Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 1160371 times)

Offline emppu7

• Tulokas
  • *
    • View Profile
Vs: Discmania
« Reply #1110 on: 22.11.14 - klo:17:02 »
Ai katos:D

Offline putthand

• Konkari
    • View Profile
« Reply #1111 on: 22.11.14 - klo:17:03 »
Eikä tota fd2 kiekkoo oo kovin montaa runia tehtykään. Järva ja nykyinen?

Offline Thmz

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
« Reply #1112 on: 22.11.14 - klo:17:46 »
FD2:sissa on domessa jonkin verran eroja. Oon hipelöiny tosi kuvukkaita ja sit ihan flättejä. Voisin kuvitella että flätit on ylivakaampia kuin domekkaat.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline Hara.far

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hannu Rahikainen
  • Seura: Vuoksen disc golf
Vs: Vs: Discmania
« Reply #1113 on: 22.11.14 - klo:21:56 »
FD2:sissa on domessa jonkin verran eroja. Oon hipelöiny tosi kuvukkaita ja sit ihan flättejä. Voisin kuvitella että flätit on ylivakaampia kuin domekkaat.
Miten FD2 eroaa eaglesta?

Lähetetty minun GT-I9105P laitteesta Tapatalkilla

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #1114 on: 22.11.14 - klo:22:06 »
FD2:sessa kuvukkaampi on vakaampi.

http://www.dgcoursereview.com/forums/showpost.php?p=2628439&postcount=538

Meikällä on ainoostaan 1st runia, molemmat flättejä. Tuon ylivakaampaa en kyllä haluaisikaan, sit menis liiaksi firen kanssa jo päällekkäin.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Thmz

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Vs: Vs: Discmania
« Reply #1115 on: 22.11.14 - klo:23:33 »
Miten FD2 eroaa eaglesta?

Lähetetty minun GT-I9105P laitteesta Tapatalkilla
En osaa tuohon vastata kun en ole Eagleä ikinä heittänyt. Mutta mun FD2:ssa oli pieni kupu, meni suoraan ja jopa liiteli hieman. Lopussa kuitenkin suht. kova feidi. Ei mikään törkeästi dumppaava, muttei hirveästi eteenpäin työntyvä. Itsellä S-GM on korvannut FD2:sen. Parempi grippi ja liitää piirun paremmin. Jää kyllä metreissä vähän mutta sitten voikin jo viskoa PD:llä.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline putthand

• Konkari
    • View Profile
« Reply #1116 on: 23.11.14 - klo:08:02 »
Eagle lentää pidemmälle ja kippaa hiukan yli. Fd2 painelee hetken suoraan ja lähtee kovaa vasemmalle sen jälkeen. Jos ei ole paljoa kättä, eagle on erinomainen draiveri. Käytin kahta eaglea kunnes vaihdoin tiippariin ja fdhen. Siinä missä eagleen saattoi laittaa hyssen, fd2 täytyy laittaa flattina.

Offline JanneRäsänen

• Konkari
    • View Profile
« Reply #1117 on: 01.12.14 - klo:02:10 »
Eaglet vaihtelevat järkysti. Alun perin ne oli suunniteltu s kurville ja myöhemmin ilmestyi miniFirebirdejä, jotka ei mun 120+ m nopeilla kiekoilla kädelläni kääntänyt yli ollenkaan ja feidasivat hulluna jääden lyhyeksi. Olisikohan isoin vakauden vaihteluväli missään kiekossa? Ei tule heti mieleen isompaa, mutta ainakin suurimmasta päästä varianssi. Siis ihan Eagle X muotinkin sisällä ja väli kasvaa, jos lukee Eagle Ln mukaan.

Offline dying

• Tulokas
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni Tuomiranta
  • Seura: OFS
« Reply #1118 on: 01.12.14 - klo:05:34 »
Nyt kun näyttäs siltä että 2nd run c-fd:tä ei näyttäs mistään saavan ainakaan täyspainosena niin mikä olis hyvä pannu sen korvaamaan? Itellä ainakin tuntuu että em. pannut on hyvinki vakaita, hysset ei kippaa ko kovaan vastaseen ja pitää tarvittaessa antsakulmanki melko pitkään ja ennenkaikkea lentää suoraan mutta feidi on hillitty. Vastaavaa jokapaikan höylää siis olis tarvetta löytää siihen mennessä että on kaikki hakattu alivakaiksi vaikka melko paljon tuo muovi kulutusta kestääkin.

Offline Jaskala

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
« Reply #1119 on: 01.12.14 - klo:09:42 »
Tota vartenhan DM nimenomaan julkas FD2:sen eli kokeile sitä. Tuntumaltaan tosin melko erilainen.

Lisäks uudet Lizotte FD:t on mun käsittääkseni 2nd runia tai vastaavaa.

Offline Flick Maniac

• Konkari
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
« Reply #1120 on: 01.12.14 - klo:11:41 »
Ainakin julkaistaessa Lizottet oli 3rd runia (eli vakauden puolesta voisi sanoa 1,5 runia eli puolivälistä ykköstä ja kakkosta), eli nytkö on Lizotte stämpillisiä kakkosrunejakin? Sekoilu lisääntyy.... parempi et tietää mitä runia on ostaessa
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Jaskala

• Konkari
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
« Reply #1121 on: 01.12.14 - klo:12:39 »
Ainaki nää on 2nd runia:
http://www.innovastore.fi/product/1768/simon-lizotte-2nd-run-c-line-fd

En tosin tiedä onko vaa uudelleen stämpättyä vanhaa erää vaiko oikeasti uutta runia.

Offline Rizk

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #1122 on: 01.12.14 - klo:12:52 »
Jep, nykyään myös lizoten 2nd runia.

Ja dying:lle vastaten, voisit tosiaan kokeilla FD2:sta. Ne ovat vakaita eikä kippaamisen vaaraa ole. Mutta FD2 on 2nd runiin verrattuna liidottomampia (eli myös lyhyempiä) ja feidi on enemmän dumppaava kuin eteenpäin puskeva. Eli ei välttämättä toimi aivan samanlaisena jokapaikan höylänä kuitenkaan. Niin ja itsellä kyllä 2nd runit toimii aivan hyvin vaikkei täysipainoisia olekaan. Yksi vaihtoehto on myös odottaa jos FD2 julkaistaisiin eri muoveissa. Saa nähdä jos sillä tavoin syntyisi jotain yhtä mahtavaa kuin 2nd runin FD:t.

E: Jaskala oli nopeampi :) Ja luulen että nuo lizotte 2nd runit on samaa vanhaa 2nd runia uudella stämpillä.
« Last Edit: 01.12.14 - klo:12:54 by Rizk »
P1 | REKO | A2 | M4 | MD3 | MD4 | FD | FD3 | TD | PD | PD2 | DDX

Offline dying

• Tulokas
  • *
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni Tuomiranta
  • Seura: OFS
« Reply #1123 on: 01.12.14 - klo:14:17 »
Muutamia testiheittoja oon nimenomaan tuolla fd2:lla heittänyt ja kyllä se mun mielestä on 2nd run c-fd:hen verrattuna melko jyrä ettei lähtis niitä edes vertaamaan, niin eri kiekoilta ne tuntu. Täysipainoisuus nimen omaan vain sen takia että kun olen sitä tottunut käyttämään ja mielellään en sitä lähtis vaihtamaan, toki varmaan muutama gramma ei vakauteen isosti vaikuta. Ehkä se fd2 vois toimia paremmin kunhan sitä tulis eri muovilla.
« Last Edit: 01.12.14 - klo:14:20 by dying »

Offline Rizk

• Täysjäsen
    • View Profile
« Reply #1124 on: 01.12.14 - klo:17:03 »
Mulla puolestaan menee jopa hieman päällekäin FD2 ja 2nd runit, erona tosiaan vaan se, että FD2 on lyhyempi, liidottomampi ja feidi on ikäänkuin terävämpi verrattuna 2nd runin eteenpäin puskevaan feidiin. Edellisellä sivulla olikin puhetta FD2:sen vakauksista ja ilmeisesti kuvulliset ovat jyrempiä kuin flätit. Itsellä nimenomaan flätti yksilö. Toisaalta on 2nd runeissa myös hieman eroja, mulla on 2 kpl hakattuja sinisiä yksilöitä (jotka on vakaudeltaan siis hyvin lähellä FD2) ja myös yksi uusi keltainen yksilö, joka on pari grammaa kevyempi. Tämä puolestaan päästää jo yli ja myös feidaa inan vähemmän.

En kyllä muuta korviketta Discmania puolelta 2nd run C-FD:lle keksi kuin flätti FD2. Niin ja jotkut kuulemma saavat kulutetun FD2 jopa kippaamaan (sais aika paljon kuluttaa, että mun tehoilla onnistuis  ::) ) Kannattaa myös kokeilla markkinoiden puolelta kuikuilla, jos sieltä sattuis löytyy täyspainosia 2nd runeja.
P1 | REKO | A2 | M4 | MD3 | MD4 | FD | FD3 | TD | PD | PD2 | DDX