Lueskelin tuossa viime vuodelta olevaa Tammisaaren pelikirjaa. Aika paljolti samoilla mennään, mutta lienee paikallaan asettaa speksejä viikonlopulle.
Yleisesti näyttäisi tällä hetkellä siltä, että suorittamisen perustaso ei ole riittävä. Kaikenlaista sattuu ihan liikaa. Tiistain viikkokisoissa oli paljon ihan hyvää tekemistä, mutta vain melkein riittävän hyvää. Ehkä se siitä.
1. Tammisaaressa on monta hienoa väylä. Tykkään radasta vaikka edelleen olen sitä mieltä etten siellä oikein osaa pelata eikä se oikein tue meikäläisen hentoisia vahvuuksia.
Ykkösen avaus lähtee turvallisesti DD:llä. Noin sata metriä ei riitä mihinkään. Käytännössä pitäisi heittää noin 140m jotta voisi lähteä mandoa kiertämään toisella heitolla. Kakkosheitto siis mandolle ja siitä Buzzzilla bäkkäriä ihan vain väylää pitkin. Pidän jo hyvänä suorituksena 565 tulosta. Tässä on kuitenkin aika helppo mokeltaa oikein sujuvasti. Hyvä väylä ja tunneli näyttää hienolta.
2. Ikiaikainen murheenkryyni. Firebird tai Buzzz OS forella mutkaan. Tästä on käyty testaamassa ja kokeilemassa kakkosheittoa ja tiedän miten se pitää heittää. Hysteria forella pitäisi mennä itsestään korille, mutta kun ei mene.
Nelosta isompaa ei vain saa tehdä. Uskoisin että yksi kolmonen eli 443. Kakkosheitto pikku ylämäkeen ei ole ihan niin helppo kuin vaikuttaa. Matala jää kalliolle ja korkea menee ihan minne sattuu.
3. Perusheitto jossa jännittävintä on päästä aukosta eteenpäin ja sitten pitäisi vielä olla menemättä outtiin. Perusheitto, mutta ei kuitenkaan ihan helppo kakkonen. Aika hyvä väylä. Hienoja tammia. Kolmosen keskiarvolla olisi perustekemistä, vaatinee yhden kakkosen kolmosen keskiarvoon.
4. Tammisaaren ihan oma väylä. DDx annukalla ylämäkeen, hyvän heiton lisäksi tuuria hieman ja helppo kolmonen. Uskoisin yhden kolmosen onnistuvan
Lähestyminenkin pitää olla aika hyvä koska sinne kalliolle puttaaminen on aika jännää puuhaa varsinkin jos tuuleekin. 434 olisi ihan kiva.
5. Alamäkiväylä johon muistan aina tuhrineeni yhdet SM-kisat. Buzzzilla niin suoraan ja pitkälle kuin pääsee. 334 todennäköisesti koska jos ei pääse pitkälle niin ei ole helppoa ei.
6. Forella mennään. Aika vaikeaa on saada kiekko hyvälle paikalle. Kahden foren taktiikalla kuitenkin mennään jos ei tule draamaa. Kovasti on odotuksia tähän vaikka jälleen heitetään forea ylämäkeen kakkosheitolla. Aukkoon osumisesta en ole kovin huolissani enkä nelosta isompaa suostu kovin helpolla tähän ottamaan. Ehkä yksi kolmonen. 443
7. Tämä alamäkiväylä on jälleen vaikeampi kuin miltä näyttää. Se takana välkehtivä vesi vaikuttaa takaraivoon vaikka ei pitäisi. Buzzzilla mennään forella todennäköisesti tähän ja tähdätään 10m lyhyeksi niin että se liukuu hienosti korille. Ei tapahdu ollenkaan liian usein. Kolmosta isommasta tulee kovin paha mieli. 233 todennäköisesti.
Paha mieli on kuitenkin aina kun sitä kakkosta tähän ei tee.
8. Hankala. Kovin hankala vaikka olen päättänyt olla edes yrittämättä tähän kakkosta. Jostain syystä siihen aukkoon ei vain osu. Kolme kolmosta ilman kiekkojen hukkumista olisi hyvää peliä. Valitettavasti se on helposti vitonen jos mennään dropparille. 353 ennuste.
9. Pakkokakkonen. Tämäkään ei oikeastaan ole liian helppo. Forella korin eteen ja nostokakkonen. Sellainen suunnitelma. Buzzzz toimii hyvin tähän. 223 olisin tyytyväinen.
10. Lavalta mennään DD:llä hieman riippuen mistä tuulee. Pellolle pitää päästä ja mahdollisimman kauas. Lyhyt avaus helpottaisi kakkosheiton päätöstä. En ole tähän nössöillyt kuin huonoilla avauksilla, joten todennäköisesti hyökätään jos vain mahdollista. Tämän takia jo kannattaa ottaa laser mukaan. Todennäköisesti ei kolmosia, mutta ei vitosta isompaa. No, kyllä mä yhden kolmosen otan. 345
11. Tämä se sitten on hankala. Vieraillessa viimeksikin ensimmäinen avaus outtiin. Vaikea on seiftata tätä niin että varmasti tekisi kolmosen. Joten DD ylämäkeen oikeaa outtilinjaa pitkin ja sitten toivotaan että pysyy sisällä. Mentaaliongelma. 343 valitettavasti.
12. Forella Hysteriaa. Kovaa saa heittää flättinä forea jotta feidaisi ringin sisään. Yritetään kuitenkin. 233 olisi aika hyvää tekemistä. Vaatii melkein täydellisen avauksen ollakseen helpolla putilla tämä. Ihan vänkä väylä.
13. Avaus DD:llä vakaasti vain aukolle. Zonella milliin ja kolmonen. 333 pitäisi kyetä.
14. Tammen oksien alta pitäisi päästä pitkälle. Ei helppoa. DD menee kyllä mutta pitää saada sopivaan kulmaan. Kakkosheitolla kierretään vain mando ja sitten neppi korille. Jostain syystä lähestyminen on ollut hankala laittaa lähelle. 454 on todennäköistä.
15. Tähän pitäisi ottaa kaksi kolmesta. Forella DD feidaa oikeaan suuntaan. Helpoin väylä. 334 on ihan hyvä.
16. Hieno väylä ja jaksan iloita tästä muutoksesta edelleen. Vaikea on, mutta ei mahdoton. Väylää pitkin vähän DDx kääntää yli ja sitten lyhyt lähäri. Ei vain tahdo onnistua ja kakkosheitto on yleensä jonkin sortin taikaheitto.
444 todennäköisesti. Vitonen olisi jo huono.
17. Zonella kovaa maahan 10m ennen koria. 223 olisi hyvä. Vaatii hyvän avauksen kuitenkin. Kolmosta isompaa ei saisi kämmentää tähän.
18. Outin yli maltilla. Tähän tulee oikeastaan heti vitonen jos häslää avauksen outtiin, joten rauhassa vain vaikka sitten vähän vasemmalle. Kolmosta korttiin ja 333 olisi hyvää tekemistä.
Puttiinhan tämä kaatuu jos kaatuu. Linjaan on osuttu, mutta korkeussäätö on vaarallisen heikkoa. Toisaalta pieni ajoitushäiriö vie kiekon oikealta ohi. Tarkoitus on hieman ehtiä vielä hinkata puttia, joten katsotaan nyt meneekö se jo selkärankaan vähän paremmin.
Henkisesti vaikea kisa. Reaalisesti on tiedossa ettei tässä ole eväitä hurjiin suorituksiin, mutta ainahan sitä positiivisesti toivoo kykenevänsä. Jokaiseen heittoon pitää keskittyä, ehkä se siitä.