Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 421827 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #600 on: 06.09.16 - klo:14:36 »
Väylä 11  Vaikka eilen tein toisella kierroksella jopa nelosen sille, niin yleensä kolmosen siitä napsin. Lähden kuitenkin siitä, että kakkonen pitisi saada. Näkökulmasi väylän pelaamiseksi helpottaa kyllä tekemistäni ;)

Väylä 16 Olen samaa mieltä väylän erinomaisuudesta, ehdottomasti. Hyllylle minäkin pelaan, mutta jos en siihen aukkoon osu niin ei hyvä heilu!

Väylä 18  Mainio väylä myöskin, mutta tänä kesänä siitä on muodostunut itselleni MÖRKÖ. Pahempi kun Muumilaakson vastaava. Vitosen teen siitä helpommin kun nepparin.  Par on mulle unelmaa, mutta bogi on totta! on bogi on totta on ooon! Tuplakin usein, jopa tripla!!!

Väylä 15 Ei mitään keinoa kakkoseen...en tiedä...en osaa!

Tänään mietin minne mennä pelaamaan. 30 - 45 minuutin ajomatkan päässä monen monta hienoa rataa. Hämeenlinna ja Mäntsälä olivat mielessäin, koska en ole
niissä käynyt. Tutunpaan kuitenkin päädyin, eli ekaa kertaa tänä kesänä Karkkilaan.
Paikalle ehdittyäni tuli takaisku. Ensimmäiset väylät täynnä koululaisia, apua. Huuto ja voimasanat olivat vahvasti esillä.
Ajoin sitten korin 18 lähelle, sen rakennuksen taakse. Pian tuli Mersu peräkärryineen taakseni. Vanhempi herrasmies avasi ikkunan, ja sanoi saaneensa luvan (nimeä en muista) hakea laattoja läheisestä kasasta. Ottaa siitä sitten ihan rauhassa vaan, kannustin häntä. Hän kiitti ja toivotti hyvää päivän jatkoa. Kaikkea sitä!

Ajoin kuitenkin takaisin ykköselle. Meluavat koululaiset olivat jo häipyneet häiritsemään metsän eläimiä, joten päätin aloittaa pelaamisen.
Jos frisbeegolf kuuluisi Keskon plussakortti järjestelmään, niin mun ei tarvitsisi kuin pelata päivät pitkät. Niillä plussilla eläisi kummasti.

Ensimmäisen kierroksen pelasin tulokseen +12.
Päätin pelata kuitenkin toisenkin rundin eväiden jälkeen. Mutta kun 18 väylältä kävelin autolle, alkoi kuulua takaa niitä tuttuja v....tu! sanoja. Taas ryhmä koululaisia tulossa fillareilla tuhatta ja sataa.
Ei eväiden vaan radan kimppuun. Kahden ensimmäisen väylän jälkeen +4, kannustava alku. Pelasin kuitenkin loppuun asti, ja loppujen lopuksi jäin yhteensä 10 heittoa plussan puolelle.

Rata on ehkä puolet vaikeampi kuin Harju, joten siihen nähden tulos vastaa nykyistä tasoani oikein hyvin.

Ja loppuun vielä kysymys: Voisiko joku suositella jotain majoitus paikkaa, ajatellen Kankaanpään kisaa. En ole sielläpäin koskaan ollut, joten ei hajuakaan mistään. Onko rata kaukana itse kaupungista ( onko se kaupunki?). Joltain joskus kuulin, että rata olisi kaukana kaikesta, eli eväät mukaan lounastauolle?
Kiitos jo etukäteen! :)

