Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 415856 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1155 on: 18.07.19 - klo:11:16 »
Kyllä valitettavasti taitaa Speciaali jäädä. On kaikkea muuta ohjelmaa!
Tällä hetkellä ei oikein loppukesää, ja syksyä ajatellen ole mielessä kuin Syysmyrsky. Toivottavasti ehdin ilmoittautua, ennen kun kisa on täysi!

Uutena ajatuksena on herännyt etten vuonna 2020 pelaisi kun yhden kisan( NDGE20). Muuten vaan treenaisin, ja heittelisin kavereiden kanssa höntsä kierroksia.
Kilparadoille palaisin sitten 2021 kun nousen uuteen luokkaan.

Saattaahan tuo tauko jäädä yhtä lyhyeksi kun Miikkan off seasonit ;)

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1156 on: 18.07.19 - klo:16:39 »
Kyllä se meikäläisen kilpaileminen on tainnut aina olla sitä Arin mainitsemaa keski-ikäisten sauvakävelyä.. ei kiinnosta treenaaminen niin paljoa että haluaisi vakavasti treenata ja silti pettyä puukopsijen osuessa väärään paikkaan.
Eli offseasonillakin voi hyvin käydä yhden pdga flex kompuroimassa vain todetakseen että lihaskunto treenit ja tulehdustilojen hoito on varmasti toimivampi konsepti. Ehkä se asenne enemmän tapahtumaa kuin kilpailemista kohtaan on tärkeämpi ajatus jos haluaa johonkin karkeloon mennä fiilistelemään niin miksipä ei. Parhaitenhan omaa treeniä kuvastaa tulosten tasainen ilmaantuminen korttiin.. voisit mieluummin kehittää ajatuksen että pelaat yhden pdga kisan joka kuukausi jos tuntuu hyvältä.. jos ei niin jätät väliin. Itsellä kannattaisi kolme neljästä jättää väliin jos rating haluaisi tarkemmin kuvastamaan oman heittämisen tietynlaista tasoa, mutta toisaalta kuvastaa se nytkin selviytymiskykyä puolirampana 🤣

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1157 on: 19.07.19 - klo:11:21 »
Olet mun kohdalla asian ytimessä.
Useita lajia harrastaneena, ja muutamissa jollakin tasolla pärjänneenäkin hidasteena ja suorastaan esteenä parempaan menestykseen on juuri harjoittelun välttely.
Yksi syy siihen on se, että mitä jos treenaan paljon enkä silti pärjää? Meneekö treeni ja moinen ajankäyttö ihan hukkaan?
Typerää, mutta kohdallani totta.

Tapahtumat edellä ollaan aina menty. Eilen ja tänään mulle on pari tyyppiä kyseenalaistanut huomenaamulla puoli kuuden lähtöä Kauhajoelle. Ja yöllä takaisin!

No eihän siinä mitään järkeä olekaan. Voisinhan nukkua vaikka kasiin, ja ajaa 10 minuuttia heittämään Herusiin.
Ei kuluisi bensaa ja jäisi aikaa muuhunkin.

Mutta eipä tätäkään harrastusta olla koskaan järjen kanssa tehty.

Pääasia että tykkää!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1158 on: 21.07.19 - klo:07:17 »
Kyllä tämäkin laji on edelleen hyvä siitä että voi harrastaa niinkuin itse haluaa. Jos ei aiheudu siitä muille harmia niin ei ole kellään mitään sanottavaa.

Jatketaan samaan malliin vain :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1159 on: 03.08.19 - klo:08:52 »
2 viikkoa on jo vierähtänyt ilman fribailua, KAKSI VIIKKOA! Mihin nää päivät hävii?

Kaksi viikkoa sitten lauantaina lähdin aamulla klo.5.30 ajelemaan kohti Kauhajokea pelaamaan legendaarisella radalla, legendaarista kisaa Seppo Nieminen Classicia. Kisa pelattiin jo 35 kerran!
Rajamäestä poimin mukaan Hannu "Lyly" Rajalan, ja Hämeenlinnasta Juha " Hämis" Niemisen. Aurinkoinen kesäaamu meni ajaen ja höpisten.

SN Classic on pelaajamääriltään kutistunut hyvin pieneksi kisaksi mikä sinänsä on harmi kun muistelee esim. Suomenlinnassa pelattuja kisoja.
Kauhajoelle oli kuitenkin kokoontunut pelaajia, joista suurin osa on pelannut Classicissä jo 90 luvulla.

Kisassa pelattiin luokat Open, Not so open ( junnut, naiset, 50, 60 ja 70v yhdessä), ja 40v. Itse pelasin Not so openissa.

Fiilis oli kyllä katossa kun ensimmäiselle kierrokselle lähdin Karosen Janin, Tammisen Ilkan ja Hämiksen kanssa.

Teen nyt poikkeuksen omiin tilityksiini, yrittäen muistaa väylä väylältä pelaamiseni. Laitan kuitenkin molemmat kierrokset samaan nippuun, ykköseltä lähtien:

Väylä 1: Lyhyehkö joen ylitys väylä, missä puut ja pusikot aiheuttivat ongelmia monelle. Heitin molemmilla kierroksella kakkosen, eli birdien. Ekalla kiekalla hienon avauksen turvin vitosen putille. Toisella kiekalla heikko avaus korvattiin pitkähköllä pommihysse putilla koivun takaa.

Väylä 2: Varsin avoin loiva ylämäkiväylä, kori puiden ympäröimässä pesässä. Kaksi hyvää suoraa avausta, muttakäsi ei riitä korille. Kaksi kolmosta, eli par

Väylä 3: Painajaismainen tee paikka . Karmea puurytökasa suoraan teen edessä. 30 metrin päässä korkea puurivi ja oikealla asfalttitie ja sen oikea puoli OB.
             Pitkä hysse heitto on avain tähän ongelmaan. Muilta se onnistui, minulta ei. Ekalla rundilla avaus siihen kolmeen metriin mörriin. Sieltä surkea yritys siihen puuriviin. Puiden alta onneton lähäri yritys. seuraava jo korille, ja tupla korttiin.
Toisella kierroksella avaus puuriviin, sieltä maailman surkea antsa lähäri. Pariin pääsin kuitenkin pitkällä, mutta kauniilla onnistuneella putilla.

Väylä4: Suora, olisko ollut n.70 metrinen väylä vasemmalla koko matkan ob, ja oikealla mando mikä piti kiertää vasemman kautta.
            Molemmilla kierroksilla kaunis suora Buzzz siivutus lähelle koria. Pirkot!

Väylä 5: Vasemmalla ja korin takana OB oikealla koivuja ja marjapensaita. Väylä n. 80 metriä. Ekalla rundilla yritin antsalla huonolla menestyksellä. Lyhyeksi jäi, marjapensaan taakse. Siitä piti olla kuitenkin helppo lähestyä korille, paitsi mulle. Bogey!
Toisella kierroksella hyssellä upea avaus korin viereen ja pirkko

Väylä 6:Aidan yli pajukko oikealta tai vasemmalta kiertäen. Valitsin pitkän korkean antsan Crankillä. Siitä tuli korkea ja pitkä, ja upeasti liitäen Crank korin juureen. Olin mykistynyt! Pirkko!
Toisella kierroksella lähin yrittämään samaa, mutta tuli uskon puute. Avaus kuitenkin ihan kelvollinen. Parikymppinen lähäri 6 metriä pitkäksi, ja putti ohi. Bogey!

Väylä 7: Kummulta alas reilu viiskymppinen pieneen saareen. Jos menee ohi saaren, niin jatketaan kiekolta sakon kera. Hyssellä saaren yli kymppiin. Putti sisään ja par. Toisella kierroksella pökäle housussa surkea avaus, eikä 15 putti mene sisään. Bogey!

Väylä 8: Pitkähkö puistosta urheilukentän kaltevalle reunalle. Tein kaksi onnistunutta maksimi avausta, mutta eihän pituus riitä millään korille. Parikymppinen lähäri kummallakin kertaa korin juureen kaltevasta pinnasta huolimatta. Kolmoset korttiin oli maksimi suoritus.

Väylä 9: Korin jyrkässä rinteessä. Oikealla puolella pallopuita tiheään tahtiin. vasemmalla tasaisella puita puiden perään. Loivalla antsalla lähdettiin koska väylä vielä kurvasi oikealle. Avauskierroksella täydellinen antsaavaus Trasherillä pariin metriin. Birdie.
Tokalla kierroksella ranne jäykkänä pitkäksi. Lähäri kipolle ja PAR!

Loput myöhemmin!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1160 on: 06.09.19 - klo:08:25 »
Toi loput myöhemmin venyi jo niin pitkälle, ettei sitä muista vanha Erkki isänikään.
Pelasin toisen kierroksen lopun hurmiossa, ja viimeisen väylän piiiitkällä koivikon kiertävällä antsaputilla ratkaisin itselleni ehkä viimeisen S. N Classic voiton.
Hieno, nostalginen rata ja pelaajat vanhoja tuttuja kavereita.
Hieno päivä Kauhajoella!
KIITOS Seppo ja Jani!

Nyt kun siirrytään nykyaikaan, alkusyksyyn vai onko nyt loppukesä? Niin todettakoon etten ole kohta kolmeen viikkoon heitellyt kiekkoa. Eikä oikein löydy intoakaan.
Sunnuntain Kepan maratooni voi olla katastrofi. 6 kierrosta rataa, missä olen aina heittänyt huonosti.
Mutta hauskaahan sinne ollaan menossa pitämään.

Kausi on kääntymässä ehtoon puolelle, siitä varmin merkki on kun on ilmoittautunut Syysmyrskyyn!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1161 on: 17.02.20 - klo:14:47 »
Näköjään viimevuoden syyskuussa olen viimeksi tänne mitään kirjoittanut, ja silti tää ketju on sijalla 10. Eli aikalailla hiipunut on ihmisten kirjoitusinto. Ja varmaan myös lukemisetkin.
Lienee facet sun muut syypää moiseen.

Täytyy myöntää etten kovin usein ole täällä käynyt viimeaikoina, aina välillä tulee katsottua mitä Miikka ja Ari kirjottelee. Toki samalla muutkin uudet tekstit luen.

Uusi kausikin on kovaa vauhtia menossa, ja ainakin täällä etelässä kelit "talvi" fribaan ovat olleet suotuisat ;)

En vielä tiedä, vaikka innostuisinkin taas vaihteeksi jotain tänne tarinoimaan. Kisoja on ainakin tulossa! Seuraavaksi lauantaina Meilahden specialiin tunaroimaan Villen erikoisleiskalle!
Ehkä siitä jotain kerrottavaa löytyy, jos sitä kehtaa julkaista näin julkisesti!

Kaikille hyvää meneillään olevaa fribakautta 2020!

PS. Ryhmä suomalaisia aloitti jo kisailunsa jenkeissä viikonloppuna. Seppou ja Joona suomalaisista kelpo sijoituksiin Paulin viedessä tuttuun tapaansa voiton!

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1162 on: 17.02.20 - klo:18:32 »
Mäki tsekkaan lähinnä Arin ketjun. Ja nyt sun. Omat kirjottelut on kyl minimissä. Ei maha mittää.

Kaikkee hyvää fribavuoteen, NDGEssä nähdään :)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1163 on: 18.02.20 - klo:14:57 »
Kiitos samoin!
Olen kyllä aina lukenut kirjoituksesi, mutta niinkuin sanoit niin ettet sinäkään enää kovin aktiivisesti ole kirjoitellut :)

Tervetuloa NDGE20 tapahtumaan! Saas nähdä paljonko silloin on lunta, kun tää on ollut niin runsasluminen talvi muuten.
Mä oon hoitanut sen kisan aina vähän vasemmalla kädellä, miten sattuu mentaliteetilla. Mutta nyt olen kaikinpuolin jäljessä kaikissa siihen liittyvässä.
Pitäisi varmaan kohta alkaa tekemään jotain sen eteen.


Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1164 on: 19.02.20 - klo:09:33 »
Edelleen kaipaisin Väykältä kertomuksia siitä millaista oli pelata frisbeegolfia silloin kun sitä kukaan muu ei pelannut. Välähdyksiä on tarjottu, mutta Suomenlinnassa pelaaminen ei nykyään tulisi kysymykseen :)

Ja vaikka kuinka selittelyä on kisajärjestelyistä ilmassa niin tiedän että siellä päässä raksuttaa koko ajan :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1165 on: 19.02.20 - klo:10:29 »
Mä olen kuitenkin vielä niin "nuori" tässä lajissa, ettei kertomukseni ihan yllä niihin aikoihin. Mutta voin kyllä kun ehdin niin jotain välähdyksiä tarinoida ns. vanhan liiton ajoilta.
Kiitos Ari mielenkiinnosta!

Oikeastaan toi on se oudoin pointti, päässä ei nimittäin raksuta. Edellisinä vuosina tutkin tässä vaiheessa monta kertaa päivässä pitkän ajan sääennusteita. Mitkä ei ole koskaan pitäneet paikkaana jne.
Ryhmäjaotkin olisi olleet jo valmiina et seteraa, et seteraa! Tällä hetkellä kaikki on levällään.


Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1166 on: 19.02.20 - klo:10:36 »
Tajusin että mulla on alkanut ikäni puolesta viimeinen kausi viisikymppisten luokassa. Olen nyt sitten pelannut ikääni osoittamissa Avoin, M40, M50, M55 luokissa, kolmessa ensin mainituissa SM-kisoissakin. Ensivuonna alkaa taas uudessa luokassa pelaaminen, kun täytän viimeisen NDGE kisan kohdilla 60 v.

AIKA KULUU, JA NUORUUS KATOAA!!

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1167 on: 19.02.20 - klo:10:54 »
Onneksi mieli pysyy virkeänä ja uskon vakaasti että ensi vuonna SM jakkaralla palkitaan herra Nurmijärveltä.
Nyt lauantaina on kuitenkin Meilahdessa tuulisen sään karkelot ja taas mennään koria kohti ja todennäköisesti ylikin useamman kerran. Piippo on meille valmistelemassa mielenkiintoisia väyliä kun kerralla kukkulalle rakennetaan pari par5 väylää ja kasa par4 niin tietää että ihan neppailemalla ei selvitä. Onneksi kahvion kahvi on taattua tavaraa ja mieli virkistyy tarinoiden lomassa kun tauolla omaa toilailuaan selittelemme. Nähdään lauantaina..

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1168 on: 19.02.20 - klo:15:04 »
Mä olen kanssa siitä varma, ja oikein ykköspallilla.....Harri Hynönen!

Lauantain kisasta tulee varmasti mielenkiintoinen, ööööö sanotaanko vaikka hermoja raastava. Jos mä olisin järkevä ratinkien metsästäjä, niin jättäisin suosiolla tämän tyyppiset Meikku speciaalit väliin.
Mutta kun en ole järkevä vaan pelaan tunteella, niin antaa ratinkien paukkua hajalle. Pääasia on että saa pelata mielenkiintoisella radalla hyvässä seurassa.
Se on kuitenkin se juttu, ainakin mulle!

Nähdään ja toilaillaan lauantaina!

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1169 on: 19.02.20 - klo:17:33 »
Ennakko arvio alustavista Väykälle ..
Kierros1 67 +5 ja 905 alustava rating.
Kierros2 70 +3 ja 914 alustava rating.
Että siitä sitten..