Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it  (Read 380467 times)

Offline leinoj

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joona Leinonen
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #630 on: 15.07.17 - klo:15:46 »
Siinä ois pari foree. Mitä pitäis parantaa?


Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #631 on: 17.07.17 - klo:13:24 »
Siinä ois pari foree. Mitä pitäis parantaa?


Millä otteella heität ja miten pitkälle? Ranne ainakin kääntyy ja aiheuttaa tuon väpättämisen. Koita pitää irrotuksen jälkeen kämmen korostetusti ylöspäin.

Offline leinoj

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joona Leinonen
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #632 on: 18.07.17 - klo:16:38 »
Siinä ois pari foree. Mitä pitäis parantaa?


Millä otteella heität ja miten pitkälle? Ranne ainakin kääntyy ja aiheuttaa tuon väpättämisen. Koita pitää irrotuksen jälkeen kämmen korostetusti ylöspäin.

Keskisormi rimmillä ja etusormi siinä vieressä. Olen kokeillut myös sitä foren power grippiä, mutta en saa sillä oikeen tukevan tuntuista otetta. Lentäisköhän nuo nyt jonkun 60-70m. Nyt viime aikoina ongelmana ollut etenki se, että heitot jäävät liian mataliksi. Välillä myös sattuu kyynärpään sisäpuolelle.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #633 on: 18.07.17 - klo:19:35 »
Siinä ois pari foree. Mitä pitäis parantaa?


Millä otteella heität ja miten pitkälle? Ranne ainakin kääntyy ja aiheuttaa tuon väpättämisen. Koita pitää irrotuksen jälkeen kämmen korostetusti ylöspäin.

Keskisormi rimmillä ja etusormi siinä vieressä. Olen kokeillut myös sitä foren power grippiä, mutta en saa sillä oikeen tukevan tuntuista otetta. Lentäisköhän nuo nyt jonkun 60-70m. Nyt viime aikoina ongelmana ollut etenki se, että heitot jäävät liian mataliksi. Välillä myös sattuu kyynärpään sisäpuolelle.

Sulla on joko liian löysä ote tai sitten tuo ranteen kääntö irroittaessa aiheuttaa väpättämisen. Lisäksi tuo taaksevienti ei ole riittävän pitkä, on vähän tommonen vippaisu nyt. Sulla on käsi koukussa kyynärpää takana taakseviennissä, helpottuu se veto kun heilautat kiekon reippaasti taakse. Alussa kuitenkin kannattaa pitää huolta, että se kiekko pysyy about samalla tasolla ettei tule sellaista kauhaisua. Tuo kiekon lähteminen puhtaasti on forella ehkä vielä tärkeämpää kuin bäkkärillä, bäkkärillä tulee enemmän spinniä ja se korjaa sen vaappumisen, forella spinniä on vähemmän joten se korjaantuu huonommin ja usein sen vuoksi kippaa yli.



Siinä yks fore meikältä. En nyt missään nimessä ole mikään mestariforettaja, mutta tuosta voi silti olla apua. Kyseinen heitto n. 120m ja kiekkona DD2.
« Last Edit: 18.07.17 - klo:19:39 by Enrico »

Offline leinoj

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joona Leinonen
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #634 on: 19.07.17 - klo:01:54 »
Siinä ois pari foree. Mitä pitäis parantaa?


Millä otteella heität ja miten pitkälle? Ranne ainakin kääntyy ja aiheuttaa tuon väpättämisen. Koita pitää irrotuksen jälkeen kämmen korostetusti ylöspäin.

Keskisormi rimmillä ja etusormi siinä vieressä. Olen kokeillut myös sitä foren power grippiä, mutta en saa sillä oikeen tukevan tuntuista otetta. Lentäisköhän nuo nyt jonkun 60-70m. Nyt viime aikoina ongelmana ollut etenki se, että heitot jäävät liian mataliksi. Välillä myös sattuu kyynärpään sisäpuolelle.