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #601 on: 07.09.16 - klo:06:31 »
Mietin tuota mainitsemaasi karkkila puolet vaikeampi kuin harju, oli pakko hypätä tilastojen pariin ja sama ennätys löytyi itseltä molemmilla radoilla, mutta keskiarvoisesti karkkila on olut vaikeampaa tulos pelaamista. Karkkilassa ollaan siellä ääri rajoilla monella väylällä oman onnistuneen avauksen ja maximaalisen yrittämisen kanssa, joutuen liian usein sinne tänne.
Harju onkin enemmän korvien väli rata, vain muutama väylä missä Pirkkoa ei kannata omilla taidoilla yrittää ja pakko pirkkojen tekemättä jättäminen alkaa kalvaa valtavasti tehden kierroksesta helposti henkisesti raskasta. Sillloin kun ahdistaa alkaa napsumaan niihin harjun ainokaisiin puihin.
Pelikirjan tekeminen harjulle onkin itselle vähän semmoista avataan rennosti ja otetaan hyvät avaukset vastaan ja huonommilla nostellaan paria, yleensä itse kömmähdän kakkosväylän epäonnistuneen avauksen jälkeen yliyrittämään väylät 3-6 joista saakin palkinnoksi saman tien plussaa korttiin. Niitä plussia koitetaan sitten väkisin vääntää pirkoiksi väylillä 7-13 ja tulos kuitenkin jää noilla liian usein pariin tai pari alle. Melkein aina väylä18 kostaa samalla lailla bogeyn korttiin ja ykköseltä saa vielä ahdistuksessa yhden plussan lisää kun jää miettimään sitä 18 mogellusta. Tuohon väylään 15 kannattaa vain putata antsa putti alamäkeen maa pompulla portin kohdalle, itse käytän rhynoa ja toimii.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #602 on: 07.09.16 - klo:13:57 »
Tuollain se minunkin Harjun kierros usein menee, ja kiitos vinkistä väylälle 15. Yhteen aikaan onnistuin siinä heittämällä avauksen upsilla, mutta nyt sekään ei onnistu >:(

Ehkä hieman liioittelin Karkkilan radan vaikeutta. Mutta heti ensimmäiset 3 väylää ovat mulle ihan murhaa. Ykkösen takatiille kun astuu, niin Mandokramppi kangistaa ranteen samantien. Tohtorikin väitti että mulla on mandoallergia..uskokoon ken tahtoo!

Kankaanpään majoituskin ratkesi tänään. Kiitos Hessun!!!!

Tänään kävin heittämässä pari kierrosta golfkeskuksen kiinteää. Olipa kiva heitellä rauhassa, ei ollut takana eikä edessä ketään. Yli lentäneet joutsen - ja kurkiaurat vain mekastivat, julistaen talven saapumisen ihanuutta.

Molemmat kierrokset heitin lukemiin +3, kääk!  Molemmilla kerroilla esim. kakkosen mandomissi. Eikä ollut mikään kaunokainen!

Söin klubilla lounaan, ja siinä samassa pöydässä teejiin kanssa neuvoteltiin tulevasta keväästä.
Mielenkiintoisia asioita, joista lisää myöhemmin syksyllä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #603 on: 08.09.16 - klo:08:00 »
Siirryin eilen reppubägi aikakauteen. Illan viikkokisoihin ajoin oikein fillarilla, ja sen myötä laitoin selkään pienen repun. Reppu täynnä rusinoita, laulaa Alatalon Mikko, mutta minun versiossa se oli täynnä kiekkoja. Otin mukaan 5 kiekkoa, ja markkerin.
Tuo määrä riittää täysin pelaamiseen, mutta henkisesti se vaikutti löysäilyltä. Etten ota muka tosissani illan kisaa.
Olen koko kesän aloittanut viikkokisat bogilla, oli väylä ollut lyhyt tai pitkä. Helppo tai vaikea. Tällä kertaa aloitin tripla bogilla. Aikaisemmissa kisoissa olen ensimmäisen tai toisen väylän jälkeen ryhdistäytynyt, nyt en tehnyt sitä missään vaiheessa.
Olin tehnyt comebackin viime vuoteen. Pelaaminen oli puolivillaista höpöttelyä. Sosiaalisena tapahtumana ajoi asiansa. Pelaamista ajatellen ajan hukkaa.
Ehkä on hyväkin että tänään en ehdi kiekkoa heittämään. Päivän tauko voi tehdä gutaa.
Kankaanpäätä ja Syysmyrskyä ajatellen hieman huolestuttaa nykyinen pelaamisen taso. En ehkä vieläkään ole henkisesti toipunut snorklauksen loppumisesta.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #604 on: 09.09.16 - klo:08:45 »
Palaan tuohon roskis asiaan.
Jos kunta tai seura ei pysty järjestämään siivousta, ja roskiksien tyhjäystä niin voi olla parempi laittamatta mitään roskiksia radalle. Nummelanharjulla on paljon roskiksia, mutta ne "kurkkupurkit" eivät ole parhaita mahdollisia siihen tehtävään. Kannettomina niihin pääsee kaiken maailman linnut ja nisäkkäät käsiksi, levittäen roskia ympäristöön. Toisaalta ne keräävät tehokkaasti vesisateet säilöön, jolloin ne täyttyvät, ja haisevat entistä nopeammin ja pahemmin. Ja paikalliset ikäherrasmiehet kertoivat minulle tyhjäävänsä välillä niitä, ja moittivat samalla koululaisia jotka potkivat roskiksia pitkin maastoa.
Minulta ollaan pyydetty roskiksia esim.Maaniitun radalle. Ensikesäksi pitää jotain kehittää, mutta rata on ilman niitäkin pysynyt kohtalaisen siistinä. Pelaajia on toki vähemmän kun esim. Nummelanharjulla, mutta uskon että pelaajat kuskaavat roskat takaisin jonnekin, kun kerta radalla ei roskapönttöjä ole. Valehtelisin jos väittäisin, ettei Maanitussa ole yhtään roskia. On jonkin verran. Pääasiassa sitä samaa mitä muillakin radoilla, eli kaljatölkkejä, ja röökiaskeja. Mistähän sekin kertoo ;)
Yksi systeemi voisi olla, että radan loppupäässä olisi kunnan puolelta iso roskis minkä se myös tyhjentäisi säännöllisesti. Pelaajat voisivat roskansa kierrokselta roudata mukanaan, kun tietävät ettei niitä tarvi kotiin asti kantaa. Ja jos mahdollista, niin myös puolivälissä rataa. Tätä menetelmää aion Nurmijärvellä ehdottaa Maaniitun osalta.




Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #605 on: 09.09.16 - klo:15:42 »
Tänään heittelin kierroksen Talissa...ei siitä mitään tullut! Nyt on kyllä aika pahasti heitto hukassa.
Täytyy pitää hieman taukoa, ja loppuviikosta keskittyä treeniin unohtaen ratojen kiertelyt.
Kyllä mä itselleni kuoppaa olen kaivamassa, kun Kankaanpäähän ilmoittauduin. Isot pojat ovat kertoneet radan olevan hienon, mutta ratingit kyllä putoo. Just kun ole ylittänyt taas 850 pojoa, niin Viidentienristeys ja Nummelanharju pudottaa sen takuu varmasti taas alle 850 pisteen :(

Kotiin lähtiessäni Talista kävin moikkaamassa Jallea ja Käpää. Frisbeepointista lähtiessäni annoin tietä katua kävellen ylittävälle Pelle Miljoona Rockers bändille...olivat varmaankin studiolla äänittämässä uutta matskua!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #606 on: 11.09.16 - klo:12:21 »
Löysin tänään juutuupista videon, missä Simo ja Timo pelaavat Viidentienristeyksen radan ensimmäistä kertaa.
Hills Street Blues tyylisen musiikin soidessa taustalla seurattiin kahden pelaajan taivalta vähälumisella mäntykankaalla. Pojat tuntuivat olevan samantasoisia heittäjiä minun kanssa. Heittivät toki pitemmälle, ja heittovalikoima näkyy olevan monipuolisempi. Mutta männyn rungot kolisivat kuitenkin tiuhaan tahtiin. Timon lopputulos taisi olla+25 ja Simon +35, eli enteilisi mulle noin +30 tulosta/ kierros.
Kolme kierrosta +90 tulossa, todennäköisesti enemmänkin, eli hyvä ja realistis-obtimistinen tavoite minulle on alle +100 viikonlopun kisasta.
Ne videot joita olen radasta nähnyt ei hyvää lupaa. Turhautuminen alkanee n. 2-3 väylän jälkeen :D >:(


Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #607 on: 11.09.16 - klo:15:42 »
Etsippäs siitä kotikentältä kolo semmoinen jossa on 2m väli ja ota 15 askelta kolosta ja heitä aukealle vaan suoraan. Ei pillit haittaa kun totut tähtäämään vaan sen 15 ensimmäistä metriä suoraan matalana eteenpäin.
Metsä pillissä pelaaminenhan on semmoista että eteenpäin pitää päästä ja kiekon tulisi olla heitettävissä myös pysähtymis paikalta, eli putteria vaan rohkeasti suoraan niin ei tarvitse turhautua mörreihin. Meillä joiden rating on lähempänä 800 kuin 1000 pistettä koko radan pelaaminen onnistuneilla avauksilla maximeille on vähän utopiaa ja bogeja tulee ja tuplia ja ties mitä kun sankarina tähtäilee horisonttiin. Realistit joilla järki pysyy matkassa ja hyvän olon tunne vähän plussan puolella onnistuvat ja taivaanrannan tulkit antavat sitten omasta rating kukkarostaan onnistujille ja niille jotka osasivat järjellä pelata. Omasta pelistä ainakin huokuu heti taivaanrannan tavoittelu kun menee liian hyvin ja johtaa bogey junaan josta ei tahdo millään päästä pois. Onneksi ollut järki vähän matkassa ja isot lumiukot yms tosi sähläykset alkaneet jäädä historiaan, jätä sinäkin ja pidä järki matkassa, nauti kun onnistut siinä mitä yritit vaikka se olisi ollut putterilla sata varma bogey korttiin väylällä jossa olisi voinut pelata parin tai mogeltanut tripla bogeyn.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #608 on: 12.09.16 - klo:08:37 »
Kiitos viestistä, ja vinkeistä!

Alkukesästä treenasinkin hieman puuporttien väliin heittämistä. Kauaksikaan ei tarvi mennä. Takapihalta on hyvä heittää 2 ja puolimetrisen koivuportin läpi pieneen puistoon. Siellä on pieni hiekkakenttä, sinne olen yrittänyt osua puuportin toimiessa mandona.
Mulle on kirkkain silmin väitetty, että tuollaiset tarkat heitot heitetään katse kohteessa. Tässä tapauksessa puuportin aukossa. Luulin jo että siinä se kikka on. Niin se varmaan onkin, mutta en kyllä pysty niin heittämään. Katse taaksepäin kiekossa, ja käännös vaiheessa kiekko lähtee yleensä liian aikaisin, tai myöhään kädestä. Ja silloin se ei varmasti osu siihen aukkoon.
Viidentienristeyshän ei näköjään sisällä juurikaan mandoja, puhumattakaan porteista. Mutta rata vaikuttaisi olevan pelkkää puuränniä, ja siitä en millään selviä ehjin nahoin. Ja sitten kun peli menee puiden seassa rypemiseksi, niin astuu kuvaan luovutus mentaliteetti. Kirjaimellisesti en luovuta, mutta pelaamiseen alkaa vaikuttaa hällä-väli mentaliteetti ja se näkyy sitten tuloksissa.

Myönnän että monien asioiden summana harmittaa etten huomannut ajoissa Hangon kisaa, koska sinne olisin tällä kertaa mieluummin mennyt. Tämän hetken persaukisuuteni takia Kankaanpää on turhan kallis reissu. Eikä kahden päivän kisa oikein ole paras mahdollinen formaatti tämän hetken elämän tilanteeseeni.
Hangon rata ei ole minulle pelkkä rata, se on ELÄMYS! No tuleepahan nyt nähtyä, ja koettua Kankaanpään rata. Sitäkin on kyllä kehuttu, joten selkä suorana baanalle.

