Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 937474 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1740 on: 31.08.15 - klo:11:31 »
Oikeasti tyhmän ylivakaa jyräputteri ja midari. Ne nyt ilmeisimmät.

Discmanian parempi Tern eli PD:tä vähän nopeempi ja vähän alivakaampi kontrolloitava max distance pannu kuolevaisille, vähän kuten Rizk myös kaavaili. Tekisikö se minusta paremman frisbeegolfaajan tai pääsisikö bägiin? Ei välttämättä, mutta kiinnostaisi.

X-PD voisi olla myös kiinnostava.

G-PD2 myös kiinnostaa mutta ei käsi riittäne. P-PD2 on mulle just sopiva kun vähän pureskelee.

Moni ilmeisesti odottaa myös milloin MD1 modataan oikeasti alivakaaksi midariksi (ei siis vain suora kuten MD) mutta mulle hlökoht ei ole tilausta moiselle.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1741 on: 31.08.15 - klo:14:05 »
Jos haluaa Firebirdiin verrata niin tuo Swirly Lizotte on hyvin samankaltainen kuin, Nate Sexton Tour Series Colour Glow Champion Firebird.

Jeps, ensituntumalta kyllä profiilia myöten lähes sama kiekko. C-lineä himpun vakaampi ja liidottomampi tuntuisi olevan. Flätillä releasella ero on lähes huomaamaton, mutta jyrkistä antsoista Lizotte ja Sexton tuntuisivat palauttavan äkäisemmin kuin C-FD3. Personal results may vary. (riippuen kädestä ja yksilöstä)

Muovilaatu tuntui jostain syystä aika liukkaalta. Ehkä kyseessä näitä jotka vaatii vähän käyttöä saavuttaakseen parhaan gripin.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1742 on: 31.08.15 - klo:14:14 »
Mun mielestä ei ole järkevää tehdä vastaavia kiekkoja kuin Innovan valikoimissa. Tästä syystä vähän ihmettelin tuota FD3:sta. Toisaalta jos uusilla Discmanian malleilla onnistutaan replikoimaan jotain Innovan suosittua runia (11x jotain esim.) voi olla perusteltua tehdä lentoarvoiltaan samantapaisia kiekkoja. Eri asia on toki se, voiko nykyisillä tuotantomenetelmillä tehdä noin tarkkaa jälkeä. Omaan bägiin en osaa oikein keksiä täydennystä.

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: Discmania
« Reply #1743 on: 31.08.15 - klo:14:24 »
Mun mielestä ei ole järkevää tehdä vastaavia kiekkoja kuin Innovan valikoimissa.

Saa tiimipelaajille/pelaajalle fully Discmania -bägin kun ei tarvitse täydentää Firepirkuilla Lizotten bägiä.

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1744 on: 31.08.15 - klo:14:49 »
Onko se sitten kannattavaa liiketoimintaa vai ei :)

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Discmania
« Reply #1745 on: 31.08.15 - klo:15:32 »
Innovan kiekkojahan nämä ovat, Discmania on yksi Innovan myyntibrändeistä. Eli tuskin on DM:n protiimille mikään ongelma käyttää Innovan kiekkoja.

Innovan katalogia kun katselee, niin mitä sieltä puuttuu? Kiekkoja on ihan joka lähtöön, joten DM on hemmetin hyvä tapa kanavoida samaa muovia eri stämpillä ulos kassakoneen laulaessa.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1746 on: 31.08.15 - klo:15:44 »
Juu kyllä mä oon käsittänyt että Manian kassakone laulaa aika kivasti  :)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Discmania
« Reply #1747 on: 31.08.15 - klo:19:57 »
Onhan Latituden, DD:n ja Westsiden valikoimissakin päällekkäisyyksiä.

