Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Ojasta allikkoon (TFS)  (Read 200261 times)

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Ojasta allikkoon
« Reply #90 on: 20.08.12 - klo:18:38 »
Kerrataan näin syksyn kynnyksellä miten onnistuin tavoitteissani.

  • Yksi -2 kierros joko Epilässä tai Vihiojalla. 
    • (Meinasin itse että sopiva tavoite olisi ihannetuloskierros kesän aikana, mutta Mäntylä nokitti irkissä. ;-)
    • Mieluiten viikkokisoissa, mutta saa nyt nähdä miten ehtii moisia kiertämään.
    • Ja voihan sitä tuurillakin osua.
    • (Epilän ykkönen pitäis oppia vetämään paariin.)

No sehän onnistui. Ei voi tietysti sanoa, että taso olisi vielä tuossa keskimäärin, mutta Epilässä on tullut useampi kierros par-tulokseen tai +1:een ja kun pirkkojakin tuolla voi näillä käsillä napsua, niin miinuskierros ei mielestäni vaatinut mitään spektaakkelimaista tuuria.

Vaikka ne pirkut olikin vähän pakkomielteenä, niin piti muistuttaa kyllä itselle, että eihän sekään riitä, jos niiden lisäksi mokeltaa bogeja. Eli yleistä tasaisuutta tarvitaan myös. Se on tietysti paljon helpompaa noilla puistoradoilla kuin esim. Julkulla, mikä näkyy kyllä tuloksissakin.

Mutjoo, -3, vähän ehkä tuurilla, viikkokisoissa sentäs ja Epilän ykkösestä on tullut par-tuloksia ihan siedettävästi. Seuraavaksi se pitäis pirkuttaa. Jossain 15m korista oltu kakkosheitolla parhaimmillaan.

  • Hallittu 80-90m draivi.

Nooh, en tiedä onko 80m+ heittoni vielä kovin hallittuja, mutta kyllä tuntuis, että niille metreille lentää aika hyvällä prosentilla myös golf-draivina. En ole oikeastaan edes mittaillut draiveja yhtä intensiivisesti kuin alussa, mutta kai niitä metrejä tulee kuitenkin lisää vähitellen. Tuloksen tekemisen kannalta on paljon tärkeämpää se hallinta.

  • Sekä myös hallitsematon, tuuliolosuhteista riippuvainen 100 metrin tuurirykäisy.

Muutaman hyvin lähteneen draivin olen mitannut about noille metreille, mutta en voi sanoa varmaksi. Tämä nyt ei ollut kovin vakava tavoite. Voisi sitä kai jossain jalkapallokentällä käydä vielä kokeilemassa.

  • Ei lisää kiekkoja ennen elokuuta (ellei nyt joku satu katoamaan).

Heh heh. Epäonnistuin pahasti tässä tavoitteessa. Ja uskon kyllä, että vähemmällä määrällä erilaisia kiekkoja ja isommalla määrällä samanlaisia kiekkoja olisin kehittynyt nopeammin.

  • Puttaamiseen olisi kiva myös keksiä joku tavoite.

Hävyttömän vähän tullut tehtyä puttitreeniä. 40/50 meni viidestä metristä kun viimeksi kokeilin.

Jos ennen kesän loppua ottaisi tavoitteeksi 90/100 viidestä metristä ja 50/100 7 metristä.

  • Että olisi hauskaa ainakin kahdeksantoista bogoiopsfäärin verran.

Hauskaa on ollut. Ei sillä etteikö muutama ärräpääkin olisi päästetty ilmoille. :-)

Viikkokisoja tullut kierrettyä ihan suht runsaasti ja lisäksi olen menossa yksiin erilliskisoihinkin, Frisbeepointin Lahden kisaan. Lisäksi otan ainakin pientä kunniaa siitä, että olen esitellyt lajia jo aika monille ja että rupesin vetämään Julkujärven viikkokisoja.