Palataan vielä tuohon plussa herkkyyteeni, ja viisaasti pelaamiseen.
Perjantain Talin ykkönen. Avaus Buzzzilla rauhallisesti keskelle väylää n.70-75 m. Siitä tähtäin siihen mutkaan, ja Buzzz putoaa juuri siihen, ja keskelle väylää. Mutkasta lienee se 50-60 metriä korille. Pari tarkkaa lyhyttä heittoa putterilla, ja päätteeksi nostoputti. PAR!
Niin sen olisi voinut heittää. Päätin kuitenkin rykiä sen midarilla suoraan korille. Heittohan karkasi saman tien suoraan kakkosen väylälle, eli ob. Tein saman kun pari viikkoa sitten olin Talissa heittämässä.
Yhtäkkiä olinkin heittänyt neljä heittoa (3+sakko). Viides lähti sieltä puiden välistä. Vasemmalta kiertäen väylälle olisi ollut tilaa. Mutta suoraan korillekin oli kapean kapea väylä puitten välistä. Tottakai se oli parempi vaihtoehto! Kun kiekko kimmahti kolmannen puun rungosta oikealle auttiin, kyseenalaistin ratkaisuni mielekkyyden.
Pääsin kuitenkin taas vähän matkaa eteenpäin, yippee toverini, bäng-bäng olin vainaa.
Seitsemäs heitto onnistui kuitenkin väljemmiltä vesiltä sen verran hyvin että olin jo 5 metrin putti etäisyydellä. Putti yllättäen onnistui, joten kahden hienon heiton jälkeen tuloksena lumiukko keskellä kauneinta suvea. Sehän tarkoitti +3 lukemia jo avausvaiheessa. Talin radalla en pysty ottamaan sitä millään kiinni, eli fiilikset seuraaville 17 väylille eivät olleet parhaat mahdolliset >:(
Tällä viikolla en ehkä kierrä yhtään rataa, mutta muutamia kevyitä leiskautuksia pyrin suorittamaan. Rentoutta, ja kisamieltä yritän kehittää tulevaa viikonloppua varten.
Ja taustalla kummittelee jo SYYSMYRSKY!!! Nyt on ollut niin lämmin, ja kaunis syyskuun alku että se enteilee kyllä kisaan nimensä veroista säätä :o

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #609 on: 12.09.16 - klo:09:59 »
Kankaanpää on ihan tavallinen metsärata. Ovat vain venyttäneet niitä väyliä vähän. Setämiehen pitää vain ottaa järki käteen ja pelata rauhassa.
Todennäköisimmin väylällä pysyy heittämällä niitä vähemmän feidaavia kiekkoja. Toinen vaihtoehto on toki ottaa aina se nopein draiveri ja vetää täysillä väylää eteenpäin.
Etukäteen ahdistuminen ei ole ihmiselle hyvästä :)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #610 on: 12.09.16 - klo:11:41 »
Sama kun kisajännäputtia voi treenata vain puttaamalla jännässä kisassa, niin samallailla mandoportteihin osumista voi treenata vain mandoportteihin heittämällä. Ja pillit pilleinä. Tarkoitan siis että portti ja pilli ovat eri asia. Voihan sitä treenata niin että heittää 15m päästä yhteen puuväliin ja jos kiekko putoaa välin jälkeen vaikka 70m päähän keskelle niin voinee todeta että "olisi ollut pilliin hyvä heitto". Mutta sitten kun tulee kisassa pilliväylä missä niitä puita on yhtä tiheässä sen ekan välin jälkeenkin, on tilanne asteen verran jännempi. TL;DR siis että pilleihin heittämisen oppii heittämällä pillejä. Tietenkin, jos se ei ole mahdollista, on parempi tähdätä edes yhteen väliin kuin täysin avoimella.

