Otanpa muutaman kommentin paikallisena edustajana tuohon Nummenmäkeen.
DGH on vähän ikävässä pattitilanteessa tuon Nummenmäen suhteen. Hyvinkään radoista Sahanmäki on selkeästi se "seuran rata" ja Nummenmäki vastaavasti "kaupungin rata". Hyvinkään kaupungin panosta aliarvioimatta, toivoisimme seurana heiltä mahdollisuuden toteuttaa enemmän yhteistyötä Nummenmäen kanssa. Jo silloin kun radan rakentamisesta oli suunnitelmat, niin yhteistyöstä puhuttiin ja seura tarjosi apuaan. No, kaupungin duunarit kävivät tekemässä radan seuralle sen enempiä ilmoittamatta, Meresmaan suunnitelmien mukaisesti toki, mutta se ei ihan nappiin osunut. Lähtökohtaisesti kaikki tiipaikat on hieman juosten kustu. DGH on tarjoutunut kaivamaan kuoppaiset tiit auki ja pohjustamaan ne kunnolla uudestaan. Samoin olemme tarjonneet apuamme yleiseen ylläpitoon ja mukavuuden parantamiseen eli juurikin noiden ranteen paksuisten pusikkojen karsimaan. Toistaiseksi ei ole vihreätä valoa tullut, mutta kyllä me neuvottelemme asiasta vielä. Onhan meidän saatava viimeistään parigolfin SM-kisoja varten puitteet kuntoon.
Väylien 9, 10, 11 ja 12 OB-linja ei tosiaan itsessään lisää turvallisuutta. Rajaahan ei siinä alkuun ollut tikutettuna, vaikka se Jussin kartoissa olikin piirrettynä. Päätimme tikuttaa sen siinä vaiheessa, kun huomattiin että varsinkin väylällä 11 porukka alkoi pelaamaan pitkällä avauksella 9-väylälle ja sitä vastapalloon edeten korille "kiertoreittiä". Pitkät väylät ovat yleisesti ottaen aina muutenkin niitä sumppuväyliä, niin sehän siitä vielä puuttuisi että siellä olisi edessä toisen väylän pelaajat. Tästä syystä siellä on tikut. Jussin piirroksista poiketen se tie itsessään ei ole outtia, vaan siellä menee yksi pitkä linja, joka toimii molempiin suuntiin rajana.
Ja tuohon mitä Tuomas kirjoitteli... Se on jännä miten aika monikin pelaaja pitää vaikeita ratoja huonoina, tylsinä yms.
Itsellenikään Nummenmäki ei todellakaan ollut suosikki ensimmäisten heittokertojen jälkeen, mutta eipä siinä kauan mennyt kun radan kanssa pääsi sinuiksi. Itse pidän siitä, että pääsee haastamaan itseään muullakin tavalla kuin hakemalla joka väylältä pirkkoa (vrt. Sahanmäki). Siellä on ne tietyt väylät, josta pirkko pitää napata, mutta myös paljon niitä joissa on tyytyväinen pariin. Bogifriitä on turha lähteä edes tavoittelemaan, pyritään vaan pitämään ne minimissä.
Ja tuosta väylien monimuotoisuudesta... Mä en kyllä käsitä miten porukka saa tuosta radasta itseään toistavan
Omasta (RHBH) näkökulmasta ajatellen
* Suoraa/suorahkoa avausta vaaditaan väylillä 1, 4, 5, 7, 9, 13, 15 ja 18 (8 kpl). Näistä onnistuneen avauksen jälkeen neljällä väylällä (1, 4, 7, 15) ollaan putilla, hyssellä jatketaan kahdella väylällä (5, 18) ja suoralla heitolla jatketaan kahdella väylällä (9, 13)
* Hysseavausta (lyhyempää/pidempää, jyrkempää/loivempaa) vaaditaan väylillä 3, 6, 12, 14 ja 17 (5 kpl). Onnistuneen avauksen jälkeen putille voi päästä neljällä väylällä (6, 12, 14, 17), kolmonen vaatii lisää hysseä
* Antsa- tai foreavauksia (lyhyempää/pidempää, jyrkempää/loivempaa) kaipaavia väyliä ovat 2, 8, 10, 11 ja 16 (5 kpl). Hyvällä avauksella on saumat puttipaikoille neljällä väylällä, väylä 11 vaatii varmasti toisen pitkän siivutuksen (antsa/suora/hysse avauksesta riippuen).
* Tuohon kun lisätään midarilla heitetyt safetyavaukset sekä ne kuuluisat metsään lipsumiset ja niiden mukana tuomat sankariupsit, väylälle neppailut, ja haamuhysset metsän yli, niin kyllä tuolla vaihtelua löytyy.
Tämähän on toki paikallisen näkökulma. Rataa on hinkattu aika paljon. -1 paras, keskiarvo jossain +8 hujakoilla.