All in all, selvästi liian matalat tavoitteet, kun niihin pääsi noinkin helposti.
« Last Edit: 20.08.12 - klo:18:42 by jajvirta »

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Ojasta allikkoon
« Reply #91 on: 20.08.12 - klo:19:14 »
Ihan hyviltä tavoitteilta minun mielestäni vaikuttaa. Kyllähän tavoitteissa haastetta pitää olla, mutta ei kyllä mitään mahdottomia. Voihan se olla että oot vaan treenannu niin kovaa ja sen takia saavuttanu nämä tavoitteet niin helposti  ;)
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Ojasta allikkoon
« Reply #92 on: 25.08.12 - klo:21:59 »
Mukkula oli ja meni. Ei ollu oikein tarkkoja tavoitteita, mutta kyllähän ekalla kierroksella outit ropisi vähän liikaa. Tokalla kierroksella meni hyvin kunnes väylällä neljätoista kahden outtiheiton kautta +5 ja väylällä kuustoista myös kahden outin kautta +3. Mutta semmosta se on kun ei ole heittojen tarkkuus sivusuunnassa tai pituussuunnassa vielä kovin hyvä. Toisella kierroksella tulos +16, johon pitää kokonaisuutena olla ihan tyytyväinen.

Muuten tokan kierroksen avaukset oli pääosin mun käsille hyviä. Mittaahan niissä ei ole hirveästi, mutta nyt keskityin kontrolliin ja otin vähän kevyemmällä vedolla, niin onnistukin aika hyvin, tuota lopun mokellusta lukuunottamatta. Puttikin kulki hämmentävän hyvin. Ei nyt mitään 10-metrisiä mutta semmoset 5-7 metristä meni aika hyvällä prosentilla. Näillä puttitreenimäärillä ei voi paljoa enempää odottaa.

Ainoa missä meinas usko loppua oli kun ekalla kierroksella heitin vasurin bäkkärihysseä väylällä 17 mielestäni ihan onnistuneesti, niin kaks ekaa avausta meni outtiin. Eka jäi liian vasuriin, mutta ei tippunut lampeen. Toinen lähti hyvin, mutta skippas outtiin. Kolmas sentään pysy sisällä. Siitä kahdella putilla ja +4. Toisella kierroksella oli loistava masteerplääni heittää putterilla vaan mandon ohi ja lähäri sitten korille. Heitin sen ekan putterinepin sitten OUTTIIN. Ihan pikkasen harmitti.

Mutta mukavaa oli silti. Kaikki mokat meni omaan piikkiin. :-)



« Last Edit: 28.08.12 - klo:15:56 by jajvirta »

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Ojasta allikkoon
« Reply #93 on: 27.08.12 - klo:13:24 »
Nyt kun katsoi tuorein silmin noita Mukkulan tuloksia ja ratingejäkin, niin voi todeta, että toinen kierros oli varmaan suunnilleen parasta mitä näillä käsillä voi tällä hetkellä heittää. Aina voi spekuloida ja miettiä että jos se-ja-se heitto olisi mennyt toisin, niin olisi tulos ollut parempi. Mutta se on loppuviimeksi aivan turhaa. Lopputulos on se paras kuvaus omasta tasosta. Toisen kierroksen rating oli mulla 842, mihin voi olla numeronakin ihan tyytyväinen. (Eka kierros 778.)

Ainoa mistä voi itseään isommin soimata on se, että gameplan oli joidenkin väylien osalta ihan väärä. Edellisessäkin viestissä mainittu väylä 17 olisi pitänyt pelata se avausputti vaan saletisti sisälle. Siitä kaksi heittoa pois ilman kummempaa yrittämistä.

Sitten erityisesti väylällä 14 olisi pitänyt hakea paljon lyhyempiä draiveja. Avaus laskeutui hyvin muistaakseni molemmilla kierroksilla siihen vähän ennen tuota bunkkeria. (Alivakaalla jackalilla vasurin bäkkärillä.) Mutta kakkosheitot tuli revittyä sitten ihan turhan kovaa ja varsinkin kun oli toisella kierroksella ihan reippasti vastatuulta. Olis sen sijaan pitänyt heittää ykkösheiton jälkeen pari semmosta 60-70 metrin neppiä ja lähteä hakemaan +2 tulosta. Siitäkin olisi voinut pari heittoa saada pois vaan järkevämmällä pelaamisella.

