Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 922014 times)

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Discmania
« Reply #780 on: 22.05.14 - klo:17:37 »

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #781 on: 26.05.14 - klo:18:31 »
G-PD ja G-P2 testissä. Peedeessä ei lötköys häirinnyt koska rimmistähän sitä puristetaan kuitenkin. Perkeleen nättiä muovia, kultainen yksilö (siis goldlineähän tää kai tavallaan on että sikäli ei uutta). Aikapaljon menohaluja tuntuu olevan, vaikka ihan riittävän paljon on HSSää niin menee silti pidemmälle kuin P-line serkkunsa. Hysselinjallakin pysyy pidempään ilmassa, ihan nättejä siivuja tällä pystyy tempomaan. Oli aika tuulista mut vaikka heittelin joka suuntaan, en ainakaan mitään läpipääsemättömiä puuskia onnistunut löytämään. Että tuskin useimpien tarvii mitään kippailuja tällä varsinaisesti pelätä vaikka suoremmaksi liitävämmäksi PDksi tätä mainostavat. Bägiin menee vaikka vaatii vielä pidemmän kuherruskuukauden.

G-P2 en löytänyt mitään eroja lennossa D tai P veljiinsä. Hyvä heittoputteri, ei siinä mitään. Tämäkin hienoa muovia, otin erikoisena vihreän. Voi olla että sovittelen bägiin lötkön Rhynon seuraksi/tilalle ideana lähärit missä ei saisi paljoa skippailla. Saatan ottaa testiin puttiputteriksikin, koska välillä on tuntunut että ote P-muoviin ei ole aina paras, ja samaten kovalla putterilla tulee turhan usein epäonnisia rolleja alaraudan päältä tai muista piirun sivussa olevista osumista, liekö lötkömpi putteri vähentäisi näitä. Bägiin tämäkin, varauksella.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #782 on: 27.05.14 - klo:08:49 »
Sen verran vielä että itselle kun oli ensikosketus G-muoviin niin oli kyllä kosteanakin hyvä grippi. Ihan litimärkänä en viittinyt heittää mut silleen pikasesti hihalla pyyhkästynä mikä normi Star muoviin ei hyödyttäisi mitään, niin tuota heitti jo iloisesti.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Discmania
« Reply #783 on: 27.05.14 - klo:12:28 »
Ehdin kaksi heittoa sateessa hopeaa 175g G-PD:tä viskoon, joista toisessa vielä liukastuin. Vastisheiton perusteella ei ainakaan jonkin verran heitettyä valkoista mataladomeista 175g s-line ja 175g glow PDtä ylivakaampi. Sopivan pehmeä mutta ei liian lötkö. Palataan lisäheittojen jälkeen asiaan.

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Discmania
« Reply #784 on: 02.06.14 - klo:14:25 »
G-Pd:n heittäjien arvioita kuulisi mielellään, kiitos..

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Discmania
« Reply #785 on: 03.06.14 - klo:15:04 »
G-PD lento oli vastatuuleen ja myötätuuleen samankaltainen ku S-PD. P-PD verrattuna mielestäni paljon vakaampi. Hyvin pitää kulmansa loppuun asti, ei paljon suoristunut.
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline Molokki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 357
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #786 on: 04.06.14 - klo:09:49 »
No ny sitä saa jo normiversionakin:



http://www.innovastore.fi/product/1681/
P | GT | MK | R | FD | TB | DS | FB | FL | VL

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Discmania
« Reply #787 on: 09.06.14 - klo:23:29 »
No tämä FD2 on ainakin ihan perseestä. Ostin tämän kun Jackal sopii käteen paremmin kuin hyvin. Jos TURN 0 ja silti kiekko jyrää vasuriin pahemmin kuin driverit. Ei suosittele ostamaan sokkona niin kuin itse tein
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Discmania
« Reply #788 on: 09.06.14 - klo:23:37 »
No tämä FD2 on ainakin ihan perseestä. Ostin tämän kun Jackal sopii käteen paremmin kuin hyvin. Jos TURN 0 ja silti kiekko jyrää vasuriin pahemmin kuin driverit. Ei suosittele ostamaan sokkona niin kuin itse tein

Turn 0 tarkoittaa vakoota jyrää. Ei se tarkoita, että se olis perseestä. :-)

Offline Temppa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 160
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Korhonen
  • Seura: OFS
Vs: Discmania
« Reply #789 on: 09.06.14 - klo:23:46 »
No tämä FD2 on ainakin ihan perseestä. Ostin tämän kun Jackal sopii käteen paremmin kuin hyvin. Jos TURN 0 ja silti kiekko jyrää vasuriin pahemmin kuin driverit. Ei suosittele ostamaan sokkona niin kuin itse tein

Oon huomannu että puhut FD:stä midarina? FD on draiveri. Turn 0 eli vakaa, eli jyrää vasemmalle. Jos ois miinusta niin ois taas alivakaa ja pyrkis oikealle.. Mutta asiaan. Itse hain kyseisen kiekon kans tänään PGltä ja oikein mainiolta ja luotettavalta pannulta vaikuttaa. Fudiskentällä kävin kokeilemassa. Huomenna Toppilan tuuliin :)