Sulla on joko liian löysä ote tai sitten tuo ranteen kääntö irroittaessa aiheuttaa väpättämisen. Lisäksi tuo taaksevienti ei ole riittävän pitkä, on vähän tommonen vippaisu nyt. Sulla on käsi koukussa kyynärpää takana taakseviennissä, helpottuu se veto kun heilautat kiekon reippaasti taakse. Alussa kuitenkin kannattaa pitää huolta, että se kiekko pysyy about samalla tasolla ettei tule sellaista kauhaisua. Tuo kiekon lähteminen puhtaasti on forella ehkä vielä tärkeämpää kuin bäkkärillä, bäkkärillä tulee enemmän spinniä ja se korjaa sen vaappumisen, forella spinniä on vähemmän joten se korjaantuu huonommin ja usein sen vuoksi kippaa yli.



Siinä yks fore meikältä. En nyt missään nimessä ole mikään mestariforettaja, mutta tuosta voi silti olla apua. Kyseinen heitto n. 120m ja kiekkona DD2.

Kiitos vikeistä. Näinkin tuon videon muistaakseni jo Facebookissa jossain ryhmässä  ;D Käytätkö itse forella sitä power grippiä?

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #635 on: 19.07.17 - klo:10:01 »
Kiitos vikeistä. Näinkin tuon videon muistaakseni jo Facebookissa jossain ryhmässä  ;D Käytätkö itse forella sitä power grippiä?

Joo Frisbeegolfneuvolan puolelle tuon laitoin :D Power gripillä heitän joo. Jos pitää heittää löysemmin draiveria tai yleensäkkin putteria niin sitten sillei et etu- ja keskisormi on V:n muodossa. Kovempaa jos yrittää heittää sillä tai stack gripillä niin sattuu sormeen jostain syystä.

Offline leinoj

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joona Leinonen
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #636 on: 19.07.17 - klo:13:26 »
Kiitos vikeistä. Näinkin tuon videon muistaakseni jo Facebookissa jossain ryhmässä  ;D Käytätkö itse forella sitä power grippiä?

Joo Frisbeegolfneuvolan puolelle tuon laitoin :D Power gripillä heitän joo. Jos pitää heittää löysemmin draiveria tai yleensäkkin putteria niin sitten sillei et etu- ja keskisormi on V:n muodossa. Kovempaa jos yrittää heittää sillä tai stack gripillä niin sattuu sormeen jostain syystä.

Sellanen kysymys vielä heräs et missä pidät power gripillä nimetöntä ja pikkurilliä? En jotenki löydä niille sopivaa paikkaa.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #637 on: 19.07.17 - klo:13:52 »
Kiitos vikeistä. Näinkin tuon videon muistaakseni jo Facebookissa jossain ryhmässä  ;D Käytätkö itse forella sitä power grippiä?

Joo Frisbeegolfneuvolan puolelle tuon laitoin :D Power gripillä heitän joo. Jos pitää heittää löysemmin draiveria tai yleensäkkin putteria niin sitten sillei et etu- ja keskisormi on V:n muodossa. Kovempaa jos yrittää heittää sillä tai stack gripillä niin sattuu sormeen jostain syystä.

Sellanen kysymys vielä heräs et missä pidät power gripillä nimetöntä ja pikkurilliä? En jotenki löydä niille sopivaa paikkaa.

Siinä ne on kämmentä vasten. Ei oo itellä tarvinnu erityisesti asetella.

Offline Mi3ttin3n

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #638 on: 31.07.17 - klo:13:34 »
Pitkästä aikaa tuli otettua videolle heittoharjoituksia.
Videolla lukee 3 pätkää rystyllä, mutta oikeesti 4 pätkää on rystyheittoja ja yksi kämmen puolen pätkä.
Noihin kämmen puolen heittoihin EI tarvitse nyt vielä hirveästi ottaa kantaa, laitoin vaan pienenä extrana ne mukaan tähän.

Seuraavat VIAT löydän jo itse. Yhdessä pätkässä, vasen käsi on tukena taaksevedossa vaikka pitäisi pitää alhaalla. Välillä tukijalan paino tahtoo kaatua selän puolelle, koska loppukierto tapahtuu kantapäällä.



« Last Edit: 31.07.17 - klo:13:51 by Mi3ttin3n »

Offline ghorkki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 324
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Könönen
  • Seura: Deep in the Forest
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #639 on: 31.07.17 - klo:22:07 »
Edelleen olen huolissani tuosta kun yli 90% lähtee valmiiksi antsassa ja nokka pystyssä. Hyvinhän osa noista tulee maalille, mutta ei 75-80m heitot tuollaista ässää pitäs tehdä.