Mutta loput tunaroinnit lähti tietysti vaan omista käsistä ja sille nyt ei vielä mitään mahda. Tämä on oma taso tällä hetkellä. Ei siinä muuta ole tehtävissä kun jatkaa treenausta.

Edit: jaahah, tulosten korjaamisen jälkeen alustavat ratingit vähän jopa nousi: 799 ja 851.
« Last Edit: 27.08.12 - klo:15:19 by jajvirta »

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Ojasta allikkoon
« Reply #94 on: 27.08.12 - klo:18:54 »
Ehkä mäkin vähän käyn läpi bägin sisältöä, niin heittojani nähneet ja miksei muutkin voi kommentoida, jos jotain kommentoitavaa löytyy.

Putteriosastolta löytyy P1 ja P2, molemmat D-lineä. P1:llä puttaan ja P2:llä heitän lähärit. Nyt kun mietin, niin mitään varsinaista syytä siihen ei ole. Jotenkin olen mieltänyt tuon P2:n enemmän draivaamiseen ja lähäreihin sopivaksi.

Midareita ei bägissä ole yhtään. Mulla on MD2 kaapissa, mutta en ole missään vaiheessa opetellut sitä heittämään. En oikein tiedä pitäisikö niitäkin harjoitella heittämään. Putterilla heitän jonnekin 60 metriin. Sitä pidemmät heitän draivereilla.

Draivereista löytyy kevyt (150-line) Champion Leopard. Sitä heittelen lyhyimpiin draiveihin ja varsinkin jos haluan minimitehoilla heittää.

Sitten on pari D-line FD Jackalia, joiden alivakaus on herättänyt hämmennystä monessakin pelaajassa. Mutta olen tykästynyt näihin kiekkoihin, koska niillä voi heittää lyhyillekin matkoille kevyellä vedolla hysseflippejä ja ylikääntäviä heittoja. Mitään muuta vikaa niissä ei omasta mielestä ole kuin että ne kuuluu nopeasti ja että jopa ylikääntävät heitot pitää laittaa hyssekulmassa. Yleensä näitä heitettyäni mietin, miksen aina heitä d-line fd:llä. ;-)

Bägissä on myös S-line Jackal, jota olen käyttänyt forettamiseen. On sekin selvästi alivakaa kiekko, mutta rystyllä se ei ole tuntunut yhtä hyvältä käteen. Ja vaikka onkin alivakaa, niin noi D-line Jackalit on ihan omassa luokassaan. Mutta tuolla S-linellä heitän forella semmosia max 70 metriä pitkiä, suht suoria nepautuksia.

Nopeimmat varsinaiset draiverit on C-line TD:t. Niillä saan luokkaa 90 metrin avauksia. Aluksi ne oli nopeutensa vuoksi mulle niitä "jyriä". Nykyään jos saan nokkakulman vaan pidettyä alhaalla, niin nekin kääntää yli ja liitää maltillisessa ässässä parhaiten.

Erikoiskiekkoina on yks S-line PD, jonka ostin niitä tilanteita varten, kun joku neuvoo, että "ota vakain kiekko bägistäs" ja aiemmin mun vastaus oli että "ai toi TD?". En sitä hirveästi käytä.

Sitten on hetken mielijohteena ostettu blizzard wraith (joku 137g tms), jota olen ruvennut käyttämään hätäpaikko-upseihin. Tuntuu ihan hyvältä käteen upseissa ja kelasin, että saan kevyempään edes jonkun verran metrejä. Tosin tuotakin pitäis treenata, eikä ottaa vaan umpipyltsissä esille.

