Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 420984 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #300 on: 15.09.15 - klo:11:33 »
Tuosta elämän aikatauluttamisesta tuli vaan mieleen muuan kaverini kellä on aina kalenteri buukattuna kuukausiksi eteenpäin, siksi hänen kanssaan ei tule tehtyä enää mitään koskaan koska en jaksa alkaa pyytää audienssia puolen vuoden päähän, mikä vääjäämättä johtaa ennenpitkää siihen että voiko kaveriksi kohta enää varsinaisesti kutsua. Ei jää aikaa tehdä ex tempore mitään jos kaikki on jo päätetty etukäteen.

Itsehän en ehdi juuri mitään koska lapsi päätti puolestani jo kaiken, mutta yritän muutakin elämää jonnekin rakoon tilkitä, etenkin jahka tuosta taaperoksi kasvaa. Nyt on kuitenkin vielä aika panostaa perheeseen.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #301 on: 15.09.15 - klo:12:32 »
Olet Ari juurikin asian ytimessä. Mainitsemasi seikka on yksi suuri tekijä heikkoihin tuloksiin, ja periaatteessa helppo korjata (jos luonto antaa periksi). Ja takuu varmasti pelkästään tuon "ongelman" poistaminen parantaa tulosta. Uskon oikeasti että järjen käyttö, vaikka sydän sanoo toisin, napsasee 3-8 pistettä jokaiselta pelaamaltani kierrokselta. Keskittyminen jokaiseen heittoon vähentäisi sen 2-4 pinnaa/ rundi. Ja kun vielä treenaisi Annukan ja Foren edes auttaviksi niin taas putoisi 3-6 pinnaa/ kierros.
Ja tolla kaaviolla rating pinnat kasvaisivat tuonne 880 tienoille, ja sijoitukseni kilpailuissa puolenvälin tienoihin...tai  ehkei kuitenkaan riitä niin pitkälle.
Mutta nuokin edellämainitut vaatii tekoja, näin näppäimillä asiat tuntuvat niin pieniltä ja helposti korjattavilta.
Kiitos mielipiteestä!


Eihän elämä ole niin helppoa kuin jossakin lukee. :)
Pointti viestissäni olikin, että jos kokeilisit vaikka yhden kierroksen.

Itse en välttämättä ole paras henkilö tätä selittämään kun kovin helposti tulkitsen ettei ole mitään tapaa seiftata joten sittenhän voidaan hyökätä. Oikeasti varmastikin olisi itselläkin hyvä olla vaikka caddie mukana kyseenalaistamassa pelilinjoja. Pitääkin koittaa sopia joskus vaikka viikkokisojen yhteydessä että annetaan suora palaute tyhmistä ratkaisuista.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #302 on: 18.09.15 - klo:11:22 »
Hyvä Mikko! Asiat tärkeysjärjestykseen.