Kävin hakemassa P-PD2:n DD2:sta vakaammaksi foredistancepannuksi, mutta tuohon flippasi selvästi jo rystyllä. Harmi. Sitä DD2:ta vakaampaa ääryysdistancea odotellessa.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Discmania
« Reply #1748 on: 31.08.15 - klo:20:30 »
Mille mitoille heitit tuota P-PD2:sta? Itse olen heittänyt sitä joskus treeneissä ihan koviinkin vastaisiin ilman mitään flippailuja. Kyseessä oli vielä hieman sisäänajettu versio.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Discmania
« Reply #1749 on: 31.08.15 - klo:21:04 »
Mille mitoille heitit tuota P-PD2:sta? Itse olen heittänyt sitä joskus treeneissä ihan koviinkin vastaisiin ilman mitään flippailuja. Kyseessä oli vielä hieman sisäänajettu versio.

Toppilan ykkösellä (109m) vastatuuleen heitin ihan pienessä hyssekulmassa, otti kunnon turnin ja jäi reilu 10m lyhyeksi eli vastasi reilua sadan metrin heittoa, koska väylällä on joku 1,5m nousua. Ihan hyvin kyllä suoritui olosuhteisiin nähden kun palautti helposti, mutta esim. 168g Blizzard C-PD2 meni vain suoraan. Väylällä 14 (99m, ehkä 2m nousua) kapealla flexillä pienessä sivutuulessa korin tasalle, pienessä antsassa irroitus ja käänsi vielä siitä kulmasta himpun verran yli. Ei huonolta tuntunut ollenkaan, ei tänään päässyt testaamaan foreissa ollenkaan, kun pidemmillä väylillä kävi niin julma vastatuuli.

Offline Forse

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
  • Oikea nimi: Oskari Forstén
Vs: Discmania
« Reply #1750 on: 31.08.15 - klo:21:09 »
Innovan kiekkojahan nämä ovat, Discmania on yksi Innovan myyntibrändeistä. Eli tuskin on DM:n protiimille mikään ongelma käyttää Innovan kiekkoja.

Innovan katalogia kun katselee, niin mitä sieltä puuttuu? Kiekkoja on ihan joka lähtöön, joten DM on hemmetin hyvä tapa kanavoida samaa muovia eri stämpillä ulos kassakoneen laulaessa.

Lizottella on nykyään Discmania only diili. Kertoi viime viikon Smashboxx tv podcastissa.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Discmania
« Reply #1751 on: 31.08.15 - klo:21:24 »
Mille mitoille heitit tuota P-PD2:sta? Itse olen heittänyt sitä joskus treeneissä ihan koviinkin vastaisiin ilman mitään flippailuja. Kyseessä oli vielä hieman sisäänajettu versio.

Toppilan ykkösellä (109m) vastatuuleen heitin ihan pienessä hyssekulmassa, otti kunnon turnin ja jäi reilu 10m lyhyeksi eli vastasi reilua sadan metrin heittoa, koska väylällä on joku 1,5m nousua. Ihan hyvin kyllä suoritui olosuhteisiin nähden kun palautti helposti, mutta esim. 168g Blizzard C-PD2 meni vain suoraan. Väylällä 14 (99m, ehkä 2m nousua) kapealla flexillä pienessä sivutuulessa korin tasalle, pienessä antsassa irroitus ja käänsi vielä siitä kulmasta himpun verran yli. Ei huonolta tuntunut ollenkaan, ei tänään päässyt testaamaan foreissa ollenkaan, kun pidemmillä väylillä kävi niin julma vastatuuli.

Oliskohan sulla joku maanantaikappale vai onkohan nämä uudet P-PD2:set sitten alivakaampia kuin vanhat. Mulla on kans tuollaisia 168g Blizzard C-PD2:ia ja ne ovat selkeästi alivakaampia kuin P-PD2.

Silloin kun viimeksi heitin P-PD2:sta, oli suhteellisen kova ja kova puuskainen tuuli ja silloin se kulki kuin kiskoilla, ei mitään turnia vaan suoraan sen vajaa 100m ja päälle kova fade. Muistan vieläkin kun olin tyytyväinen, että löysin hyvän vastatuulikiekon.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Discmania
« Reply #1752 on: 31.08.15 - klo:21:53 »
Mille mitoille heitit tuota P-PD2:sta? Itse olen heittänyt sitä joskus treeneissä ihan koviinkin vastaisiin ilman mitään flippailuja. Kyseessä oli vielä hieman sisäänajettu versio.