Muita kiekkoja ei aktiivikäytössä tällä hetkellä ole. Treeniheittoihin on jotain pari champion valkyrieta ja joku sidewinder. Toimivat mun mielestä aika lailla samalla tavalla kuin tuo TD eikä tuntuma rimmissäkään juuri eroa, niin käyvät draivitreeniin.
« Last Edit: 27.08.12 - klo:19:04 by jajvirta »

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Ojasta allikkoon
« Reply #95 on: 28.08.12 - klo:12:58 »
Kyllähän ilman midareitakin voi pelata, mutta yksi kohta jää silloin mielestäni monesti täyttämättä. Mietippäs. Jos heittelet 60m putterilla ja sen jälkeen on pakko vaihtaa draiveri kouraan, että saadaan se 70m-80m. Mitan kannalta ok vaihto, mutta entäpäs se feidi. Tulee melko raaka harppaus putterin olemattomasta feidistä alivaikaimpaankin midariin, kun ollaan vielä kuitenkin kohtuu lyhyellä matkalla, 70m. Tähän päälle vielä se, että, jos se draiverin heitto epäonnistuu yhtään ja lähtee nokka pystössä taivaalle, niin feidin määrä tuplaantuu nopeasti. Midari antaisi hitaampana hiukan tästäkin anteeksi (aivan kuten tekee putterikin).

Usein kuitenkin tarvitaan sellaista heittoa, että feidin tulisi olla minimoitu, jotta vältytään outeilta tai saadaan se kiekko sinne sweetspottiin. Varsinkin metsäradoilla tämä korostuu, kun ei ole lääniä heittää sitä draiveria niin, että se ei varmasti feidaisi.

Tämän pohjalta suosittelisin lisäämään sen midarinkin sinne bägiin. Oma ehdotukseni vannoutuneena buzzzin paiskojana on tietty ESP versio ja aluksi vaikkapa n. 170g painoisena.

Sitten vain reenikiekalla, kun tulee avattua se 70m veto draiverilla, niin midaria perään ja katsoa kuinka heitto eroaa.
« Last Edit: 28.08.12 - klo:13:03 by Jatama »

Offline Sarimaa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Sarimaa
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: Ojasta allikkoon
« Reply #96 on: 29.08.12 - klo:00:54 »
Joo, samaa mieltä Jataman kanssa, etä missaat paljon pleistä, jos midareita et harrasta. Ne sun über alivakaat FD:t ehkä korvaa tätä osittain, mutta sopivat midarit olisi todennäköisesti jossainmäärin luotettavampi ja tarkempia sekä helpompia hallita. Ja Midarin taas ei tarvitse olla niin alovakaa, sillä sen saa lentämään tarkoitetulla tavalla pienemmilläkin lähtönopeuksilla, mikä tarkoittaa sitä, että alivakaamman kiekon epäluotettavuus tasoittuu hieman.

Sitten kun treenaat midareilla draivailua ja alkaa niillä tulla mittaa lisää alkaa se näkyä pelissäkin. Mulla ainakin on näkynyt. Mukkulassa nyt en jostain syystä paljon midareilla paiskonut, osittain siitä syystä, että oma luottolätty core on kulunut liian alivakaaksi eikä korvaajaa ole tullut vielä hankittua, ja jokerilla kiskominen menee putterin nopeuden vuoksi jo melkein midarin tontille. Muualla oon kyllä ehdottomasti huomannut pitkien putteri ja midariheittojen käytännöllisyyden verrattuna esim n.95m draiveriheittoon.

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Ojasta allikkoon
« Reply #97 on: 29.08.12 - klo:08:13 »
Kiitoksia vaan kommenteista. Kyllä mä kai sitten rupean vähän eksperimentoimaan noilla midareillakin. Ja eipä se kai loppujen lopuksi niin vaikeaa pitäisi olla kun tulee kuitenkin sekä puttereilla että draivereilla draivailtua. Ainoa miinuspuoli, että tulee sitten ostettua taas uusia kiekkoja. Mutta ehkä tuo lompakko vielä sen kestää. :-)

Katellaan.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Ojasta allikkoon
« Reply #98 on: 29.08.12 - klo:09:22 »
En ole minäkään vielä itselleni midareita bägiin asti saanut. Rocia, MD2ta ja Basic MIDARia on yritetty ajaa sisään, mutta mikään ei ole käteen sopinut. Tällä hetkellä JOKERi ajaa täysihn midarinkin hommat, mutta ehkä vielä joskus...

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Ojasta allikkoon
« Reply #99 on: 29.08.12 - klo:12:19 »
En ole minäkään vielä itselleni midareita bägiin asti saanut. Rocia, MD2ta ja Basic MIDARia on yritetty ajaa sisään, mutta mikään ei ole käteen sopinut. Tällä hetkellä JOKERi ajaa täysihn midarinkin hommat, mutta ehkä vielä joskus...

No tuon jokerin kyllä luokittelis melkeen ennemmin midariks :). Eihän se mikään pakko ole niitä midareita käyttää, varsinkaan, jos ne putterit lentelevät sinne 90m tuntumaan. Mutta tuossa 60m kohdalla vaihto draiveriin on aavistuksen "reilumpi" askel.

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Ojasta allikkoon
« Reply #100 on: 29.08.12 - klo:22:03 »
Käytiinpäs kiertämässä Häntyrin rata Sastamalassa. Oltiin ajateltu kiertää kolmistaan, mutta onneksi sattu olemaan juuri viikkokisat, niin saatiin paikallisoppaita. On meinaan aika monella väylällä kori täysin pimennossa ja väylät kaartaa niin jyrkästi ja yllätyksellisesti, että eka kierros on aikamoista hakemista.

Mutta todella hieno rata. Hatunnosto Sastamalan porukalle. On tiukkaa ränniä, tiukkoja käännöksiä suuntaan ja toiseen, on korkeuseroja, on siivutusta ja sweet spotin hakemista. Pyltsi on todella tiuhaa ja tuuheaa. Pari kertaa oli semmosessa paikassa, että totesi, että tästä pitää yrittää väyläputtia, mutta sekin oli todella haastavaa toteuttaa.

Lisäksi radalla on mun mielestä todella komeita väyliä. On siellä karujakin, mutta esimerkiksi heti ykkönen on näyttävän näköinen metsäränni, joka kaartaa kivasti oikealle. Heitin lämmitellessä siinä pitkälle pirkkoputille, mutta itse kisassa tais tulla +2. Itsellä lopputulos oli +16, joka ei mulle varmaan ollut mitenkään huono. Kaks kertaa olin pirkulla, mutta tuli ketjuista pois. (Koreissa ei sinänsä mitään vikaa, toinen vaan meni vähän huonoon kohtaan ketjuja.)


Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Ojasta allikkoon
« Reply #101 on: 01.09.12 - klo:23:40 »
Tuossa Epilästä kotiin ajaessa mietin, että kun tämä kesä nyt on näin lyhyt ja kun toistaiseksi ei ole varsinaisesti köyhä, niin on sulaa hulluutta olla ostamatta esim. kuutta tai kahdeksaa samanlaista draiveria, jos meinaa toistotreenejä tehdä. Jos on löytänyt hyvän draiverin ja haluaa sillä tehdä saatanasti toistoja, niin säästää aivan julmetusti aikaa kun ostaa niitä vaikka se kuus lisää. Itsellä kun sitä omaa vapaa-aikaa ei juuri tässä elämäntilanteessa ihan liikaa ole, niin ei ole hirveästi järkeä säästää jotain satasta ja sitten käyttää aikaa eestaas kävelemiseen. Pienellä aritmeettisellä laskutoimituksella selviää, että esim. kuuden samanlaisen draiverin ostamatta jättämisellä säästää ehkä jonkun euron tunti jos haluaa päästä johonkin järkevään toistomäärään (esim. 2000).

Ens keväänä sitten voisi heti lumien sulattua tilata vaikka seitsemän hyväksihavaittua draivereia ja treenata sitten niillä. Nyt alkaa kausi olemaan niin loppupuolella, etten viitsi niitä ostaa kaappiin pölyttymään.

Puttitreenissäkin on useammasta putterista ajallista hyötyä, mutta hyöty ei ole jonkun kolmen-neljän putterin jälkeen enää kovin merkittävä, koska osa ajasta menee kuitenkin heittämiseen ja pieneen lisäaikaan että ne kaikki hakee. Kävelymatka on kuitenkin niin lyhyt puttauksen tapauksessa. Ja sitten taas säästetyn ajan hinta on kovempi, koska lisäputtereista saatava aikasäästö on niin pieni suhteessa siihen mitä menee joka tapauksessa jokaiseen heittoon.