Itse istuin kalenterin ääreen, ja tutkin sitä vuoden loppuun asti. Tein muutaman radikaalin ratkaisun, josta yksi liittyy frisbeegolfiin. Pelaan tämän vuoden aikana vielä kaksi kisaa mahdollisen kahden Rajamäen viikkokisan lisäksi. Kisat ovat Rajamäen mestaruuskisat ja Hyvinkään Ruskamasters. Muut kisat aiheuttavat niin paljon säätämistä, että en jaksa sitä tehdä. Loppuvuoden olen OUT! näistä kekkereistä (oikeudet muutoksiin pidätetään) ja seuraava kisani lienee Millenium, Meikun viikkorahakisa tai NDGE 16 tapahtuma.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #303 on: 01.10.15 - klo:15:25 »
Rajamäen kuningaskunta sai tänään kunniavieraan Heinolan ruhtinaskunnasta kun itse Lord Jere "Billy Idol" Pohjankoski saapui haastamaan kuninkaallisten hovinarrin Jari "väykkä" Väyrysen frisbeegolf kisaan. Loordi Lalli...eikun Billy oli viimeksi käynyt kuniinkaallisella radalla 2000 luvun alussa joten historian havinaa oli havaittavissa.
Kisa pelattiin viikkokisa layoutilla, ja ystävällisen rennolla otteella. Sen verran enemmän Billy haikaili vanhoja hyviä aikoja tippa linssissä, ettei heittäminen sujunut niinkuin vanhaan hyvään aikaan, vaan vanha narri vei selkeän voiton yhdellä heitolla.
Kiitos Billy yllätys vierailusta, oli mahtavaa pelata ja muistella menneitä. Ja samalla sain kauden suurimman (ja ainoan) päänahan!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #304 on: 05.10.15 - klo:11:36 »
4 kierrosta. 36 väylää. 27 erilaista väylää. 27 erilaista pelaajaa. Puttikisa. CTP kisa. 18 palkittua. Hyvä sää. Mainio fiilis. Eilisen Rajamäen viikkokisojen päätöskisan speksit.
Joonas vei golf kisan ja puttikisan. Aki CTP kisan. Golfin puolelta voittajina palkittiin myös Naisten ykkönen Terhi, junnujen ykkönen Jesse ja 40 täyttäneiden ykkönen väykkä.
Arvonnoissa voittoja meni sinne sun tänne!
Oikein hauska päivä frisbeegolf parissa. Ja kansa vaati jatkoa ensivuodeksi.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #305 on: 05.10.15 - klo:12:19 »
Voittoputki on siis jo olemassa. Saattaa olla että olet siinä putkessa, mutta valtakunnan säästösyistä tunnelin toisessa oleva valo on sammutettu.
Tervemenoa putkeen. Harmillista, että juuri kun sait voitonreunasta kiinni niin lähistöllä olevat kilpailut eivät sovi aikatauluihin. Erinomaisen harmillista.

Jäämme siis odottamaan kevättä ja NDGE superspektaakkelia.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #306 on: 06.10.15 - klo:11:28 »
Putkessa siis ollaan, vaikka tuntuu että mikään ei mene putkeen. Ja vaikka en olekaan mikään putkimies niin eläkeputkeen olisin jo valmis. Toisaalta olen kyllä jo aika pitkällä putkessa minkä päästä ei todellakaan valo pilkistä.
Itse asiassa lauantaina olen menossa Hyvinkäälle Ruska Mastersiin, moikkaamaan tuttuja ja ulkoiluttamaan Buzzzeja, mutta muuten näyttää toivottomalta syksyn fribailu.
Kevääseen on piiiitkä matka, NDGE:tä saa odottaa, mutta superspektaakkelia on turha odottaa ainakaan sen kisan osalta :)Vanhalla mutta lyhyemmällä kaavalla mennään.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #307 on: 26.10.15 - klo:11:25 »
Nyt kun minun frisbeekauteni on päättynyt ainakin kilpailujen osalta, niin lienee aika supistettuun jälkipeliin.
Tämä vuosi lähti siis käyntiin pienellä julkisella uhoamisella, millä kuvittelin motivoivani itseäni harjoittelemaan ja kilpailemaan aktiivisesti. Samalla uskoin tulosteni parantuvan ja sijoitukseni kilpailussa nousevan kohti huippua!
Heittelin toki enemmän kuin moneen vuoteen yhteensä, tosin esim. stadin pappa kingit Savolainen ja Pohjalainen heittää varmasti viikossa enemmän kuin minä koko kesänä mutta kuitenkin. Elämän tilanteeni ei kuitenkaan suo minulle montaakaan kisaa vuodessa, mutta niissäkin kävin enemmän kun vuosiin, eli niiltä osin Mission syysmyrsky 2016 eteni ihan suunnitelmien mukaan. Mikään muu ei sitten sujunutkaan Strömsön malliin, vaikka aikoja sitten tuli Strömsössä harjoiteltua aika paljonkin.
Kilpailu kilpailun jälkeen huomasin olevani taulostaulukossa jumbo paikalla, huipentumana SM-kisojen hävettävä floppi suoritus. Myös huonot rating pisteet oli oikeasti tarkoitus parantaa huomattavasti, mutta toisin kävi. Kisa kisalta huonommat pisteet, enää en edes tiedä missä mennään. Kaiken kaikkiaan kilpailullisesti pohjanoteeraus, mutta silti pääsääntöisesti nautin pelaamisesta....ja kauhia usko parempaan oli koko ajan säilynyt!
Muutama positiivinenkin juttu tuli koettua. Olin jollakin tavalla herättämässä henkiin 10 vuotta haudassa maannutta NDGE kisaa, mikä pelattiin huhtikuussa Nurmijärvellä. Vaikka aika pahasti sokkailin kisan omalta osaltani järjestelyn ja tietysti kilpailemisenkin osalta, niin jollain kierolla tavalla nautin kuitenkin pitkästä aikaa TD:n hommista. Ja juurikin sen takia päätin jatkaa NDGE tarinaa ainakin vielä ensi vuonna.
Toinen ja vielä tärkeämpi juttu oli kun herätettiin Rajamäen viikkokisat uudelleen henkiin muutaman vuoden tauon jälkeen. Kisa tapahtumista tulikin leppoisat, ja kotikutoiset (niinkuin silloin ennen vanhaan) rennon fiiliksen illan viettäjäiset. Ja kaiken lisäksi kisapäivissä oli yhteisesti sovittua joustovaraa...lähinnä mun futismenojen mukaan. Mutta siltä osin erittäin mukava kesä.
VALO! Viimeisen viikkokisan, ja sitä seuranneen Rajamäen päättäjäiskisan yhteydessä näin VALON!!! Jostain sain jonkinmoisen ymmärryksen pelaamiseeni, ja sitä myötä pelini onkin hieman mennyt parempaan suuntaan, viimeisten viikkojen aikana.
Ensimmäinen näyttö olivat edellämainitut kisat, ja viimeiseksi jäänyt isompi kisa eli Hyvinkään Ruskamasters. Siellä olin ensimmäisen kierrokseen jälkeen peräti jaetulla toisella sijalla, ja sen myötä pääsylippu ykkösryhmään grandmastereissa toiselle kierrokselle. Oli upeaa pelata ikäluokkani kovien tekijöiden kanssa samassa ryhmässä.
Pelaaminen kärkiporukoissa hajoitti kuitenkin hieman peliäni, ja niinpä aina välillä unohdin ns. valon tuoman pelikirjani heittojeni mennessä tyypilliseksi roiskimiseksi. Tulokseni hieman heikkeni, ja kovassa seurassahan se tarkoittaa armottomasti putoamista kärjen tuntumasta, mutta 5. sija oli kuitenkin kauden kohokohtani. Sen jälkeen olen pelaillut itsekseni tai kavereiden kanssa joitakin kierroksia neljällä eri radalla, ja kaikissa olen tehnyt oman henk.koht ennätykseni. Jospa se sittenkin!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #308 on: 26.10.15 - klo:11:36 »
Kun valon löytää niin onhan siinä tekemistä ette häikäisty.
Bägissä lienee nyt sopivia kiekkoja ja mieli kohdallaan. Ei se paljoa vaadi.

Nythän ei tarvitse enää kuin jatkaa oikealla polulla. Toivottavasti valo on siellä vielä keväälläkin.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #309 on: 26.10.15 - klo:11:49 »
Koska omaan jo epävirrallisen maailman huonoimman frisbeegolffarin tittelin, niin voin kertoa että olen myös maaailman hitain kirjoittaja. siitä syystä jatkan edellistä tarinointia nyt uudelleen, kun katkaisin edellisen bittiavaruuteen sinkoutumisen pelosta.
Tähän vielä mietinnät mihin kiinnittän huomioni pelini parantamiseksi edelleen. Ari on ainakin jo aikaisemmin ansiokaasti käsitellyt näitä asioita, mutta lyhyesti minäkin koska kyse on mun ongelmista.

1. Miten säilyttää energiataso mahdollisimman korkealla koko kierroksen ajan? Saatikka sitten koko kisan ajan! Olen aina sanonut että käyn kisoissa lounastauon takia. Ja sehän tarkoittaa sitä että hulluna ruokaa niin että napa raikaa. Sillä keinoin energiat kääntyvät Nukkumatin puoleen. Eli toiselle rundille maha täynnä, ja näköelimet lurpallaan. Ei tulosta!

2. Miten säilyttää fokus pelaamiseen koko kisan ajan? Tai edes yhden kierroksen ajan, tai edes parin heiton ajan? Se on mulle suurtakin suurempi ongelma. Olen aina hyvinkin täpinöissäni kun pääsen johonkin kisaan mukaan, mutta tuntuu siltä että viimeistään ensimmäisen kierroksen jälkeen maha on täynnä niin ruokaa kuin hyvänolon tunnettakin. Ja loppu meneekin vähän kuin kisan loppumista odotellen, ajatukset alkavat siirtyä jo seuraaviin haasteisiin ( mitkä eivät liity frisbeegolfiin). Se on vähän kun mun ulkomaan reissut. Pari päivää kun olen matkaillut, alan jo miettimään kotiin lähtöä ja uutta matkakohdetta.

3. Edellämainittujen seikkojen parantamisen myötä uskon saavani heittelyni tasapainoisemmaksi. Nythän ne kiekot lentävät käsistäni kirjaimellisesti laidasta laitaan, ja esim. Lahden SM-kisoissa tulos oli karmaiseva.

4. Kiekkojeni kirjolle tein pariviikkoa sitten tylyn harvennuksen. Nyt yritän parilla mallilla saavuttaa jonkinmoisen tuntuman kiekkoihini, ja sitä kautta parantaa peliäni. Tähän mennessähän kilpailutilanteessa suoritan jatkuvaa lotto arvontaa, että mikähän kiekko nyt saa tilaisuuden liihottaa.

Olen nyt kuitenkin ehkä oikealla tiellä, joten hymyssä suin itseluottamusta uhkuen kohri ensivuoden päätavoitettani!!!!

Tämän piti olla tältä osalta tässä ainakin tämän vuoden osalta, mutta saattaa olla että innostun kirjoittamaan vielä pitkän jatkokertomuksen frisbeegolf radoista ja väylistä!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #310 on: 26.10.15 - klo:11:57 »
juu uskon että heittelen tällä hetkellä juuri minulle sopivilla lekoilla. Tosin onko huonoja olemassakaan, tai sopimattomia. Ja mieli on hyvä ja VALOISA!
Mutta kuten yhdelle kaverilleni sanoin niin pelottaa että jos musta tuleekin se maailman paras, niin sitten muut alkavat halveksimaan ja karttamaan minua kun vien mielenkiinnon koko lajista ylivoimaisuuteni takia.
Että siinä mielessä on ihan hyvä olla tämä pahnan pohjammainen, niin ainakin säälistä useat moikkailee radoilla :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #311 on: 28.10.15 - klo:18:21 »
Minun suosikki ratani rakennettuna nykyisistä Suomen radoista missä olen itse pelannut.

JOHDANTO:
Vaikka mielikuvituksissani olen suunnitellut jos minkälaisia frisbeegolfratoja, niin tässä tulee ihanne ratani nykyisistä radoista rakennettuna. Teen sen vielä niin että ykkösväylän valitsen ratojen ykkösväylistä jne.
A. rataan pääseen suosikkini, ja B.rataan kovin haastaja. Kolmas vaihtoehto tulee ns. tilapäisistä kisaradoista jos niistä löytyy haastaja kiinteille väylille.

MINÄ:
Pituutta heitän 100m molemmin puolin, ja sektori leveyssuuntaan n.60m . Tukkoiset metsärännit, ja mandoportit mahdottomia läpäistä avauksella. Eli innokas mutta huono heittäjä. Pidän silti haastavista väylistä, ja kieltämättä väylän "ulkonäkö" vaikuttaa paljon.

SEPPO NIEMINEN CLASSIC SUOMENLINNA:
Se kisa ja rata on aina ollut mulle se THE KISA! joten jätän Suokin radan upeine väylineen omaan historialliseen kastiinsa, enkä pilko sitä tässä osiin.

AIKA:
Hyvin rajoitettu, ja niin esittelen unelma väyläni osissa silloin tällöin

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #312 on: 28.10.15 - klo:18:40 »
VÄYLÄ 1.

Kun aloin miettimään ratoja missä olen pelannut, niin huomasin että miltein kaikissa väylä 1 on todellinen käyntikortti radalle. Suosikkiväylän valinta on ehkä kaikkein vaikein juuri ykkösistä. Useat ykköset ovat varsin lyhkäisiä, mutta niissä piilee aina joku juju. Mandoportit, OB:t, ahtaat pillit, tai Vihdin par kakkoset. Kauhean helppoja ykkösiä ei montaakaan ole pelaamillani radoilla ollut.
Mulla oli pitkään kuitenkin selkeät suosikit, mutta juuri kun aloin tätä kirjoittamaan niin tuli yksi kova haastaja mukaan. Tässä kuitenkin suosikkini ykkösväyläksi.

A: Tali 216 m. Par5   Minulle jotenkin mystisen hankala väylä, josta kaikista pelikirjoista huolimatta saan tulokseksi 7 -12. Jo teelle saapuessa alkaa jänskättää!
B: Tammisaari B1 Par 5   Vasta 5-6 heiton jälkeen näen korin, mutta on se vaan haastavan hieno väylä. Vaikka aina pelaan sen tosi huonosti, niin kyllä se säväyttää!

Väliaikaisista kisaradoista löytyy kuitenkin haastaja molemmille: NDGE15/16 230m par 4, teeltä katsottuna edellämainittuja näyttävämpi. Ja vaikka on niitä helpompi, niin on se vaan nätti!

Annetaan nyt kuitenkin kunniamaininta Suomen frisbeegolfkeskuksen ykköselle 197m Par 4, sehän on kun golfkentällä pelaisi. Kaunis ja sopivan haastava!

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #313 on: 29.10.15 - klo:10:38 »
Mielenkiintoista. Tällasen ketjun ajatusta pyöritellytkin mielessä että "Koosta unelmaratasi olemassaolevista väylistä" :)

Uuden radan eka ja vika väylä on tärkeitä kokonaisfiiliksen kannalta.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #314 on: 29.10.15 - klo:11:22 »
VÄYLÄ 2

Kakkosväylä olikin sitten helpponakki.

A: Kaatis takatee 198m PAR 3   Janin juuri leikkaaman nurmen tuoksu huumaa, ja päätä alkaa huimaa kun astuu tämän väylän teelle. Väylä on vaan niin hienon näköinen ettei paremmasta väliä. Par luokitus on minulle aivan liian kova, mutta jos nelosen siitä joskus onnistun tekemään niin olen onnistunut täydellisesti. Yksi Suomen hienoimmista väylistä.

B: Hangon Lillmärssan takahauki B2 152m PAR4   Avaus kalliolle, kakkonen eteenpäin ja näkyy kori ja MERI! Hankala väylä missä tulokseni vaihtelee miten sattuu! Ainoa huono puoli on että kiekko voi päätyä hyvänkin heiton jälkeen ikävään jatkoheitto paikkaan. Mutta se meri!

Väliaikaisista löytyy haastaja Hangon kakkoselle, eli NDGE16 pidennetty versio golfkentän kiinteästä ja NDGE15 väylästä. Pituutta n. 155-165m. ja PAR 4. Mando,ob greeni ja punkkerit kumpuilevalla väylällä luovat haasteet. Näyttää aika kivalta teeltä katsottuna.

UNOHDIN! Joten kunnia maininta Keinukallion kakkosväylälle 227m PAR4  Jäätävä! Kevään kisassa löysin tien päältä sähköjohdot :D
« Last Edit: 30.10.15 - klo:15:52 by gunners »