Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 420484 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #735 on: 10.03.17 - klo:07:48 »
Ja taas vaihtuu suunnitelmat...eikä kukaan pysy perässä. Anteeksi!

Virtaa, ja ajatuksenvirtaa virtaa päässä (joidenkin mielestä enemminkin virtsaa ;)).
Sunnuntain auringon paisteessa pelataan Villatumppua 2*10 väylää niin kuin lupasinkin. Rataan tulee kuitenkin muutoksia sen verran että pelataan rataa, missä väylät eivät mene ristiin missään vaiheessa.

Lyhyesti:

1. Edellisten kisojen ykkönen pidennettynä versiona.
2. Uusi väylä
3. Edellisten kertojen vitonen
4. normaali mäntykuja
5. normaali metsäväylä sillan toisella puolella
6. Skeittiparkki saariväylä.
7. Uusi lyhyt helppo.
8. uusi pilli.
9. Piiiiitkä!
10. Monta kertaa pelattu kymppi, antsaksi muutettu.

TERVETULOA kokemaan jotain kamalaa, ja nauttimaan aurinkoisesta ulkoilusta!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #736 on: 10.03.17 - klo:10:39 »
Tamppasin tänään sunnuntai kisaväylät. Jos lumet eivät ehdi sulaa ennen sunnuntaita, niin la-su välisenä yönä tampatut kulkuväylät jämähtävät juuri sopivasti käveltävään kuntoon.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #737 on: 12.03.17 - klo:17:32 »
Voi siskot ja veljet! Se oli kevättä tänään!
Villatumppuiltiin, ja temppuiltiin hieman uudistetulla radalla auringon helliessä pelaajia kirkkaalta taivaalta. Oli ehkä liiankin kaunis sää pelaamiseen.
Andbergin Tomppa kunnioitti läsnäolollaan kisaa, oli hieno juttu. Kiitos!
Mutta jos ei kulkenut minulla, niin ei oikein Tompallakaan. Hyzeri kulma oli aika vahva, vaikka antsalle olisi ollut kysyntää. Onneksi Tomppa teki viimeiselle väylälle parin, eli 3 heittoa. Minä taas villatumpuloin oikein tosissani, heittäen vasta kuudennella sisään. Se nosti Tompan kahdella heitolla mun ohitse.
Kumpikin jäätiin kauaksi kärjestä, kun tuttu voimakaksikko paikalliset Batman, ja Robin (Batman ja Rydman) Mika ja Topi veivät jälleen kaksi ensimmäistä sijaa.
Kisan jälkeen allekirjoittanut alkoi purkaa rataa, ja Esa alkoi opastamaan seuran jäseniä kiekko maalauksen saloihin.
Kävin tutkailemassa pelaajien askartelua, ja innostunutta meininkiä oli havaittavissa. Hienoja kiekkoja taas kohta ilmassa!

Offline Fattom

  • Juniori
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tom Andberg
  • Seura: Nummelan frisbeeseura ry
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #738 on: 12.03.17 - klo:19:25 »
Kiitos, kivaa oli. Täytyy alkaa harjottelemaan että kehtaa naamaa näyttää siellä vielä uudelleen :o

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #739 on: 16.03.17 - klo:11:59 »
Voe että jos osaisi ajatukset sanoiksi pukea!
Toissa iltana (koko illlan) istuin koneen äärellä kalenterin ja kännykän parissa, järjestellen kahden futisjoukkueen kauden pelejä. Se projekti ei ole vielä valmis. Eilen illalla kunnan valtuustosalissa urheiluparlamentissa, mietittiin keinoja seurojen välisen yhteistoiminnan kehittämiseksi. Samoin kunnan ja seurojen vastaavaa. Frisbeegolfkin mainittiin muutaman kerran.
Olen mukana aika monessa liemessä, ja joskus tuntuu että sen oravanpyörän voisi jo katkaista ja hypätä vapauteen. Tehdä mitä huvittaa, silloin kun huvittaa!
Miten tämä liittyy frisbeegolfiin, tai mihinkään. Ehkä sillä tavalla, että tällä hetkellä hurjasti lajin eteen tekevillekin samanlainen tilanne voi tulla vastaan. Ja joillekin se on tullut jo vastaan.
Itse en tee frisbeegolfin eteen oikein mitään vaikka halua olisikin, koska muut tekemiset vievät niin paljon aikaa.
Tänään olen kuitenkin keskustellut yhden kaverin kanssa paljonkin fribailuista, ja siihen liittyvistä kommervenkeistä.
Keskustelimme esimerkiksi pelaajapaketeista, kisamaksuista, kisojen järjestämisistä ja Seppo Niemisestä.
Tässä hieman itkuvirttä omalta kohdaltani.
Minun on annettu ymmärtää, että olen ensimmäinen golfkentällä frisbeegolfkisan järjestänyt ihminen Suomessa. Olin vasta vähän aikaa ollut lajissa mukana, mutta nopeasti aloin miettimään , miksei golfkentillekin voisi rakentaa rataa? Tuumasta toimeen, ja olin kauhean innoissani kun edelleenkin kunnioittamani Sami Loukko, Juha Nieminen, ja Lindbergin veljekset (silloiset huippupelaajat) olivat heti mukana innoissaan auttamassa ratojen suunnittelussa. NDGE minkä nimen 100 vuotta ja miljoonia lajin eteen uhrannut Jukka Vieri kehitti on minulle hyvin henkilökohtainen ja rakas kisa. Se on kisa millä ei ole tehty rahaa sen enempää minulle, kun seurallekaan. Ja se on yksi syy miksi kisa on edelleen väykän "järjestämä" eikä esim. KKpBatsin, vaikka seuran ihmisiä on useitakin mukana auttamassa vapaaehtoisesti (eipä ole tarvinnut apua kysellä ).
2000 luvun alkuaikoina suunnittelin golfratakisa sarjaakin, mutta ei mulla aika olisi riittänyt siihen millään. Lapset olivat juuri syntyneet, valmensin ja pelasin futista. Pelasin lentopalloa ja kaukalopalloa liittojen sarjoissa sekä yleisurheilin kilpaa jne.
Siksi olen erittäin tyytyväinen, että nykyään kisoja pelataan useitakin ympäri Suomea erilaisille golfkentillä. Esim. keskellä kesää hienoilla golfkentillä Wikmanin sarjaa, ihan huikeeta! Unohtamatta Janin ja Arin Hillsidegolfissa pidettävää, jo perinteistä kisaa, mahtava kisa!
Seppo Nieminen on järjestänyt ikuisuuden Classic kisojaan, mikä on kuitenkin osallistuja määrältään ollut hieman hiipumaan päin. Niistä kisoista on tietenkin meille old school pelaajille jäänyt mieleen lähtemättömästi Suomenlinnan kisat.
Siitä päästään kivasti pelaajapaketteihin, koska ne ovat aina välillä herättäneet keskustelua. Minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään sitä vastaan, että osallistumismaksua vastaan saan kiekon, lyijykynän tai bägin. Enkä mieti maksaessani kisan osallistumismaksua, mitä maksan mahdollisesta pelaajapaketista. Minulle on jäänyt kisoista muistoksi hienoja kiekkoja, ja joitakin käytän pelaamiseenkin. Mutta itse en jaa esim. NDGE kisassa pelaajapakettia, vaikka sellaistakin on pyydetty. Toki siinä tapauksessa jos saan joltakin firmalta ilmaiseksi tavaraa, niin siinä tapauksessa kyllä. NDGE:n osalta oli puhetta esim. lounaan laittamista mukaan esim. kisapaketiksi. NDGE:n osalta kisa maksaisi sitten 50-55 euroa. Sehän olisi ravintoloitsijan kannalta hyvä juttu, saisi varmasti osallistujien mukaan rahat. Ja se olisi helpompi pelaajienkin kannalta, ei tarvitsisi maksella paikan päällä erikseen ruokailua. Mutta minun kieroutunut ajatusmaailmani ei sitä sulata. Uskallan väittää, että Nurmijärven golfkeskuksen ravintolassa on erittäin hyvä ruoka. Mutta buffet on kuitenkin rajallinen, siellä ei voi olla toiselle pastaa, ja toiselle sushia tai kolmannelle stroganofia. Näen asian niin etten voi "pakko" myydä tiettyä ruokaa kaikille, ja jotkuthan tykkää syödä omia eväitään.
Jotkut valittavat etteivät tee mitään "kisakiekoilla", joten niidenkin jakaminen on tavallaan heille "pakko" myyntiä. Minäkin tulen sitä harrastamaan NDGE17 tapahtumassa, mutta siitä ei tarvi kuin muutaman pelaajan kärsiä.
Aika sekavaa tekstiä, ja pakko jatkaa joskus myöhemmin kun taustalta kuuluu huuto, sulla on enää 4 minuuttia aikaa.......