Offline Aveksi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #790 on: 10.06.14 - klo:00:20 »
Aivan loistava kiekko tää FD2 kyllä on. Pikkasen lyhyempi mitä perus C-Line FD, mutta toisaalta taas paljon ennustettavampi ja luotettavampi. Satametrisellä flättinä heitetyllä heitolla mahtavan suora lentorata ja loppuun mukava feidi. Ahh ihana lätty.
P2 | MD3 | FD | Fire | TD | PD | PD2 |

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Discmania
« Reply #791 on: 10.06.14 - klo:08:25 »
No tämä FD2 on ainakin ihan perseestä. Ostin tämän kun Jackal sopii käteen paremmin kuin hyvin. Jos TURN 0 ja silti kiekko jyrää vasuriin pahemmin kuin driverit. Ei suosittele ostamaan sokkona niin kuin itse tein

Oon huomannu että puhut FD:stä midarina? FD on draiveri. Turn 0 eli vakaa, eli jyrää vasemmalle. Jos ois miinusta niin ois taas alivakaa ja pyrkis oikealle.. Mutta asiaan. Itse hain kyseisen kiekon kans tänään PGltä ja oikein mainiolta ja luotettavalta pannulta vaikuttaa. Fudiskentällä kävin kokeilemassa. Huomenna Toppilan tuuliin :)

Taisin verrata FD2:sta Jackaliin, joka muistaakseni on FD myös. Vai muistanko taas väärin? Siksi pettymykseni olikin suuri, kun FD2 oli jossain mainostettu Jackalilla. Jackal lentää minulla lähes piikkisuoraan, ainakin verraten FD2:seen.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Discmania
« Reply #792 on: 10.06.14 - klo:08:55 »
No tämä FD2 on ainakin ihan perseestä. Ostin tämän kun Jackal sopii käteen paremmin kuin hyvin. Jos TURN 0 ja silti kiekko jyrää vasuriin pahemmin kuin driverit. Ei suosittele ostamaan sokkona niin kuin itse tein

Oon huomannu että puhut FD:stä midarina? FD on draiveri. Turn 0 eli vakaa, eli jyrää vasemmalle. Jos ois miinusta niin ois taas alivakaa ja pyrkis oikealle.. Mutta asiaan. Itse hain kyseisen kiekon kans tänään PGltä ja oikein mainiolta ja luotettavalta pannulta vaikuttaa. Fudiskentällä kävin kokeilemassa. Huomenna Toppilan tuuliin :)

Taisin verrata FD2:sta Jackaliin, joka muistaakseni on FD myös. Vai muistanko taas väärin? Siksi pettymykseni olikin suuri, kun FD2 oli jossain mainostettu Jackalilla. Jackal lentää minulla lähes piikkisuoraan, ainakin verraten FD2:seen.

Joo siis FD ja FD2 on molemmat fairway draivereita. Jos sulla on ollut FD:stä joku muu kuin 2nd run C-line niin vertaaminen FD2:een on melko turhaa koska ei tuo FD2 sama kiekko ole lähellekään kuin esim S-line FD. FD2 on todella vakaa verrattuna vaikka S-FD tai 1st run C-FD. FD2 pohjana oli 2nd run C-line FD joka oli selvästi vakaampi versio kuin kaikki muut FD:t.
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline Maikkari

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Discmania
« Reply #793 on: 10.06.14 - klo:13:52 »
...Turn 0 eli vakaa, eli jyrää vasemmalle. Jos ois miinusta niin ois taas alivakaa ja pyrkis oikealle..
Eikös Turn 0 tarkoita sitä että se menee suoraan?
Turn -1 lähtee hakemaan oikeelle ja Turn +1 jyrää alusta linjaa vasemmalta. RHBH heitolla ja oikein heitettynä (=siten että heitetään vaaditun nopeuden mukaisesti)
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #794 on: 10.06.14 - klo:14:27 »
No siihen vaikuttaa monta muutakin asiaa, mutta kyllä mun kokemusten mukaan 0 on vakaa, ja +1 (mikä on Innovan isoin luku) on sitten ihan he-le-ve-tin vakaa. -1 on niinkö suorahko, ja sitten jotkut -2 ~ -4 kääntävät tehoista riippuen x määrän.

FD2 on ollu mulle ihan perhanan hyvä hyssepommeihin mitkä pitää saada tietylle etäisyydelle ~70m. Etenkin jos tuulee tai on muita muuttujia. Erittäin tarkka, tiedän kun laitan sen tiettyyn kulmaan että minne se menee, sen jälkeen ei tarvi tehojakaan paljoa säätää, voi heittää aikalailla täysiäkin niin sinne se menee. Iiiiihan eri kiekko kuin mun 1st ja 3rd run FD "ykköset", jotka on enemminkin flätteihin suoriin (1st tyynellä tai vähemmän kovaa heitettynä, 3rd tuuleen tai erittäin kovaa heitettynä)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba