Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Discmania  (Read 937633 times)

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Discmania
« Reply #1230 on: 05.01.15 - klo:19:42 »
P P1? Peeykkösessähän on muutenkin aika samanlainen profiili P2:n kanssa.
Tuon heitin ehdotuksena koska hyllyllä lojuu lahjotuksena saatu D-P1 joka muuten tuntuu hyvältä käteen mutta muovi on liian kova ja liukas. Ajattelin että olisiko P-line muovissa sitten parempi pito.
Siinä missä D-line on napakkaa niin P-line on tosi pehmeetä muovia, tuntuu vähän "kumimaiselta". Oon huomannut että verrattuna esim. Latituden tehtaan Soft-muoveihin P P1 taipuu herkemmin. Kesällä testaamani Soft Kilpi ja Soft Judge ovat reunoiltaan vähän jämäkämpiä eli säilyttävät muodonsa paremmin vaikka ovat myöskin hyvin pehmeitä ja taipuvia. Varmaan eroja P P1 väliltä löytyy mutta molemmat P1 mitä oon kokeillu on olleet saman tuntuisia.

E: Eli jos D P1 tuntuu hyvältä kädessä niin hanki P P1 ja ongelma ratkaistu.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Discmania
« Reply #1231 on: 05.01.15 - klo:20:50 »
Hitto, olis noi kakskybää tsipale... mitähän mä oon ajatellut niitä tilatessa, en mitään, no onpahan varastossa.

X-muoville kans kovat odotukset täällä. X-P1X nyt!
Miten eroaa XT aviarista?

Eri kiekko. Suorempi.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1232 on: 05.01.15 - klo:20:53 »
X-muoville kans kovat odotukset täällä. X-P1X nyt!
Miten eroaa XT aviarista?

Onhan P2 selkeesti Aviaria vakaampi.

Mulla on yks zero soft Mercy mikä tuntuu ihan tautisen hyvältä kädessä, muovi on vaan sellasta mihin jää jo kynnestäkin jälki, mietin et mahtaa kulua alta aikayksikön. Mut se onkin vaan toimiston pöydän koristeena ;)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Discmania
« Reply #1233 on: 05.01.15 - klo:21:21 »
X-muoville kans kovat odotukset täällä. X-P1X nyt!
Miten eroaa XT aviarista?

Onhan P2 selkeesti Aviaria vakaampi.

Mulla on yks zero soft Mercy mikä tuntuu ihan tautisen hyvältä kädessä, muovi on vaan sellasta mihin jää jo kynnestäkin jälki, mietin et mahtaa kulua alta aikayksikön. Mut se onkin vaan toimiston pöydän koristeena ;)

Eipä nuo Trilogyn pehmeet muovit mee juuri miksikään. Mulla on pari Soft Wardenia jotka on jo vähän kieroja, mutta lentävät ihan mukavasti. Feidiä ei juuri enää ole.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Discmania
« Reply #1234 on: 05.01.15 - klo:21:27 »
X-muoville kans kovat odotukset täällä. X-P1X nyt!
Miten eroaa XT aviarista?

Onhan P2 selkeesti Aviaria vakaampi.

Mulla on yks zero soft Mercy mikä tuntuu ihan tautisen hyvältä kädessä, muovi on vaan sellasta mihin jää jo kynnestäkin jälki, mietin et mahtaa kulua alta aikayksikön. Mut se onkin vaan toimiston pöydän koristeena ;)

Se että kiekkoon jää jälki kynnestä, ei tarkoita sitä että se hakkautuu alivakaaksi kerrasta. Feldis on takonu yhtä ja samaa Hard macea melkeen 2 vuotta ennenku sai sen niin alivakaaksi ku halusi.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Jugetin

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 295
    • View Profile
  • Oikea nimi: Junnu Kartio
Vs: Discmania
« Reply #1235 on: 05.01.15 - klo:22:59 »
P P1? Peeykkösessähän on muutenkin aika samanlainen profiili P2:n kanssa.
Tuon heitin ehdotuksena koska hyllyllä lojuu lahjotuksena saatu D-P1 joka muuten tuntuu hyvältä käteen mutta muovi on liian kova ja liukas. Ajattelin että olisiko P-line muovissa sitten parempi pito.
Siinä missä D-line on napakkaa niin P-line on tosi pehmeetä muovia, tuntuu vähän "kumimaiselta". Oon huomannut että verrattuna esim. Latituden tehtaan Soft-muoveihin P P1 taipuu herkemmin. Kesällä testaamani Soft Kilpi ja Soft Judge ovat reunoiltaan vähän jämäkämpiä eli säilyttävät muodonsa paremmin vaikka ovat myöskin hyvin pehmeitä ja taipuvia. Varmaan eroja P P1 väliltä löytyy mutta molemmat P1 mitä oon kokeillu on olleet saman tuntuisia.

E: Eli jos D P1 tuntuu hyvältä kädessä niin hanki P P1 ja ongelma ratkaistu.
Mun tietääkseni noissa P-P1:sissä on jotain eroja. Toiset on melko jämäköitä kun taas toiset enemmän "lörttöjä" eli taipuvaisempia. Täytyypäs tutkailla paikallisten liikkeiden kiekkohyllyjä ja hiplailla jos sieltä noita sattuisi löytymään. Yhtäkään P-muovin kiekkoa en omista niin ei ole kokemusta miltä tuntuu käteen.

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Discmania
« Reply #1236 on: 05.01.15 - klo:23:12 »
En tiedä onko noissa P-linen P1:ssä eroja runeissa, mutta ainakin vanhemmat(?) runit oli täsmälleen samoja kiekkoja kuin R-Pro Aviarit vain eri stämpillä. Mutta sitten taas P2:n P-line onkin vissiin KC Prota tai tjsp.

Offline phein

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni N
  • Seura: ACDG
Vs: Discmania
« Reply #1237 on: 06.01.15 - klo:20:11 »
P P1? Peeykkösessähän on muutenkin aika samanlainen profiili P2:n kanssa.
Tuon heitin ehdotuksena koska hyllyllä lojuu lahjotuksena saatu D-P1 joka muuten tuntuu hyvältä käteen mutta muovi on liian kova ja liukas. Ajattelin että olisiko P-line muovissa sitten parempi pito.
Siinä missä D-line on napakkaa niin P-line on tosi pehmeetä muovia, tuntuu vähän "kumimaiselta". Oon huomannut että verrattuna esim. Latituden tehtaan Soft-muoveihin P P1 taipuu herkemmin. Kesällä testaamani Soft Kilpi ja Soft Judge ovat reunoiltaan vähän jämäkämpiä eli säilyttävät muodonsa paremmin vaikka ovat myöskin hyvin pehmeitä ja taipuvia. Varmaan eroja P P1 väliltä löytyy mutta molemmat P1 mitä oon kokeillu on olleet saman tuntuisia.

E: Eli jos D P1 tuntuu hyvältä kädessä niin hanki P P1 ja ongelma ratkaistu.
Mun tietääkseni noissa P-P1:sissä on jotain eroja. Toiset on melko jämäköitä kun taas toiset enemmän "lörttöjä" eli taipuvaisempia. Täytyypäs tutkailla paikallisten liikkeiden kiekkohyllyjä ja hiplailla jos sieltä noita sattuisi löytymään. Yhtäkään P-muovin kiekkoa en omista niin ei ole kokemusta miltä tuntuu käteen.
itsellä yks oranssi P-P1 joka on aika liukas ja kovempi ku vertaa johonki punaseen P-P1:seen. Joskus kesällä noita vertailin prismassa..väreittäin mennee noi jäykkyydet jne.
TRILOGYA!

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Discmania
« Reply #1238 on: 07.01.15 - klo:18:35 »
Omat valkoiset P--P1 ovat ainakin todella pitävää ja lötköä muovia.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1239 on: 07.01.15 - klo:19:14 »
InnovaStoren facebook sivuilla kyselin:

Quote
Mikko Setälä‎
Milloin saa Suomesta P2:sta C-linenä ja/tai Color Glowna ja X-P1X:ää? Must have.

InnovaStore
Moro Mikko,

Eiköhän me noista ainakin osa saada kauppaan talven aikana. Ihan mahdollisesti kaikkiakin, ainakin pieniä määriä.

Mikko Setälä
Roger roger, kiitos vastauksesta. Ja kuulemma X-P2 on myös olemassa...

Talven aikana on tietysti aika laaja käsite, mutta lohdutti silti  :P
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Hara.far

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 753
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hannu Rahikainen
  • Seura: Vuoksen disc golf
Discmania
« Reply #1240 on: 09.01.15 - klo:21:22 »
Kellään kokemuksia discmanian korista?

Lähetetty minun GT-I9105P laitteesta Tapatalkilla


Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Discmania
« Reply #1241 on: 09.01.15 - klo:21:35 »
Kuukauden putannut sisällä tohon koriin noin 5000 puttia. Keskitolpassa näkyy jälkeä jo aika paljon muuta kulumaa ei ole. Ottaa kiekot hyvin sisään ja tunne tolla treenatessa on aika kiva. Lisäksi lippu meni paskaksi kun pistin vähän liian korkean putin ja se napsahti poikki. Mahtava kapistus ja ei ole hinnalla pilattu. Uskoisin ton kestävän meikäläisellä vielä pitkään vaikka aikamoista väkivaltaa kokeekin kun laitan rageissa puttia tolppaan. Ei tule omituisia sylkyjä, sivustakin ottaa kiekot sisäänsä kuin mikä tahansa kori radalla(eli välillä), mutta hieman korkeat eli juuri yläkiinnitysten alle tulevat putit kori sylkee helpommin kuin esim discgatcher.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline phein

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni N
  • Seura: ACDG
Vs: Discmania
« Reply #1242 on: 09.01.15 - klo:21:54 »
Omistan kans kyseisen korin ja voin todeta et ei ole hinnalla pilattu..aidon tuntusesti ketjut imee putit koriin. Kori myös helppo koota ja siirtää
TRILOGYA!

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Discmania
« Reply #1243 on: 10.01.15 - klo:09:50 »
Mites sellaset mitkä osuu about keskelle kaikista laitimmaista ketjua? Käytännössä siis johtui siitä että ketjuja harvassa, ja liian kevyttä, eli ne viereiset ketjut ei jaksanut heittää kiekkoa ulos ja se pysähtyi siihen yhteen.

Faith power imi sellaisia usein, mutta sitten keskeltä läpi...
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline jan-s-ku

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Helin
  • Seura: TFS
Vs: Discmania
« Reply #1244 on: 12.01.15 - klo:21:07 »
Tuli hommattua G-line PD. Tekeekö tuolla mitään vai näyttääkö vaan hyvälle hyllyssä >:(
#70871