Obvious Buddha kuittaa.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #611 on: 12.09.16 - klo:11:41 »
Tavallinen metsärata, venytetyillä väylillä! KÄÄK!
Periatteessa tiedän, miten pitäisi toimia. Mutta kun toteutus on sitten ihan toinen juttu ;)
En minä oikeasti ahdistu tuommoisesta. Kankaanpäässä näkee monia tuttuja, ja pääsee nauttimaan muitten hallituista heitoista.
Ahdistus syntyy monista muista asioista. Kuten siitä, että kävin tuossa takakentällä äsken draivaamassa tunnin verran. Tunnista meni 45 minuuttia uuden kiekon etsimiseen, enkä silti löytänyt. No johan sillä ehdin 4 heittoa suorittamaan. Hiekkakenttä on n.35-40 m leveä, mutta en siihen osunut 30 metrin päästä. Kiekko putosi reuna nurtsille (nilkkaan asti ulottuvaan, ei siis mikään Kaatiksen sametti), enkä vaan löytänyt. Olkoon siellä, ehkä sen ei ollut tarkoitus kuulua tulevan Euroopan mestarin bägiin.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #612 on: 12.09.16 - klo:11:59 »
Harjoitella pitäisi noita pillejä, ja popsia samalla Noitapillejä. Suomen kieli on mahtava!
Tosiasia lienee että mulla on jokin totaalinen tekniikka virhe heittäessä, koska suoraan heitän ehkä 30 metriä. Se riittää kyllä mando portteihin, ja lyhyille väylille pituuden puolesta. Mutta pahinta on se kramppi mikä iskee ranteeseen, ja varsinkin korvien väliin kun kapea metsäväylä on käsillä.
Se on vänkä tunne, enkä osaa mitenkään sitä kuvailla. En tiedä vaikka olisin ainut ihminen maailmassa, joka saa kokovartalo krampin pilliväylillä. Siitähän täytyy ottaa kaikki ilo irti ;D
Mielenkiintoinen kisa tiedossa!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #613 on: 13.09.16 - klo:10:05 »
Nummelan Schwarzenegger on aina välillä omassa kisaennakossaan vertaillut omaa ratingiaan kilpailijoidensa vastaaviin. Ja peilannut sitä mahdolliseen sijoittumiseensa kilpailuissa. Iso-Arska on myös näyttänyt pystyvänsä voittamaan paremman ratingin omaavia pelaajia.
Tänä aamuna intouduin itsekin moiseen seuraavin tuloksin.
Kankaanpään kisaan on tällä hetkellä ilmoittautunut 12 MPG luokan pelaajaa. Ratinkien perusteella sijoitukseni kisassa tulee olemaan 10.
Syysmyskyyn on ilmoittautunut 15 MPG luokan pelaajaa. Ja nykyisten Taikapisteiden valossa sijoitukseni tulee olemaan 12.
Mutta onneksi jokainen kisa on oma juttunsa, eikä olemassa olevat Taikapisteet välttämättä takaa pelaajalle ratingin osoittamaa sijoitusta itse kisassa.
Iso-Arskasta poiketen, en ole moneen vuoteen voittanut yhtään paremman ratingin omaavaa pelaajaa. Sen sijaan olen kyllä hävinnyt useammallekin huonomman ratingin kaverille. Esim. Syysmyrkyyn ilmoittautuneella Timolla on minua heikompi (2 pistettä) rating, mutta aina olen hänelle hävinnyt kun ollaan kohdattu! Eli kaikki on mahdollista ;D
Äsken kävin etsimässä eilen hukkaamaani kiekkoa reilu puolituntia tuloksetta, vaikka eräs naapureista liittyi seuraani etsintä hommiin. Kiekkoa ei löytynyt vieläkään, joten tuhlasin jäljellä olevasta elämästäni turhuuteen yli puolituntia. Eikä tässä elämän vaiheessa siihen olisi varaa.

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #614 on: 13.09.16 - klo:17:12 »
Tuota näkökulma on minkä itse haluaa katsoa.. Esimerkiksi kevään Skogby Piazza Openissa pelasit MPM luokassa voittaen 12kpl paremman rating omaavaa pelaajaa ja kun katsotaan kaikki luokat niin heitit vähemmän heittoja kuin 31kpl paremmalla ratingillä kilpailussa mukana ollutta.
Rating valossa kannattaa tarkistella kilpailua kokonaisuutena,eikä vain ylintä pappa sarjaa jossa osanottajia on kovin vähän ja valtaosa sulle tuttuja päänahkoja jotka tietää miten sun sipuli laitetaan kuoriutumaan.
Eli rohkeasti vaan vähän muihinkin kisoihin osallistumaan ja eri luokkiin.
Mun mielestä moni pitkään harrastanut menettää parhaillaan paljon kokemuksia kun pitää kiinni PRO statuksesta muutaman historia euron tähden ja jättää täten
Osallistumasta uuden ajan amatööri kisoihin, siellä on paljon uutta verta, mukavaa porukkaa ja hyvä meininki. Kyllä niiden joille raha palkinnot ei ole tärkeitä kannattaisi miettiä ensi kaudeksi PRO statuksen muuttamista amatööriksi, ihan vaan avartaakseen kisa mahdollisuuksia ja sitä myöten nautinto valikoimaa. Pääseehän sitä silti PRO kisoihin mukaan, mutta amatööri luokkiin ei.
Sen tiedän että kysyntää amatööripuolen 40 ja 50v luokille on olemassa ja pelattiinhan sitä jo 60v sarjakin amatööreissä ensi kertaa tänä vuonna.