Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 426065 times)

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 561
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #465 on: 12.05.16 - klo:10:31 »
Törmäsin itsekin viime viikolla Kaatiksella Dragonin maagiseen voimaan.
Lyöttäydyin johonkin ensi kertaa paikalla olevaan ryhmään. Kun kerroin väylällä yhdeksän, että siellä on lampi oikealla niin kaverit alkoivat kaivaa heti Dragoneita bägistä.
Harmi vain, että jos heittää yli 60m niin tuo maaginen kelluva kiekko ei oikein sovellu normaaliin frisbeegolfin pelaamiseen.

Itse luulin että kuplamuoviset kellukkeet olisivat jo tuhonneet Dragonin tulevaisuuden.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #466 on: 12.05.16 - klo:11:39 »
En itse ole kai nähnytkään kyseistä kiekkoa, mutta jostain siitä olin kuullut, ja varsinkin sen uinti ominaisuudesta.
Kävin äsken tunnin verran puttailemassa/ lähestelemässä. Tulin siihen tulokseen että päästän kiekon irti liian aikaisin, silloin kun putti menee korin vasemmalle puolelle. Ja se johtunee siitä, kun ei luota siihen puttiin!
Korjauksella se meni oikealta ohi että humahti! Mutta silloin kun luotti tekemiseensä, ja antoi mennä rennosti, niin jo osui ja upposi.
Hauskaa hommaa!
Se Kaatiksen ysi väylän pikkuinen lamperoinen on sitten kiva psyykkaaja. Kakkosheiton heitän aina sinne ylös vasemmalle metsään, kun alitajuntaisesti koitan välttää suolampea.
Se on kyllä nyt hieno, kun se on ruopattu! Ja on pitkospuita, ja ne askel-lautat...mikä mainio keksintö!!!
Radalla on myös niitä kilkuttimia tai mitä lie Tuonelan kelloja. Ne ovat hienosti tehtyjä, ja varmasti tarpeellisia...10 pistettä!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #467 on: 13.05.16 - klo:10:11 »
Eilen taas pari tuntia innokkaiden koululaisten kanssa golfkeskuksessa treenaamassa frisbeegolfia. Aika kiva ympäristö saada ensikosketus lajiin.

NDGE16 jätti paljon muovia golfkeskuksen maisemiin, varsinkin niihin vetisiin. Niitä minä ja kentänhoitajat ovat löytäneet silloin tällöin. Olen ottanut ne talteen, ja lähettänyt omistajille viestin.
Tiistaina palautui Marien ja Ilkan kiekot, molemmat ovat niistä tietoisia ja saavat kesäkuussa omaisuutensa takaisin.

Sama meno jatkuu, jahka kiekkoja löytyy lisää.

Kaatiksen alamäkilampiväylän uhrikiekko on nyt valittu. Viime vuoden pro-kisassa valitsin väärän kiekon, koska epäonnistuin ja niin kuralammikko sai arvokkaan aterian.
Tai siis kiekko oli sinänsä oiva valinta, mutta turhan arvokas hukutettavaksi.

Offline Fattom

  • Juniori
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tom Andberg
  • Seura: Nummelan frisbeeseura ry
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #468 on: 13.05.16 - klo:10:38 »
Perhe Andberg hukkasi riittävästi kiekkoja väylälle 18. Minä 2kpl star dessua ja 1kpl gstar dessu ja Jenna muistaakseni mamban ja jonkun toisen. Kaikki olivat näkyvillä mutta ei viitsinyt kastella sukkia.... :o

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #469 on: 13.05.16 - klo:10:53 »
Tällä kertaa jäi veneilyt tekemättä, kisaa seuranneiden karmeiden säiden takia. Se iso lampi tulvi oikein olan takaa, ja kova tuuli sateen kera varmaan hukutti viimeisetkin kelluvat kiekot. Ne muutamat mitä saatiin pelastettua rannan lähettyviltä, on jo palautettu taikka ilmoitettu omistajilleen.
Lähetän kyllä viestiä jos jotain vielä löytyy.
Syksyllähän illan pimetessä voitaisiin pitää lammella hukkuneiden kiekkojen muistotilaisuus. Lähetetään palavilla kynttilöillä varustettu lautta lampeen kellumaan, ;) ja pidetään kunnon peijaiset klubilla.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #470 on: 13.05.16 - klo:18:37 »
Henk.koht. toiveena sunnuntain Spring Masters kisaan olisi sään osalta: Puolipilvistä poutaa +18 astetta, tyyntä!

