille tms vai miten englanti oli ensisijainen kieli?

--- End quote ---

Toteutusteknisistä syistä. DGS Mobile tukee useampaa kieltä ja lähtökohtaisesti kaikki on englanniksi, josta ne käännetään suomeksi.

jme:
Olen itse kaivannut toimintoa, jolla voin aloittaa pelin yhtä nappia painamalla.

Pelaan usein yksin tietyllä radalla. Tällä hetkellä joudun:


* käynnistämään uuden kierroksen
* valitsemaan radan
* valitsemaan pelaajan
* vahvistamaan valintani
Tässä on liian monta vaihetta. Haluan päästä pelin päänäkymään YHDEN NAPIN kautta.

Ideoin tätä seuraavalla tavalla:

Etusivulla kirjautumisen jälkeen olisi "Kirjaudu ulos"-napin jälkeen lista profiileista.

Profiili(nappi) sisältäisi ennalta määritetyt pelaajat, layoutin ja radan. Valittua profiilia painamalla käynnistyisi heti uusi peli.

Profiilinapin vieressä olisi (?), jota painamalla näytölle näytetään kyseisen profiilin tiedot.

Lisäksi profiileja tulisi voida luoda/poistaa mobiili-version kautta. Vahvistussivulla voisi olla "Luo valinnoista profiili"-nappi.

Onko kannatusta tälle idealle? Olisiko siitä hyötyä?

tumi:
Sivuja on kyllä melkoisen monta ennenko pääsee kierrokselle, mutta tuleeko sitä pelattua täsmälleen samalla kombolla kovinkaan usein? Itse ehkä käyttäisin tuota omien harkkakiessien kohdalla, koska silloin kaikki parametrit paitsi rata on vakiota, ja parilla profiililla saisi ne useimmiten pelatut radat näppärästi käyttöön.

Toisaalta, onko mulla sitten NIIN kiire etten voi paria nappia painaa on toinen juttu... IMHO koko profiilihässäkän voisi unohtaa jos sivut toimisivat ripeämmin, esim. kaikki viisi(?) vaihetta ladattaisiin kerralla serveriltä ja JS/CSS kombolla vaihdettaisiin "sivua" välittömästi. Tuo monen sivun viritys ei haittaisi ketään jos se toimisi sutjakasti. Nyt esim iOS Safarilla ne sivut latautuvat ja piirtyvät niin hitaasti että ensin tulee raaka-html ja pari-kolme-viis sekuntia myöhemmin vasta rendataan värin ja kuvat jne. Tämä toistuu joka sivun vaihdon yhteydessä, ja tämä on mikä tekee siitä lievästi ärsyttävää. Tätä tapahtuu vaikka olisi kuinka vikkelässä verkossa, puhumattakaan hitaasta mobiiliverkosta.

(Tämähän on tietysti aivan triviaalia toteuttaa, mobiilibrowsereita ja vaihtelevia JS/CSS tukia jne ei ole kuin "muutama"... :P)

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version