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #740 on: 16.03.17 - klo:15:28 »
Jatketaan hetken matkaa (tästä voi tulla pitkä, ja rönsyilevä mutta taatusti pätkittäin etenevä tarina).
Palataan takaisin SN Classiciin. Juteltiin niistä pelipakettiin kuuluvista kiekoista. Niissähän oli aina kuva joko kisapaikasta, Seposta, tai jostain Sepolle tärkeästä asiasta. Niitä monet protestoivat pakko myyntinä, mutta useat varmasti pitivätkin kiekoista.
Moni vaan ei varmaankaan ajatellut että Classicit olivat, ja ovat nykyäänkin hänelle tärkeä, ja rakas kilpailu. Ja senkin takia hän teetti niitä kisakiekkoja, koska niistähän jää muisto kisoista. Ja varmasti Seppo ajatteli, että ihmiset niitä haluavat.
Mulle NDGE on samalla lailla "se" juttu, ja olen pari pipoa palkinnoksi tai muistoksi antanut. Mutta onko saajat niitä arvostaneet, onkin ihan eri juttu. NDGE17 kisassakin niitä joillekin jaan, hiljaa toivoen että niistä on jotain iloa saajalle. Ja jollei mene käyttöön, niin ainakin muistoksi.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #741 on: 16.03.17 - klo:15:58 »
Kyynisen yksin puhelun väliin vähän iloisempaa nykyhetkeä.
Tänään on touhuttu myös ihan fyysisestikin fribailun merkeissä, ja tuloksen näkevät ensi sunnuntaina he jotka Rajamäen Villatumppuun osallistuu.
Huomenna Tampereelle messuilemaan, lauantaina  fudisturnauksen ja tyttären synttäreiden jälkeen saan vieraan kaukaa, kun Mr. Frisbeegolf Marko Timonen tulee kyläilemään.
Sunnuntai aamuna mennään Markon kanssa tutkailemaan NDGE17 kisan päänäyttämöä. Sen jälkeen Villatumput, kisan jälkeen pyörähdys kotosalla ja sitten Liiton kokouksen kautta KingKongiin, eli taitaa kirjoittelut siirtyä ensiviikkoon.

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #742 on: 16.03.17 - klo:16:59 »
Lämpimät onnittelut 100 000 lukukerran rajapyykin ohittamisesta!  8)
Lie lie missä lie liemissä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #743 on: 16.03.17 - klo:21:49 »
Kiitosta vaan 😊 aika ihme että ihmiset lukevat tämmöisiä jorinoita. Lukekaa vaikka Mika Waltaria!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #744 on: 18.03.17 - klo:06:46 »
Eilen Pirkkahalli Tampere.
Discatcher kori, ja sen molemmin puolin vastakkain merkattuna kymmenen puttipaikkaa. Metrin välein, metristä kymmeneen metriin.
Kaksi pelaajaa, aloitettiin metristä vuorotellen putaten. Ja kun kiekko kolahti sisään pääsi seuraavalle tasolle.
Yleisö odotti henkeä pidätellen mitä tuleman pitää, kun korin toiselle puolelle asettui todistetusti Suomen huonoin MPG luokan pelaaja. Vastakkaiselle puolelle asettui hallitseva avoimen luokan Suomen- ja Euroopanmestari.
Kumpi ehti ensimmäisenä kymppimetriin?, kumpi pisti sieltä sisään ensimmäisenä? eli kumpi voitti?
En ehdi kertoa, kun nyt pitää kiireen vilkkaan lähteä futisturnaukseen!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #745 on: 20.03.17 - klo:10:08 »
Lauantai iltana istuttiin iltaa yhteen asti yöllä, ja rupateltiin ylläri-ylläri frisbeegolfista. Aikalailla samanlaisia ajatuksia minulla ja lajin grand old manilla on. Mutta tietysti Markon kokemus, ja näkemys lajista, ja sen kehittämisestä on kuitenkin omaa luokkaansa. Jälleen kerran kuitenkin todettiin, että vanhojen jäärien klubiin kuulutaan molemmat.
Aamupalan jälkeen singahdettiin Nurmijärven golfkeskukseen. Marko otti kuvia, joista osa ilmestyy vaiheittain NDGE17 kisan Facebook sivuille. Pienenä takaiskuna koettiin yllättävä lumisade, mikä piinasi koko aamun.
Kisaradan toista uutta väylää modattiin hieman. Väylästä tulee 15-20 metriä lyhyempi, mutta kori sijoitetaan haastavampaan paikkaan. Siihen mitä syksyllä jo funtsin, mutten uskaltanut laittaa. Onneksi vanhempi kehäkettu on rohkeampi ;D
Väylä 18 uudet OB alueet ovat Markon mielestä hyvä lisä muuten kauniille väylälle. Valitettavasti ne eivät enää ehdi karttoihin.
Golfkeskus kierroksen jälkeen käytiin meillä syömässä, minkä jälkeen Marko otti suunnaksi Porin, ja minä Villatumpun.
Tällä kertaa 17 pelaajaa oli kokoontunut Rajamäen liikuntapuistoon. Paikalla olijoiden saneluluukut lompsahtivat ammolleen, kun kerroin täydellisestä ratamuutoksesta.
Kukaan ei ollut rataa aikaisemmin pelannut joten ratainfo kesti normaalia pitempään. Varsinkin kun en meinannut itsekään muistaa miten väylät meni.
Tyynessä ja poutaisessa säässä pelattiin 2*10 väylää. Tiukkaa, mutta tasaista vääntöä, minkä jälleen kerran Rajamäen taivaalla tuikkiva uusi nuori tähti Topi vei. Akin kakkossija oli lievä yllätys, vaikka hyvä pelaaja onkin kyseessä. Suurin yllätys oli kuitenkin allekirjoittaneen kolmas sija, taakse jäi nippu kovan luokan siivuttajia. Pelottavaa oli havaita Hannu Rajalan jatkuva nousu kohti parrasvaloja. Se on sinänsä erittäin hienoa ja tervetullutta, mutta toisaalta Lylyn tavoite voittaa meikäläinen NDGE17 kisassa alkaa olla hyvin lähellä realismia. Ja se jos mikä pelottaa :-\
Kisan jälkeen kotiin vaihtamaan ykköset päälle, ja viemään likkaa Kamppiin. Siitä jatkoin matkaa Märskyn uimahalliin, ja liiton kokoukseen. Paljon oli kokouksessa asioita, ja ei voinut kun ihailla kuinka tehokkaasti Ari, Ville ja Mikko homman klaarasi. Ja kokouksen jälkeen tietysti fribahöpinää.
Sieltä pienen mutkan kautta Flamingoon kaverin kanssa katsomaan uusin King Kong versio. Vauhdikas ja äänekäs seikkailuelokuva, mutta sekään ei riittänyt pitämään meikäläistä hereillä. Pilkkiminen oli aika voimakasta....ei pappa enää jaksa rulettaa!!!!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #746 on: 22.03.17 - klo:09:18 »
Vaikka pari puhelua ja onnittelu viestiä on tullut, niin vasta nyt uskon todeksi (ehkä).
Ihmeiden aika ei ole näköjään ohi, sillä minut on valittu TEAM DISCRAFT FINLAND 2017 pelaajaksi