Toppilan ykkösellä (109m) vastatuuleen heitin ihan pienessä hyssekulmassa, otti kunnon turnin ja jäi reilu 10m lyhyeksi eli vastasi reilua sadan metrin heittoa, koska väylällä on joku 1,5m nousua. Ihan hyvin kyllä suoritui olosuhteisiin nähden kun palautti helposti, mutta esim. 168g Blizzard C-PD2 meni vain suoraan. Väylällä 14 (99m, ehkä 2m nousua) kapealla flexillä pienessä sivutuulessa korin tasalle, pienessä antsassa irroitus ja käänsi vielä siitä kulmasta himpun verran yli. Ei huonolta tuntunut ollenkaan, ei tänään päässyt testaamaan foreissa ollenkaan, kun pidemmillä väylillä kävi niin julma vastatuuli.

Oliskohan sulla joku maanantaikappale vai onkohan nämä uudet P-PD2:set sitten alivakaampia kuin vanhat. Mulla on kans tuollaisia 168g Blizzard C-PD2:ia ja ne ovat selkeästi alivakaampia kuin P-PD2.

Silloin kun viimeksi heitin P-PD2:sta, oli suhteellisen kova ja kova puuskainen tuuli ja silloin se kulki kuin kiskoilla, ei mitään turnia vaan suoraan sen vajaa 100m ja päälle kova fade. Muistan vieläkin kun olin tyytyväinen, että löysin hyvän vastatuulikiekon.

Voi olla. Meikän 168g ja 169g Blizzardit on todella vakaita, ei meikän forella lennä kuin max. 100m kun esim. DD2:lla päästään 110-120 metriin. Molemmat Blizzardit on tasaisella kuvulla, ei sellaista ufokupua mitä usein näkee.

Offline hhel

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 155
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1753 on: 01.09.15 - klo:07:28 »
Mun mielestä ei ole järkevää tehdä vastaavia kiekkoja kuin Innovan valikoimissa.

Saa tiimipelaajille/pelaajalle fully Discmania -bägin kun ei tarvitse täydentää Firepirkuilla Lizotten bägiä.
Lizotte sanoi Ledgestone voiton jälkihaastattelussa, että hänen sopimuksensa kieltää muiden valmistajien kiekkojen heittämisen, kun häneltä kysyttiin saako Innovan ja Discmanian tiimipelaajat valita ristiin kiekkoja bägiinsä. Joten tuon mukaan odottaisi, että uusia moldejakin tulisi. Vaikka Simon sanoi, että ei hän tarvitse uusia malleja, koska bägi perustuu lähinnä P2-MD3-PD2 akselista. Löytyy sieltä myös PD ja FD3, mutta vähemmällä käytöllä. Sanoi myös että ei oikein voi heittää distancea muulla, kun PD2:lla kun muut tuppaavat kippaamaan, jopa jyrä AJ dessu jota oli kokeillut.  :D

edit: kannattaa lukea topicci loppuun ennen kun alkaa höpisemään. Asiaa olikin jo käsitelty.
« Last Edit: 01.09.15 - klo:07:32 by hhel »

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1754 on: 01.09.15 - klo:11:34 »
Mä oon antanut itseni ymmärtää että ekan Blizzard runin PD2:set oli huomattavan alivakaita, siis millä tahansa mittarilla ja etenkin verrattaessa ko muotin muihin kuplattomiin yksilöihin. Nämä toisen erän Blizzu PD2:set muistakin lähteistä kuullut olevan juuri sopivan vakaita ja pitkälle lentäviä. Melkein tekisi mieli kokeilla, etenkin kun mulle sopivan vakaa kulunut P-PD2 on yks lempparikiekoista. Toisaalta pitäis lakata haaveilemasta poika ja syödä pitsansa. Ei tässä yks kiekko kesää tee. Bägi on nyt hyvässä mallissa ja ainakaan draivereita ei sinne pitäisi olla pyrkimässä. Puttereita ja midareita lähinnä tänä vuonna tullut lisää.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba