Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Par -keskustelu  (Read 20771 times)

Offline Roope

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Par -keskustelu
« Reply #45 on: 17.08.14 - klo:01:11 »
Eipäs trollata :D Tää mitään minigolfiakaan saa olla. Laitetaan joku tuulimyllyn ratas sinne pyörimään...
Haha! Mulle tuli heti kans minigolf mieleen. Mutta samalla: "Miksipä ei?" Olis semmosta hauska kokeilla ja sitten todeta oliko paska vai ei. Veikkaan kuitenkin ensimmäistä.

Samantien oikeille golfradoille minigolfista tuttuja juttuja... Juu ei tai ainakin näille minifrisbeegolf -jutuille ihan omat ratansa, jotka voi halutessaan ( =minä ainakin) kiertää kaukaa.

Mikäs tuossa nyt vikana olisi?   Mielenkiintoista väylää sais aikaiseksi, kun vähän käyttäisi mielikuvitusta.

Juu, ei kiitos minulle.

No miksi ei?  :D

En tykkää ideasta.

Juu tuli selväksi, että et pidä ajatuksesta, mutta osaatko perustella? Mikä on esim. vikana Kempsterin mainitsemassa "quadruple-mandossa" (okei ei sen tarvitse olla traktorinrengas  :D)? Tai miten olisi vaikka triplamando, joka pakottaa heittämään upsia kymmenen metrin korkeudelta? Eikös noilla saisi lisää jännitystä muuten tylsiin neppailuväyliin?

En sitten tiedä tarviiko mun sen ihmeemmin mielipidettäni perustella. Jos ei tykkää ajatuksesta niin ei tykkää. Todennäköisesti yrittäisit vain jollain besserwissermäisellä knobbitiedolla mielipiteeni lakaista maton alle.

Eli ihan piruuttasi pistät hanttiin?

Hanttiin? Piruuttani? Piruuttani en täällä tee mitään. Jos näitä em. ratoja olisi, minua siellä ei nähtäisi, mutta ihan kuin vaan.
Oletko kenties merkannut mustaan vihkoon väyliä, joita et halua pelata, kun ne ei ole kivoja? Haluan vain perusteltuja mielipiteitä tähän offtopiciksi menneeseen aiheeseen. Voisiko väylien suunnittelussa käyttää paikoitellen vähän enemmän mielikuvitusta? Kyllä? Ei? Perustele!
"Trying is the first step towards failure"

-Homer Jay Simpson

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Par -keskustelu
« Reply #46 on: 17.08.14 - klo:01:20 »
Eipäs trollata :D Tää mitään minigolfiakaan saa olla. Laitetaan joku tuulimyllyn ratas sinne pyörimään...
Haha! Mulle tuli heti kans minigolf mieleen. Mutta samalla: "Miksipä ei?" Olis semmosta hauska kokeilla ja sitten todeta oliko paska vai ei. Veikkaan kuitenkin ensimmäistä.

Samantien oikeille golfradoille minigolfista tuttuja juttuja... Juu ei tai ainakin näille minifrisbeegolf -jutuille ihan omat ratansa, jotka voi halutessaan ( =minä ainakin) kiertää kaukaa.

Mikäs tuossa nyt vikana olisi?   Mielenkiintoista väylää sais aikaiseksi, kun vähän käyttäisi mielikuvitusta.

Juu, ei kiitos minulle.

No miksi ei?  :D

En tykkää ideasta.

Juu tuli selväksi, että et pidä ajatuksesta, mutta osaatko perustella? Mikä on esim. vikana Kempsterin mainitsemassa "quadruple-mandossa" (okei ei sen tarvitse olla traktorinrengas  :D)? Tai miten olisi vaikka triplamando, joka pakottaa heittämään upsia kymmenen metrin korkeudelta? Eikös noilla saisi lisää jännitystä muuten tylsiin neppailuväyliin?

En sitten tiedä tarviiko mun sen ihmeemmin mielipidettäni perustella. Jos ei tykkää ajatuksesta niin ei tykkää. Todennäköisesti yrittäisit vain jollain besserwissermäisellä knobbitiedolla mielipiteeni lakaista maton alle.

Eli ihan piruuttasi pistät hanttiin?

Hanttiin? Piruuttani? Piruuttani en täällä tee mitään. Jos näitä em. ratoja olisi, minua siellä ei nähtäisi, mutta ihan kuin vaan.
Oletko kenties merkannut mustaan vihkoon väyliä, joita et halua pelata, kun ne ei ole kivoja? Haluan vain perusteltuja mielipiteitä tähän offtopiciksi menneeseen aiheeseen. Voisiko väylien suunnittelussa käyttää paikoitellen vähän enemmän mielikuvitusta? Kyllä? Ei? Perustele!