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #747 on: 22.03.17 - klo:09:45 »
Edellisen ei pitänyt olla vain mikään ilmoitusasia...mutta tuli kesken kirjoituksen häiriötekijä!

En olisi uskonut, enkä oikeastaan vieläkään usko sitä, että mikään kiekkofirma ottaisi minut "talliinsa". Mutta nyt näyttäisi siltä, ja olen kovasti kiitollinen tästä kunniasta.

Tiimiin kuuluminen motivoi minua entistä enemmän, nyt pelataan itseni, ja seurani lisäksi jollekin muullekin.
Discraft on jäänyt Suomessa viimevuosina aika pienelle huomiolle. Jos Buzzzia ei lasketa mukaan. Discraftilla on paljon muitakin erittäin hyviä kiekkoja, joten huippuunsa viritetyn kisabägin täyttäminen Discraftin tuotteilla ole mikään ongelma.
Minullahan on ollut kautta aikojen paljon Discraftin kiekkoja, muiden ohessa. Viime aikoina bägi on täyttynyt pääsääntöisesti niillä, ja toivottavasti pian kokonaan.
Vaikka olen määrätietoisesti supistanut kiekkomalli valikoimaani, niin tämän diilin myötä pystyn hienosäätämään kisabägin sisällön kohdilleen.

Kohta pääsen treenaamaan uudella kalustolla, kiitos Discraftin, ja valinnan tehneille!
Ja lupaan tehdä parhaani niin kisoissa kuin treenatessanikin ettei minua tarvitsisi hävetä ;)

Ja voidaan sanoa, että jollain tavalla ympyrä kai sulkeutuu. Vai onko kysymys jonkinlaisesta johdatuksesta?
Olihan elämäni ensimmäinen frisbeegolfkiekko  Discraftin Comet!!!

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #748 on: 22.03.17 - klo:10:46 »
WUHUUU! Morjes!
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #749 on: 22.03.17 - klo:10:51 »
Mahtavaa kuultavaa ja mielenkiinnolla odotan sen valkoisen spartan tilalle tulevaa täsmä asetta 😀... Taitaa nippu challengereita olla hionnassa..