« Last Edit: 01.09.12 - klo:23:46 by jajvirta »

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Ojasta allikkoon
« Reply #102 on: 04.09.12 - klo:21:36 »
Hitsin vitsi oli taas pitkästä aikaa mukavaa heittää. Ei nyt mitään spektaakkelimaisen hyvää tulosta, mutta semmosta omaa hyvää perustasoa ja mikä tärkeintä heittäminen tuntui hyvältä. Erityisesti avaukset tuntu nyt taas kontrolloidummilta vaikka Julkulla sekään ei aina riitä.

Jotenkin tässä aiemmin päässyt käsi lerpsahtamaan alemmas taaksevedossa ja vedosta on tullut semmonen epäluotettavampi ja kiekot lähteny taivaisiin tai vähän turhan lerppuina. Nyt pidin tietoisesti kättä ylempänä ja tuntui paljon luontevammalta heitot. Mittoja en tiedä tarkasti, mutta kuudeltatoista oli aika tarkasti 90 metrissä ja pari muutakin avausta meni samoille metreille.

Se on tosiaan nyt ollu vähän uusi piirre pelissä, että noi champion td:t kippaa sillai hitaasti yli eikä aina meinaa tulla kunnolla takaisin. Sillai niiden varmaan pitäiskin toimia, mutta aiemmin ne oli enempi jyriä meitsin kädelle. Niiden linja on about täydellinen omaan maksimipituuteen, mutta monissa tilanteissa tarvis luotettavampaa feidiä. Sen takia tuolla kyselinkin vinkkejä kiekoista, jotka vois olla noille kavereita. Katotaan jos tänä vuonna vielä pääsis kunnolla kokeilemaan jotain vakaampaa ja/tai nopeampaa. En ole noita teedeitä mihinkään hylkäämässä, mutta vähän uutta tarvetta kiekkovalikoimaan alkanut tulla. 

Metrejähän ei suoranaisesti ole avauksiin tullut hetkeen lisää, koska noita 80-90 metrisiä tuli jo aikaa sitten, mutta en ole kyllä missään kentillä pituutta paiskonutkaan. Itellä ainakin ihan eri asia laittaa tiiltä avauksia kuin toistolla jossain jalkapallokentällä. Joku reilu kuukausi sitten se olikin oikeastaan niin, että saattoi parhaat heitot liitää jalkapallokentällä jopa 90 metriin, mutta tiiltä sai jotain 70 metrin avauksia. Nyt tuntuu luontevalta paiskoa tiiltä avauksia.


Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Ojasta allikkoon
« Reply #103 on: 08.09.12 - klo:22:51 »
En ole vielä investoinut vakaampaan draiveriin, mutta hyviä ehdokkaita kokeiluun tuli aiheeseen liittyvästä foorumiketjusta. Hetken aikaa kuumotti ajatus nopeamman kiekon ostamisesta, mutta laitoin jäitä hattuun syistä, jotka käyvät allaolevasta videostakin ilmi. Eli yritän välttää sitä virhettä, että rupeaa kompensoimaan tekniikkavirheillä sitä, että heittää liian nopeilla kiekoilla.


Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Ojasta allikkoon
« Reply #104 on: 20.09.12 - klo:21:42 »
Vähän on ollut hiljaisemaa frisbeegolf-rintamalla. Säät on puaskaa ja syksyllä alkaneet omat muut ja perheen harrastukset vieneet ajan tältä touhulta. Tarkoitus olisi vielä ainakin TFS:n Sappeen kisoissa käydä pelaamassa ja olemassa muuten avuksi. Ainoa pelailu on ollut kevyt puttailu Varalan skillshotteihin kun poika on ollut liikuntaleikkikoulussa. Puttailu on tuntunut paljon paremmalta kyllä, mutta tuntuu vaan jotenkin turhalta, kun tämä kausi on niin pian ohi.

Noh, toivottavasti tässä vielä ehtisi jonkun verran heitellä.