Nykyennusteen mukaan ei kuitenkaan sellaista ole odotettavissa...päinvastoin!

Oletetaan että ennusteen pahin skenaario toteutuu, eli vettä tulee koko päivän runsain mitoin. Mitäs sitten tehdään? Miten suu pannaan?
Lähtökohtaisesti mulla on vedenpitävät takki, housut ja kengät. Mutta kuinka kauan ja kuinka määrättömästi ne vettä pitävät?
Joka tapauksessa vaatetus on ongelmista pienin. Mun bägihän kastuu läpimäräksi, se on selvä. Eli kaikki vedestä pilalle menevät pois matkasta.
Pahin ongelma on ainakin minulle, kädet! Kastuessaan kunnolla ne kylmettyy, ja sitten alkaa sormien niveliä särkemään, ja ote märästä kiekosta huononee entisestään.
Märkä nurmi, varsinkin niillä jyrkillä osuuksilla aiheuttanee mielenkiintoisia tilanteita...jännää! Kuka liukastuu ja missä, ja minne kiekot skippaavat?

Olen pelannut hyvin harvoin vesisateessa, joten iso iso arvoitus on miten tulee käymään.

Itse kuitenkin yritän ajatella niin että on ihmiset joutunut kohtaamaan pahempiakin tilanteita, kun vesisade. Joten seikkailu mielellä eteenpäin!

Meinasi unohtua jälleen se yksi tärkeä pointti, eli pääasia. Kuinka pää kestää sadetta, kylmää ja useitakin olosuhteista johtuvia epäonnistumisia.
Olen kuitenkin hyvin rauhallisella mielellä, oli keli mikä tahansa ja parhaani teen. Maltti on valttia!

Toivottavasti porukat kuitenkin saapuvat paikalle pelaamaan, eihän meitä ole sokerista tehty (vaikka sitä itse ihan liikaa käytän).
Ja onhan vielä mahdollisuus ettei sää ihan niin huono loppujen lopuksi olekaan!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 561
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #471 on: 13.05.16 - klo:20:52 »
Sääennuste on paras mahdollinen silloin kun luvataan sadetta.

Jos sataa niin siihen voi varautua.
Jos ei sadakaan niin ihan mahtavaa.

Sääennuste on muutaman päivän aikana parantunut jatkuvasti. Nyt sitten vain toivotaan että se iso huomisen päivän sadealue ajaa ohi vähän nopeammin ja pelataan ilman sadetta.

Itse kaivan esiin vedenpitävät hanskat, jotka luonnollisesti ovat mallia talvi. Kisasta selviytynmisen isoin edellytys on se, että kädet pysyy kuivina. Bägiin laitan useita pyyhkeitä mahdollistamaan kiekkojen pysymisen kuivana heittotilanteessa. Ei märillä kiekoilla pelaaminen ole vain toimiva ratkaisu.

Keskityn koko kisan pelaamisen ohella siihen että kädet on kuivina, se tarkoittaa että heittokädellä ei juuri nostella bägiä jos ei ole hanskaa kädessä ja hanskatkin pidetään mieluiten koko ajan sateenvarjon alla.

Kun vesi pääsee imeytymään ihoon niin se on sitten oikeastaan siinä. Suosittelen panostamaan tähän reilusti. Pitämällä omat kädet kuivana ei häviä kellekään, mutta kastelemalla ne kädet heikentää mahdollisuuksiaan suorittaa oma peliä huomattavasti.


Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #472 on: 13.05.16 - klo:21:13 »
Toi on kyllä totta, että nyt osaa varautua veteen. Ja jos sade romppeet roudaa turhaan paikalle, niin hyvä!

Juu kyllä mullakin on mukana vedenpitävät talvihanskat, ja pyyhkeitä muovikassissa kymmenkunta tsipaletta. Kai se sateenvarjokin mukaan pitää ottaa, vaikka en oikein semmoisen kanssa ole tottunut liikkumaan.


Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #473 on: 14.05.16 - klo:22:22 »
IKEAn 2,5l pakastepussi jossa sulkija pitää kiekot kuivina ja vara pyyhkeet myös. Talven jäljiltä käden lämmitin mallia kertakäyttö oikeaan housu taskuun jotta heittokäsi pysyy kuivana ja lämpimänä.. Ja toivotaan että sade alue menee itään kuten näyttää niin saatte kunnon kelit.. Mulla ei ikä riitä noihin karkeloihin, mutta ensi vuonna sitten :) . Hyviä peliä Vänkälle. .  Väylä kerrallaan rauhallisesti koriin ja muista nauttia.. Se on aina tärkeää :)

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 561
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #474 on: 14.05.16 - klo:23:36 »
Katselin tuossa ennustetta, enkä ole ennen nähnyt tuollaista sadealuetta joka menee ensin itään ja Venäjän rajalla saa kielteisen turvapaikkapäätöksen ja palaa samaa tietä takaisin. Outoa.

En ihan tavoitattanut tuota pussihommaa Miikan tekstissä. Koskaan ei ole bägissä kiekot kastuneet eikä pyyhkeetkään. Kaikki se kastuminen tapahtuu joko maassa tai ilmassa :)

Itse en ole ahdistunut vesisateesta. Sitä tulee mitä tulee :)
Jos tulee oikein paljon niin siitä voi kertoa sitten kymmenen vuoden päästä jossain kisassa missä on olevinaan huonot olosuhteet.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #475 on: 15.05.16 - klo:21:47 »
No eipä tarvinnut kauheasti sadevarusteita tänään käyttää upealla Kaatiksen radalla. Jani oli taas leikannut nurtsit milliin!

Oli mukava tavata uusia tuttavuuksia mpg luokassa. Kovia ukkoja tulee ympäri Suomen maata. Omassa pelissä ei mitään kauhean maagisia tekoja nähty, mutta kauhuheitotkin ovat koko ajan vähentyneet.
1 ja 8 väylän pelaamiseeni olin kovin pettynyt, ei lähellekään kakkosta. Samoin väylät 11 ja 15 pelasin luokattomasti.
Oli mulla yksi huikeakin suoritus kun väylän 14 avauksen nakkasin siihen 100m. kepin yläpuolelle. Kakkosheiton meinasin rykäistä korille, mutta kiekko päätyikin lähelle väylän 15 etummaista lampea. Että sillälailla.

Tavoitteena oli pelata kierrokset lukemiin 71 ja sijoittua 8 joukkoon. Heitin kierrokset lukemiin 68 ja 69, loppusijoituksena jaettu 6 sija.
Tyytyväinen? Kyllä!

Kiitos kisan järjestäjille, ja paikalla olleille! Oli hieno päivä!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #476 on: 21.05.16 - klo:07:58 »
Saunasen Raimo piipahti  eilen täällä Rajamäellä hakemassa NDGE16 kisassa hävittämiään kiekkoja, oli matkalla Tammisaareen. Samalla käytiin hieman läpi Tammisaaren kisarataa, ja voi mikä peri-Suomalainen kateus iski. Raimo ja kump. kisaavat Tammisaaressa auringon paisteessa. Ja minä lenuan koko päivän fudis turnauksessa, toki auringon paisteessa.
Näinkö tässä käy, etten tänä kesänä pääse kisaamaan yhteen suosikki radoistani?

No kateus roskikseen, ja kaikki Tammisaaressa pelaavat, NAUTTIKAA!!!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #477 on: 23.05.16 - klo:11:37 »
Pistetään tänne jotain pientä.
Ensin itsekeskeisesti omia kuulumisia lajin parista.
Myöhään viime syksynähän avasin uuden lehden harrastukseni parissa...aloitin tavallaan uudestaan frisbeegolfin tyhjältä pöydältä.
Tähän kauteen lähdin 840 ratingillä. Ja useat vuodet olen pärjännyt MPG luokan kisoissa, niinkin hyvin että olen sijoittunut suurinpiirtein kaikissa kisoissa viimeisen kolmen joukkoon. Hyvin usein viimeiseksi.
Tälle kaudelle uudistin ja varsinkin selkeytin Innova bägini sisällön. Käytän vain paria mallia, useilla muovilaaduilla, toiveena päästä sinuiksi muovieni kanssa.
Olen alkanut käymään aktiivisesti viikkokisoissa, ja pyrkinyt treenaamaankin pari kertaa viikossa....ajatuksen kanssa.

Onko se sitten näkynyt missään. Itsenihän kanssa lähinnä kilpailen, ja olen huomannut että pelaamiseni on rauhoittunut huomattavasti. Luotto kiekkoihin ja omaan tekemiseen on palannut 10 vuoden tauon jälkeen.
Mitä se on tuonut mukaan tulosurheilussa?
Kolme rating kisaa nyt takana kevään aikana. Veikkolan Kevätriehassa olin viides, heitin kierrokset lukemiin 66 ja 66 ratingeilla 869 ja 869
Piazza Openissa pelasin MPM luokassa ollen 9. Kierrostulokset 52 ja 53  ratinkit 917 ja 904
Spring Masterissa olin 6. tuloksilla 68 ja 69. Ratinkit 879 ja 870

NDGE16 kisassa olin 7. kierrostuloksilla 86 ja 87  (ei liiton kisa, ei ratinkeja)

Johtopäätös: sijoitukset nousseet, hyvin tasaiset kierrokset ja kaikki 6 rating kierrosta selvästi yli sen aloituksen 840

Tulokseni ja sijoituksenihan ovat tietysti muita naurattavat, mutta mulle edellä mainitut lukemat ovat merkki jonkin asteiseista kehityksestä. Ja myös motivaation noususta!

Mitä muuta? 30.7 vietetään Nurmijärven golfkeskuksessa ROCK THE GOLF iltamaa! Golfin pelaajat kisaavat lajissaan, ja frisbeegolfarit pelaavat kilpamielessä 2*9 väylää.
Roolini on hoitaa fribakisa, ja minulle voikin ennakkoilmoittautua, jos pelaa, syö, juo, ja relaa jutustelun ja rokkimusiikin tahdissa kiinnostaa. Kisaan otetaan mukaan 45 frisbeegolfaajaa, ja muutamat paikat on jo täytetty.

Globaalisesti ajatellen, ole taas mietiskellyt, ja joidenkin kanssa keskustellutkin Amerikan mahdista lajin osalta. Suomi on varmaankin jo kaikessa muussa edellä jenkkejä paitsi huippujen osalta kilpailuissa. Ja sekin ero otetaan kohta kiinni! Jussi, Erno ja kumppanit vievät jenkkilään osaamistaan, eihän ne muuten pärjäisi.
Vai olenko ihan kuutamolla?

Enempää ei mietteitä ehdi naputtaa, eli näillä mennään.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #478 on: 23.05.16 - klo:12:47 »
Dääm, sellanen pvm ettei mitään mahkuja ehtiä mukaan. Viime vuoden mini-NDGEn korvaaja kisasta jäi tosi hyvät fiilikset. Menkää ihmiset mukaan tonne, etenkin jälkipeleihin.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #479 on: 24.05.16 - klo:11:36 »
Hauska termi tuo mini-NDGE, mutta joo...osuu ihan kohdalleen! Harmi että et pääse mukaan ja matkaan.
Lopullinen formaatti kokonaisuudessaan ei ole vielä valmis, mutta eilen sain alustavan ohjelman.
Laitan sen tähän, notta saatte jotain kuvaa missä mennään:
Klo 15 alkaa kisa yhteislähdöllä 18 väylää (2*9 kiinteää) saa nähdä teenkö mitään jippoja? Ykkönen ehkä NDGE formaatilla?
Klo 18 saunominen klubilla
klo 19 Illallinen ja palkintojen jako
klo. 20 aloittaa stadilainen Nelitahtikone niminen monipuolinen bändi live soitannon ( rento yhdessä olo jatkuu!!)
klo. 23 Game is over!

Tilaisuus on rento hyvän fiiliksen tapahtuma! Rata huippu kunnossa, ja laajennettu klubi kokonaisuudessaan käytössämme!

Jos kiinnostaa niin mulle ilmoittautumiset ( vain 45 ensimmäistä mukaan)

kisasta kuitenkin oman otsikon alle, kun tiedän tarkemmin.

Kolmeen päivään en ole edes koskenut kiekkoihin, mutta huomenna taas Rajiksen viikkokisat ;D

Maaniittu-Ihantolan radan kävelin tänään läpi, merkaten ruutupaperiin kaikki fiksaus kohteet.