Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 937316 times)

Offline triveri

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 294
    • View Profile
  • Oikea nimi: J. Uotila
  • Seura: Lokit
Vs: Discmania
« Reply #1785 on: 15.09.15 - klo:17:44 »
Entäs P-P2? Mietin P-linen ja S-linen väliltä kumpi parempi vakaaksi putteriksi ja P-linen grippi houkuttaa...

P-P2 on kovaa P-linea (toisin kuin lötköt P-P1:set) eli väittäisin että S-linessä olis parempi grippi.. Ja omakohtasilla kokemuksilla P-P2 on vain hieman vakaampi kuin D-P2. G-line ja C-line oli jo vakaampia, S-lineä en ole vielä päässyt kokeilemaan.
No sitten pakko ottaa S-P2, jos kerran P-P2 vain vähän vakaampi kuin D-P2, joka ei omasta mielestä niin kauhean vakaa ole.
Harjoittele kun pelaat, niin pelaat kuin harjoittelet.

Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
Discmania
« Reply #1786 on: 15.09.15 - klo:22:19 »
Kyllä mulla p-muoviset on paljon vakaampia kuin d-muoviset. S on sitten taas kaikki ollut todella vakaita.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1787 on: 16.09.15 - klo:08:45 »
Kulutusnopeus on tietysti myös aivan eri D- P- ja S-linejen välillä. Moldi itsessään on kuitenkin IMO perusolemukseltaan sen verran vakaa että ihan flipperiksi ei pitäisi D-linenkään heti kulua (tehot ja tekniikan puhtaus huomioiden)

C-linet ovat edelleen harvassa, mutta oman kokemuksen mukaan ne ovat vielä himpun verran vakaampia. Silti eivät niin jyriä kuin muilta valmistajilta löytyy, joten itsellä bägissä on vakaampina puttereina S-P2 ja Premium Jokeri. S-P2 on lähes yhtä vakaa kuin C-P2 mutta gripiltä ja liidoltaan parempi, tykkään enemmän.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Rizk

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 143
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1788 on: 16.09.15 - klo:12:14 »
Kyllä mulla p-muoviset on paljon vakaampia kuin d-muoviset. S on sitten taas kaikki ollut todella vakaita.

En tiä onko mulle sitte sattunu sopivan vakaita D-P2:sia, kun en selkeää eroa noiden välillä huomaa. Toisaalta ei se tekniikkakaan timanttia ole..

triveri voit myös ostaa molemmat ja testailla kumpi toimii sulla paremmin. Kyllä ne aina eteenpäin saa myytyä jos ei nappaa ;) Mutta jos välttämättä vain yhden haluat tilaa ja kriteereinä on varmasti vakaa putteri hyvällä gripillä niin itse kääntyisin S-P2 puoleen. Täytyis melkee itekkii testailla..
P1 | REKO | A2 | M4 | MD3 | MD4 | FD | FD3 | TD | PD | PD2 | DDX

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Discmania
« Reply #1789 on: 16.09.15 - klo:12:17 »
Sotketaanpa pakkaa lisäämällä kommentti että ainakin ensimmäisten heittojen perusteella Glow C-P3 vaikuttaa vakaalta kapistukselta. Omasta mielestä ainakin jonkun verran vakaammalta kuin FirstRun C-P3 - joka tähän mennessä on tuntunut vakaimmalta DM:n putterilta... Onko muilla mitään kokemuksia Glow C-P3:sta?
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Discmania
« Reply #1790 on: 16.09.15 - klo:12:22 »
Ja sotketaan senkin verran että S-P2 Psycho on todella liukasta muovia.
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1791 on: 16.09.15 - klo:13:52 »
Oma FR glow C-P3 oli kirkkaasti karmeimman oloinen DM kiekko mitä oon pitänyt kädessä. Mä oon edelleen mieltä et siinä oli valmistusvirhe, ei missään voi olla tollasta flashiä. Lisäksi hirvee kupu, eli ei sopinut handuun mitenkään. P3 on musta muutenkin niin midarimainen että en lue sitä perinteiseksi putteriksi. Ei se voi olla vaikee tehdä pöytäflätti jyräputteri korkeella PLH:lla. Muuta oon bägiin tyytyväinen nyt, tuskin vaihtaisin mitään vaikka maniokeilta tulis hirvee jyräputteri ja karmee jyrämidari, kun en kerta törkeen FD3:senkaan takia heittänyt firejä ulos.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Discmania
« Reply #1792 on: 16.09.15 - klo:14:21 »
Mitenkä nopeasti nuo P-MD3:t kuluu? Rocit ovat edelleen mun mielestä maagisimpia kiekkoja ikinä, mutta olis kiva jos ne pysyis vakaampana vähän kauemmin. Pari KC Prota löytyy, mutta ne ovat vähän liian liukkaita. Lisäksi niissä tuntuu olevan avoimempi rimmi kuin DX Roceissa, mistä en pidä yhtään. XT Roc olisi vaihtoehto, mutta en viittis spesiaalikiekkoja, varsinkaan herkemmin kuluvia, pitää bägissä.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1793 on: 16.09.15 - klo:15:44 »
Noiden vakaudesta on kuullut vähän kahdenlaista. Joidenkin mielestä flippaavat jo uutena ja etenkin kuluttuaan kelpaavat vain kevyehköihin hysseflippeihin.