Koeta heittää mielummin niin, että kaikki heitot lähtee pienessä hyssessä sillä kohta tuo antsanheitto on juurtunut niin syvälle että voi joutua alottamaan kokonaan alusta.

Tuohon korkeelle lähtemiseen voi vaikuttaa, että kurotat selällä eli taivut taakse ja heiton aikana "kaadut" eteen. Koeta enemmän saada yläkroppaan kiertoa, ettei lähde alaselällä heitot.

Nokan saa alas painamalla rannetta kättelyasentoon tai jopa yli että peukalo olisi vähintään kyynärvarren suuntaisesti.

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #640 on: 01.08.17 - klo:00:55 »
Mä taas neuvoisin heittämään vauhdilla vaikka väkisin ja sitten parin viikon päästä uutta videota

Offline ghorkki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 324
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Könönen
  • Seura: Deep in the Forest
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #641 on: 01.08.17 - klo:08:12 »
Mä taas neuvoisin heittämään vauhdilla vaikka väkisin ja sitten parin viikon päästä uutta videota

Miksi tuoda heittoon lisää muuttujia kun pelkästään vedossakin ja yläkropan toiminnassa on työstämistä? Vauhdinotosta ei tule mitään hyötyä heittoon vaan enemmän epätasapainoa ja toistettavuuskin kärsii samalla.

Offline Mi3ttin3n

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #642 on: 01.08.17 - klo:09:26 »
Mä taas neuvoisin heittämään vauhdilla vaikka väkisin ja sitten parin viikon päästä uutta videota

Miksi tuoda heittoon lisää muuttujia kun pelkästään vedossakin ja yläkropan toiminnassa on työstämistä? Vauhdinotosta ei tule mitään hyötyä heittoon vaan enemmän epätasapainoa ja toistettavuuskin kärsii samalla.


Tää on just hiukan pienelle lapselle hämmentävää, kun yksi neuvoo toista ja toinen toista. (olen siis saanut monelta taholta radalla ja täällä erillaisia neuvoja.)
Itse en ihan joka tilanteessa näe pahana tota antsaa ja varsinkin jos vakaakin kiekko tekee ton ässän, koska on tullut väyliä vastaan itselleni tuosta olisi vain enemmän hyötyä, jos vain saisin siirrettyä nuo pallokentän heitot radalle. Hyssee kun yritän laittaa niin meinaa tullaa välillä jo liikaakin, jopa alivakaankin saan kippaamaan vasemmalle välillä.
Välillä miettinyt, että loppuuko mulla voima kesken kun kiekot eivät lennä aina arvojen mukaisesti. Yksi asia tuli muutama päivä sit mulle kerrottua että ajoituksessa on sitä vikaa, eli milloin kiekko irtoaa kädestä.

Offline Mi3ttin3n

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #643 on: 01.08.17 - klo:09:33 »
Lisätään viel se, että paljon olen lukenut ja katsellut videoita millä vois hioa heittoa paremmaksi.
Pitäs tehä niin, että todella kokenut pelaaja olis heti ranteesta vääntämässä ja korjaamassa paikanpäällä mun virheet niin vois paremmin mennä lahoon leppä kaaliin. ;D
No ei voi muutakuin TOISTOJA

Offline ghorkki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 324
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Könönen
  • Seura: Deep in the Forest
Vs: Videoiden analysointi - Draivi/Putti/Lähäri you name it
« Reply #644 on: 01.08.17 - klo:11:12 »
Totta kai kaikki tekee asiat eri tyylillä ja pelaa niin kuin tykkää.

Hysset vaan on toistettavampia kun antsat ja hysseflipeillä saa myös suoria heittoja, antsalla se on aika paljon hankalampaa etenkin jos kyse on metsäpilleistä ja täetenkin pitkistä. Mutta edelleen kaikki tyylillään.

Voima sulla ei lopu kun 15v lapsellakin riittää jo voima tähän lajiin jos rystystä puhutaan. Eniten kyse on tekniikasta. Kiekkojen lentäminen arvojeen mukaan tarvii tarpeeksi suuren lähtönopeuden(ei voiman) joka tulee puhtaammasta tekniikasta. Ja tietenkin muovit, kuluminen, valmistaja, paino jne vaikuttaa myös kiekon käyttäytymiseen, mutta kyllä se tekniikka on tärkein.