En käytä vihkoa. En mustaa enkä punaista. Muistan kyllä pelaamani radat, eikä vielä ole tullut vastaan yhtään, jonne en uudestaankin menisi.
Pelaan myös väyliä, joista en pidä, jos kokonaisuus miellyttää. En skippaile väyliä.
Mielikuvitusta toki voi käyttää ratasuunnittelussa, mutta jos se menee minigolffin tyyliseen (minun mielestäni) pelleilyyn, niin en pelaisi sitä ratakokonaisuutta. Tykkään itse ihan puisto- ja metsäradoista. Ne tuovat tarpeeksi haastetta minulle, enkä kaipaa väylillä mitään keinotekoisia "esteitä", kuten tuulimyllyjä jonka siipien välistä tarvii heittää. Haastetta ratoihin saa aivan varmasti muillakin keinoin.

Joko kelpaa?
« Last Edit: 17.08.14 - klo:01:23 by Jazz78 »
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Par -keskustelu
« Reply #47 on: 17.08.14 - klo:11:02 »

Ei se rata vaikeudu kiristämällä par-lukua, kuten Nummelassa on järkeilty. Se lähinnä kiristää par-lukemaa, mutta heitot ja väylät pysyvät samoina, kuten viisaampi voisi päätellä.

Ei Jaani hyvä kukaan ole kuvitellut rataa vaikeuttavansa pareja tiukentamalla. Testattiin vain sitä par= tonni ajatusta jonka takana edelleen itse seison.
Tällä hetkellä Nummelanharjun par taitaa olla noin 930-940 reitattu mikä sekin on ihan jees tieto, mutta ei vertaudu mihinkään.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Par -keskustelu
« Reply #48 on: 17.08.14 - klo:11:18 »
Jotain siellä Nummelassa on syöty erilaista kuin muualla :)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Par -keskustelu
« Reply #49 on: 17.08.14 - klo:12:12 »
Eipäs trollata :D Tää mitään minigolfiakaan saa olla. Laitetaan joku tuulimyllyn ratas sinne pyörimään...
Haha! Mulle tuli heti kans minigolf mieleen. Mutta samalla: "Miksipä ei?" Olis semmosta hauska kokeilla ja sitten todeta oliko paska vai ei. Veikkaan kuitenkin ensimmäistä.

Samantien oikeille golfradoille minigolfista tuttuja juttuja... Juu ei tai ainakin näille minifrisbeegolf -jutuille ihan omat ratansa, jotka voi halutessaan ( =minä ainakin) kiertää kaukaa.

Mikäs tuossa nyt vikana olisi?   Mielenkiintoista väylää sais aikaiseksi, kun vähän käyttäisi mielikuvitusta.

Juu, ei kiitos minulle.

No miksi ei?  :D

En tykkää ideasta.

Juu tuli selväksi, että et pidä ajatuksesta, mutta osaatko perustella? Mikä on esim. vikana Kempsterin mainitsemassa "quadruple-mandossa" (okei ei sen tarvitse olla traktorinrengas  :D)? Tai miten olisi vaikka triplamando, joka pakottaa heittämään upsia kymmenen metrin korkeudelta? Eikös noilla saisi lisää jännitystä muuten tylsiin neppailuväyliin?

Mää en ainakaan innostu siitä, jos väylä pakotetaan vaikeammaksi keinotekoisesti. Luonnolliset OB:t on ok, ja hillityt mandojen käyttämiset (erityisesti turvallisuussyistä), mutta jos radalla on paljon väyliä, joissa pakotetaan heittämään tietyllä tavalla, niin se alkaa ärsyttämään. Sama juttu OB-keppimerien kanssa.

Edit: Ja ei kai ny tällaisessa asiassa mielipidettä tarvi lähteä sen kummemmin perustelemaan, jos ei tykkää niin ei tykkää. Vai onko niin, että jos joku lyö tarpeeksi vakuuttavat perustelut pöytään, niin kaikkien mielipiteet muuttuvat?
« Last Edit: 17.08.14 - klo:12:13 by Enrico »

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Par -keskustelu
« Reply #50 on: 19.08.14 - klo:09:29 »
Ite tykkään, että parin eteen pitää tehdä duunia. Ihannetulos monilla radoilla on selkeästi lähes epäonnistuminen. Jos emme pyri säilyttämään parin merkitystä niin luovutaan siitä.