Omasta satasen kädestä nuo ovat uutena vakaita ja feidaavia, mutta feidi kuluu pois suht nopeaan ainakin jos kiviosumia tulee. Suoraksi ja liidokkaaksi kuluttuaan ovat ihan huikeita kiekkoja ainakin mun kädelle, lemppari pannu tänä vuonna testatuista, ja nirsona midarimiehenä se on saavutus. Ei ole varmaan riittävän pitkään ollut bägissä että huomaisin sanoa että milloin kuluvat liikaa jos milloinkaan.

Mä siis oon kuluttanut 3 kpl noita ihan tarkoituksella heittämällä niitä aika rankoissa olosuhteissa, eli normaalikäytössä kuluminen on varmaan aika paljon hitaampaa. Ongelmana tosiaan ennemminkin väri tai siis sen puute, mikä vaikeuttaa löytämistä paitsi tuon yhden valkoisen kohdalla. Lisää saa tarjota jos löytyy. Värejä on Ryan Rintalan mukaan tulossa joskus.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Hanza

  • Juniori
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hannes Lämsä
Vs: Discmania
« Reply #1794 on: 22.09.15 - klo:15:07 »
Monet sanovat, että FD:stä seuraava on TD, niin onko mitään muuta kiekkoa FD:stä seuraavaa? Nopeus 9-10 mieluiten.. Esim hakattu CD oli hyvä tähän, mutta semmonen joka olisi jo uutena hyvä.
Frisbeegolf on mukavaa, koska aina oppii uutta 8)
P2|Omega|Rhyno|Buzzz|Leopard|Eagle|FD|FD3|PD|CD2|

Offline Vestibulum

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 165
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1795 on: 22.09.15 - klo:15:22 »
Monet sanovat, että FD:stä seuraava on TD, niin onko mitään muuta kiekkoa FD:stä seuraavaa? Nopeus 9-10 mieluiten.. Esim hakattu CD oli hyvä tähän, mutta semmonen joka olisi jo uutena hyvä.

Hakattu CD kuulostaa kyllä ihan TD:ltä. ;) TD2 on toki tuossa nopeusluokassa, mutta on hervottoman alivakaa.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1796 on: 22.09.15 - klo:15:33 »
Juuri samalla ongelmalla avasin tämän ketjun aikoinaan. Ehdotuksia tuli vähän liikaakin  :) Itsellä sen paikan otti ensin G* TL3, sittemmin olen alkanut heittää keskipitkiä pillejä sopivasti kulutetulla P-MD3:lla ja pidempiä kuluneella P-PD:llä (joskin siinä sama ongelma että mitäs sit kun hukkuu, onneksi niitä on muutamia. Sopivan kulahtaneita CD:itä en ikinä löytänyt vaikka koitin, olivat joko vakaita tai liian alivakaita.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Discmania
« Reply #1797 on: 22.09.15 - klo:15:35 »
Yksi mikä saattaisi olla tuossa slotissa ihan mahdollinen olis G-CD2 - olettaen että seuraava tarkoittaa nopeampaa. :)
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline Hanza

  • Juniori
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hannes Lämsä
Vs: Discmania
« Reply #1798 on: 22.09.15 - klo:15:36 »
Se siinä onkin, mutta TD ei yhtään istu mun käteen.. Tai sitten mulla on ollut vaan huono yksilä sattunut.
Frisbeegolf on mukavaa, koska aina oppii uutta 8)
P2|Omega|Rhyno|Buzzz|Leopard|Eagle|FD|FD3|PD|CD2|

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Discmania
« Reply #1799 on: 22.09.15 - klo:16:58 »
Monet sanovat, että FD:stä seuraava on TD, niin onko mitään muuta kiekkoa FD:stä seuraavaa? Nopeus 9-10 mieluiten.. Esim hakattu CD oli hyvä tähän, mutta semmonen joka olisi jo uutena hyvä.

Hakattu CD kuulostaa kyllä ihan TD:ltä. ;) TD2 on toki tuossa nopeusluokassa, mutta on hervottoman alivakaa.

Ei meikäläisen EO13 C-Line TD2 175g ainakaan mikään hervottoman alivakaa ole, mutta eihä se tietty mitenkään hirveen vakaakaan ole. Muista muoveista en sitten tiedä :)